Voor mijn eigen gemoedsrust, want ik heb eigenlijk nog nooit een paard verkocht....

En was het nu ook niet van plan.
Even in het kort (merrie, 8 jaar, weinig mee gedaan behalve veulen en paar keer opnieuw opgepakt maar na korte tijd weer in het land gegooid en toen kocht ik haar) 3 maanden geleden gekocht. wel ingereden. Begon ineens met staken in de bak (inmiddels opgelost, daar loopt ze prima) en buiten NIET verder willen, ondanks ander paard erbij. Na 500 meter al niet meer. We staan in een druk gebied dus levert ook gevaarlijke situaties op.
Ja, lichamelijk doorgelicht. Ja ook al hulp erbij gehad (2moons, aanrader) De hulp laat ik nog wel een keer komen maar ik/we hebben even een time out genomen. Ik ga nu met haar wandelen, in de bak rijden, longeren, beetje tutten. Beetje band opbouwen. Even niet het staken opzoeken.
Alleen rijdt ik endurance.... Dat is niet zo handig met een paard wat niet naar buiten wil.
Ik heb verder wel alle tijd, ze is "al" of "nog maar" 3,5 maanden bij mij. Ze is eindelijk lekker in onze groep gesetteld.
Ik zoek GEEN tips. (ik heb nog een heleboel op de stapel liggen...

Ik zoek nu succes verhalen van paarden die niet naar buiten wilden, durfden of iets dergelijks, waarbij het nu opgelost is! Ik zoek een glimp aan de horizon dus eigenlijk. Dat tijd, aandacht, aanhouden uiteindelijk vruchten afwerpt.
Kom maar door zou ik zeggen!