ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 08:43

gomir schreef:
mariekeoo schreef:
Ze hebben me ook op energie en eiwitverrijkt dieet gezet. Aldus de dietiste. Mooi klaar mee.

Dat is toch niet erg? Je intake is de afgelopen weken minder geweest en je lichaam heeft nu juist extra voedingsstoffen nodig om te herstellen. Alleen maar goed dat ze daarop letten!

En in reactie op hennie: iv antibiotica zijn lang niet altijd langdurig nodig. Als aan bepaalde voorwaarden (zie link hieronder) wordt voldaan kun je na 48-72 uur al switchen. Al zou ik in dit geval, gezien de aanloop, wel wachten met switchen tot de koorts 24 uur weg is.
http://www.mmbz.nl/irat/richtlijnen-ant ... rapie.html
nouja de 48/72 is 48 is vanavond en 72 morgen avond. Ik had vannacht nog flinke koude rillingen en vanmorgen was ik koorts vrij. Maar koud warm koud warm.

Ja maar dat eiwitverrijkte is niet echt lekker. Mijn smaak is op het moment al niet optimaal. Dus dan eet je het liefste ook wat je “lekker” vind

gomir

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:34

Kan me idd voorstellen dat je liever eet waar je wel trek in hebt...Ik vind die eiwitverrijkte bouwsteentjes ed ook niet te eten :=

Koude rillingen vallen wat mij betreft onder de zelfde noemer als koorts, zolang je dat hebt is de infectie nog niet onder controle (en heb je dus een reden voor iv-antibiotica!).

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:29

gomir schreef:
mariekeoo schreef:
Ze hebben me ook op energie en eiwitverrijkt dieet gezet. Aldus de dietiste. Mooi klaar mee.

Dat is toch niet erg? Je intake is de afgelopen weken minder geweest en je lichaam heeft nu juist extra voedingsstoffen nodig om te herstellen. Alleen maar goed dat ze daarop letten!

En in reactie op hennie: iv antibiotica zijn lang niet altijd langdurig nodig. Als aan bepaalde voorwaarden (zie link hieronder) wordt voldaan kun je na 48-72 uur al switchen. Al zou ik in dit geval, gezien de aanloop, wel wachten met switchen tot de koorts 24 uur weg is.
http://www.mmbz.nl/irat/richtlijnen-ant ... rapie.html

Klopt maar je hebt wel ongeveer 2a 3 dagen via infuus nodig en dan kan je vaak over op tabletten.

[o] liefde..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 11:05

gomir schreef:
Kan me idd voorstellen dat je liever eet waar je wel trek in hebt...Ik vind die eiwitverrijkte bouwsteentjes ed ook niet te eten :=

Koude rillingen vallen wat mij betreft onder de zelfde noemer als koorts, zolang je dat hebt is de infectie nog niet onder controle (en heb je dus een reden voor iv-antibiotica!).

Vandaag nog door met iv ab. Krijg ik na vanavond nog koorts of koude rillingen gaan ze morgen weer extra onderzoek doen om te bekijken waar dit alles weg komt.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 13:22

Die misselijkheid is echt funest voor eetlust. Vanmiddag weer halfuur kokhals neigingen. Primperan erin. Maarja kokhalsen betekend ook al je spieren in lichaam aanspannen. Auw auw.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:26

Vreselijk hè dat misselijk zijn ik was toen ook echt hondsberoerd van de iv antibiotica.
Krijg je de primperan al standaard of alleen als je misselijk bent ?
Vaak helpt het wel om het gewoon standaard te geven om even je hele systeem tot rust te brengen. Zelf meer ervaring met ondasteron.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 14:17

Nu alleen als ik misselijk ben. Net weer 38,1 temp onder pcm en naproxen. Hmmm

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:20

Jou laten ze echt nog niet gaan!!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:17

Vraag of ze het standaard willen geven. Zeker omdat ze je eiwitrijk willen laten eten wel handig als je dan wel iets binnen kan krijgen.

Balen dat je nu toch weer temp hebt zelfs met paracetamol en naproxen. Goed als ze vervolg onderzoek gaan doen .

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 17:17

Infusen gesneuveld. Mooi klaar mee. Op de spoed moest het al onder de echo.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:20

Dat is gewoon k*t.
Blij toe dat ik supermakkelijk te prikken ben, volgens mij als ze het met echo doen moeten is het niet bepaald eenvoudig en pijnloos.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 19:54

Zo uiteindelijk infuus op de spoed laten zetten. Zit weer een nieuwe in. Had nog 38,2 temp. Eten is nog waardeloos. Poepen wil nog niet(sorry voor details haha) en misselijkheid is ook niets (geven ze nu wel vaker primperan voor)

Dus afwachten maar weer

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:37

Hoe is het nu? Begint de antibiotica beetje aan te slaan en misselijkheid wat minder?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 05:00

De antobiotica begint want aan te slaan. Gisteren de eerste dag “koorts” vrij. Hang nog wat tussen de 37,3 en 37,9 en ik was gister middag zo drijfnat van zweet dat ik het zo koud had het leek of ik koude rillingen had. De pijn in de flank is stabiel. Maar nu was ik zo geobstipeerd. Dat ik al 4 movicolon innam per dag. Ze gisteren met een microlax aan kwamen zetten die weinig deed. Toen nog een hoogopgaand klysma. Die enkel wat cocht meenam. En nu is het net of er een hele grote bom in een mensen massa is gelegd. Zo voelt het in mijn buik inclusief het over elkaar heen lopen. Wat een ellende. Dat bevorderd de pijn van mijn flank ook niet echt. Gisteren was CRP nog wat verhoogd, bezinking ook. Hb was wat laag en erytrocyten ook. Verklaard wel waarom ik zo bekaf ben steeds en ureum liet echt wel zien dat mijn voedingstoestand exht slecht is. Ik ben zo enorm misselijk met vlagen. Zoals nu. Maar straks met primperan is het iets beter. Maar dan staat het eten me echt tegen. Zal straks even vragen of ze me willen wegen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 06:55

Jeetje het zit je ook echt niet mee zeg. Heel veel sterkte en beterschap!

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
GA JIJ TROUWEN IN 2020?
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:47

Jeetje TS, schiet nog niet echt op zo, wat een ellende.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 10:55

Zo vandaag nog een dagje aan de tazocin via het infuus. Infuus is naar een half litertje verlaagd. Morgen bloed controle en kijken of we over kunnen op orale antibiotica. Vast woensdag of donderdag naar huis. (Zijn we ook al weer een week verder.)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:02

Nog steeds niet optimaal dus. Vraag of je voor de misselijkheid niet iets anders mag proberen ondasteron werkt bij veel mensen goed.
Kunnen ze evt ook via het infuus geven.

En belangrijkste is denk ik niet wat je eet maar dat je eet. Als die extra voeding je zo tegen staat ga eerst eens beginnen met de dingen waar je wel trek in hebt. Desnoods vraag bezoek om wat dingen mee te nemen.

Wat bij mij bij misselijkheid vaak wel goed gaaf is die goedkope droge pakjes crackers daar op knabbelen. Beetje bouillon voor het zout. En de simpele sultana’s niet echt veel calorieën natuurlijk maar wie weet krijg je dan weer wat trek in eten. En kan je de extra voeding ook aan.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 12:58

Nou dat is dus. Alles qua eten staat tegen. Das zo bizar. Deze bourgondier heeft gewoon nergens zin in. Niets voor mij. Vanmorgen beetje ontbijtdrink, bouillon en thee. En tussen de middag bouillon, thee en bakjs vla. Al heel wat

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 16:34

Zo nou eindelijk maar toch. De uroloog wil me door de CT scan hebben. Dus tijdens opname nog door de CT scan

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:56

Goed zo, dan kunnen ze dan zaken uitsluiten of toch iets vinden want goed is het niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:49

Wie had dat nou verwacht :+
Fijn dat ze dan toch nog een keer beeldvorming gaan doen.

*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-19 09:50

zo CRP is vandaag mooi door gedaald (34). Dus antibiotica wordt in de loop van de dag geswitcht naar orale antibiotica (augmentin). Vorige keer ging ik daar fors op braken dus hopelijk houdt ik nu alles binnen. Deze kuur is tot de 29e. Gisteren gingen ze de retentie in mijn blaas meten. 120 bleef achter. Waarschijnlijk door de morfine. Bij minder morfine gaan ze ook nog eens meten. De CT scan is nog niet ingepland. Dus afwachten. Is een scan zonder contrast. Ze hebben vandaag nog immunoglobuline onderzocht in het bloed. Moest naar een ander lab gestuurd worden dus maar afwachten. Misschien is een verminderde afweer een reden waarom het steeds terugkerend is. Ik hoop zo dat deze orale kuur wel aanslaat. Maar ben best wel huiverig door mijn eerdere ervaring. De obstipatie is wat op gang gelukkig. Nog wel 3 x daags movicolon. Maar die bisocodyl is paardenmiddel. Tjonge tjonge haha. Krijg nu ook metoclopramide standaard voor de misselijkheid en hopelijk kan ik daardoor weer iets eten. En ook krijg ik voor de nacht een slaaptablet om te bekijken of ik dan misschien weer wat uurtjes kan slapen in de nacht. Want die half gebakken nachten zijn vreselijk. Ze nemen me nu gelukkig wel serieus en sturen me ook niet zo 1/2/3 naar huis. Heb ook nog niet gehoord wat het plan is om mij naar huis te sturen. Dacht misschien wel morgen, maar die gedachten is aardig afgevlakt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:56

Fijn dat er nu iets gebeurt en dat je nu ook een langere antibioticakuur krijgt.
Nu nog wachten op de CT en hopen dat je bij de volgende meting minder retentie hebt.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-19 09:24

Zo scan gehad. Ze zagen met de eerste scan zonder contrast eerst wat vocht tussen mijn pleurabladen. Dus toen nog een CT scan met contrast en zijn mijn longen mee gescand. Ben benieuwd