Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:45

Ik heb trouwens ingesteld dat ik een melding krijg als ze een nieuwe Twitter update hebben geplaatst. Zo blijf ik beter op de hoogte

★ Silvester ★ Hij is mijn wereld The beat in my heart

Prachtige foto's van een sprookjesbruiloft incl. paardjes <3

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:45

Jenkins schreef:
Ik heb trouwens ingesteld dat ik een melding krijg als ze een nieuwe Twitter update hebben geplaatst. Zo blijf ik beter op de hoogte

Hoe kan je dat doen ?

~Always~ Volwaardige tijger [o] #krabt.nl
https://www.facebook.com/AndreaMongolDerby/
Ozosnel zette ik mijn Schoen kijk sinterklaasje geef maar wat poen.

elnienjo

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:59

Is er ook ergens een duidelijk totaaloverzichtje?
Je moet nu per naam aanklikken om te zien hoeveel km ze hebben afgelegd.
Die Robert Long staat al op 105 km! Zijn er deelnemers met meer te vinden of ligt hij op kop?
En bij Margreet Voermans staat maar 22 km, is daar wat mee mis gegaan of doet de tracker het niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:18

AfricanLady schreef:
[ [url=m/JQKQrI.jpg]Afbeelding[/url] ]

En filmpje
https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 42753?s=09

Echt heel erg klote en hoop dat EN oké is maar ik moest wel gniffelen om de situatie... dus als ik het goed heb zijn er twee achtervolgingen geweest en een paarden-wissel? :=

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:29

Die paarden hebben een willetje :')

Ssstt ben ozosnel /3 <:) :){

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:31

elnienjo schreef:
Is er ook ergens een duidelijk totaaloverzichtje?
Je moet nu per naam aanklikken om te zien hoeveel km ze hebben afgelegd.
Die Robert Long staat al op 105 km! Zijn er deelnemers met meer te vinden of ligt hij op kop?
En bij Margreet Voermans staat maar 22 km, is daar wat mee mis gegaan of doet de tracker het niet?

Margreet is op HS3, de km's er onder kloppen wel vaker niet.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:34

Ik moet ook wel lachen om dat Twitter account. "HR had a cracking chestnut stallion out of start camp and selected a little black with a leg in each corner at HS1."

:')

[o]
Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!
Meer Afrika-foto's hier
Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:38

En Esther dus ook alleen in de middle of nowhere... Echt niet tof voor de eerste nacht. Ik hoop maar dat alles goed is met haar!! :oo

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:11

EN is achter gebleven en BM heeft weer verder kunnen rijden;
Feild Update 2 of 2: LV chased down BM's horse. Whilst BM mounted EN's horse. EN was being seen by medics whilst this took place. BM & LV remounted their horses and said goodbye to EN.

Gelukkig is zijn paard gevangen en heeft hij zijn spullen nog.

Ik moet ook elke keer nadenken bij de afkortingen, het wordt interessant als een afkorting ieg met een A, E, L of M begint.
Laatst bijgewerkt door Grit op 07-08-19 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:13

EN is inderdaad lelijk gevallen, zag een foto van haar in de insta-stories waarbij ze een bloeddrukmeter om haar arm had en een dikke bloedneus, ze leek in auto te zitten dus misschien laat ze zich vooruit rijden?

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:15

Waar heb je dat precies gevonden? Zou je een linkje willen delen?

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:30

Zag de foto idd ook := zag er niet heel goed uit

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Marie_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:31

Dankjewel Seltje en Africanlady en anderen voor het plaatsen van Instagram en Twitter-posts en filmpjes!
Handig voor het bijlezen.

Ik kan al die afkortingen voor de namen ook niet onthouden, en vind eigenlijk gewoon dat er teveel Nederlanders mee doen. Ik weet niet wie ik nu moet volgen. De Bokkers maar dan, en Appleman.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:43

Samenvatting van vandaag;
https://www.theadventurists.com/adventu ... y/updates/
Staan ook mooie foto's bij.

Esther overnacht bij een familie, maar zonder andere ruiters
EN, evenals SF, zijn naar UB om 'uit te rusten/bij te komen', dus dat klinkt of ze wel weer verder gaan rijden
Ze halen de oude/nieuwe navigeer regels aan, schijnbaar was er naar HS1 wel een beperking en hebben 12 ruiters zich hier niet aan gehouden, wat ze een penalty geeft. Er staat een 'small technical penalty', wellicht mogen ze morgen pas iets later starten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:48

Hmmm weet niet of ik dat helemaal eerlijk vind. Oké je wist van te voren dat je een bepaalde route moest rijden maar blijkbaar geldt dat alleen naar HS1. Beetje flauw.

Super fijn dat Esther een familie gevonden heeft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:15

Er staat dat mensen die (tijdelijk?) uitgevallen zijn naar UB gebracht zijn. Bedoelen ze daar de hoofdstad mee? Die ligt toch honderden km's van het startpunt? Hebben ze daar ook heli's ter beschikking of moet alles per 4x4?

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:16

EN heeft een gebroken neus, iemand ervaring? Kan ze hiermee gewoon door?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:17

Ilona schreef:
EN heeft een gebroken neus, iemand ervaring? Kan ze hiermee gewoon door?

Maar ook een lichte hersenschudding. Lijkt me beiden niet erg prettig rijden, buiten nog het risico er nog een keer af te knallen of gewoon maar een kopstoot te krijgen van een nukkig paardje.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:21

Dat vroeg ik mij ook af elnienjo, maar volgens mij bedoelen ze daar toch de stad mee.

Poeh, verder rijden met een gebroken neus lijkt mij erg pittig. Zou erg jammer zijn er zo op je eerste dag uit te liggen.
Ik heb mijn neus gebroken en weet vooral nog dat het erg gevoelig was, kan mij niet voorstellen dat ik daarbij op een dravend paard had willen zitten. En het idee dat je nog een keer kan vallen.

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:24

Auw neus gebroken, sowieso hersenschudding zou ik voorzichtig mee zijn

Tof dat Esther een gezin gevonden heeft

Ssstt ben ozosnel /3 <:) :){

Apple
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:30

Dat hoopte ik al :-) Ik zag het lijntje van Esther afbuigen, dus ik hoopte al dat dit was omdat ze een gezin had gevonden :-) Fijn!

Ik kan mij wel voorstellen dat ze om het makkelijker te maken voor de deelnemers (even er in te komen) wel een route hadden uitgestippeld naar HS1 en dat je die dus ook moest volgen. Verklaard gelijk waarom sommige lijntjes een hele andere route namen, volgens mij zaten daar ook de leiders bij.

Ik dacht dat het met paarden uitkiezen zo was dat je een paard mocht uitkiezen zodra je oude paard was goedgekeurd door de VET. Dus als je, zoals Mike, met nog een ruim uur te rijden op HS2 aankomt en besluit niet verder te gaan dan kun je dus je paard al uitzoeken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:37

Zou mooi zijn als hij de paardkeuze al heeft gehad, morgenochtend opzadelen en wegwezen :D

Iemand zicht op het weer aldaar? Ik hoop voor een droge dag voor ze.

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:39

Even bijgelezen nu ik weer thuis ben. Wat fijn dat ze allemaal ergens overnachten en niet alleen zijn. Lijkt mij best heftig voor een eerste nacht. Heftig een gebroken neus, ben benieuwd wat ze gaat doen. Hopelijk komende dagen beter weer voor de ruiters.
Apple hoe beleef jij het nu, opzich krijg je niet veel te horen. Beter niks dat gebeurt er ook niks en rijdt die op zijn gemak veder. Maar lijkt mij toch heel spannend.
Hopelijk heeft die morgen ochtend een fijn paardje om weer mee van start te gaan.

Apple
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:01

Ik weet in principe net zoveel als dat jullie weten, wat er dus is mis gegaan met Mike tussen HS1 en HS2 hoor ik dus pas over een week :-) Traag paard? Toch een val?
Mike kennende is het wel een hele bewuste beslissing om op HS2 te blijven. Hij heeft waarschijnlijk berekend of hij HS3 nog zou halen en hij had al van tevoren gezegd dat hij niet wilde gaan kamperen. Op een HS heb je nl de herders die je helpen met je paard, terwijl bij kamperen (ongeacht of je een goede nachtrust hebt gehad) je het zelf moet doen. En het staat wellicht ook wat onbeleefd om strak om 6:30 in de ochtend te willen vertrekken bij een vriendelijke familie :=
Er is dus een gerede kans dat degenen die nu op HS2 overnachten de anderen die kamperen weer inhalen vroeg in de ochtend.

Maar goed, persoonlijk had ik hem natuurlijk liever op HS3 gezien in de grote groep :)) :+ (dat laatste kan ook nog een strategische beslissing zijn van Mike, later in de race is het veld wat meer verspreid en nu zit iedereen nog dicht op elkaar, dan kan het fijner zijn om te overnachten ergens waar het rustig is dan met een hele grote groep - met merendeel (o horror) luidruchtige Amerikanen!)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:16

Hahahaha dat zou nog wel eens een verstandige keuze kunnen zijn inderdaad. Ik weet dat Esther haar best heeft gedaan om wat Mongoolse woorden te leren. Heeft Mike dat ook gedaan?