Hooikoorts

Moderators: Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Mjetterd

karuna
Drukke kabouter

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:45

Nope ging goed sinds gister weer drama. Of flinke allergie of verkouden?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:57

Voel je dat zelf niet? Ik voel gelijk of het van de allergie is of niet. Kan alleen niet goed uitleggen hoe ik dat voel. Ik ben iig blij met de regen *\o/*

Hocus Pocus Branco

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:03

Kwa snotteren moeheid en draaiierig kan beiden zijn. -O- of een extreem heftige allergie of verkoudheid. Bij beiden krijg ik verhoging zweterigheid hoesten enz. Ik vermoed verkoudheid dit keer maar meestal komt dat langzaam op, niet accuut zonder voortekenen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:29

Bij zoontje is het een paar dagen beter geweest. Helaas is hij sinds gisteren weer beginnen niezen en sinds vandaag ook weer een loopneus en hoesten. Lijkt ook een verkoudheid te zijn, enkel zijn ogen verraden het dat het toch weer de hooikoorts is. Zijn bij een verkoudheid waterig en nu rood.

Welcome to my life Jess :+:

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-19 09:43

SusanH schreef:
Voel je dat zelf niet? Ik voel gelijk of het van de allergie is of niet. Kan alleen niet goed uitleggen hoe ik dat voel. Ik ben iig blij met de regen *\o/*

Precies, ik ben er ook blij mee! Kunnen de weilanden ook weer groen worden ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:15

Zijn er al meer bokkers met klachten?

Ik heb sinds een week hoofdpijn met vlagen, een verstopt neusgat :') en sinds vandaag beetje last van mijn keel. Sinds dinsdagavond begonnen met het slikken van hooikoorts medicijnen van de HA. Vraag me af wanneer dat echt begint te werken?
Hoofdpijn is echt al een stuk minder geworden. Mijn neus komt eigenlijk ook met vlagen. Heel gek. Neusspray tegen verkoudheid helpt om mijn neus te openen, wat me soms wel doet twijfelen aan of het geen verkoudheid is of erger...

Dat is het rotte van in deze tijd hooikoorts hebben, is het nou hooikoorts of iets anders en in het ergste geval corona? Dus houd mijn temperatuur ook goed in de gaten en die is gewoon normaal. Voel me verder niet beroerd oid.

Iemand trouwens tips voor goede hooikoorts neusspray? Want mijn neusprobleem zal op langere termijn alleen opgelost worden door hooikoorts neusspray..

Splinternieuw zweetdeken te koop! (maat 205)
https://www.bokt.nl/markt/ad/504313/glo ... en-te-koop

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:18

Heb je geen neusspray voorgeschreven gekregen van de huisarts? Ik doe het alleen goed op de combi pillen en neusspray. Anders toch nog even de huisarts vragen om neusspray.

Hocus Pocus Branco

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:19

SusanH schreef:
Heb je geen neusspray voorgeschreven gekregen van de huisarts? Ik doe het alleen goed op de combi pillen en neusspray. Anders toch nog even de huisarts vragen om neusspray.

Nee deze keer niet. Heb ik weleens gehad, zou ik idd eens naar kunnen vragen maandag!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:52

Ik heb wel eens twee verschillende neussprays gehad van de huisarts. Eentje was voor langere tijd (effect was pas te zien na twee weken elke dag sprayen) en eentje voor directe klachten. Ik merkte toen best wel verschil. Vorig jaar was ik in het buitenland en heb toen helemaal geen hooikoorts gehad, behalve in de enige week dat ik even in NL was. Ben dus heel benieuwd naar dit jaar.

www.goingthisway.nl - heel 2019 met Heinz, de oude brandweerauto, op reis

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:45

O ik heb er al weer sinds december plezier van. Toen begon ineens wat te bloeien en liep ik weer fijn te niezen en hoesten. Nu staat de hazelaar in bloei, dubbelop plezier, die samen met gras en mais reageer ik het heftigste op.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:14

Ik hoef nog niet te hoesten of te niezen gelukkig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:36

rina schreef:
O ik heb er al weer sinds december plezier van. Toen begon ineens wat te bloeien en liep ik weer fijn te niezen en hoesten. Nu staat de hazelaar in bloei, dubbelop plezier, die samen met gras en mais reageer ik het heftigste op.

Jep hier ook sinds december af en aan klachten. maar sinds een dag of 3 is mijn vriend ineens de pineut. flink rode ogen etc. een groot drama.
Hebben nu een spray van t kruidvat eigenmerk gehaald en nu na 2x sprayen lijkt t rustiger te worden *\o/*

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkinghondensnacks.nl/
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://specialmuchi.nl/ - https://www.facebook.com/specialmuchi/
SVI Beveiligingstechniek http://svibeveiligingstechniek.nl

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:51

Check!
Gisteren het halve huis op de kop gehad en nog een pakje kunnen vinden.
Wilde eigenlijk laten tapen, maar dat is nu ook weer een beetje lastig met corona.
Ik heb ook een neusspray via de huisarts, vaak haal ik dan nog oogdruppels bij de drogist.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:56

Hief ook al vanaf december last ervan. Heb oogdruppels en gebruik propolis voor luchtwegen en kriebel. Help redelijk.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:06

Zijn er meer mensen met enorm brandende ogen van de hooikoorts? Het idiote is dat ik zelf nagenoeg niet buiten kom, maar mijn partner wel met onze langharige hond, misschien nemen zij de pollen mee naar binnen ofzo? Heb al een paar dagen branderige ogen maar vandaag is het aan één oog echt bar, zo branden en soms jeuken. Verder is er niet veel bijzonders aan het oog te zien. Ik ben wel bekend met hooikoorts, en ook wel met brandende ogen maar eigenlijk niet dat het zó heftig is. Meer mensen deze ervaring? Ik kan namelijk niet echt een andere oorzaak bedenken hiervoor :=

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:10

Ja hier! Sinds deze weer voor het eerst weer last van. Ik had het vorig jaar ineens heel erg, last van mijn ogen. Nooit eerder zo gehad. En had het ook het hele jaar door. Nu sinds een half jaar ineens toch geen laat meer van. Maar nu begint het weer.

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

~Enjoy the moment Fotografie @enjoythemomentfotografie

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:21

Gelukkig heb ik daar nog geen last van. Vandaag tijdens mijn wandeling wel een zonnebril opgedaan tegen de pollen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:23

Bedankt voor je reactie! Stom zeg, dat het zo heftig kan zijn. Heb net al even gegoogled op oogdruppels op recept, maar schijn je droge ogen van te kunnen krijgen en ik ben daar al enorm gevoelig voor met name 's nachts dus ben daar erg huiverig voor. Weinig geruststellend om te horen dat je er het hele hooikoortsseizoen last van hebt gehad :=

@Zertab, slim van je. Ik ben sowieso brildragend van opstaan tot naar bed gaan dus die bescherming heb ik wel, maar misschien toch dat het met knuffelen met de hond misgaat ofzo?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:27

@Alwiene: Dat zou best kunnen! En gewoon tegen de jeuk een nat washandje op je oog leggen? Misschien verlicht dat wat.

Wat ik ook ergens las is dat het kan helpen om vaseline onder je neus te smeren, dan blijven de pollen daaraan plakken. Misschien helpt het ook om het onder je ogen te smeren?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:28

Alwiene schreef:
Bedankt voor je reactie! Stom zeg, dat het zo heftig kan zijn. Heb net al even gegoogled op oogdruppels op recept, maar schijn je droge ogen van te kunnen krijgen en ik ben daar al enorm gevoelig voor met name 's nachts dus ben daar erg huiverig voor. Weinig geruststellend om te horen dat je er het hele hooikoortsseizoen last van hebt gehad :=

@Zertab, slim van je. Ik ben sowieso brildragend van opstaan tot naar bed gaan dus die bescherming heb ik wel, maar misschien toch dat het met knuffelen met de hond misgaat ofzo?

Hier hielpen de oogdruppels ook maar weinig. Heb je niks anders tegen de hooikoorts? Ik heb algemene allergie tabletjes die je alleen bij last hoeft te slikken en die helpen eindelijk.

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

~Enjoy the moment Fotografie @enjoythemomentfotografie

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:32

Amado7 schreef:
Hier hielpen de oogdruppels ook maar weinig. Heb je niks anders tegen de hooikoorts? Ik heb algemene allergie tabletjes die je alleen bij last hoeft te slikken en die helpen eindelijk.

Hehe ik slik eigenlijk jaarrond levocetirizine dus nu ook, en bijna jaarrond fluticason neusspray. Heb op eigen initiatief hylo gel oogdruppels voor als mijn ogen te droog zijn dus die gebruik ik nu ook maar tegen de irritatie.

Zertab schreef:
@Alwiene: Dat zou best kunnen! En gewoon tegen de jeuk een nat washandje op je oog leggen? Misschien verlicht dat wat.

Wat ik ook ergens las is dat het kan helpen om vaseline onder je neus te smeren, dan blijven de pollen daaraan plakken. Misschien helpt het ook om het onder je ogen te smeren?

Washandje is nog wel een idee, mijn druppels lijken nu wel wat verzachting te geven. Die vaseline grap ken ik, maar met mijn gevoelige ogen ben ik huiverig om er wat rond te smeren eigenlijk. Zal het toch onthouden voor t geval het nodig is, je zou zeggen dat zo'n bril heel wat af moet schermen en dat terwijl ik eigenlijk nagenoeg niet buiten kom. Vandaag alleen heel even in de tuin geweest bijvoorbeeld.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:34

Of je smeert het meer op je wangen en rondom je neus? Is het niet zo dicht op je ogen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd overigens.

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 16:19

Ik ga nu samen met mijn KNO starten met Immunotherapie tegen boom- en graspollen, hopelijk gaat dat bij mij iets doen, want ik kan gewoon niet meer door mijn neus ademen...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:35

Ik schud jullie de hand ook weer. Wel lastig nu want men kijkt je raar aan met de hooikoorts nu, ben al geneigd een bordje om mijn nek te hangen. Is even niet anders.

Mijn project "Paardenneusjes" is te zien via https://flic.kr/s/aHsmn4wpGo.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:55

OlleBolle schreef:
Ik ga nu samen met mijn KNO starten met Immunotherapie tegen boom- en graspollen, hopelijk gaat dat bij mij iets doen, want ik kan gewoon niet meer door mijn neus ademen...

Paar jaar geleden was ik begonnen met immunotherapie, maar helaas moeten stoppen. Hopelijk helpt het je en worden je klachten minder.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.