Gigantisch ontstoken tandvlees? Help?

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:33

Miekje1979 schreef:
Nee hoor, niet in een kastje, gewoon in de vuilnisbak gooien :D

Die kan je als poetsborstel gebruiken als je iets moet schoonmaken met kleine hoekjes, dus niet weggooien.
Wat betreft elektrische tandenborstels.
Heb de Oral B Genius.
Heb m nu 3 maanden in gebruik en ben er erg blij mee
En ik gebruik gewoon parodontax :+

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.

LoveGlove

Re: Gigantisch ontstoken tandvlees? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 10:19

Ik ga hem niet weggooien nee. Ik heb van die plastieken hoesjes voor om mijn tanden omdat ik een beugel heb gehad. Ik gebruik hem gewoon om die dingen mee schoon te maken. + ik mag de elektrische tandenborstel van mijn ouders niet op vakantie etc meenemen. Dus die andere tandenborstel is zeker niet misbaar :)

Smile though your heart is aching

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:28

Huh? Je hebt 'm toch zelf betaald?
Ik neem altijd mijn elektrische mee, anders is het toch weer feest. En voor die twee of drie tientjes... Heb ik geen zin in ellende.

Een gewone tandenborstel die gebruikt is, bewaren tot een volgende vakantie vind ik redelijk goor. Die dingen kosten nog geen tientje. Dus die zou ik, ALS ik het voor een vakantie zou gebruiken, gewoon nieuw kopen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:43

Mijn elektrische tandenborstel en oplader gaan ook mee op vakantie.
Ook daar wil ik 2x per dag poetsen.

[o]

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 11:30

Mijn ouders willen niet dat ik dat doe. Ik ga op kamp. En 9 van de 10 keer, de chaoot die ik ben, raak ik wel iets kwijt op kamp. Ik denk dat ze niet willen riskeren dat ik mijn tandenborstel kwijtraak :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:03

Wauw de weg naar zelfstandigheid is nog lang... :roll:

Misschien is het goed dat het je een keer overkomt, dan voel je wat het doet in je portemonnee... Let je een volgende keer beter op.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 12:18

Janine1990 schreef:
Wauw de weg naar zelfstandigheid is nog lang... :roll:

Misschien is het goed dat het je een keer overkomt, dan voel je wat het doet in je portemonnee... Let je een volgende keer beter op.

Ik doe er letterlijk alles aan om het niet te vergeten. Serieus. Ik controleer mijn spullen elke dag. Ik houd het allemaal zo netjes mogelijk. Allemaal dat soort dingen. Maar op een of andere manier als ik dan thuis ben is er magisch iets weggetoverd. Ik vergeet heeeel vaak dingen en ik doe keihard mijn best om het niet te doen. Ik oefen er ook mee maar het wordt niet veel beter. Dit probleem heb ik echt al altijd gehad

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:03

Je kan ook overal een probleem van maken en dan bedoel ik nu niet ts...

Niks mis mee om een handborstel mee te nemen ipv elektrische hoor. Ik neem t ding ook niet op alle vakanties mee. Als je geen wereldreis van plan bent moet t vast goed komen :')

[o]Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
[EJL-ITP] Op naar 2019 met mn vriendje Woldhoeves Jolly Joker.
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:01

Je mag je elektrische tandenborstel niet meenemen op vakantie van je ouders? _O-
Ik krijg toch het idee dat er iets meer aan de hand is want een doorsnee 18 jarige neemt naast de elektrische tandenborstel een paar pakjes condooms mee in de toilettas en laat zich goed EOTB-en in Loret de Mar of Chersonissos. Geen ouder die daar nog iets over te vertellen heeft.

Ga je begeleid wonen of iets dergelijks?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:10

Op kamp zou ik ook geen elektrische tandenborstel meenemen.
Maar dat is wel iets wat jij zou moeten beslissen en niet meer je ouders.

Wel goed dat je elektrisch bent gaan poetsen! Hopelijk heb je er profijt van!

Niet het vallen is falen, maar het weigeren op te staan!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:11

Suzanne F. schreef:
Je mag je elektrische tandenborstel niet meenemen op vakantie van je ouders? _O-
Ik krijg toch het idee dat er iets meer aan de hand is want een doorsnee 18 jarige neemt naast de elektrische tandenborstel een paar pakjes condooms mee in de toilettas en laat zich goed EOTB-en in Loret de Mar of Chersonissos. Geen ouder die daar nog iets over te vertellen heeft.

Volgens mij staat dat al uitgebreid op bokt, hoe haar prive/gezinssituatie is :)

[o]

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:58

Suzanne F. schreef:

Wat flauw. Zijn genoeg 18 jarigen die niet meteen "ontsporen" en of het beest uithangen en die wel nog regels hebben zonder meteen een label opgeplakt te moeten hebben. Of dat hier nu wel of niet aan de orde is.
Ts mag miss wel wat zelfstandiger worden maar hoeft niet ineens alles te doen waar ze zin in heeft puur omdat ze 18 en dus "volwassen" is.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:07

TS legt uit waarom ze soms dingen anders ziet/doet? Imo wel logisch dat de ouders dan nog iets meer zeggenschap hebben als bij de gemiddelde 18 jarige.
Laatst bijgewerkt door SusanH op 06-07-19 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:15

Heb inderdaad net even wat terug gezocht en nu herinner ik het me weer. Dat klopt inderdaad, nu snap ik het beter. Sterkte TS met je tandvlees en ik hoop dat het nu beter gaat met het elektrisch poetsen. :)

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:47

Welke elektrische borstel (merk en type) heb je gekocht? Welk opzetborsteltje?

Live the dream... ride an icelandic horse <3

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 19:32

Mijn ouders hebben meer zorgen over mij omdat ik een pleegkind ben. Mijn moeder heeft me dat uitgelegd. Ik ben niet haar biologische kind. En wettelijk gezien is zij ook niet mijn moeder (voor mij wel). En ze heeft uitgelegd dat ze daardoor meer zorgen heeft over mij dan over mijn twee pleegbroers, die wel haar eigen kinderen zijn. Een pleegkind opvoeden is echt heel anders dan je eigen kind. Al helemaal omdat ik natuurlijk een rugzakje bij heb. En wat er vroeger allemaal is gebeurd heeft enorm veel effect op mij. Nog tot op de dag van vandaag. Dus ik ben er eentje met een beetje een gebruiksaanwijzing. Je moet mij zeg maar vergelijken met kinderen met ADHD of autisme. Ik heb ongeveer dezelfde hoeveelheid zorg nodig als die kinderen. Dus dat is iets meer als het gemiddelde. En mijn ouders vinden het ook gewoon lastig om mij los te laten. Maar dat is andersom ook. Door mijn verleden ben ik heel strikt geworden in het volgen van regels. Dus zolang ik nog in dit huis woon, bij mijn ouders, zal ik hun regels volgen en bijna altijd vragen als ik iets moet of wil. Mijn moeder heeft zelf al aangegeven dat ik veel dingen zelf mag kopen, zonder haar bevestiging. Ook duurdere dingen. Maar ik kom nog steeds om een bevestiging vragen. Ik denk dat het gedeeltelijk gewoon een gewoonte is :')
En zoiets als her meenemen van je tandenborstel op kamp: mijn moeder kent me van top tot teen. Dat is de reden dat het niet mag denk ik. Ze weet dat er een dikke kans in zit dat ik hem kwijt ga raken of ga vergeten. Ben ook een keer op kamp mijn telefoonlader vergeten :=

Dus ja, ik heb net wat meer zorg nodig dan andere mensen. Maar ik heb geen hele achterstand ofzo (geen beledigingen naar anderen toe). Dus ik voelde me ook best beledigd toen ik dat bericht las :\

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:49

Meiske toch.. je hoeft je echt niet te verantwoorden met zo'n verhaal :(:)
Qua telefoongesprek ed zeg ik ja probeer voor jezelf daarin wat meer zelf uit. Alleen maar fijn en goed voor je zelfvertrouwen. Maar er zijn genoeg dames en heren van jouw leeftijd die iets niet mogen als ze thuis wonen hoor. Hoeft er niet eens een speciale reden voor te zijn.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:54

Ik vind dat je hartstikke goed bezig bent :j :(:) . En juist lief dat je pleegouders zo goed voor je zorgen.

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 09:36

BIj pleegkinderen ligt er bij de pleegouders vaak een loep over hun doen en laten naar hun pleegkinderen
Dat jouw pleegouders zo zorgzaam zijn is alleen maar iets om ondanks alles toch zuinig op te zijn.

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 10:19

Morganlefay schreef:
BIj pleegkinderen ligt er bij de pleegouders vaak een loep over hun doen en laten naar hun pleegkinderen
Dat jouw pleegouders zo zorgzaam zijn is alleen maar iets om ondanks alles toch zuinig op te zijn.

Dat ben ik zeker. Ben er ook erg dankbaar voor. Als pleegkind heb ik eenorm veel geluk gehad met waar ik ben beland. De meeste pleegkinderen hebben het niet zo goed als ik. En daar ben ik echt heel blij mee :)