Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:21

Thanks iedereen! Ik vind hem ook prachtig. <3

Carantona, hij miste enkele plukken. Waarschijnlijk aangevreten of iets dergelijks. Zag er niet uit. Daarom nu er helemaal af. Kan het weer gelijk op 1 lengte terug groeien.
Zo was het:
Afbeelding
Afbeelding

Over het meedoen, Ik weet niet, ik ben nog niet zo thuis in de PRE’s dus geen idee hoe de paarden er in ‘zijn’ rubriek uitzien. Ik had het wel heel leuk gevonden hoor en heb ook wel spijt dat ik geen vrij heb gevraagd anders was ik wellicht nog gegaan met hem.

Swpck, super zeg!! :D

Yevrah

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:39

@MightyJoe zo zat ik ook.. Helemaal geen kennis van deze wereld. Ik vond die proeven ook best pittig, daar is hij nog niet aan toe momenteel. :D En voor de keuring alleen ga ik het niet doen. Wie weet in de toekomst.

Ik weet ook niet of ik die van mij apto laat keuren. Ik heb begrepen dat het vooral duur is.. Heb niet de intentie om hem als dekhengst in te zetten. Puur voor de sport! Zijn er wel sport predikaten te behalen binnen het stamboek?

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:38

Yevrah schreef:
@MightyJoe zo zat ik ook.. Helemaal geen kennis van deze wereld. Ik vond die proeven ook best pittig, daar is hij nog niet aan toe momenteel. :D En voor de keuring alleen ga ik het niet doen. Wie weet in de toekomst.

Ik weet ook niet of ik die van mij apto laat keuren. Ik heb begrepen dat het vooral duur is.. Heb niet de intentie om hem als dekhengst in te zetten. Puur voor de sport! Zijn er wel sport predikaten te behalen binnen het stamboek?

Ja op de site van Ancce kun je lezen over wat er te behalen valt. Best uitgebreid verhaal namelijk. APTO keuring stelt weinig voor maar altijd handig om wel te doen vind ik. Mocht je hem ooit willen verkopen als hengst en hij is APTO is dat mooi meegenomen en interessant voor fokkers. Alles bij het Pre stamboek is duur. APTO keuring zelf moet je eigenaren of fokkersnummer hebben en je daarna nog inschrijven voor de keuring. Dat kost wel wat. Maar zo’n nummer houd je wel voor altijd.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:33

Thanks voor de info! Ik kon niks vinden over predicaten. Waar kan ik dat vinden?

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

naranja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:17

Net op mijn nieuwe baan.

Collega: 'hebben er nog meer mensen paarden.'

Ik: 'ja een curzado.'

Collega: 'oh een spanjaard, vast een pittig ding.'

Haha uh ja :')

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:32

Heb al lang niet wat geplaatst van flor maar hier weer 2 foto's. Moet nog ff een x goede actie foto's maken inmiddels is ze alweer bijna 4 maanden

Afbeelding
Afbeelding

SwPck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:46

Carantona schreef:
Het gaat erom dat jij blij en trots bent op je paard! Leuk om te zien dat je alle tijd neemt om vertrouwen te winnen dat zou eigenlijk standaard moeten worden in de paardensport hihihihi

Er is een ruinenrubriek tijdens de keuring maar die is nooit druk,het is gewoon leuk om mee te doen als je wilt weten wat de Spaanse jury van hem vind en je kunt een proef rijden. Verder voegt het niet veel toe voor de fokkerij want hij is geen vererver meer :D

Je kunt ook gewoon gezellig komen kijken naar al het moois wat er staat want het is een groots opgezet evenement ism Belgie.

Het is in Werkendam op 30 aug /1 september

Hihi ja dankjewel, ik doe m'n best :o
Fijn dat dat zo word opgevat, want t klopt ook :j

SJP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:22

Mag ik hier even tussendoor komen met een vraag? Zijn er hier mensen die hun paard hebben gemeten tussen hun 2e en 5e, en weten hoeveel ze nog gegroeid zijn?
Een kennis van mij heeft een 2 jarige op het oog maar ze heeft geen idee hoeveel die nog kan groeien, zal per paard verschillen natuurlijk maar dan heeft ze een beetje een indicatie.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:11

Afbeelding

Zo... Kan iemand me €25000 lenen? Dan koop ik deze beauty. <3 zag hem te koop staan... Wat een droompaard zeg. Wauw!!!

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:50

Wow! Heeeel gaaf. <3 Waar staat hij te koop?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:08

MightyJoe schreef:
Wow! Heeeel gaaf. <3 Waar staat hij te koop?

Florida!

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:27

Ik bedoelde eigenlijk op welke website. :')

Ben ook heel blij met mijn valkje <3 Hij wordt steeds breder *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Arthis, knap! Ben benieuwd naar actiefoto's. :D

Nog even over de APTO keuringen. Daar wil ik wel graag met Cortado heen. Kan pas in 2021 volgens mij. :j

Yevrah, hoe gaat het rijden?

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:34

MightyJoe, Cortado is zo knap <3 prachtige kleur!!
Als hij goedgekeurd zou worden en hij is over een jaar of 8 nog hengst kom ik wel eens langs met Jenara :D

Ik ben aan het azen op één van de nieuwe setjes van PS of Sweden, ik kan alleen niet kiezen
tussen de Wine of de Grape, welke zouden jullie nemen voor op een schimmel zoals Jenara?

Wine
https://shop.textalk.se/shop/ws10/64010/files/Bilder%20till%20artikelgrupper/25.jpg

Grape
https://shop.textalk.se/shop/ws10/64010/files/Bilder%20till%20artikelgrupper/22%20(1).jpg

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:49

Wine! <3

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:26

MightyJoe schreef:

[ [url=m/u3ATGe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kY92F0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog even over de APTO keuringen. Daar wil ik wel graag met Cortado heen. Kan pas in 2021 volgens mij. :j

Oh uhhhh via Fantastic PRE Horses op Facebook/Instagram! Ja, jouw Valk is echt..... Heel knap. Ik ben echt heel benieuwd hoe hij over een paar jaar is.

Rijden gaat eigenlijk heel erg goed! We werken nu wat aan travers en schouderbinnenwaarts, beetje contra. We wisselen de basis dus iets af met oefeningen op een iets zwaarder niveau. Dat wijken heeft hij nu wel gezien. Hij leert zo makkelijk. We zijn ook veel bezig met verruimen en terugrijden in draf. We gaan binnenkort weer op wedstrijd en ik hoop dat ik hem iets meer in toom kan houden, hij kan makkelijk winst rijden alleen dat zit er nog niet in ivm afleidingen. :-(

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:38

Het hoofd van Cortado lijkt echt precies op die van zijn moeder... <3 Zal daar ook wel ff foto's van maken

Je mag voor de apto in het jaar dat hij 3 word.. Jij is nu 2 dus mag volgend jaar al volgend mij

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:33

Ja, Jenara heeft weer even een puberperiode :p
Die kan toch echt wel flink gaan testen soms!

Ik stap altijd op vanop een krukje, deed ze tot nu toe altijd zooo braaf, alsof ze nooit anders gekend heeft.
Gisteren, no way dat ze netjes wou blijven staan naast het krukje. Heb haar er geduldig elke keer weer naast gezet tot ze wel bleef staan, maar daar begon het al.. :p

Zodra ik zat, hupla was ze weg en mijn extreem goede rem van daarvoor is ver te zoeken nu :+
Dan maar een potje oefenen op stilstaan }>
Eens dat ze daar dan terug naar luisterde, kon het instappen goed beginnen.
Schrikt ze plots van wat geluid aan de stal, en normaal is ze binnen 2-3 passen weer terug bij mij als ik haar losjes laat in de hand, dit keer niet ... Was ze weg en kreeg ik een bokspronghuppel serenade onder mij, heel eventjes dacht ik dat er af zou gaan, maar zo lelijk deed ze dan gelukkig ook weer niet. Nuja, als je aan de longe eerst superkalm en rustig en lui bent, maar onder het zadel zo kan rondhuppelen, kan je flink doorwerken ook }>

Heb haar in draf gezet en eens goed doorgereden, haar aandacht was in het begin voor geen meter bij mij, dus ik heb 1000 bochten, cirkels en slangenvoltes beginnen vragen, dan kwam ze door en duur toch wel beter onder me :p Maar bepaalde bochten loopt ze vreselijk in buitenstelling gewrongen en wringt ze echt langs alle kanten tegen mijn hulpen in. Andere kanten loopt ze dan weer over gesteld en over de schouder weg naar buiten ... Hier dan ook maar flink mijn werk in gestopt. En waar ze in het begin dus als een stijve, kromme hark zich naar buiten wrong, had ik haar op het einde toch op zijn minst al recht en met momenten een secondje losse buiging naar binnen! (PS, dit deed ze een maand geleden al best goed) Dan nog een galopje om af te sluiten, op links best ok, daar krijg ik ze vrij goed en snel in galop en hebben we 2 rondjes gedaan. Dan rechts, dit heb ik nog niet veel gevraagd omdat ik weet dat het haar moeilijkere kant is, dus bouwen we langzaam op. Mevrouw wou uiteraard niet aangalopperen, dus ik vraag door, wordt ze boos :p Vraag ik nog wat meer door, geeft ze mij een flinke bok (niet de gewoonlijke protestwipjes ..) Geef ik nog één keer flink been door en gaat ze eindelijk in galop, half rondje en gedaan :p

Hopelijk wordt ze snel weer mijn lieve, brave, betrouwbare Jenara en niet dit puberale monstertje :p

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:53

MightyJoe schreef:

[ [url=m/u3ATGe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kY92F0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben zo verliefd op Cortado <3 Is hij eigenlijk hengst of ruin?

Bengalen Cattery Bad Ass Bengals
Volg ons op Instagram of Facebook: BadassbengalsNL

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:00

:o ik ook. Hij is hengst! Bedoeling is dat ie dat ook blijft. :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:22

Goedemorgen allemaal. Hier minder leuk nieuws..
Dinsdag ochtend met Astoria gereden, zette haar terug in de wei en ze wilde haar brokjes niet en ging liggen, en rollen. En nog een keer. Ik denk, foute boel. Dus op laten staan en gaan lopen. Ondertussen DA gebeld. Die kwam en kreeg ze medicatie. Moesten het even afwachten. Leek goed te gaan, tot een kwartier erna. Weer willen rollen, vanuit het stappen omvallen om te gaan liggen. DA weer gebeld, wij naar Wolvega. Operatie. Helaas is ze tijdens de operatie ingeslapen, de darmen zaten bij de aanhechting teveel in de knoop.

Het is zo heftig, in Februari Goya moeten laten gaan, had ik de perfecte match voor Villa en nu dit. Is nog steeds zo onwerkelijk. Villa kan ook niet alleen blijven, maar kan het echt nog niet op brengen te gaan zoeken..

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker, Hidalgo

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:47

Ooh verschrikkelijk Buitenzinnig. Verschrikkelijk. Ik heb het ook meegemaakt, ik leef zo met je mee. Heel veel sterkte en een virtuele knuffel.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio - Rust zacht mijn mooiste vriendinnetje...
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:52

Aww buitenzinnig, wat vreselijk, kon het al bijna niet geloven als ik het las! Heel veel sterkte met je verlies
en heel veel steun ook van hier!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:24

Buitenzinnig schreef:
Goedemorgen allemaal. Hier minder leuk nieuws..
Dinsdag ochtend met Astoria gereden, zette haar terug in de wei en ze wilde haar brokjes niet en ging liggen, en rollen. En nog een keer. Ik denk, foute boel. Dus op laten staan en gaan lopen. Ondertussen DA gebeld. Die kwam en kreeg ze medicatie. Moesten het even afwachten. Leek goed te gaan, tot een kwartier erna. Weer willen rollen, vanuit het stappen omvallen om te gaan liggen. DA weer gebeld, wij naar Wolvega. Operatie. Helaas is ze tijdens de operatie ingeslapen, de darmen zaten bij de aanhechting teveel in de knoop.

Het is zo heftig, in Februari Goya moeten laten gaan, had ik de perfecte match voor Villa en nu dit. Is nog steeds zo onwerkelijk. Villa kan ook niet alleen blijven, maar kan het echt nog niet op brengen te gaan zoeken..

Ah nee, wat afschuwelijk! heel veel sterkte!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:24

Bedankt.. Ik kan het ook nog steeds niet geloven.. Zo abrupt, in 1x, weg..
Voor Villa ook zo erg, het was echt zijn vrouw.. Weet niet zo goed wat ik nu moet

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker, Hidalgo

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:39

Buitenzinnig wat is dat schrikken!
En inderdaad zo snel, logisch dat het even tijd nodig heeft om het allemaal te realiseren.

Een hele dikke knuffel en alle sterkte vanuit hier! Y;(