Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby
mavantos schreef:Popstra schreef:Oh en het is zeker niet onnatuurlijk dat dit testosteron hem in de weg zit en hij gefrustreerd raakt omdat hij niet mag dekken?
Ho ho, ik heb een hengst en die is verre van gefrustreerd. Hij reageert echt nergens op en kan prima naast merries staan. Hij is het meest blije ei wat ik ooit heb gehad en nog makkelijker dan de gemiddelde ruin/merrie.
Ik ben het er mee eens dat je een hengst moet castreren als hij er last van heeft. Dat zou ik bij die van mij ook doen. Alleen hij kijkt echt nergens naar, brult ook nooit (ook niet op vreemd terrein). Moet ik dan een dure operatie laten uitvoeren met de nodige risico's? Als hij hengstengedrag gaat vertonen is hij volgende week nog gecastreerd, die afspraak is zo gemaakt...
lideli schreef:Interessante discussie. Zouden jullie een hengst ook laten castreren als je hem aan huis kunt houden en dus zelf het management kunt regelen?
Citaat:Realiseer je dat een ruin in de natuur niet bestaat. Voor een hengst is een ruin vooral "geen hengst" en dus een merrie en dus mogelijk om te dekken.
Kabayo schreef:lideli schreef:Interessante discussie. Zouden jullie een hengst ook laten castreren als je hem aan huis kunt houden en dus zelf het management kunt regelen?
Mijn hengst staat samen met nog een hengst. Mocht een van beide gefrustreerd , vervelend , neurotisch of wat dan ook word gaan de ballen er inderdaad af
Mavantos en kimd , stonden/staan ze ook alleen?
lideli schreef:Interessante discussie. Zouden jullie een hengst ook laten castreren als je hem aan huis kunt houden en dus zelf het management kunt regelen?
cobiie schreef:Blijft mooi dat veel van de hengsten eerst 3 jaar in de opfok gelopen hebben in grote groepen en wanneer ze dan oud genoeg zijn om beleerd te worden kunnen ze abrupt bij geen enkel ander dier meer samen staan.
Amable schreef:Kabayo schreef:Dekken is nou eenmaal natuurlijk gedrag. Die kunnen ook gewoon bij ruinen. Zeg ook niet dat hengsten bij merries in moeten
Als je weiland groot genoeg is kan elk paard bij elkaar. Postzegel gaat moeilijk inderdaad
Realiseer je dat een ruin in de natuur niet bestaat. Voor een hengst is een ruin vooral "geen hengst" en dus een merrie en dus mogelijk om te dekken. Hengsten die alles dekken dekken daardoor ook ruinen. Je hebt ook hengsten die beleefd zijn en enkel dekken bij een hengstigheid. Zulke hengsten zullen een ruin niet dekken want deze is natuurlijk nooit hengstig.
SusanH schreef:Ik snap sowieso niet dat je een paard hengst laat als het geen dekhengst is, en ook nooit zal worden. Haal dan meteen de ballen er af. Kan hij op elke stal fijn mee de kudde in, of in een klein groepje buiten staan.
cobiie schreef:Blijft mooi dat veel van de hengsten eerst 3 jaar in de opfok gelopen hebben in grote groepen en wanneer ze dan oud genoeg zijn om beleerd te worden kunnen ze abrupt bij geen enkel ander dier meer samen staan.
Gebruikers op dit forum: LoeOrange en 5 bezoekers