Zorgen maken om wolf...

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:42

DubbelDun schreef:
En je moet ook maar een goed afsluitbare stal hebben...c.q. paarden die er tegen kunnen om opgesloten te worden.
Ja, want in plekken waar wolven langer wonen, worden ze steeds brutaler. Het gebeurt vaker, dat ze gewoon de stal inkomen.
Zoals hier waar ze een kalf van 100 kg uit de stal sleepten...
https://www.tagesspiegel.de/berlin/woel ... 25806.html
Laatst bijgewerkt door Hasjam_Poe op 05-07-19 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:44

Hasjam_Poe schreef:
Loretta schreef:
De mensen die de wolf terug willen hebben moeten zichzelf geen dierenvrienden noemen. Het zijn ronduit saddisten die zulke dingen promoten. Die zelfbenoemde wolvenexperts geloof ik helemaal njet meer. Die Glenn Lelieveld heeft al zoveel verteld wat achteraf gewoon niet waar bleek.
Maar is dat laatste niet de kern van het probleem? Dat mensen verkeerd voorgelicht worden over "wolven"? De media-campagne om een positief beeld te bewerkstelligen, draait al een aantal jaren. En ook nu: er wordt net gedaan, alsof alleen een paar schapen gevaar gaan lopen. In plaats van de echte boodschap: "IEDEREEN met dieren, moet NU gaan nadenken/sparen voor een andere afrastering en/of manier van dieren houden".
Pikant detail: Een van Nederlands prominente "wolven-experts" -de wolvenonderzoeker Leo Linnartz- wordt opvallend uit de media gehouden, sinds het OVP-bolwerk van zijn schoonpapa Frans Vera, door de publieke opinie en protesten gesneuveld is :Y) . Schoonpapa Vera heeft "het publiek" ook jarenlang voorgelogen btw.

Precies dat!
En dan moest je eens weten wat schapenhouders voor oliebol over zich heen krijgen.

Hulp aan Australie vanwege de bosbranden: https://www.cbsnews.com/amp/news/austra ... TLWbDAge3U

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:55

Kinke schreef:
Maat als je je dieren opsluit krijg je weer bezoek in je stal dat je een dierenbeul bent en dat ze naar buiten moeten ;)

Zo proberen ze boeren en buitenlui dus kapot te maken.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:00

Paardenfann4 schreef:
Precies, ik heb het hier ook al meerdere keren gevraagd hoe ik mijn dieren moet beschermen maar niemand die het weet. Sparen voor een afrastering is leuk, maar als het duizenden euro's gaat kosten dan red je dat niet. Bovendien springen ze over metershoge hekken of ze graven er onderdoor. Dus dat gaat ook niet helpen. Honden scheuren ze aan stukken, dat helpt ook niet. Dus dan hermetisch in een stal opsluiten? Dat is ook mishandeling. Ik wacht nog steeds op de juiste tip.

Die is er niet en dat is ook een verschil met "je kippen beschermen tegen roofvogels" (argument dar voorstanders graag gebruiken). Met wat relatief eenvoudige middelen, kan je je kippen redelijk zeker zonder extra werk beschermen.

Bij prooidieren zoals schapen, kalfjes/koeien, veulens/pony's/paarden ligt dat anders. Zelfs mét gepropageerde afrastering (met onderste stroomdraad op 20cm), zal je nóg iedere week met de bosmaaier erlangs moeten om je afrastering "optimaal" te houden. Even los van de voorvallen, waar wolven zich alsnog er onder door groeven

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:01

ik heb geprobeerd mij te worstelen door dit topic.
Zorgen maken om wolf is de titel.. terecht, maar jeemig wat vreselijk veel negativiteit zeg :\

Ik ben blijkbaar een van de weinige "voorstanders" van de wolf.. :o .. heb zelfs getwijfeld om dit zomaar neer te zetten hier, want ik wordt vast met de grond afgemaakt -O-
Ik mag mij zelf sowieso al geen dierenvriend noemen en ben blijkbaar al een sadist 8)7

Ik vind het prachtig dat ze terug zijn in ons landje.. en ja ik snap de boeren, paardenliefhebbers, kippenhouders allemaal. Ik vind ook dat de regering hier iets voor moet bedenken.
Maar om nou de wolf af te schieten ben ik geen voorstander van. We schieten ook de hond niet af die een schaap, paard, kip, konijn aan valt. Maar goed is mijn mening.
daarbij komt dat de wolf die aan het dwalen is, juist degene zijn die sporadisch een schaap of iets dergelijks aanvallen, uit gemakzucht. ( Nogmaals een hond die een schaap doodt komt vaker voor, hier in Nederland )

De wolven die nu op de Veluwe leven van het wild en tjonge daar loopt genoeg hoor, men doet hier in dit topic net alsof er niet genoeg wild is voor die dieren. Zolang er elk jaar genoeg herten, zwijnen e.d. afgeschoten moet worden..( zie ik het niet zo vreselijk somber in )

Ja misschien makkelijk gedacht en neergezet, ik woon dan ook niet op de Veluwe.
Misschien brengt de media het wel erg rooskleurig, maar in dit topic wordt echt wel heel erg de negatieve kant belicht... Kom op mensen. :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:07

Hasjam_Poe schreef:
Loretta schreef:
De mensen die de wolf terug willen hebben moeten zichzelf geen dierenvrienden noemen. Het zijn ronduit saddisten die zulke dingen promoten. Die zelfbenoemde wolvenexperts geloof ik helemaal njet meer. Die Glenn Lelieveld heeft al zoveel verteld wat achteraf gewoon niet waar bleek.
Maar is dat laatste niet de kern van het probleem? Dat mensen verkeerd voorgelicht worden over "wolven"? De media-campagne om een positief beeld te bewerkstelligen, draait al een aantal jaren. En ook nu: er wordt net gedaan, alsof alleen een paar schapen gevaar gaan lopen. In plaats van de echte boodschap: "IEDEREEN met dieren, moet NU gaan nadenken/sparen voor een andere afrastering en/of manier van dieren houden".
Pikant detail: Een van Nederlands prominente "wolven-experts" -de wolvenonderzoeker Leo Linnartz- wordt opvallend uit de media gehouden, sinds het OVP-bolwerk van zijn schoonpapa Frans Vera, door de publieke opinie en protesten gesneuveld is :Y) . Schoonpapa Vera heeft "het publiek" ook jarenlang voorgelogen btw.

Dat is inderdaad de kern van het probleem. Mensen krijgen een veel te rooskleurig beeld voorgeschoteld. Bovendien wordt de publieke opinie op een hele glibberige manier beinvloed. Om een voorbeeld te noemen dierenrechtenorganisaties bedienen zich van beelden die op allerlei manieren gemanipuleerd zijn. soms afkomstig uit het buitenland, soms wordt er met het geluid geknoeid en ook lokken ze soms zelf bepaald gedrag van dieren uit om maar te kunnen zeggen hoe slecht er voor de dieren gezorgd wordt.
Als een diereneigenaar van wolven slachtoffer geworden is hoeft die alleen maar zijn of haar telefoon te pakken en de waarheid staat al op beeld. Bij het drama van de OVP hadden de rewilders 1 klein detail over het hoofd gezien. dat detail was de druk bereden spoorlijn tussen Lelystad en Almere.

De wolf is helaas geromantiseerd. In het buitenland zie je nu al dat de waarheid langzaam maar zeker boven tafel komt en dat het publiek in begint te zien wat de wolf nu werkelijk is.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 05-07-19 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:08

Misschien moet je eens lezen wat voor ellende er in de rest van Europa aangericht wordt door wolven? Dat overschot aan wild gaan die beesten echt niet oplossen. Als er meerdere komen dan eten ze liever dat schaap of kalf uit de wei op dan achter een zwijn of hert aan te rennen. Dat is het grote probleem, mensen worden vals voorgelicht. Ze jagen echt niet alleen op wild.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:12

@Loody Als honden schapen aanvallen dan worden daar maatregelen tegen getroffen als in in beslag name of inslapen. Daarbij komt dat wanneer een hond schapen aanvalt je als mens de hond nog redelijk goed kunt handelen om hem te stoppen. Vat als mens maar es een roedel wolven in de kraag, dat overleef je hoogstwaarschijnlijk niet.

Dat er nu nog genoeg wild op de Veluwe is geloof ik wel, maar veel voedsel betekent veel welpen dus binnen de kortste keren een forse stijging van het aantal roedels. En dan? Dan worden de terratoria ook groter en blijven ze dus niet op de Veluwe.

Ik vind het jammer dat je direct er van uit gaat dat je wel afgemaakt zult worden in dit topic. Ik denk dat het juist interessant is om de mening hierover van voorstanders is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:16

Loody schreef:
We schieten ook de hond niet af die een schaap, paard, kip, konijn aan valt.

Nee? Hier in IJsland worden honden die schapen doden zonder pardon afgemaakt (Ik heb zelfs het recht ze af te schieten als ze op mijn land schapen zouden jagen, maar geen zorgen, ik bezit geen geweer ;) ).
Doet overigens wonderen voor de verantwoordelijkheid van hondeneigenaren kan ik je vertellen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:21

Kymalin schreef:
Dat er nu nog genoeg wild op de Veluwe is geloof ik wel, maar veel voedsel betekent veel welpen dus binnen de kortste keren een forse stijging van het aantal roedels. En dan? Dan worden de terratoria ook groter en blijven ze dus niet op de Veluwe.

Dat is het moment waarop de problemen pas echt beginnen. er is ook totaal geen beheerplan gemaakt. Bovendien zijn deze wolven niet bepaald bang voor de mens. Ze lopen zelfs rustig door dorpen heen. Gedrag dat wolven in landen waar wel ruimte is voor de wolf wel uit hun kop laten. Nederland is veel te klein voor het wolf en het natuurbeschermingsbeleid is ook nog eens krankzinnig.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:22

Loody schreef:
De wolven die nu op de Veluwe leven van het wild en tjonge daar loopt genoeg hoor, men doet hier in dit topic net alsof er niet genoeg wild is voor die dieren. Zolang er elk jaar genoeg herten, zwijnen e.d. afgeschoten moet worden..( zie ik het niet zo vreselijk somber in )

Ja misschien makkelijk gedacht en neergezet, ik woon dan ook niet op de Veluwe.
Misschien brengt de media het wel erg rooskleurig, maar in dit topic wordt echt wel heel erg de negatieve kant belicht... Kom op mensen. :)

Ik snap jou wel en zelf dacht ik ook zo ("het valt wel mee"). Totdat ik op een bijeenkomst verschillende paardenmensen uit Duitsland sprak. En uit eerste hand de verhalen hoorde... En ze vertelden allemaal hetzelfde: ook zij geloofde 10 jaar geleden, "dat het allemaal mee zou vallen". Want dat was wat hen verteld werd.

En weet je, ze vertelden mij dingen waar ik niet over nagedacht had. Dat hun kinderen nu niet meer alleen op de pony's het bos in mogen (een roedel is best indrukwekkend). Dat hun "open stal" weer ingewisseld is voor "jaar rond" 's nachts op stal. Dat trektochten met prikweitje en tentje in kleine groepjes, definitief tot verleden hoort. Dat je alleen niet meer gaat buitenrijden. Dat sommige percelen weide in het bos, nu alleen als hooiland gebruikt kunnen worden. Dat een DNA-afname set, nu standaard in de stalapotheek ligt. Constant met in je achterhoofd de gedachte; het kan gaan gebeuren, dus moet je voorbereid zijn... Dat de tuin nu tot 2 meter afgerasterd is, en de hond 's nachts in de tuin gelaten wordt. In plaats van nog een blokje om in nachtelijk wolvengebied. En dat gehuil van wolven in de verte, helemaal niet zo idyllisch is, als je merrie hoog drachtig op stal staat. En je je eigenlijk al zorgen maakt voor de komende maanden, omdat je overdag aan het werk bent.....

Negatief belicht? Dit was maar een fractie van de verhalen. Maar wat ik vooral ook hoorde, is dat het daar allemaal ooit zo begonnen was, zoals hier nu bij ons... En dat eigenlijk iedereen zonder uitzondering, de eerste jaren nog blijmoedig heeft gedacht dat "het allemaal wel mee zou vallen". En dat de rauwe waarheid, nu heel verdrietig anders blijkt ... -O-
Laatst bijgewerkt door Hasjam_Poe op 05-07-19 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanitas

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:28

Dat handje vol wolven wat er nu loopt is zo'n probleem ook niet, maar het punt is juist dat dit uit de hand gaat lopen. Juist omdat er zo waanzinnig veel wild is, die wolven fokken maar door en voor je het weet loopt het gigantisch uit de klauwen. Als het eerst uit de klauwen moet lopen voor er ook maar gedacht wordt aan een oplossing ben je dus al heel veel tijd en ellende verder.

Er zijn voorbeelden genoeg in het buitenland van hoe dit gaat lopen en daarvoor wegkijken en er anders over denken is eigenlijk niet meer dan dom. Iets anders is het echt niet.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:29

Kymalin schreef:
@Loody Als honden schapen aanvallen dan worden daar maatregelen tegen getroffen als in in beslag name of inslapen. Daarbij komt dat wanneer een hond schapen aanvalt je als mens de hond nog redelijk goed kunt handelen om hem te stoppen. Vat als mens maar es een roedel wolven in de kraag, dat overleef je hoogstwaarschijnlijk niet.

Ik vind het jammer dat je direct er van uit gaat dat je wel afgemaakt zult worden in dit topic. Ik denk dat het juist interessant is om de mening hierover van voorstanders is.

Helaas, heb ik mee gemaakt dat 1 van mijn schapen is doodgebeten door een hond, en geloof me er werd niets aangedaan. Bij mij is het al jaren terug.

Laatst werd een een schaap in de buurt doodgebeten door een hond en ook daar werd niets mee gedaan.
Beetje vreemd toch? dan moeten ze alle regels gaan nastreven ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:30

Hasjam_Poe schreef:
Ik snap jou wel en zelf dacht ik ook zo ("het valt wel mee"). Totdat ik op een bijeenkomst verschillende paardenmensen uit Duitsland sprak. En uit eerste hand de verhalen hoorde... En ze vertelden allemaal hetzelfde: ook zij geloofde 10 jaar geleden, "dat het allemaal mee zou vallen". Want dat was wat hen verteld werd.

En weet je, ze vertelden mij dingen waar ik niet over nagedacht had. Dat hun kinderen nu niet meer alleen op de pony's het bos in mochten (een roedel is best indrukwekkend). Dat hun "open stal" weer ingewisseld is voor "jaar rond" 's nachts op stal. Dat trektochten met prikweitje en tentje in kleine groepjes, definitief tot verleden hoort. Dat je alleen niet meer gaat buitenrijden. Dat sommige percelen weide in het bos, nu alleen als hooiland gebruikt kunnen worden. Dat een DNA-afname set, nu standaard in de stalapotheek ligt. Dat de tuin nu tot 2 meter afgerasterd is, en de hond 's nachts in de tuin gelaten wordt. In plaats van nog een blokje om in nachtelijk wolvengebied. En dat gehuil van wolven in de verte, helemaal niet zo idyllisch is, als je merrie hoog drachtig op stal staat. En je je eigenlijk al zorgen maakt voor de komende maanden, omdat je overdag aan het werk bent.....

Negatief belicht? Dit was maar een fractie van de verhalen. Maar wat ik vooral ook hoorde, is dat het daar allemaal ooit zo begonnen was, zoals hier nu bij ons... En dat eigenlijk iedereen zonder uitzondering, de eerste jaren nog blijmoedig heeft gedacht dat "het allemaal wel mee zou vallen". En dat de rauwe waarheid, nu heel verdrietig anders blijkt ... -O-

_/-\o_ _/-\o_ Perfect Verwoord.

Dat is de hele realiteit. nederland maakt nu exact dezelfde fout als Duitsland.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:31

Kuggur schreef:
Loody schreef:
We schieten ook de hond niet af die een schaap, paard, kip, konijn aan valt.

Nee? Hier in IJsland worden honden die schapen doden zonder pardon afgemaakt (Ik heb zelfs het recht ze af te schieten als ze op mijn land schapen zouden jagen, maar geen zorgen, ik bezit geen geweer ;) ).
Doet overigens wonderen voor de verantwoordelijkheid van hondeneigenaren kan ik je vertellen.

In Nederland is het toch echt anders. Hier wordt je hond niet in beslag genomen of afgemaakt.
Ik zou daar dan ook een voorstander van zijn. Verantwoordelijkheid van hondeneigenaren is soms ver te zoeken.
Lees het topic maar van de recent gebeten pony :)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:34

Loody schreef:
Kymalin schreef:

Helaas, heb ik mee gemaakt dat 1 van mijn schapen is doodgebeten door een hond, en geloof me er werd niets aangedaan. Bij mij is het al jaren terug.

Laatst werd een een schaap in de buurt doodgebeten door een hond en ook daar werd niets mee gedaan.
Beetje vreemd toch? dan moeten ze alle regels gaan nastreven ;)

Op het moment dat bekend is wiens hond dat is dan kan de eigenaar hier tegen aangifte doen tegen de honden bezitter en kunnen er maatregelen tegen getroffen worden. Ok het zal niet waterdicht zijn maar dat is wel beheersbaarder dan een roedel wolven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:36

Vanitas schreef:
Dat handje vol wolven wat er nu loopt is zo'n probleem ook niet, maar het punt is juist dat dit uit de hand gaat lopen. Juist omdat er zo waanzinnig veel wild is, die wolven fokken maar door en voor je het weet loopt het gigantisch uit de klauwen. Als het eerst uit de klauwen moet lopen voor er ook maar gedacht wordt aan een oplossing ben je dus al heel veel tijd en ellende verder.

Dat vind ik zo ongelooflijk altijd aan Nederland.
Achteraf een onderzoek instellen.

er is geen beleid met betrekking tot het beheer. Ieder kind kan zien dat dit een ramp in wording is. Het moment dat de hoeveelheid wild te klein wordt voor de wolvenpopulatie dat er dan rond loopt dan gaat het gruwelijk mis. Zelfs het moment waarop het echt mis gaat kun je aan zien komen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:37

Citaat:

En weet je, ze vertelden mij dingen waar ik niet over nagedacht had. Dat hun kinderen nu niet meer alleen op de pony's het bos in mogen (een roedel is best indrukwekkend). Dat hun "open stal" weer ingewisseld is voor "jaar rond" 's nachts op stal. Dat trektochten met prikweitje en tentje in kleine groepjes, definitief tot verleden hoort. Dat je alleen niet meer gaat buitenrijden. Dat sommige percelen weide in het bos, nu alleen als hooiland gebruikt kunnen worden. Dat een DNA-afname set, nu standaard in de stalapotheek ligt. Constant met in je achterhoofd de gedachte; het kan gaan gebeuren, dus moet je voorbereid zijn... Dat de tuin nu tot 2 meter afgerasterd is, en de hond 's nachts in de tuin gelaten wordt. In plaats van nog een blokje om in nachtelijk wolvengebied. En dat gehuil van wolven in de verte, helemaal niet zo idyllisch is, als je merrie hoog drachtig op stal staat. En je je eigenlijk al zorgen maakt voor de komende maanden, omdat je overdag aan het werk bent.....

Begrijp ik best wel hoor. Het is lastig om in een gebied te leven waar wolven of andere roofdieren verblijven. maar mijn mening ;) het wordt nu wel heel erg de andere kant op getrokken.

In Indonesië worden aanvallen gedaan door tijgers in dorpen en nemen kleine kinderen mee...
Dus ook dit tijgers moeten afgemaakt worden?
In Afrika gebeuren dit soort dingen ook dus daar ook de roofdieren maar afschieten?
Dit als voorbeeld natuurlijk ;)

Die landen zijn heel erg groot en ook het wild waar roofdieren op jagen zitten verspreid. In Nederland is dat niet het geval.

In het gebied ( In Nederland) waar de wolf zit bijna op elke m2 een prooi ;) dus makkelijk jagen toch?

Duitsland, Zweden enzovoorts zijn niet te vergelijken met ons landje.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:39

Bij ons zijn ooit schapen uitgemoord door honden.
Honden opgespoord, braakproef laten doen en honden zijn afgemaakt.
Honden waren in eigendom van andere boer en hoe sneu het voor zijn kinderen was, hij wist ook dat een hond die het eenmaal gedaan had, vaker zou doen.
Honden waren gewend om los te lopen, in een kennel of aan de ketting was ook geen optie.

Zelf hond gegaan die erg scherp was, krijg volk aan de deur met kinderen, hond zou een van de kinderen grijpen.
Ging allemaal goed, hond afgestraft en meteen veearts gebeld.

In landen waar leeuwen, tijgers olifanten etc mensen aanvallen in dorpen, worden die dieren geschoten.

Maar als al die mensen die de wolf graag terug zien, bij zouden dragen in de extra kosten die dierenhouders moeten maken om wolf bij hun dieren weg te houden zouden doen, wie weet is het dan betaalbaar om de dieren achter de hoge hekken te houden en de extra kosten voor strooisel en voer te bekostigen.

Nederland wil toch altijd of het braafste jongentje van de klas zijn of het wiel weer opnieuw uitvinden.

#trotsoponzeboeren

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:40

Loody schreef:

Dat maakt het alleen maar erger. Juist doordat wij zo dichtbevolkt zijn worden de problemen bij ons nog vele malen groter.

Sassy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:41

@Hasjam Poe, goed verwoordt _/-\o_
Precies die verhalen ken ik ook uit Duitsland, van mensen die ik ken.
Groot deel is al gestopt met hun schaapskudde (wijzelf ook), en daar zullen er meer volgen ook.

Met dat in ons achterhoofd hebben wij deze afrastering laten plaatsen, 2 meter hoog boven de grond, en een stuk ingegraven.
Afbeelding

Kunnen nog coyote rollers bovenop moest dat nodig worden.
Overdreven? Ja mag je van denken wat je wil...ik wil dat mijn honden ook in de toekomst veilig op ons terrein kunnen lopen ;)

Hulp aan Australie vanwege de bosbranden: https://www.cbsnews.com/amp/news/austra ... TLWbDAge3U

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:42

tienus63 schreef:
Bij ons zijn ooit schapen uitgemoord door honden.
Honden opgespoord, braakproef laten doen en honden zijn afgemaakt.
Honden waren in eigendom van andere boer en hoe sneu het voor zijn kinderen was, hij wist ook dat een hond die het eenmaal gedaan had, vaker zou doen.
Honden waren gewend om los te lopen, in een kennel of aan de ketting was ook geen optie.

Zelf hond gegaan die erg scherp was, krijg volk aan de deur met kinderen, hond zou een van de kinderen grijpen.
Ging allemaal goed, hond afgestraft en meteen veearts gebeld.

In landen waar leeuwen, tijgers olifanten etc mensen aanvallen in dorpen, worden die dieren geschoten.

Maar als al die mensen die de wolf graag terug zien, bij zouden dragen in de extra kosten die dierenhouders moeten maken om wolf bij hun dieren weg te houden zouden doen, wie weet is het dan betaalbaar om de dieren achter de hoge hekken te houden en de extra kosten voor strooisel en voer te bekostigen.

Nederland wil toch altijd of het braafste jongentje van de klas zijn of het wiel weer opnieuw uitvinden.

Blij dat het bij jullie wel gebeurd is!, zo hoort het ook, hoe sneu het ook is voor de hondeneigenaar.
Leef en laten leven. Ik vind niet dat mensen die de wolf graag willen behouden er aan mee moeten betalen maar de regering moet dit oppakken.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:43

Loretta schreef:
Loody schreef:

Dat maakt het alleen maar erger. Juist doordat wij zo dichtbevolkt zijn worden de problemen bij ons nog vele malen groter.

Dat zie ik echt anders ;) maar dat mag toch?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:44

Sassy schreef:
[ [url=m/nx3sgu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kunnen nog coyote rollers bovenop moest dat nodig worden.
Overdreven? Ja mag je van denken wat je wil...ik wil dat mijn honden ook in de toekomst veilig op ons terrein kunnen lopen ;)

Niks overdreven aan. gewoon iemand die alvast vooruit kijkt. Dat zou in Nederland vaker moeten gebeuren. Als je dan toch een hek moet bouwen kun je het beter gelijk goed doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:46

Loody schreef:

Dat zie ik echt anders ;) maar dat mag toch?[/quote]

Hoe kan dat een voordeel zijn dan voor ons? Juist doordat wij dichtbevolkt zijn kan die wolf zich niet verstoppen. Daardoor verliest hij zijn angst voor mensen. doordat die zijn angst voor mensen verliest komt die dichter bij de huizen. Hij zal dus makkelijker vee pakken en misschien nog wel erger.