[VOLG] Jenara, my dream come true

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-19 11:21

Nog eens tijd voor een update!

Jenara en ik hebben een fotoshoot gedaan bij een vriendin van mij :D
Helaas wacht ik nog op de meeste foto's, maar heb er toch al 2 gekregen!

De avond ervoor heb ik haar uitgebreid gewassen, waar ze een bloedhekel aan heeft }>
Eerst probeerde ze nog wat boos te kijken en te protesteren, maar al snel gaf ze op en stond ze gewoon
echt vreselijk zielig te kijken "waarom doe je mij dit aan baas??"
Heb haar dan maar beloofd dat ik het hierna hééél lang niet meer zou doen!

Afbeelding

Het was niet eenvoudig, we gingen 's ochtends heel vroeg, om half 6, op zoek naar een mooie plek.
Ik was gelukkig al regelmatig met Jenara gaan wandelen aan de hand en eerst was ze heel rustig en flink. Tot we de beruchte weide met lama's passeerden, daar werd ze drukker, maar al bij al was ze wel flink. Dan het shooten zelf ... portretfoto's gingen nog, dan probeerde we actiefoto's, maar mevrouw wou alleen maar van het lange gras eten, en vooral tijdens het lopen aan de longe in de richting van onze fotograaf :+ Ze begon echt flink te profiteren en luisterde voor geen meter meer, dus heb me eventjes héél boos gemaakt en dan was ze toch een stuk flinker. De rest van de shoot was ze een braaf paardje :D

Afbeelding

Afbeelding

Met de hittegolf heeft ze een weekje rust gehad en in de tussentijd werd onze piste vernieuwd (= er werd zand op gelegd :D ) Helaas lag het in het begin heel diep en zwaar, waardoor de eerste keren rijden na de hittegolf best moeizaam gingen, Jenara moest weer helemaal opnieuw haar balans zoeken en de consistentie van ervoor was helaas terug weg. Paar keer gelongeerd en korte stukjes gereden, tot ze terug kracht en balans genoeg had om goed te lopen op het nieuwe zand.

Sinds vorige week merk ik dat ze terug wat meer dingen uitprobeert en gisteren ... ja, dan was Jenara duidelijk weer aan het puberen ...

Ik stap altijd op vanop een krukje, deed ze tot nu toe altijd zooo braaf, alsof ze nooit anders gekend heeft. Gisteren, no way dat ze netjes wou blijven staan naast het krukje. Heb haar er geduldig elke keer weer naast gezet tot ze wel bleef staan, maar daar begon het al.. :p

Zodra ik zat, hupla was ze weg en mijn extreem goede rem van daarvoor is ver te zoeken nu :+
Dan maar een potje oefenen op stilstaan }>
Eens dat ze daar dan terug naar luisterde, kon het instappen goed beginnen.
Schrikt ze plots van wat geluid aan de stal, en normaal is ze binnen 2-3 passen weer terug bij mij als ik haar losjes laat in de hand, dit keer niet ... Was ze weg en kreeg ik een bokspronghuppel serenade onder mij, heel eventjes dacht ik dat er af zou gaan, maar zo lelijk deed ze dan gelukkig ook weer niet. Nuja, als je aan de longe eerst superkalm en rustig en lui bent, maar onder het zadel zo kan rondhuppelen, kan je flink doorwerken ook }>

Heb haar in draf gezet en eens goed doorgereden, haar aandacht was in het begin voor geen meter bij mij, dus ik heb 1000 bochten, cirkels en slangenvoltes beginnen vragen, dan kwam ze door en duur toch wel beter onder me :p Maar bepaalde bochten loopt ze vreselijk in buitenstelling gewrongen en wringt ze echt langs alle kanten tegen mijn hulpen in. Andere kanten loopt ze dan weer over gesteld en over de schouder weg naar buiten ... Hier dan ook maar flink mijn werk in gestopt. En waar ze in het begin dus als een stijve, kromme hark zich naar buiten wrong, had ik haar op het einde toch op zijn minst al recht en met momenten een secondje losse buiging naar binnen! (PS, dit deed ze een maand geleden al best goed) Dan nog een galopje om af te sluiten, op links best ok, daar krijg ik ze vrij goed en snel in galop en hebben we 2 rondjes gedaan. Dan rechts, dit heb ik nog niet veel gevraagd omdat ik weet dat het haar moeilijkere kant is, dus bouwen we langzaam op. Mevrouw wou uiteraard niet aangalopperen, dus ik vraag door, wordt ze boos :p Vraag ik nog wat meer door, geeft ze mij een flinke bok (niet de gewoonlijke protestwipjes ..) Geef ik nog één keer flink been door en gaat ze eindelijk in galop, half rondje en gedaan :p

Hopelijk wordt ze snel weer mijn lieve, brave, betrouwbare Jenara en niet dit puberale monstertje :p

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-19 21:22

Alweer een nieuwe update!

Volgende keer met rijden was Jenara weer suuuuperflink :)
geen puberaal monstertje meer dus ;)

Dit weekend weer heel warm weer, dus tijd voor wat anders.
Zaterdag samen met één van de andere paarden te voet een wandelingetje gaan maken,
Jenara kijkt nog enorm rond natuurlijk, maar ze was wel braaf en tegen het einde zelfs relax.

Vandaag met het warme weer dan maar een potje vrijheidswerk gedaan, vriendin was mee,
dus beeldmateriaal :D
Hier een compilatie van de oefeningetjes die Jenara al flink kan!