Wat voor broek als stalmedewerker

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:07

Kabayo schreef:
Wauw. Ik ken de eigenaar van deze stal best goed. Schrik ervan hoe mensen hem en deze stal hier zo neerzetten als ze maar 1 kant van het verhaal horen....

Proefdag krijg je gewoon niks voor en dit werk is hard werken. Dit wist/weet je van te voren.

Ik heb ook gewerkt voor een friezenstal. Daar hoorde bakrand schrobben gewoon tot de wekelijkse werkzaamheden , net als het erf vegen. Krijg je er weinig voor? Ja. Uitbuiting? Nou nee je kiest er echt zelf voor

Stalruiter word je daar echt niet zomaar. Die Friese dekhengsten hebben gewoon hun eigen amazone.

De ts zegt hier niks over mazr is logische wijs teleurgesteld.
Ik heb mijn mening er wel over en vind iemand een bakrand laten schrobben en er niks voor betalen een vorm van uitbuiting of op zijn minst profiteren.

Ik heb ook nog achterstallig onderhoud wat hoog nodig moet gebeuren. Ga ook eens proef dagen organiseren. Wie bied zich aan ?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:10

Kabayo schreef:
Dit is de vacature
[ [url=m/3kNsjN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik werk al lang in de paarden , en die fantasien dat je overal geld voor krijgt gaat gewoon niet op. Daarom werk ik nu ook als ZZPer

De ts had die zelf al gepost. Maar ik lees nergens kom gezellig een dag gratis werken.
En ze is niet eens negatief , maar teleurgesteld. Dat mag ze toch wezen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:11

beatje schreef:
Kabayo schreef:
Dit is de vacature
[ [url=m/3kNsjN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik werk al lang in de paarden , en die fantasien dat je overal geld voor krijgt gaat gewoon niet op. Daarom werk ik nu ook als ZZPer

De ts had die zelf al gepost. Maar ik lees nergens kom gezellig een dag gratis werken.
En ze is niet eens negatief , maar teleurgesteld. Dat mag ze toch wezen?

Ik noem ts ook niet negatief ;)

bigone

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:22

Wanneer je zo’n vacature plaatst en mensen uitnodigt voor een meeloop dag en ze dan allerlei schoonmaak werk laat doen terwijl de vacature veel meer inhoud en je als sollicitant nog geen paardenkont van dichtbij hebt gezien bwv spreken dan is het duidelijk dat je als sollicitant inderdaad alleen een dag komt om te poetsen. Wees dan zo netjes om die mensen 50 euro voor de moeite te geven.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:17

Jammer dat het zo gelopen is TS, aan jouw inzet heeft het niet gelegen.

In jouw geval hadden 2 a 3 uurtjes proefdraaien schappelijk geweest. Voldoende tijd voor het bedrijf om een indicatie te krijgen en jou niet het gevoel te geven handig gebruik te maken van jouw inzet omdat je de baan graag wil.

Daar heb je een punt -> .

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:41

Hier verwachten we van sollicitanten die komen proefdraaien dat ze ingeschreven zijn bij het uitzendkantoor. Kost ons extra maar alles in orde dan. Ik snap niet dat er nog bedrijven zijn die deze praktijken er op na houden

What does the fox say?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:03

Ik denk dat dit gewoon standaard is in de dierenwereld.. Als stagiair heb je precies dezelfde klusjes en ik heb op 1 bedrijf in de paarden nog wel erger meegemaakt, daar deed ik op sommige dagen alles alleen. Echter ook een stage bedrijf gehad waar ik wel mocht rijden/longeren enz en waar ik een klein cadeautje met de kerst kreeg, voor dat bedrijf deed ik wel een stapje extra maar beide hoorde erbij.. Bij dat eerste bedrijf hield ik het alleen met de reistijd er bij niet vol (4,5 uur totaal) en als ik daar sliep was het wel handig als ik dan s'avonds nog even kantinedienst draaide, toen ben ik wel op zoek gegaan naar iets anders en ben ik bij het bedrijf terecht gekomen waar ik dus wel mocht rijden en dergelijke. Als de reistijd niet zo lang geweest was had ik dat jaar gewoon afgemaakt.

Ik zou nu gewoon denken, je hebt laten zien wat je kan en je weet nooit hoe of wanneer dat weer terugkomen. Proefdag was afgesproken, misschien niet helemaal wat je er van verwachtte maar je hebt het wel gedaan en het is al een goed teken dat ze je daar voor uitgenodigd hebben.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:17

Hè wat jammer ts dat je het niet geworden bent, aan je enthousiasme en werklust zal het niet gelegen hebben! Je kunt trots op jezelf zijn! Maar het is absoluut niet netjes dat een hele dag keihard mee werken voor niets gebeurd. Bij mijn laatste sollicitatie bij een dierenkliniek zat ik bij de laatste twee kandidaten, wij beide werden uitgenodigd om een dag mee te lopen, dit heb ik gedaan en de dag was vooral bedoeld om te kijken hoe mijn omgang met dieren, klanten en collega's was. Daar zijn normaliter meeloopdagen voor bedoeld, niet om de hele dag te schrobben. Ik mag hopen dat dit soort werkgevers zich toch een beetje schamen......

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:26

ik vind dat iedereen hier weer hard doordraafd naar TS toe.
Ts maakt een grapje, door gevolg van de afwijzing/Teleurgesteld zijn.

Dat betekent niet dat ze zelf wel realiseert dat dat niet altijd de realiteit is, maar op dat moment je gevoel.
En er snelle gevolgsconclussies worden gemaakt die helemaal niet van TS zijn. en TS er vervolgens op word afgekraakt.

Verder gaat ze hier helemaal niet op verder. Maar iedereen in het topic wel, en moet ze zich bijna gaan verdedigen.

Dat er vervolgens een discussie uit mond van wel of niet betalen na een proefdag is prima. Maar vind dat dan heel duidelijk moet zijn dat TS daar niet de aanstichter van is.

TS jammer dat je het niet bent geworden. Ik hoop dat je je plekje vind.

So is the time, The time will be, Being a human, Humanize ME!!!

[VVDD] Fenja heeft een eigenschap van sneeuw ontdekt

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:54

ladypaard schreef:
ik vind dat iedereen hier weer hard doordraafd naar TS toe.
Ts maakt een grapje, door gevolg van de afwijzing/Teleurgesteld zijn.

Dat betekent niet dat ze zelf wel realiseert dat dat niet altijd de realiteit is, maar op dat moment je gevoel.
En er snelle gevolgsconclussies worden gemaakt die helemaal niet van TS zijn. en TS er vervolgens op word afgekraakt.

Verder gaat ze hier helemaal niet op verder. Maar iedereen in het topic wel, en moet ze zich bijna gaan verdedigen.

Dat er vervolgens een discussie uit mond van wel of niet betalen na een proefdag is prima. Maar vind dat dan heel duidelijk moet zijn dat TS daar niet de aanstichter van is.

TS jammer dat je het niet bent geworden. Ik hoop dat je je plekje vind.

Amen!

Every accomplishment starts with the decision to try.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:15

Ik vind het echt schaamteloos van de eigenaren, iemand een dag voor je laten zwoegen voor niks. Ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent ts.
Misschien kan je een review achterlaten op fb om andere 'proefdraaiers' te waarschuwen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:23

Avanti schreef:
Ik vind het echt schaamteloos van de eigenaren, iemand een dag voor je laten zwoegen voor niks. Ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent ts.
Misschien kan je een review achterlaten op fb om andere 'proefdraaiers' te waarschuwen.

Dat vind ik wel zo zwak. Kom op zeg

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:23

Avanti schreef:

Dat vind ik dan net zo laag.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:31

Ik snap je deels TS.

Maar dit gaat om een baan, dus geen leerbedrijf zoals ik begrijp.

Aan een leerbedrijf worden eisen gesteld en dan kan je evt iets melden als er echt dingen gebeuren die niet kunnen.

Ik heb op leerbedrijven gewerkt ( ook andere sectoren ) en zelf een kapsalon gehad waar we leerbedrijf waren.
In principe hoef je mensen niks te geven en laat je ze gewoon doen wat ze kunnen verwachten. Dat is een gehele dag, zoals deze eruit zal zien incl alle taken die dan al mogelijk zijn. Bij een leerling is dat anders dan bij een volwaardige kracht natuurlijk.

Uiteraard vindt je zelf altijd dat je hard gewerkt hebt en wil je er wel geld voor hebben, maar het is ook investeren in jezelf.
Als je 2 mensen laat proef werken en de een vreet niks uit en de ander werkt zich een slag in de rondte, zou je dus al verschil moeten gaan maken.

TS begrijpt het, kijkt verder en heeft geleerd. Maar voor de negatieve reacties; denk eens na hoe dat overkomt. Ik hoop dat TS met haar instelling een leuke baan vindt. En de mensen die meteen zo een bedrijf afkraken zelf nooit gedoe krijgen met een baas, want ik vind sommige reacties best stijlloos.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:03

Citaat:
Citaat:

Bij aannemen is het logisch dat de gewerkte dag wordt verrekend.
En bij afwijzing is uitbetaling aan de orde.

In beide gevallen geldt: eerst het oordeel van de sollicitatiecie afwachten.

https://www.payingit.nl/uitbetaald-bij- ... efdraaien/
Niet waar

Geoordeeld naar de link blijf ik het waar vinden.

Link meldt dat een dag gratis soppen niet aan de orde is (het werk van de sollicitant mag niet winstgevend voor het bedrijf zijn) en
dat een paar uur schappelijk is ipv een dag en
dat het min of meer representatief voor de functie moet zijn (het was geen schoonmaakster baan).

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:06

poes schreef:
Avanti schreef:

Dat vind ik dan net zo laag.

Vind ik niet, het is de waarheid en haar ervaring. Waarom is dat laag?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:52

Omdat je eerst dingen persoonlijk bespreekt wat hier niet gebeurd is en TS heeft hier volgens mij ook geen behoefte aan?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 20:20

Als ik dit zo lees is er gewoon gebruik gemaakt van ts, die na een volle dag hard werken met niks achterblijft.
Als de werkgever serieus was geweest dan zouden ze onder toezicht haar wel de taken laten verrichten zoals in de vacature zoals longeren en de omgang met de paarden. Ook zouden ze dan nagedacht hebben over een vergoeding voor de afgevallen kandidaten.
Ik weet niet of ts dat wil daarom staat er misschien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 00:43

Hebben jullie ook bedacht dat zomaar zwart uitbetalen niet gewenst is bij een bedrijf?

En wat als mensen komen proefwerken en niks uitvoeren? Willen jullie dan dat een bedrijf verschil gaat maken, of moet iedereen maar even 50 euro in de handen gedrukt krijgen?

Ik geloof TS wat ze gedaan heeft, maar ze is niet aangenomen, dus daar had het bedrijf een reden voor. Misschien vinden zij niet dat ze werkelijk zoveel gedaan heeft, of niet snel genoeg, niet netjes etc etc.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 05:23

Vind jij het dan nog ethisch om iemand zich een hele dag te laten inzetten voor niks? Ze is er wel 8u aan de gang geweest. Als ze niet goed gewerkt had, hadden ze dat na 2 uur ook al kunnen zien en haar laten gaan. Ze hebben haar gewoon uitgebuit. Doe zo 3 sollicitanten in de week en je krijgt een hoop rotklussen gedaan..

Goedgekeurd onderschrift :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 05:37

Als je geen geld wilt of kunt geven kun je altijd nog een bedankje voor het harde werken met een cadeaubon doen als gebaar.

Ik vond dit ook wel een beetje aparte gang van zaken, proefdraaien kan ook een paar uurtjes, dan weet je echt wel genoeg.
Dit is iemand een dag voor niks laten werken onder het mom van proef draaien.
Of je moet gewoon aan mensen vragen of ze een dagje willen komen helpen bij de schoonmaak van het bedrijf.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:19

Of gewoon op voorhand tegen de sollicitant zeggen dat de proefdag niet betaald word.

Dat is ook een keer tegen mij gezegd bij een functie (ook in de paarden alleen niet op een stal) en daar ben ik mee akkoord gegaan.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:25

superpony schreef:
Hebben jullie ook bedacht dat zomaar zwart uitbetalen niet gewenst is bij een bedrijf?

En wat als mensen komen proefwerken en niks uitvoeren? Willen jullie dan dat een bedrijf verschil gaat maken, of moet iedereen maar even 50 euro in de handen gedrukt krijgen?

Ik geloof TS wat ze gedaan heeft, maar ze is niet aangenomen, dus daar had het bedrijf een reden voor. Misschien vinden zij niet dat ze werkelijk zoveel gedaan heeft, of niet snel genoeg, niet netjes etc etc.

Precies
TS heeft pas later gevraagd wat de reden was .
Ik zou dat direct al gevraagd hebben .
Je leert er alleen maar van.
En mogelijk had de andere kandidaat al meer ervaring.
Wellicht kon die ook de trekker ofzo besturen .
Op een stal hebben ze graag handige duizendpoten .
En alle werkzaam heden horen erbij .
Het is niet op alle plekken dat je je als Groom alleen druk moet maken over de aan jouw toebedeelde paarden .
Deze stal heeft duidelijk Groom , stalmedewerker staan als functie
Daar is dat poetsen en netjes houden een heel groot percentage van .
Succes TS in de toekomst met het vinden van een paarden baan

Chasing Dreams ...
Zinti , My very own princess
Fanny, also a princess...
What a luck to have 2 of those Amazing girls
[*]2 wow dressuur zadels te koop [*]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:25

Ik zou het logischer vinden dat de omgang met paarden/longeren bekeken wordt tijdens zo’n proefdag dan dat je wordt “uitgenodigd” tijdens de grote schoonmaakdag en je dus flink mag schoonmaken 10 uur lang.
Dit ruikt meer naar “misbruik” vanuit het bedrijf. :o

[o]

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:28

cobiie schreef:
Ik zou het logischer vinden dat de omgang met paarden/longeren bekeken wordt tijdens zo’n proefdag dan dat je wordt “uitgenodigd” tijdens de grote schoonmaakdag en je dus flink mag schoonmaken 10 uur lang.
Dit ruikt meer naar “misbruik” vanuit het bedrijf. :o

Precies het lijkt me dat een volwassen vrouw wel kan schoonmaken maar hoe ze met paarden is zul je niet weten. Ik zou het apart vinden als ze je hadden aangenomen na deze proefdag, eigenlijk weten ze namelijk nog niet wat je kan