Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Robijntjah

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 08:13

Ik ben geen lid, rijd ook geen wedstrijden of iets dergelijks en weinig behoefte aan.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:00

Ik ben ook geen lid, maar ook niet meteen wedstrijdambitie.

@Elisa2, ze is de underdog in de kudde, ook bij de vorige eigenaar stelde ze zich snel onderdanig op naar andere paarden toe. Naar mensen toe kan ze dominant zijn als die niet duidelijk grenzen stellen, waar ik de afgelopen maanden dan ook al flink aan gewerkt heb. Naar mij toe is ze bijna nooit meer dominant (op zo'n stressy momenten probeert ze wel terug, maar weet nu beter hoe ik haar consequent terug op haar plaats zet.)

@ Yevrah, ja super herkenbaar dat temperament :p Ik heb met veel jonge warmbloeden gewerkt, maar Jenara zet me toch regelmatig met mijn handen in het haar :p

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:01

Hallo allemaal, stille volger hier, maar ik mag mijzelf ook de trotse eigenaar noemen van deze mooie, sinds kort geruinde, 3 jarige PRE: Don <3 dus ik meld mij bij deze aan :=
Ik heb mijn handen er nogal vol aan maar ik geniet van elk moment :):)
Afbeelding
Afbeelding

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:03

BlackBeautyZ schreef:
TessJazz, ik zie dat Vino weer te koop staat!

Ik zie het! Jammer was super huisje. Alleen niet geschikt voor haar doel eind :D Hij is zo super braaf!

instagram : @purarazadivino

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:46

Dat spaans temperament herken ik wel. Daar moest ik in het begin ook wel aan wennen en ik werd er zelfs bang door, maar met de juiste begeleiding is dit gelukkig goed gekomen en nu kan ik er vaak wel om lachen. Het is echt een dramaqueen afentoe, en het is de kunst om je geduld te bewaren en rustig te blijven :-).

Escada schreef:
Nog om even terug te komen op mijn eerdere vraag, zijn jullie lid van het stamboek?
En als je PRE uit België komt, kan je toch gewoon lid worden van de NL Stamboek of beter die in België?

Qua stamboek lid worden... in Nederland ben ik nergens lid van. Ik heb mezelf als eigenaar geregistreerd via ANCCE in Nederland, omdat ik zelf ook in NL woon. Dit waren eenmalige kosten. Ze hebben me heel fijn geholpen met het invullen van de documenten.
Je bent je paspoort wel even kwijt want het gaat naar Spanje voor de overschrijving, dus maak voordat je het opstuurt nog wel een kopie ervan.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:32

@SwPck Welkom! Knap paardje heb je!

Ik ben nog steeds maar aan het wachten op iets van voortgang. Hoor ik vrij weinig van de eigenaren van Ferro -O- Tenzij ik zelf om een foto vraag dan krijg ik antwoord van de stalhulp die een beetje bemiddeld met de verkoop( zijn wat oudere mensen )

Bengalen Cattery Bad Ass Bengals
Volg ons op Instagram of Facebook: BadassbengalsNL

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:21

Zozo. Knappe nieuwe toevoeging in het topic!
Donker kereltje nog. Wat zijn je plannen met hem?

@escada. Wat jammer dat je er zo aan moet trekken. Maar goed geduld is een schone zaak.

Spaans temperament. Hihi. Breek me
De bek niet open. Al mag ik denk ik echt niet klagen!! Van stille mus is hij wakker geworden. Eerst in de ik doe zonder te denken modus en nu steeds meer onderzoekend en relaxt.
Maar als iets dan eng is...poeha en vliegende benen. Hihi

Gelukkig kan ik hem door zelf rustig te blijven wel heel snel weer terug hebben in de chill modus.

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:01

Thanks beide! Ja, is nu nog donker maar eigenlijk een schimmel, al gaat het nog wel even duren voor hij echt wit wordt. Plannen voorlopig: manieren aanleren en beleren, de stal waar hij staat, staat dichtbij een bos dus daar zal ik me ook wel vermaken. Maar ik wil, als hij het ook leuk vind, uiteindelijk wel starten met dressuur.
@Escada oh dat is vervelend ja, alvast een voorbereiding voor wanneer het zover is :P
@fluffyfox ik vind dat wakkere zelf echt totaal niet erg, heb je tenminste nog het gevoel dat je contact maakt met het paard
Vind het ook geweldig dat het ware spiegels zijn op sommige momenten, dan wordt je ineens met jezelf geconfronteerd :=

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:12

SwPck schreef:
Hallo allemaal, stille volger hier, maar ik mag mijzelf ook de trotse eigenaar noemen van deze mooie, sinds kort geruinde, 3 jarige PRE: Don <3 dus ik meld mij bij deze aan :=
Ik heb mijn handen er nogal vol aan maar ik geniet van elk moment :):)
[ [url=m/JRAvG7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jkqadn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knappert <3
Hopelijk zien we hier nog veel van hem!
Zie dat je al had aangegeven wat je doelen met hem zijn, gaaf! *\o/*

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:35

Afbeelding
Afbeelding

PRE’s kunnen niet strekken zeiden ze... Deze begint het toch echt te leren hoor! Niet te geloven dat ik 2 maand geleden bijna besloot om hem NIET te kopen omdat ie niet geschikt zou zijn voor dressuur volgens velen. Wat ben ik blij met mijn Spaanse bommetje. Wauw wauw wauw!

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:37

Zo ziet er goed uit Yevra!

Diva is zo stijf als een plank maar die hoeft me dan ook niet te dragen nu. Even pauze tot ik het management echt op orde heb.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:23

Waar zou het aan kunnen liggen Azmay?

Knappe combi zijn jullie, yevrah!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:38

@Yevrah, wauw, ziet er super uit! Ga zo door :D

@SwPck, wat een lief snoetje! Graag meer foto's van die knapperd!!
En ja hij is nog heel donker, wel mooi zo! Jenara is nu al superlicht, dus die zal wel snel wit zijn. Lijkt me wel leuk om heel die verkleuring te zien!

Ik ben vandaag eindelijk nog eens gaan wandelen met Nara na ons fiasco afgelopen zaterdag.
Heb sinds vandaag ook vakantie (yay voor het eerst sinds kerst!), dus kan ik lekker alle dagen naar haar toe :D
Ze was echt 100x chiller en meer relaxed. Paar spanningsmomentjes, maar dat ging dan alweer snel wat beter. Was dit keer wel zo slim geweest om wortels mee te nemen, waardoor ze toch iets meer op mijn gericht was :p hihi, lang leve paardenliefde door de maag!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:45

Azmay schreef:
Zo ziet er goed uit Yevra!

Diva is zo stijf als een plank maar die hoeft me dan ook niet te dragen nu. Even pauze tot ik het management echt op orde heb.

Dat is vervelend... fijn dat jullie jezelf die tijd gunnen dan!

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:46

Hoi!

Ik kom even binnenvallen als dat mag, ik heb een topic geopend binnen dit subforum en werd naar dit topic verwezen.

Even gekopieerd en geplakt

--- Weet iemand een fijn adres waar ik eens een les kan nemen op een PRE om te kijken of het ras bij mij past?

Ik heb veel rij ervaring maar ben geen held met hete paarden, heb eigen paarden gehad en in de wedstrijdsport gereden maar ben momenteel paardloos.

Liefst in omgeving Zwolle, maar wil er ook wel een stukje voor rijden :) ---

Ik hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:52

Aranel schreef:
Hoi!

Ik kom even binnenvallen als dat mag, ik heb een topic geopend binnen dit subforum en werd naar dit topic verwezen.

Even gekopieerd en geplakt

--- Weet iemand een fijn adres waar ik eens een les kan nemen op een PRE om te kijken of het ras bij mij past?

Ik heb veel rij ervaring maar ben geen held met hete paarden, heb eigen paarden gehad en in de wedstrijdsport gereden maar ben momenteel paardloos.

Liefst in omgeving Zwolle, maar wil er ook wel een stukje voor rijden :) ---

Ik hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen.

Mijn paard staat in Helmond dat is een beetje ver weg denk ik. Anders mocht je die best proberen, die is alles behalve een heethoofd.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik echt geen enkel heethoofd als Pre heb gehad. Wel gevoelig en soms wat apart, maar geen drammerige stampers. Maar dat wilde ik zelf ook echt niet hebben.
Er staan er vast wel enkele in de buurt die je kunt proberen. Ik zou alleen niet op al die handelstallen gaan rijden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:53

Dat was ik ook niet van plan. Sowieso stallen als Ypenburghoeve en Buitengewoon vallen af voor mij. Zij hebben ook niet het type paard wat ik zoek.

Wat een lief aanbod! Helmond is jammer genoeg nog wel een stuk rijden inderdaad :=

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:56

_Zsazsa_ schreef:
Mijn paard staat in Helmond dat is een beetje ver weg denk ik. Anders mocht je die best proberen, die is alles behalve een heethoofd.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik echt geen enkel heethoofd als Pre heb gehad. Wel gevoelig en soms wat apart, maar geen drammerige stampers. Maar dat wilde ik zelf ook echt niet hebben.
Er staan er vast wel enkele in de buurt die je kunt proberen. Ik zou alleen niet op al die handelstallen gaan rijden.

Hey wat grappig, dat is echt vlakbij mij! Vanochtend nog doorheen gereden zelfs haha!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 08:26

Aranel schreef:
Dat was ik ook niet van plan. Sowieso stallen als Ypenburghoeve en Buitengewoon vallen af voor mij. Zij hebben ook niet het type paard wat ik zoek.

Wat een lief aanbod! Helmond is jammer genoeg nog wel een stuk rijden inderdaad :=

Ja ik zit ook verweg, maar ik geef ook les op mijn paarden. Www.tessdeweerdt.jouwweb.nl :)

instagram : @purarazadivino

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 08:47

Klopt Robijntjah, zie dat wij vaker in dezelfde dorpen zijn geweest Haha.
Ik woon zelf ik Best, maar Marq staat in Helmond bij een vriendin.

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 08:49

In Best woont ook een vriendin van mij en ben ik zelf vroeger heel veel geweest inderdaad. Grappig!

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:06

Haha en ik werk in Best!

Ik wil even mijn geluksmomentje delen hoor.
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer gestart en onze laatste punten voor het M2 bij elkaar gereden en een mooie 1e plaats gereden. Hugo was zo lekker ontspannen waardoor we echt fijn hebben kunnen rijden.

Robijntjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:39

Gefeliciteerd!

_Dine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:18

Gefeliciteerd met je 1e plaats en fijn dat jullie z'n leuke tijd hebben gehad!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:04

TessJazz schreef:
Aranel schreef:

Ja ik zit ook verweg, maar ik geef ook les op mijn paarden. http://Www.tessdeweerdt.jouwweb.nl :)

Ja ik had jou al bijna een bericht gestuurd totdat ik zag dat je zo'n eind weg woont, haha. Mega leuke paarden heb je!