Gastric bypass

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:40

Wat een irritatie in mijn groep zeg... Zitten er gisteren gewoon een aantal te verkondigen dat ze drop en chocolade kon eten, 1 ervan kon zelfs gewoon drinken en eten en ze had al een broodje doner kunnen eten maar t was wel.maar een halve, vandaag ging ze broodje kroket eten kijken of dat kon. Echt -O- en hier moet ik nog 5 jaar mee omgaan... Ik vroeg ook waarom test je t? Zegt ze ja wil weten of ik dumping krijg ik zo Ja en nu val je lekker in je oude gewoontes "Nee ik kan nu maar een half broodje op of 1 broodje kroket ipv 3" ze had ook nog geen hap groente gegeten, lust ze niet. aaargghhh

Hier vandaag koffie getest, geen succes, lig weer op bed _O- weet inmiddels ook dat mijn producten niet meer dan 6g suiker mogen bevatten per 100g dan krijg ik ook een dumping. Romeo kan dat t wellicht bij jou ook zijn? Advies is sowieso 5g per 100g maar 6 of 7 mocht ook van de diëtist als er maar veel eiwitten in zaten. Echter kan ik max tot 6g per 100g gaan..

Doei.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:14

_Friemel schreef:
Wat een irritatie in mijn groep zeg... Zitten er gisteren gewoon een aantal te verkondigen dat ze drop en chocolade kon eten, 1 ervan kon zelfs gewoon drinken en eten en ze had al een broodje doner kunnen eten maar t was wel.maar een halve, vandaag ging ze broodje kroket eten kijken of dat kon. Echt -O- en hier moet ik nog 5 jaar mee omgaan... Ik vroeg ook waarom test je t? Zegt ze ja wil weten of ik dumping krijg ik zo Ja en nu val je lekker in je oude gewoontes "Nee ik kan nu maar een half broodje op of 1 broodje kroket ipv 3" ze had ook nog geen hap groente gegeten, lust ze niet. aaargghhh

Hier vandaag koffie getest, geen succes, lig weer op bed _O- weet inmiddels ook dat mijn producten niet meer dan 6g suiker mogen bevatten per 100g dan krijg ik ook een dumping.

Ooh verschrikkelijk!
Ik had gister iets met tomaat nou dat heb ik geweten dat ging echt niet goed :')

Christadk

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:47

Ah dat zijn echt vervelende dingen idd. Snap ook niet waarom je jezelf dan laat helpen. In mijn ogen wil je dan niet geholpen worden.

Overigens eet ik ook wel eens chocola hoor of een patatje. Maar ga het niet testen om het testen.

Mijn onceinalifetimehorse Shiquita <3 R.I.P.
Zeer gelukkig met mijn nieuwe aanwinst Cay <3

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:06

Wat erg om in zo’n groep te zitten! Ik begrijp ook echt niet waarom je zo’n operatie dan laat doen. De eerste 3 maanden durfde ik niet eens iets te eten wat niet op het lijstje stond; kan het me dus ook echt niet voorstellen dat er mensen zijn die er zo mee omgaan.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:25

Dat soort mensen in je groep, wauw :x :x :x Benieuwd of zij met de psycholoog in een andere mindset kunnen komen...

Precies ook een van de redenen waarom ik een individueel traject aagevraagd heb :x

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:12

Ik kreeg bij de NOK te horen dat er iemand een Big Mac heeft geblenderd in de vloeibare periode..... -O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:41

ista schreef:
Ik kreeg bij de NOK te horen dat er iemand een Big Mac heeft geblenderd in de vloeibare periode..... -O-

Nee joh!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:31

Hoe lang hebben jullie die trombosespuitjes gedaan? Echt een maand? Ik krijg ze gewoon niet geprikt.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:50

Ik heb die alleen in het zh gehad, hoefde ze thuis niet meer.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:22

_Friemel schreef:

Hier vandaag koffie getest, geen succes, lig weer op bed _O- weet inmiddels ook dat mijn producten niet meer dan 6g suiker mogen bevatten per 100g dan krijg ik ook een dumping. Romeo kan dat t wellicht bij jou ook zijn? Advies is sowieso 5g per 100g maar 6 of 7 mocht ook van de diëtist als er maar veel eiwitten in zaten. Echter kan ik max tot 6g per 100g gaan..

Moet eerlijk bekennen dat ik ook alles eet en drink wat los en vast zit..eet gewoon friet, pizza enz en leef op cola...
Enige wat ik niet meer kan verdragen is vla, yoghurt, melk.
Ik eet meer dan voor mijn bypass. Heb ongeveer 5 jaar lang voor de bypass op 1000/1500 calorieën per dag geleefd maar kwam daar door een aandoening op aan, nooit geen eetstoornis gehad of veel/ongezond gegeten.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 06:28

Hier 6 weken de spuitjes en geloof 2x p dag?
Vooral niet wrijven erna want dan krijg je blauwe plekken!

Wissel af tussen je buik en bovenbenen. En dan links en rechts. Als je de naald er heel langzaam in laat schuiven een beetje schuin voel je het niet echt.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 08:14

Ik moest 4 weken de trombosespuiten hebben. Aangezien ik echt retebng ben voor naaldjes, heb ik gewoon de thuiszorg gebelt, die is iedere dag langs gekomen bij mij thuis om de spuitjes te zetten en dan weer weg :') ik durfde het echt echt echt niet zelf _O-

♥Jaike van Hoeve Jacolie♥
♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥
♥Ardino de Bianco & Bruno Go-Go♥

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:12

imo is er ook echt niets mis met afentoe een patatje, ik hoop dat ik in de toekomst ook eens een paar patatjes op kan :D maar we hebben het hier over een volwassen vrouw die 9 dagen geleden geopereerd is en al doner, pizza, kroket, chocolade en drop op heeft. Ze was trouwens ook zo moe (goh!!) of ze dan een mars of snickers kon eten als oppepper.... *facepalm* Sorry maar ik heb dan echt geen enkel respect voor je.. ik kijk het nog 1x aan en anders kijk ik of ik naar individueel kan alsnog..

Doei.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:15

_Friemel schreef:
imo is er ook echt niets mis met afentoe een patatje, ik hoop dat ik in de toekomst ook eens een paar patatjes op kan :D maar we hebben het hier over een volwassen vrouw die 9 dagen geleden geopereerd is en al doner, pizza, kroket, chocolade en drop op heeft. Ze was trouwens ook zo moe (goh!!) of ze dan een mars of snickers kon eten als oppepper.... *facepalm* Sorry maar ik heb dan echt geen enkel respect voor je.. ik kijk het nog 1x aan en anders kijk ik of ik naar individueel kan alsnog..

Moet er niet aan denken :oo

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:40

Friemel volgens mij heb je er in elke groep zo 1. Wij zijn nu 3 maand PO. Is er ook 1 die alles eet. Na 6 weken alcohol drinkt en als je de hoeveelheden ziet die hij weg krijgt das echt bizar. De diëtiste heeft haar zorgen ook uitgesproken.

Ik heb ook het geluk dat ik alles kan eten. Dat is ook wat ze steeds hebben gezegd bij het NOK je mag alles eten. Dat wil niet zeggen dat je alles moet eten. Ik houd me goed aan de voorgeschreven dingen. Af en toe maak ik een minder gezonde keuze maar daar geniet ik dan heel erg van en dat zijn uitzonderingen. Prima toch. Doordat mijn smaak veranderd is, heb ik helemaal geen behoefte meer aan zoetigheid. Schat dat mijn inname van ongezonde dingen ten opzichte met voor de operatie met 85/90% is gedaald en ik taal er ook niet naar.
Maar af en toe een kroket met 5 patatjes moet kunnen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:54

Maar waar voor doen deze mensen het dan. Je wil toch juist die gewoontes afleren :?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:58

Ik snap echt niet hoe die mensen het wegkrijgen!
Na 2 jaar PO krijg ik niet eens een happy meal weg. Overigens begint 5 min later de dumping al maar dat terzijde haha

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:00

Wat ik zo jammer vind van iemand die na de GB zo blijft eten, is dat er ook iemand geopereerd had kunnen worden, die wel graag af wil vallen, gezond wil worden en zich aan de adviezen houdt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:03

soesie schreef:
Wat ik zo jammer vind van iemand die na de GB zo blijft eten, is dat er ook iemand geopereerd had kunnen worden, die wel graag af wil vallen, gezond wil worden en zich aan de adviezen houdt.

Precies dit dus

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:13

Je kan dat ook lastig van te voren inschatten denk ik, of je het ' geestelijk geregeld' krijgt. Ik heb iemand in mijn groep die huilt als er maar een halve boterham opgaat en daarom nu koolzuur drinkt om de maag op te rekken. ( wij zijn 9 weken p.o.)

Ik denk niet dat je je daar op kan voorbereiden, of je dat wel of niet trekt :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:08

soesie schreef:

Dit dus.. die operatie is zo'n 10.000 euro, dit is gewoon weggeooid geld...

Thanks ladies, ben "blij" dat ik niet de enige hierin ben dan.. hier ook smaak enorm veranderd, ik heb daardoor denk ik ook totaal die zoete craving niet. Gelukkig maar! Moet ook niet teveel kruiden, lekker kipfiletje of zalmpie met Italiaanse kruiden op de grill en ik ben blij :D

Doei.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:43

Ik heb ook al 9 weken geen behoefte aan chocola.

Was anders ongeveer 9 minuten :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:53

Hier ook zoiets :') gek he dat je smaak zo kan veranderen :))

Ze heeft vandaag een foto gepost van een groot bolletje met ee mega kroket, hij ging helemaal op! Ze is nu aan de cola!! Wilde ze ook zo graag proberen :')

Doei.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:42

Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren, wat ik al zei..ik eet àlles, neemt niet weg dat het uiteraard geen normale porties zijn..eet ik pizza dan zijn het met pijn en moeite 2 puntjes. Betekend ook niet dat ik elke dag, elke week ongezonde dingen eet. Doorgaans zijn het 4 boterhammen/crackers per dag, mijn avondeten en normale/gezonde tussendoortjes.
Ik heb 6 jaar geleden mijn GBP gehad en heb òndergewicht..yep, jullie lezen het goed,..ik ben ondervoed, zelf zo “erg” dat zowel chirurg als internist adviseren om mijn bypass ongedaan te maken..
Laatst bijgewerkt door judithh op 21-07-19 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:45

Romeo2007 schreef:
Ik snap echt niet hoe die mensen het wegkrijgen!
Na 2 jaar PO krijg ik niet eens een happy meal weg. Overigens begint 5 min later de dumping al maar dat terzijde haha

Happy meal krijg ik ook niet op, wel alleen de hamburger :)