Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:07

Mooie foto's komen er voorbij zeg!

Ik heb tot vorig jaar in het Noord-Hollands duinreservaat gereden (bos/duin/strand) van Heemskerk tot aan Egmond en sinds vorig jaar woon ik op de Veluwe en rijden we hier dus rond :D Ik kan van hieruit ook door het bos (alleen viaduct over snelweg over) naar het Zwolse bos en heb daar dus ook al eens een rondje gereden.

Het liefst ben ik alleen op pad en dan ook gerust rondjes van 20/25 km

Afbeelding
Afbeelding

lara1510

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:37

Wauw, mooie foto’s! <3

Ik heb vandaag een rondje van 6km gedaan, de eerste echte buitenrit (ipv alleen een stukje uitstappen). Het was echt wel super leuk maar ik heb de ‘crossdijk’ toch maar in draf genomen omdat het heel hard waaide en het riet tekeer ging. Dus we hebben nog een galopje te goed voor de volgende keer. Wel een stuk galop meegenomen op een andere weg hoor! :j

Mijn paard reageert heel heftig op (onbekende) paarden (niet in de wei o.i.d.) in de verte, hebben meer mensen dit? Als het paard dichterbij komt is er niks aan de hand maar als het in de verte een beetje rondrijdt is hij daar helemaal op gefocust ook al rijden we met meerdere paarden in een groep.

Prince Charming: B+13, L+0 <3

"No learning curve could ever bend us too far out of shape"

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:48

lara1510 schreef:
Wauw, mooie foto’s! <3

Ik heb vandaag een rondje van 6km gedaan, de eerste echte buitenrit (ipv alleen een stukje uitstappen). Het was echt wel super leuk maar ik heb de ‘crossdijk’ toch maar in draf genomen omdat het heel hard waaide en het riet tekeer ging. Dus we hebben nog een galopje te goed voor de volgende keer. Wel een stuk galop meegenomen op een andere weg hoor! :j

Mijn paard reageert heel heftig op (onbekende) paarden (niet in de wei o.i.d.) in de verte, hebben meer mensen dit? Als het paard dichterbij komt is er niks aan de hand maar als het in de verte een beetje rondrijdt is hij daar helemaal op gefocust ook al rijden we met meerdere paarden in een groep.

Nope

We komen sowieso weinig andere paarden tegen zo weinig dat toen ik laatst aan de hand met hem de twee buurpaardjes tegen kwam Kelan deed alsof het buitenaardse wezens waren _/-\o_
Ik kreeg hem niet meer vooruit, leek net een giraffe zo’n hoge nek zette hij er d’r op al waren ze nog ruim ver van ons vandaan hij vond het echt 10 keer niets. Uiteindelijk toen er zo’n 10 meter afstand tussen ons was vond ik de knop vooruit wel al vertrouwde hij het nog niet.
De shetlandertjes van de kinderboerderij en de twee IJslanders waar Blazy vandaan komt zijn dan weer volstrekt normaal en ook de 2 buurpaardjes als ze maar in de wei staan :D zodra ze de wei uitstaan doet hij alsof het buitenaardse wezens zijn dus

Terwijl de schaapskudde hij dan weer volstrekt normaal vind om die in het bos tegen te komen. Ook als de herdershonden ze tegen moeten houden omdat de schapen ons anders volgen

Ja ja, het is en blijft af en toe een grote held op sokken met al zijn levenservaring van 28 jaar

Tinkermuts

Re: Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:02

De mijne rijd eigenlijk het liefste alleen, als er paarden langs komen vind ie die allemaal lief en zou hij graag met allemaal even willen neuzen, maar dan mogen ze van hem weer gaan.
Al passeren ze in galop of harde draf, deert hem niets en hij gaat er voor geen goud achteraan.
Best heel fijn vind ik dat wel.

AmoorM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 17:26

Mijn paard reageert ook niet heel fel op andere paarden. Lijkt altijd wel even op, maar vindt het verder prima. Als ik met anderen ga rijden is ze vaak wel een beetje ontspannender dan alleen. Maar alleen kan ik ook heerlijk rijden gelukkig. Hoor wel eens dingen van stal genoten dat ze het erf niet eens afkomen.. Vreselijk lijkt mij dat. Zelfde als op een stal staan zonder leuke buiten rij mogelijkheden. :oo

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:38

Tinkermuts schreef:
(Ik rijd alleen, met m'n vaste rijmaatje die de zus van mijn paard heeft, maar ook wel georganiseerde ritten door KNHS of NVVR, en ook mede organiseer ik zo nu en dan tinkerritten)

Gave foto's!
Waar zijn de tinkerritten te vinden als je ze organiseert?

Ik zou 't wel leuk vinden om een rij maatje te vinden die net als ik geniet van rustige buitenritjes door de mooie natuur, met een braaf paard.
Afbeelding

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:49

lara1510 schreef:
Wauw, mooie foto’s! <3

Jaa, dat heb ik ook! Mijne zet dan zelfs nog grote ogen op als iemand dan voorbij loopt. Ook volle focus erop en soms zelfs een beetje schrikken haha. Terwijl ze toch gewoon de hele dag in haar kudde loopt dus ligt niet aan dat ze niet sociaal is of whatever. Misschien té sociaal haha.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:53

Ik kwam vandaag een vosje tegen in het bos, liep in de bosjes dezelfde kant op dat ik reed <3
Het bos waar ik rijd is zo vol met natuur, echt heerlijk. Er is ook een stukje in het bos wat ik 'het vlinderpad' noem, zit altijd vol vlinders die dan om je heen gaan fladderen.

PowerOfZoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:23

Ik heb echt al te lang niet meer buitengereden -O- Moet snel eens doen voor de paarden verhuizen.
Ga het buitenrijden hier wel missen, zulke mooie plekken <3

Afbeelding

Afbeelding

Queeny
Ulkje
Cooper

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:35

Prachtig Britt!

Ik ga ook vaak alleen. Maar soms ook met stalgenoten, zoals vandaag. Ritten variëren tussen de 3 en 30km :))
Het bos (Veluwezoom) is aan de overkant van de weg en het spoor. Omdat ze de trein tig keer per dag horen, zijn ze dan ook treinproof. Sterker nog, Jim loopt het liefst gewoon door richting huis :))

Achter het spoor vinden we bos.
Afbeelding

En een stukje verder hei.
Afbeelding

Afbeelding

Of de Posbank
Afbeelding

Wij hebben hier wel stormschade. Die tornado van een paar weken terug kwam hier over.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
[EJL-ITP] Een jaar de Veluwe rond (en meer!) met haflinger Jim

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:49

Afbeelding

gister een heel klein stukje buiten gereden!

YouTube: https://youtu.be/ItUOZSJ5Trc
insta: blackbeautyzaphir

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:12

Ooh wat mooi Amanda! Mag ik een keer mee O:) ? Zit zelf aan de onderkant van de hoge veluwe en ik voel me juist nog beperkt door dat spoor dat wij over moeten....

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:13

Wat een mooie platen allemaal zeg, die van de veluwe ook. Zo grappig om vakantieplekken te herkennen <3

Hier toevallig mensen uit helden/panningen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:14

Van mij wel hoor nessinator :D

~~ Paarden zijn de spiegel van onze ziel ~~
Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
[EJL-ITP] Een jaar de Veluwe rond (en meer!) met haflinger Jim

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:16

Robijntjah schreef:
Wat een mooie platen allemaal zeg, die van de veluwe ook. Zo grappig om vakantieplekken te herkennen <3

Hier toevallig mensen uit helden/panningen?

waar ga jij dan altijd buitenrijden als ik vragen mag? ik kan misschien wel eens jou kant op komen? ik woon omgeving Meijel.

YouTube: https://youtu.be/ItUOZSJ5Trc
insta: blackbeautyzaphir

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:22

Ik woon er net een maand, de paarden staan er pas een paar dagen. Dus, we moeten de boel nog flink verkennen _O-

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:41

Joyce schreef:
Tinkermuts schreef:
(Ik rijd alleen, met m'n vaste rijmaatje die de zus van mijn paard heeft, maar ook wel georganiseerde ritten door KNHS of NVVR, en ook mede organiseer ik zo nu en dan tinkerritten)

Gave foto's!
Waar zijn de tinkerritten te vinden als je ze organiseert?

Ik zou 't wel leuk vinden om een rij maatje te vinden die net als ik geniet van rustige buitenritjes door de mooie natuur, met een braaf paard.
[ [url=m/ghH5vK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op fb besloten groep tinkerrit Apeldoorn,even verzoek doen

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:52

Hier ook een fanatieke bosruiter. Na een dip zijn wij weer heerlijk aan het genieten! Vanochtend nog snel een uurtje gereden. Afbeelding

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:31

Vanmorgen een rit van 20 km gemaakt. Was heerlijk! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:00

Wij zijn vandaag lekker van Zwolle naar Dalfsen gereden voor een patatje :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:20

Ooh super lekker

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:25

@Sandy, waar heb je gereden? Ziet er heerlijk uit!

@Jets, flinke rit zeg! Leuk!

Ik ben vanochtend even naar het strand geweest
Afbeelding

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:37

Wat een leuk topic, mag ik mij hier ook melden? :D

Ik rijd met mijn connemara merrie ook voornamelijk buiten. Heb haar inmiddels 10 jaar in bezit en de sport ambities zijn geweest. Mijn moeder rijd haar dressuurmatig in de bak en ik neem haar regelmatig mee langs de IJsseldijk of naar het bos. Meestal rijd ik alleen maar vind het toch gezelliger met zijn tweeën. Kwa afstand is maar net hoeveel tijd ik heb en of ik zin heb met de trailer op pad te gaan. Ze staat direct aan de dijk gestald en dan heb ik twee leuke rondjes van ong. 10 km die ik kan maken.

Afbeelding

Afbeelding

Dinkytoy's Elisabeth

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:08

Joyce: dit is bij de Vlietlanden, bij Stompwijk/Leidschendam.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:25

ingaa schreef:
Wat een leuk topic, mag ik mij hier ook melden? :D

Ik rijd met mijn connemara merrie ook voornamelijk buiten. Heb haar inmiddels 10 jaar in bezit en de sport ambities zijn geweest. Mijn moeder rijd haar dressuurmatig in de bak en ik neem haar regelmatig mee langs de IJsseldijk of naar het bos. Meestal rijd ik alleen maar vind het toch gezelliger met zijn tweeën. Kwa afstand is maar net hoeveel tijd ik heb en of ik zin heb met de trailer op pad te gaan. Ze staat direct aan de dijk gestald en dan heb ik twee leuke rondjes van ong. 10 km die ik kan maken.

[ [url=m/6OQ0i8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hYLFoC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk, waar sta je?