Hoofdpijn na zwangerschap

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Djali

Re: Hoofdpijn na zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:10

Misschien een al te eenvoudige tip, maar ik zou starten met véél zuiver water drinken.

Hopelijk ben je er snel vanaf!

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:16

Klinkt alsof je hormoonhuishouding een beetje van slag af is (baby blues). Hop naar de huisarts en bloed laten prikken.

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 14:21

Morganlefay schreef:
Klinkt alsof je hormoonhuishouding een beetje van slag af is (baby blues). Hop naar de huisarts en bloed laten prikken.

Dat idee heb ik ook. Morgen ga ik weer naar ze toe want ik moet wel voor mijn kindjes kunnen zorgen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:38

Ik heb mn paard uitbesteed in die tijd had er ook echt geen lol meer in.
Denk om jezelf TS en even niet om wat er allemaal "moet".

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 17:06

Paard is echt mijn ontspanning maar wellicht een beetje minder.

Ik ga ook een stapje terug doen. Vanavond heel vroeg naar bed met melatonine, mijn man doet de nachtvoeding.

Krijg net bericht van een vriendin die net is bevallen dat haar dochter al 6 uur achter elkaar slaapt. :( onze eerste week was een hel door borstvoedingsellende.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:08

Niks van aantrekken...ieder kind is anders. Zoonlief hier sliep pas na enkele weken door. Het is niet anders. Overdag rustig aan doen, zodat je niet overbelast wordt.

Lieve 11-jarige ruin te koop! Wie biedt hem een huisje voor de rest van zijn leven?
https://www.bokt.nl/markt/ad/490080/brave-ruin

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:19

Deed mijn zoon ook in week 1, dat was daarna snel over (sliep blijvend door vanaf 14 maanden). Dus knuffel voor jou. Dat wil je helemaal niet horen. Wsl toevalstreffer bij haar.

Goed dat je bezig bent met jezelf, zo’n hoofdpijn lijkt me super heftig! Hopelijk kan de huisarts je helpen, je bent echt niet de enige waarbij de hormonen gekke dingen doen.

:(:)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:38

Als ik je berichten zo lees, lijkt het me vooral belangrijk om meer rust in te bouwen voor jezelf. Paard uitbesteden, huishouden uitbesteden, vraag je netwerk om hulp (maaltijden in de diepvries, middagje speeltuin met je peuter) en jij op bed zodra je baby ook slaapt. Daarbij goed zorgen voor jezelf: veel water drinken, gezond eten, misschien wat ontspanningsoefeningen of warme douche voor je nachtrust. Kan je man misschien nog wat vakantiedagen of zorgverlof opnemen?

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 18:44

Dank jullie wel, wil ik inderdaad niet horen. Ik ben al heel blij met mijn zoontje hoor, die heeft tussen 19.00 en 20.00 de laatste fles en dan om 3 uur weer.

Mijn oudste sliep pas door met 2,5 zeg maar 2 maanden voor de jongste kwam.

Mijn man helpt veel, hij werkt voor zichzelf en stopt vaak al tussen 4 en half 5. Ik heb wat dat betreft echt niet te klagen. Maar hij moet wel centen verdienen dus kan ook niet helemaal niks doen. Hij kookt wel altijd en doet de oudste in bad.
Ik denk ook dat ik misschien teveel druk op mezelf leg als ik ook maar even mijn handen vrij heb, dan race ik door het huis voor het huishouden.
Alles bij elkaar heb ik T niet slecht en gaat T allemaal wel goed maar die hoofdpijn en niet kunnen slapen nekt me gewoon.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:07

Vraag aan je huisarts eens op Sumatriptan tabletten.
Die zijn voor migraine, binnen een half uur na inname ben je van je hoofdpijn af.
En ik denk dat je zelf wat meer je rust moet pakken, als ik me overloop heb ik ook meteen migraine.
Voetreflexzone of acupunctuur kan ook helpen met je lijf weer in balans te krijgen.
Beterschap er mee

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 19:24

Ja ik zal het vragen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 08:46

Ben net terug, eerst beginnen met PCM 4 x per dag en aanvullen met 3x per dag advil, naproxen of diclofenac. Advil heb ik liggen dus daar maar mee beginnen. Als T niet helpt weer terug.

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:11

Gekke Henkie, daar doe je alleen maar de pijn an sich aanpakken. Als je borstvoeding geeft fijn voor je kind.
Naproxen daar gaat darmflora van naar de vaantjes en diclofenac mag alleen met maagbeschermers |o
Als je nooit hoofdpijn heb en nu ineens wel in combi met jouw andere klachten zou ik gewoon een bloedtest
verlangen.En ik weet het protocollen :wave:

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 09:39

Ik geef geen borstvoeding :)

Opzich vind ik het prima, ik weet de oorzaak en dat is uitzitten tot alles weer stabiel is.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:44

Ik snap serieus niet waarom ze je zoveel pillen laten slikken als het heel eenvoudig met 1 pil binnen een uur opgelost kan zijn......
Jemig van zoveel zooi op een dag slikken krijg je juist hoofdpijn...

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010