ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 18:48

genja schreef:
Pff klinkt nog niet helemaal goed hoor. Nu nog steeds verhoging vind ik wel erg lang hoor.
Je hebt nu al zo tijd antibiotica. Die temp is met paracetamol en naproxen?

Pas je wel op jezelf met weer wat te gaan werken al is het maar 2 uurtjes. Zolang je nog verhoging hebt ben je nog ziek eigenlijk. Niet dat het straks weer mis gaat.

Jup met de naproxen en paracetamol.

Ja ik mag ten alle tijden weg. Dat scheelt.

genja

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:59

Dus eigenlijk toch wel koorts.
Ben benieuwd wat je temp zou zijn als je dag geen naproxen en paracetamol neemt
(Maar snap dat je geen behoefte hebt om dit te proberen )

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 18:29

zo wilde even een positief berichtje sturen. Mijn temperatuur is vandaag nog niet boven de 37,1 geweest. Vind dat best positief. Wel heb ik sinds een uurtje last van thoracale pijn en pijn tussenmijn schouderbladen aan de achterkant. Hoop dat dat toch wel heel snel weg gaat. Doet namelijk echt zeer

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:05

Gaat het al beter met de pijn

Kwinta v. Nespresso L1+7
Zazoe v. Painted Black Z2+5/ Eli v. Houston M2/ Zoë B v. Solitair Z1/ Hyjana v. Apache L2

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:07

Je hebt toch geen longontsteking ?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 20:22

Uiteindelijk heb ik gisteravond mijn pijnstillers ingenomen en een slaappil. Toen de nacht goed door gekomen en was het vanmorgen weer "weg". Nu sinds een uur of 6 voel ik het weer. Kan wel overbelasting zijn, verkramping van spieren (dat hoop ik tenminste). Heb aanstaande vrijdag afspraak op de poli. Dus we wachten af.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:18

Mijn vader bleef ook pijn houden, nierhoogte.
Dat bleek een spierenkwestie, zijn psoas.
https://www.simpto.nl/menselijk-lichaam/psoas-spier/

Ik zou eens vragen of fysio mag, en het eens laten checken.
Mijn vader vond het heel eng die pijn maar het bleek gelukkig een reactie op de urineweginfecties van zijn spieren!
De psoas wil van zichzelf ook graag verkrampen en losmaken is wel nodig.

Ik heb mijn triggerpoint therapie boek ff gepakt voor je, je weet zelf prima wat kan en niet als verpleegkundige. Maar dit is over de psoas, hopelijk kun je het lezen zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het boek is echt een aanrader trouwens en niet eens zo duur!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 09:12

moonfish13 schreef:
Mijn vader bleef ook pijn houden, nierhoogte.
Dat bleek een spierenkwestie, zijn psoas.
https://www.simpto.nl/menselijk-lichaam/psoas-spier/

Ik zou eens vragen of fysio mag, en het eens laten checken.
Mijn vader vond het heel eng die pijn maar het bleek gelukkig een reactie op de urineweginfecties van zijn spieren!
De psoas wil van zichzelf ook graag verkrampen en losmaken is wel nodig.

Ik heb mijn triggerpoint therapie boek ff gepakt voor je, je weet zelf prima wat kan en niet als verpleegkundige. Maar dit is over de psoas, hopelijk kun je het lezen zo.

[ [url=m/uJ6fqV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mXWKp2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B9pP1M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vCRrRQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ixcAuM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VX3vSg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het boek is echt een aanrader trouwens en niet eens zo duur!

zal het morgen eens met mijn arts bespreken!

Vanmorgen telefonisch consult gehad met de diëtiste. Die schrok toch best wel dat ik weer 4 kilo was afgevallen sinds opname. Dus bijvoeding opgehoogd naar 3 x daags. Morgen afspraak bij de internist. Best wel spannend wat die gaat zeggen. Ik voel me sinds maandag weer een beetje meer achteruit gaan. Minder uithoudingsvermogen, vermoeid, misselijk, wisselend thoracale pijn, weer minder eetlust. Geen koorts gelukkig. Temperatuur wisselt wel wat. 's nachts ook weer last van zweten. Ben er zo klaar mee. Begin nu behoorlijk gespannen te worden of onze vakantie wel door kan gaan. Hoop het wel. Maar ga wel verstandig zijn. Als het niet wordt geadviseerd ga ik het niet doen. Hoe jammer het ook is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:47

Benieuwd wat je internist zegt.
Afhankelijk van o.a. lab kom je ondertussen wel in de richting van een pet ct.

Waar zou je naar toe op vakantie?

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 10:03

gomir schreef:
Benieuwd wat je internist zegt.
Afhankelijk van o.a. lab kom je ondertussen wel in de richting van een pet ct.

Waar zou je naar toe op vakantie?

Zou me niet verbazen inderdaad als ze me onder de PET-ct wil. Ik zou naar Bali. Begin dit jaar geboekt. Geen idee dat ik ziek zou gaan worden. De internist die me 2 weken behandelde gaf al aan dat het krap zou gaan worden. -O-

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:21

Zou je het zelf wel willen c.q. er gerust op zijn om in deze situatie op Bali te zijn?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 15:13

Boras schreef:
Zou je het zelf wel willen c.q. er gerust op zijn om in deze situatie op Bali te zijn?

Ik wil eerst weten waar ze aan denken en hoe groot de kans is dat ik weer ziek wordt. Ze kunnen natuurlijk niet alles voorspellen. Maar alsnog. Als het gewoon 2 nierbekkenonstekingen zijn geweest. Dan is het goed. Dan komt het allemaal wel denk ik

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:59

Als de arts vindt dat je mag gaan vraag dan of Je uit Voorzorg een kuur mee mag zodat als je daar ziek zou worden je meteen met antibiotica kan beginnen.
Je lijkt mij wijs genoeg dat je het niet onnodig gaat slikken

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 16:49

genja schreef:
Als de arts vindt dat je mag gaan vraag dan of Je uit Voorzorg een kuur mee mag zodat als je daar ziek zou worden je meteen met antibiotica kan beginnen.

Precies en heb een zakcentje als back up om terug te vliegen wanneer nodig

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:59

mariekeoo schreef:
genja schreef:

Precies en heb een zakcentje als back up om terug te vliegen wanneer nodig

Dat is ook fijn als back up inderdaad

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 10:54

Zo ziekenhuis geweest. Ze weten het niet. Ze denken aan 2 verschillende dingen die er spelen. Acnes is de zij en een infectie. Waar weten ze niet. SLE en hyper IGD is uitgesloten. Voor andere koorts syndromen is genetisch onderzoek nodig. Temperatuur was vanmorgen 37,3. Vond ze nog wat te hoog. Dus nu bloed testen en urine testen. Arts adviseerde me om mijn vakantie te annuleren. Dus dat moet ik nu eerst doen. Het us nu wachten op de volgende episode en dan moet ik weer naar de spoedeisende hulp. Mag me rechtstreeks melden. Das opzich wel fijn. Geen gedoe met huisarts enzo.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:45

Wat veeseljkk balen dat je de vakantie moet annuleren maar ja andere kant zit je er ook niet opbrengst wachten daar weer flink ziek te worden.

Wel fijn dat ze het zo serieus nemen en het echt goed uitzoeken

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 13:06

urine is gelukkig schoon. Wel weer een trombocytose in het het bloed. Zo begon het voor de 2e episode ook... misschien maar goed dat ik niet op vakantie ga.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:43

Wat ontzettend balen van je vakantie zeg. Ik hoop dat je een goed reis- en annuleringsverzekering hebt afgesloten. Bali lijkt me ook niet t ideale land als je al ziek bent. Bijna iedereen wordt daar namelijk wel een keertje ziek (de zogenaamde 'bali-belly').

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 18:04

miccamaaike schreef:
Wat ontzettend balen van je vakantie zeg. Ik hoop dat je een goed reis- en annuleringsverzekering hebt afgesloten. Bali lijkt me ook niet t ideale land als je al ziek bent. Bijna iedereen wordt daar namelijk wel een keertje ziek (de zogenaamde 'bali-belly').

Had een annuleringsverzekering met een volledige medical refund gelukkig. Nu nog medische verklaring op papier krijgen en dan kan alles geregeld worden. Ja en er heerst Denge op dit moment in Bali. Mijn weerstand is zeer matig op het moment. Denge wil ik er echt niet bij hebben.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:59

Dat is flink balen TS, maar wel het verstandigst denk ik :(:)
Gelukkig kan je annuleren, eerst maar eens goed opknappen.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 16:24

Tot nu toe gaat de tussenpose nog volgens het boekje. Eerst verhoogde trombocyten na opname, dan krijg ik weer aften (in mijn mond) en nu heb ik weer verhoging. was gelukkig een paar dagen verhoging vrij. Pff. vanmiddag even 1,5 uur geslapen. Had vanmorgen geprobeerd 3 uurtjes te werken. Dat ging opzich goed. Morgen wilde ik dat uitbreiden naar 4. Maar als ik verhoging heb dan weet ik niet of dat wel een slimme zet is. Gelukkig is mijn baas iemand die graag mee wil werken. Ik mag uitbreiden, moet niets. Bij mij zit er wel een beetje druk achter. 1 Oktober begin ik met een nieuwe baan en wil ik eigenlijk weer volledig aan de slag. Dus als ik nu weer een koorts episode krijg zou dat erg verkeerd uit komen.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:37

Ik hoop natuurlijk dat het je lukt, maar je legt jezelf inderdaad wel heel veel druk op. Als je binnen nu en 3 weken weer volledig aan het werk wil zijn en ook nog aan een nieuwe baan wil beginnen.

Interesse in Etherische oliën? En wil je ze 14 dagen gratis uitproberen? https://www.bokt.nl/markt/ad/498157/14- ... sche-olien

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-19 16:23

zo even weer een update van mij. Inmiddels zijn we 3 weken na de laatste opname. Sinds de laatste week heb ik pas echt dat ik me begin te frustreren aan de situatie. Ik ben een ontzettende positieve ling. Maar de laatste dagen heb ik het zwaar. Mijn lichaam wil gewoon nog niet. Ik heb nog pijn in mijn linker flank waarvoor ik pijnstillers neem, pijn in mijn kuiten, mijn mond vol met aften, de temperatuur die niet onder de 37 komt. Ik voel me echt belabberd. Maar ik durf de stap naar de huisarts niet echt te nemen, want die kan op het moment toch niet zoveel doen, enkel mijn verhaal aan horen. Op de spoed kan ik me pas melden met koorts, en laat ik dat nou net niet hebben op het moment. Je zou zeggen daar moet ik dolblij mee zijn. Maar met koorts gingen ze wel verder onderzoeken, nu heb ik de stempel, we weten het niet. Die pure onzekerheid nekt mij, de pure onzekerheid in toekomst. Ik heb belangrijke dingen in het verschiet. Ik probeer af te studeren voor mijn HBO-v, begin aan mijn nieuwe werk per 1 Oktober en ik ga ook nog verhuizen tussen 1 Oktober en 1 November. Ik wist ook niet in juli dat ik ziek zou worden en er nog last van zou hebben. Mijn gewicht blijft gelukkig de laatste dagen stabiel en ik daal niet. Ik heb de diëtiste nog even gemaild of die pijn in de kuiten ook nog vanuit voeding kan komen. Door hevige inspanning komt het in ieder geval niet. Ik werk op dit moment op maandag, woensdag en vrijdag een halve dag aan een 2e verpleegkundige gekoppeld. Ben nadien echt gesloopt en moet de dag erna ook nog echt bijkomen. Terwijl voor ik ziek werd met gemak diensten van 12 uur kon draaien en nog bergen energie had. Tuurlijk conditieverlies, dat snap ik ook wel. Maar er klopt nog steeds iets niet, en wat dat iets is maakt me zorgen. Ik lig nog grotendeels dagen op bed, niet omdat ik niet uit bed wil. Maar puur omdat ik er niet uit kan. Het liefst lig ik de hele dag onder mijn winterdeken in een cocconnetje in bed. Met mijn warme vest aan en de muts op. Tuurlijk ik ben ook nog wel positief hoor. Maar heb vandaag gewoon even een zwarte dag denk ik. Gewoon even zon besef dagje dat je inziet wat er de afgelopen weken is gebeurt en wat ik over mij heen heb laten komen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:37

:(:)
Verdorie. -O-