Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

ingaa

Re: Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:26

Pony staat aan de dijk tussen Zwolle en Kampen :)

Mooie zit gemaakt naar Dalfsen toe, dat is nog wel een stukje!

Lijkt me heerlijk om op het strand te kunnen rijden, dat staat nog op mijn to do list.

Dinkytoy's Elisabeth

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:36

Heerlijk weer nu.Afbeelding

Zorro ❤️
B + 11

AmoorM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-19 11:18

Straks weer tijd voor een lekker bosritje! :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:48

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Mooi gereden vanmorgen,
weinig verharde weg!

Anderhalve pony in bezit

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:57

Prachtig daar! Lekker strandje {:}

Anderhalve pony in bezit

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:03

Ooh, ik meld me ook! Hier is het wel een combinatie, maar het meeste is buiten te doen. Regelmatig 30 km, tussendoortjes iedere dag van 10 km behalve maandag, dat is rustdagje. Soms krijgen ze gangenwerk in de roundpen zodat ze lekker zonder gewicht van tuig kunnen sporten, iedere week dressuurtraining zodat ze hun spieren ook netjes opbouwen en niet gewoon kunnen lopen. Mijn shetter moet het op dit moment enkel doen met gangenwerk, langelijnen, vrijheidsdressuur en zowat iedere dag meegaan op wandeling zodat hij de omgeving leert kennen als handpaard :Y)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:56

Ik kan mij ook eindelijk aanmelden. Ik vind buitenritten (en wandelen, fietsen..) heerlijk! Mijn paard gekocht als anderhalf jarige en zo'n beetje voor 99% buiten ingereden en nu aan het doorrijden, uiteraard ook buiten. Vandaag voor de 3e keer alleen gereden met Elano. Onze eerste keer alleen op het strand gereden. Kreeg zelfs een draf (en een gekke bui :')) bij hem eruit. Ik rij hem grotendeels op stem en laat hem met draf en galop ook kiezen, dat is geen moeten. Hij is van de snelheid dus als hij niet gaat, dan blijven we lekker op een lager tempo. Ik ben dus ook erg blij dat hij gewoon in stap bleef toen er twee paarden voor zijn neus rustig in galop gingen.
Hij kan overigens een groot watje zijn als hij voorop moet. Maar ik kan net zo goed een groot watje zijn. Maar samen kunnen we alles en het boeit hem echt niks dat ik een watje ben. Zolang ik maar zeg wat hij moet doen. Langzamerhand groeit ons vertrouwen met rijden, heerlijk om stapje voor stapje verder te komen!
We moeten alleen nog wachten op ons zadel, maar als het meezit duurt dat niet lang meer. Maar we rijden gewoon verder met de BBP. :):)

We wandelen overigens nog wel grotendeels vanwegen zijn leeftijd en mijn heupen. Maar dat is niet erg, ook met zijn spierziekte kan hij dus heel goed warm lopen voor ik erop zit. En er zijn gelukkig genoeg bankjes, picknicktafels of andere objecten waar ik op kan klimmen zodat ik op hem kan zitten.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:29

Afbeelding

<3 vanochtend vroeg, zonsopkomst

CandyArmando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:16

Zo tof al die buiten ritjes.. Leuk om te zien <3

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:31

Ik meld me ook !
Altijd een serieuze dressuurruiter geweest, maar mijn paard kan dat niet meer wegens artrose.
Geen voltes meer, maar gewoon rechtuit .
We zijn anderhalf jaar geleden verhuisd naar de Achterhoek en rijden vanuit huis zo het bos in !
Geweldig !!!Afbeelding
Vanmorgen heerlijk gereden <3

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:24

4 jaar geleden mijn haflinger verkocht. Het enige wat ik echt wel regelmatig mis zijn de buitenritjes.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:29

Mag ik me hier melden?

Sinds ruim 1,5 jaar rijd ik ook alleen nog maar buiten. Dit nadat er artrose is gediagnostiseerd bij mijn tinker van toen 6 jaar. Na een tildren behandeling en aangepaste training gaat ze nu als een speer. We rijden 0,5-3,5 uur, hangt af van ons rondje!

We proberen ongeveer 4x per week een lekker rondje te rijden en ze heeft nooit geen pas meer verkeerd gezet.

Wij rijden voornamelijk in de Biesbosch, de Noordwaard. Zo nu en dan ga ik naar het bos of de drunense duinen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lootje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:07

Zijn er hier ook mensen die hun paard in halsteren hebben staan? En in halsteren en bergen op zoom rijden?

Billini❤️❤️

CandyArmando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:23

Als iemand taxi(betalend natuurlijk) wil spelen, en samen op pad kunnen gaan~~}> ik woon wel omstreek kaprijke. Dan wil ik heel graag mee op buitenrit met mijn haffie *\o/*

Lootje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:09

CandyArmando schreef:
Als iemand taxi(betalend natuurlijk) wil spelen, en samen op pad kunnen gaan~~}> ik woon wel omstreek kaprijke. Dan wil ik heel graag mee op buitenrit met mijn haffie *\o/*

Je woont te ver! Kom in Nederland wonen :D ;)

Billini❤️❤️

CandyArmando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 06:30

Lootje1991 schreef:
CandyArmando schreef:

Je woont te ver! Kom in Nederland wonen :D ;)

Bij jou *\o/* :D

Er zijn in Nederland idd veel meer, mooiere paden/plaatsen om te gaan wandelen dan hier.. Zelf voor andere dieren. Is echt super <3

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:11

Ik weet niet hoor, ik vindt BE (maar dan de groene gordel, Wallonië en Limburg) best mooi! :D Ik kan niet zo tegen dat extreem platte van NL, ik krijg daar echt stress van _O-

Hier nog steeds hoefbevangen, maar ze is bijna terug de oude! En dan kunnen we terug naar buiten voor onze trektochten training *\o/*
Afbeelding

Doet iemand het ook voor trektochten, endurance of dergelijke?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:22

Ik rijd bij een endurance ruiter en we rijden regelmatig ritten van +/- 3 uur. Dat is meestal wel zo’n beetje de max maar dan draaf je ook eigenlijk wel alles met wat gallopstukken :)

Mijn leven in Zweden: klik! *-:)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:24

Piekosjj, super he! Hier valt het trainingsschema te vergelijken met endurance - de ergste dagen zijn rond de 6-7u in het zadel, dat is echt gewoon moord :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:29

Ja ik vind het zo’n prachtige sport! De ruiter waar ik rijd is een semi-professionele ruiter en heeft dus ook allemaal verschillende soorten & niveaus paarden staan, zo leerzaam! En het gaafste is natuurlijk om overal mee te gaan op wedstrijd.

Dat is echt wel lang! Met m’n eigen pony zat ik ook gerust 4-5 uur in het zadel maar dan stapten we vnl gewoon lekker rond, het tempo en de intensiteit ligt hier wel wat hoger haha :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:30

Kirania schreef:
Ik weet niet hoor, ik vindt BE (maar dan de groene gordel, Wallonië en Limburg) best mooi! :D Ik kan niet zo tegen dat extreem platte van NL, ik krijg daar echt stress van _O-

Hier nog steeds hoefbevangen, maar ze is bijna terug de oude! En dan kunnen we terug naar buiten voor onze trektochten training *\o/*
[ [url=m/CLojaE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doet iemand het ook voor trektochten, endurance of dergelijke?

Extreem plat?
Hier toch niet hoor, omgeving Veluwezoom/Posbank. Daar zijn echt wel serieuze heuvels om te trainen.

En ook 't Montferland en de Sallandse Heuvelrug zijn verre van plat.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:39

Vandaag klein rondje gereden, had niet heel veel tijd. Onze ritjes bestaan voornamelijk uit stap en galop. Draf vind ze erg lastig, wil ze ook liever niet. Soms doen we wel wat meer draven maar dat is niet echt ontspannen haha, stap en galop gaat verder we altijd relax en soms wat hard. Ook nog even lekker het water in geweest even lekker spetteren.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:45

Voor de regio waar ik woon (het is altijd vergelijken met wat je gewend bent, niemand kan daarin objectief zijn) is dat plat. De Sallandse heuvelrug is ook heuvelig voor onze standaarden (allez ja, heuvelig. Ik woon tegen de Waalse grens aan, dus wij zitten sowieso niet in het 'platte' gedeelte van BE). Maar de rest op zich niet. Dat is geen accusatie, verre van, maar het meeste van NL is toch echt plat. Het meeste van BE ook, als je naar Antwerpen en dergelijke kijkt :) Ik zeg alleen maar dat ik me er super oncomfortabel bij voel. Noem het wat je wilt, het is daarvoor geen belediging. :j In hoeverre je de ligging van een Land kan beledigen... Kan ik ook beginnen met 'Ja zeg, Amerika, dat is dikke miserie met al die bergen' :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:05

Ik ben ook NL uitgevlucht hoor, niks om je voor te verontschuldigen :D