Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance, Melissa0304

Lily_Fee

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:53

Zoooo weer even bijlezen. Het gaat soms zo hard. Lily loopt nog steeds als een trein. Vanmiddag er weer op. Mijn vriend is mee en ik ga vragen of hij een filmpje en foto’s wil maken.

Zo Linda2008 wat een plaatje met Raika, wat een knapperd is ze ook. Gefeliciteerd met alle titels, echt fantastisch!

Fijn CubaLibre dat het gaspedaal is gevonden. Bij Lily laatst eens met een spoortje gereden, want daar moet ik soms een flinke schop geven en dat voelt zo banketstaaf. Voorwaarts denken is best lastig merk ik. Soms gaat het als een trein en soms opeens weer de rem er op.

Remark mooi zadel hoor, ziet er niet gek uit. Super knap zo’n eerste buitenrit. En ook niet raar dat het allemaal spannend is. Op de foto ziet het er in ieder geval relaxt uit! Goed moment gekozen.

Isabel_k oooo wat oliebol met Joep. Er is niks meer aan te doen? Hij is nog zo jong... voor levenslang feestbeest. Weet je wat jij nu wil? Blijft hij of ga je een rusthuis o.i.d. Zoeken? Ik heb het erg met jullie te doen..

Granoek mooi hoor aan de lange teugels. Nog veel motivatie nodig, maar zitten echt mooie momenten bij! Lekker blijven oefenen! Het helpt heel erg als iemand in het begin meeloopt totdat het kwartje valt.

Jullie zijn zo goed bezig! Echt leuk om te volgen. Veel succes!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:48

Ook een poging gedaan tot bijlezen...

wat balen van Joep zeg, niet leuk!

Remark heeft een erg leuke buitenrit gehad, altijd leuk die haflingers :')

Linda proficiat met de prijzen! Gaaf zeg

Granouk; Mooi hoofdstel! Bewuste keuze om bitloos te gaan?

Gentle loopt braaf door!

Hier weer terug van de vakantie. Heb inmiddels een hoofdstel besteld voor Tiesto, gewoon een simpele met een subtiel tintje roze onderlegde neusriem incl bijpassend halster <3

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:50

Fleur is vandaag begonnen! Zij had af en toe wel wat spanning, maar was goed te overzien!
Trots op mijn pony!
Afbeelding

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:29

Hoofdstel staat mooi Granoek.
Geen tips voor de stroomdraad, wel een lastig probleem al komt hij best koddig teruglopen.

Wat doet Joep met die verkeersborden? :=

Voor Fleur is de kop er dus af! Fijn dat het goed gaat!

Veel plezier, MirandaFuego!

Remark schreef:
Fransje, mikado met je paard? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Je legt dan een aantal hindernisbalken een beetje kris kras door elkaar, op elkaar net als een berg mikado-stokjes. Daar laat je je paard dan over en door heen stappen.
Meeste paarden zullen goed kijken waar ze hun benen neer moeten zetten. Mijne niet...die kijkt liever om zich heen en valt vervolgens op haar snufferd :')

Joya is langs de weg heel relaxed, in ieder geval nu aan de hand. Ze moet zelf mee als rustig paard met de bangere, maar oudere, paarden van stalgenoten. Als ze iets nieuws ziet gaat ze het ook opzoeken ipv met een boog er omheen. Loopt ook gewoon over bruggetjes, zebrapaden, langs vee, paarden kunnen bij haar wegdragen etc.
Denk,en hoop, dat ik daar straks onder het zadel ook niet al teveel problemen mee ga hebben.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:57

Gefeliciteerd Linda. Wat een mooie kleur heeft raika toch. Heeft ze nu ook een wit randje langs haar oor?

Curalibre: wat fijn dat gentle het has heeft gevonden. Zijn de doppen er al afgevallen, of laat je een tandarts komen?

Wat k*'t van joep, Isabel. Is er nog hoop dat het goed gaat komen met veel rust?
Wel fijn dat joep weer zich zelf is. Maar ik ben toch ook wel benieuwen wat hij met die verkeersborden doet :+

Fijne vakantie mirandafuego.

Wat fijn dat Lilly zo goed gaat ben benieuwd naar een filmpje.

Dat ziet er al goed uit elskalsland.

Bij mij nog steeds geen verandering. Van de week een keertje met de trailer op ander terrein wezen rijden en zelfs daar was hij braaf. Als hij van de trailer af komt vind hij het wel iets spannend maar dat is begrijpelijk. Als ik er dan eenmaal opzit is er niks aan de hand.
Ik zal eens kijken of ik van de week nog een keer kan filmen met een dressuurzadel.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:11

Nou, er werd gewerkt aan de weg op de dijk. Het verkeersbord stond scheef en dat is natuurlijk ont-zet-ted eng. :j Ik liet hem snuffelen en toen duwde hij tegen dat bord, wat vervolgens opviel. Bleek dat hij al los stond. _O- Snel maar weer recht gezet. :=

@lillyfee. Nope, niets meer aan te doen. Nu weer stabiel (en dus pijnvrij blijven) en dan een leven lang feestbeest. Wellicht wat wandelingen en spelenderwijs vrijheidsdressuur. Maar de tijd zal het leren.

Hij mag sowieso bij mij blijven, ik wil niet dat hij uit mijn handen raakt, want als hij weer goed loopt kan hij ontzettend showen en sjouwen. Ik wil niet dat hij alsnog gereden of iets gaat worden.

Hij is heel expressief en vind aandacht leuk. Misschien dat ik met hem clinics over paardengedrag of iets ga geven, maar daar moet ik nog een goed plan voor bedenken. Eerst helemaal pijnvrij worden. :j

IG: @Equisophie.nl

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:47

Jodym schreef:
Ook een poging gedaan tot bijlezen...

wat balen van Joep zeg, niet leuk!

Remark heeft een erg leuke buitenrit gehad, altijd leuk die haflingers :')

Linda proficiat met de prijzen! Gaaf zeg

Granouk; Mooi hoofdstel! Bewuste keuze om bitloos te gaan?

Gentle loopt braaf door!

Hier weer terug van de vakantie. Heb inmiddels een hoofdstel besteld voor Tiesto, gewoon een simpele met een subtiel tintje roze onderlegde neusriem incl bijpassend halster <3

Ik ben een beetje van het principe keuze via eliminatie :+
Gewoon alles eens proberen en aanhouden wat het beste bevalt!
Hier kwam veel sneller reactie dan bij met het bit en met veel minder teugeldruk, hij gaf minder weerstand en was er veel rustiger onder. Nu stond ik er maar gewoon langs en meer dan wat stelling vragen heb ik nog niet gedaan maar we zullen het wel zien als we verder gaan :)

Release is super! Twijfelde daar ook over en daarom heb ik ook zo lang gewacht met aankoop. Vind het heel jammer dat hij Dexter niet past. Ik denk dat ik eens wat in elkaar knutsel met dit hoofdstel zodat ik op zijn minst kan testen hoe Dexter er op reageert en dan denk ik er voor hem ook eentje te kopen. Die was prima te rijden op side pull maar druk op de neus vindt hij niet prettig.

edit: overigens hebben vrienden voor mijn mijn stroomdraad terug aan elkaar gesoldeerd en ik hoop gewoon dat dat houdt tot januari :') Heb in ieder geval weer eens een nacht door kunnen slapen YAY

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:58

Miranda, laat dan maar zitten :+ Fijne vakantie trouwens!

Lekker bezig Lily_fee. Ben benieuwd naar de filmpjes!

Echt he Jodym :roll:. Waar heb je je hoofdstel besteld?

Wat goed Eskaisland! Ik zie hotel de witte bergen haha. Daar reed ik eerst dagelijks langs voor mijn werk. Wist niet dat je daar zo mooi buiten kon rijden joh. Die heide is prachtig. En wat goed dat de eerste stappen zijn gemaakt en dat ze braaf was.

Hahaha lekker is dat Fransje. Weet ze uberhaupt dat ze benen heeft? :+

Wat goed nicky_rilana!

Oeps! Dan sta je ook raar te kijken Isabel hahaha. Super leuk idee trouwens van die clinics.

Nou dat is top granoek! Welk merk/model is het?

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:26

het is de FRA Indy

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:48

Granoek schreef:
edit: overigens hebben vrienden voor mijn mijn stroomdraad terug aan elkaar gesoldeerd en ik hoop gewoon dat dat houdt tot januari :') Heb in ieder geval weer eens een nacht door kunnen slapen YAY

Hahaha :') sorry moest hier toch om lachen

Hoofdstel besteld hier bij de ruiterwinkel; hij is van Waldhausen

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:30

Remark schreef:
Miranda, laat dan maar zitten :+ Fijne vakantie trouwens!

Lekker bezig Lily_fee. Ben benieuwd naar de filmpjes!

Echt he Jodym :roll:. Waar heb je je hoofdstel besteld?

Wat goed Eskaisland! Ik zie hotel de witte bergen haha. Daar reed ik eerst dagelijks langs voor mijn werk. Wist niet dat je daar zo mooi buiten kon rijden joh. Die heide is prachtig. En wat goed dat de eerste stappen zijn gemaakt en dat ze het Zo goed deed.

Hahaha ja Remark, het is prachtig daar en ze staat daar om de hoek! Verkeer wat van achteren komt vindt ze spannend. Nog een paar ritjes en ik mag erop, over diezelfde heide! Het is idd prachtig daar! Ik kijk er enorm naar uit!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:56

https://youtu.be/uMw_-bpXVOc
https://youtu.be/9X4WbS4Bk_s

Zoals beloofd de filmpjes.
Mijn bodem is niet heel goed waardoor hij niet altijd even netjes in balans loopt.
Ook wil ik er even bij zeggen dat ik zo niet dagelijks rij, zelfs niet wekelijks. Maar sosm moet je ze iets meer aan zijn jas zitten om stapjes verder te komen :)
Verder rij is vooral veel buiten in het bos.

Wat fijn dat je er bijna op kan elskalsland. Verkeer van achter is ook echt heel eng, zeker als ze dan nog net wat te hard rijden.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:37

Er is er 1 jarig hoera hoera *\o/* *\o/*
Afbeelding

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:47

Gefeliciteeeerd!! Lekker bom-proof ook <<)

♡Hilana van de Edelweiss
Onze avonturen volgen? www.instagram.com/hilanaedelweiss

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:28

Jodym schreef:
Er is er 1 jarig hoera hoera *\o/* *\o/*
[ [url=m/3Dh3SS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:47

ElskaIsland: Wauw, dat lijkt me al meteen een grote stap voor Fleur zeg! :wow:

MirandaFuego: Ik ken er anders genoeg die buiten te bang zijn om echt vooruit te durven gaan, maar goed, dat is dan ook weer het andere uiterste. :')
Ach, Malik heeft nog tijd. :D Hij ziet er nog zo puppy uit... :(:)
Veel plezier op reis! :D

Remark: Je hebt de buitenrit (met het nodige drama :P) overleefd! *\o/* Zo typisch dat de normaal brave paarden op dat moment moeilijk doen. :')

linda2008: Gefeliciteerd! *\o/* Ze is dan ook echt knap, en dat kleurtje... <3

fransje23: Slim om zo'n schema op te stellen. Dat zou ik eigenlijk ook moeten doen om Aliaa met regelmaat aan het werk te zetten.
Aanspringen in galop met een bokpartij herken ik. :') En struikelen over balkjes: check! :o Die van mij is zo al op haar knieën gegaan. :roll:

Granoek: Ach, dat achterlopen valt toch nog redelijk mee? :D

CubaLibre: Fijn he als je merkt dat ze het ineens snappen? :D

Isabel_k: Het is zo ongelooflijk rot van Joep he... :n Hij is zo mooi opgeknapt sinds hij bij jou staat (en dan bedoel ik niet alleen fysiek), maar vooral mentaal is hij helemaal zijn leuke zelf geworden. Jullie waren zo goed bezig en dan dit...

nicky_rilana: Geweldig zeg als ze ook zo braaf zijn op vreemd terrein! En al helemaal als je erop zit. :))
De filmpjes zien er al goed uit. +:)+ Knapperd! <3

Jodym: Gefeliciteerd! *\o/*

Ik heb voorlopig nog niets te melden, maar vrijdag heb ik les. Ik ben benieuwd. :):)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:51

Nicky_rilana Ziet er goed uit hoor de filmpjes! Grote passen!

Jodym, gefeliciteerd!

Gisteren Joya ge longeerd in haar "rijpaard-outfit" . Dus oefenzadel en hoofdstel op/om en dan lijk het ineens heel wat. Ging ook gewoon goed, niet anders dan anders met longeren.

Afbeelding

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:28

Afbeelding

Vanmorgen als eerst door een tunnel! Ze ging achteruit, maar is toch overtuigd dat zo’n tunnel je niet op eet en ging toen toch als eerste eronder door! Trots!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:36

Ik heb nog een project :o De zoon van Lady Brown is eerder dit jaar 3 geworden en mag nu ook langzaam aan het werk. Maximillian is echt een schat van een paard, nog hengst (waar je 0.0 van merkt) en heeft vandaag voor het eerst een zadel opgehad. Hij deed het zo braaf <3
Afbeelding

Hij staat ook te koop, want we kunnen helaas niet alle fokproducten aanhouden :(

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:49

Wat een beauty! Dat vind ik nu echt een mooie arab. :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:50

Hebben? <<) <<) _O-

Isabel_k
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:56

goldenarrow schreef:
Hebben? <<) <<) _O-

Willen wel kunnen niet :')

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:11

Wat een super knap paard goldenarrow. Ik vind dat hij echt een heel mooi sprekend hoofdje heeft

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:30

Wat dapper, Elskalsland!

Knapperd, GA.
Hoe groot is hij?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:32

Hij zit nu denk ik rond de 1.55m, maar heb geen meetlat, dus doe het een beetje op de gok :+

Heb ook nog een filmpje gemaakt vandaag <3 Je ziet ook mooi alle merries om hem heen. Zero f*cks were given :')