3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:32

Oh jongens stop over kibbeling, nu wil ik het ook eten. :Y)
Komen weer super lekkere lijstjes voorbij. Ik bedacht me dat ik nog twee pakken zero Noodles ergens heb liggen door jouw lijstje Jip, binnenkort ook maar eens op maken. :+

Hier gaat het erg goed. Net mijn vetpercentage gemeten op de sportschool en zit op 18,8%, drie weken terug nog op 21,4%. Zie nog niets op de weegschaal, maar in de spiegel en bij mijn vetpercentage is er wel degelijk verschil. :):) Na school sporten gaat tot nu toe wel redelijk, denk dat ik drie keer per week wel ga redden als we weer volledig begonnen zijn.

Lijstje vandaag:
Ontbijt: 2 Eiwitrijke broodjes met plak Linessa 30+ kaas
Tussendoor: Eiwitrijke kwark van Optifit
Lunch: 3 Eiwitrijke broodjes met avocado
Tussendoor: 2 Mini stroopwafeltjes in de rij bij de HEMA, 4 Mentos, kom groentesoep op school
Avondeten: Bol mozzarella met 3 roma tomaten en pesto, 200 gram vegan balletjes van Meat Free Days.
- 40 Minuten cardio, 5 apparaten krachttraining-
Tussendoor: Eiwitrijke kwark Optifit, komkommer met een soort nep Heks'nkaas (maar dan lekkerder!)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 06:36

Lekker veel Eiwit Castilja! En wat goed van je vetpercentage, dat wil ik ook graag een keer laten meten.

Ik ben zowaar een aantal centimeters kwijt, 3 cm van m'n taille en 3 van mijn heupen. Er gebeurd eindelijk iets!
Qua eten wel weer een lastig weekend, ga vandaag en morgen uit eten. Vanavond bij mijn favo restaurant, ga me niet inhouden want dat vind ik zonde.

O: Protein yoghurt framboos en vanille
L: 200 gram sperziebonen, klein blikje tonijn, cherrytomaatjes, puntpaprika, huttenkase en rode ui, gekookt eitje
T: wilde perzik of een banaan
A: 5 gangen diner met bijpassende wijnen (halve glazen)

B: uur fietsen en half uur paardrijden, eventueel nog 4 km hardlopen als ik daar nog zin in heb

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 07:36

Jaaaa wat fijn Jip! Goed dat je toch vol hield en niet de handdoek in de ring gooide omdat je geen verschil zag. 3 CM is ook best flink {:} Ik zou me ook absoluut niet inhouden bij je favoriete restaurant joh, ben je gek.
Hier komen ook ongezonde dagen aan: vanavond een surprise party (waar sowieso wijn is lol) en dan hebben we dinsdag de "ontgroening" van de nieuwe eerstejaars wat ook niet al te gezond gaat worden. Maar heb daar allemaal bezoeken aan de sportschool omheen gepland dus ik vind het wel goed. :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:19

Lijstje ietsje aangepast :+
O: Barebells proteine reep cookies & cream, twee bastognekoeken
L: 200 gram sperziebonen, klein blikje tonijn, cherrytomaatjes, puntpaprika, huttenkase en rode ui, gekookt eitje
T: Protein yoghurt met wilde perzik of een banaan
A: 5 gangen diner met bijpassende wijnen (halve glazen)

B: uur fietsen en uur springles, paar km hardgelopen

Castilja schreef:
Hier komen ook ongezonde dagen aan: vanavond een surprise party (waar sowieso wijn is lol) en dan hebben we dinsdag de "ontgroening" van de nieuwe eerstejaars wat ook niet al te gezond gaat worden.

Gewoon wodka drinken in plaats van wijn, scheelt veel calorieen :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:35

(hier een meelezer :o )

Castilja: toch goed met sportschool er omheen gepland +:)+ Ik heb vanavond buurt-barbeque en morgen ijssalon gepland met een vriendin, probeer inderdaad ook veel beweging en gezonde rest vd dag te plannen :)
En super netjes, je vetpercentage zo omlaag, complimenten!
Wat voor 'eiwitrijke broodjes' zijn dat die je eet? Klinkt interessant!

Maanlicht: Wow, dat zijn best wat centimeters, top! Goed dat je niet alleen weegt maar ook meet, is ook wel een tip voor mij :=
Eet je expres weinig koolhydraten/geen brood of crackers ed? En merk je dat dat wat doet?

Imandra: Hoop dat je blij geworden bent van de weegschaal? Heb je met jezelf afgesproken maar 1x per week te wegen? Ik weeg elke dag, soms zelfs 2x :o
Trouwens netjes gegeten qua kcal, ik probeer ook zo rond de 1600 te zitten steeds :)

BibiQ: Ook gefeliciteerd met de cijfertjes omlaag! Leuk :):)

Resistance: Fijn dat het weer goed gaat! Ik vind het knap dat je één pringle kunt eten :wow: Als ik eenmaal met iets ''slechts'' begin zit er meestal geen stop-knop meer op :=

MarlindeRooz: Bij mij begint school ook maandag, kijk er ook naar uit (ook ivm ritme en structuur) :j
Jij al een plan wat je mee gaat nemen voor in de pauzes?

Dilan93: You can do it! Fijn dat je uitkijkt naar je nieuwe werk. Succes!

__Sanne: Tja, vakantie... Hoop dat je wel genoten hebt? Studie/school ben ik ook heel blij mee dat het volgende week start. Wel wennen/oefenen om in een gezond ritme te komen denk ik (voor mij dan tenminste). Wil nu echt voor mezelf gaan koken :=

En van mij: heb nu wat motivatie nodig -O- Het enige wat ik graag wil is de laatste paar kg er af, maar dat lukt niet echt. Of ik blijf hetzelfde, of ik kom aan. Misschien zit mijn maand-periode er aan te komen en is het dat, maar nog steeds erg stom. Bewegen heb ik wel heel veel gedaan afgelopen dagen, ik wandel dagelijks minimaal 1,5u en ga ook vaker met de fiets. Eten gaat wel redelijk, al had ik begin deze week een uitschieter met een zak snoep. Verder eigenlijk onder de 1800 gebleven.

life does not have to be flawless to be good

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:05

De koolhydraten eet ik vanavond wel hoor, haha!
Nee, ik eet ze niet specifiek niet, maar het komt gewoon zo uit. Ik ben niet zo'n gigantische fan van sneetjes saai bruin brood, dus die sla ik liever over. En de salade die ik als lunch heb vult ook heel goed, dus dan eet ik dat liever eigenlijk.

Wegen doe ik niet meer elke dag, vind ik te demotiverend en het fluctueert bij mij ook veel te veel om echt wat over te zeggen. Ik ben van plan ongeveer twee keer in de week te gaan wegen, en ook twee keer in de week te meten.

Die laatste paar kilo zijn echt heel erg moeilijk, heb er zelf ook veel last van.. Heb dan ook niet veel tips, behalve minder op de weegschaal gaan staan waardoor je zo gedemotiveerd raakt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:33

In plaats van ''saai'' brood eet ik graag crackers of bij m'n vriend toast ik het brood. En mijn ouders hebben altijd heel lekker speltbrood, dat heb ik nu ook gekocht en per portie in de vriezer gelegd.

Ga het eens proberen, 1x per week wegen.. Ben beetje bang dat het dan uit de hand loopt omdat ik het niet in de gaten houd. Maar dat is gewoon een onzin-gedachte :P Als ik gewoon veel beweeg en niet te veel eet, moet het uiteindelijk goedkomen!

edit: thx voor je reactie!!

life does not have to be flawless to be good

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:22

Safiera, dat eiwitrijke brood hadden ze bij de Lidl liggen! Is van het merk Rivercote. Ik kwam bij de Aldi ook koolhydraatarm brood tegen, zit ook iets meer eiwit in. :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:50

Heel slecht weekend gehad, gister hele dag rally gehad en hadden eigenlijk alleen "slecht" eten en drinken mee, en 's avonds nog sushi gegeten.

Vanavond weer crossfit, dus weer wat gezonder eten ook:
L: boekweit pancakes met frambozen en pistachenootjes, half stuk glutenvrije vegan bounty taart
T: blikje Red Bull en Barebells proteinereep Salty peanut
A: grote kom wortel-gembersoep, salade van gerookte kip, feta, sperziebonen, rode ui en rucola
T: 200 gram proteine yoghurt met twee wilde perziken

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 15:08

Ach als het die ene dag is geweest zal het wel meevallen toch Maanlicht?

Was zaterdag wel afgevallen (wel maar 100gr) maar ik verwacht dat ik de week ervoor wel iets was aangekomen want dat was echt een heel erg weekend haha :)). Nu lekker door blijven gaan en hopen dat ik volgende week wel weer wat meer ben afgevallen!
& ik weeg idd ook maar 1x per week omdat ik anders heel obsessief ervan word haha.

T: Yogurt Mueslireep
M: Boterham met ei + friteslijn & halve boterham met Philadelphia + aardbeienjam
T: /
A: Mexicaanse soep met tortilla chips
T: Misschien skyr, even kijken hoeveel zin in chips ik heb _O-. Heb nog ruim kcal over dus ik verwacht dat ik nog wel gewoon skyr erbij pak.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:11

Zaterdag ook al 5 gangen menu gegeten met bijpassende wijn, dus dat heeft ook niet meegeholpen, haha.

Klinkt goed die Mexicaanse soep!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 15:16

Ja hij is heel lekker, en je mag het eten met CHIPS. Geweldig dat. *\%/*

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:24

@Imandra ik ken dat, ja. Als ik per dag kijk is er bijna geen verschil, en dan denk je echt van "poedersuiker, er gaat niets af". En toch dan weer de neiging om erop te gaan staan.

Gisteren ging even mis. :+ Er was een veulenveiling op m'n manege en dan zijn er poffertjeskramen, patatkramen, broodjeskraampjes, etcetera. Ik stond de hele dag achter de bar, en als meneer van de poffertjeskraam een colaatje van ons krijgt, krijgen wij allemaal poffertjes terug. :+ Resulterend in dit:

O: Boekwijtpannenkoekjes (dacht: dit wordt een gezonde dag) :+
M/A: Poffertjes, broodje kroket, patatje duo, tosti :') ;(

Toen ik thuiskwam stond er midden op het aanrecht nog een halve bus pringles, dus hoppa, die ging ook naar binnen. Was toch bezig. :') Heb ter compensatie 's avonds nog maar een broccoli geroosterd en gegeten. _O-

Vandaag weer heel goed:

O: twee gebakken chili eitjes met knoflookyoghurt
T: één vierkantje boterkoek in de AH
M: Salade van rucola, komkommer en tonijn
T: handje druiven
A: Chili Con Carne

Hebben jullie goede snacktips trouwens? Ik heb hier tot nu toe deze low calorie snacks:

-komkommerschijfjes met sambal en philadelphia
-rivolo cherrytomaatjes
-druiven
-mini bolletjes mozzarella
-olijven

Meer?

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 15:30

Ik ben de laatste tijd zoetzure augurken aan het kanen :)).
Cherrytomaatjes zijn idd lekker! Worteltjes (die geschilde van de ah) vind ik ook heel lekker.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:20

Hahahaha Resistance, heerlijk toch zo'n dag :') Ik zou het ook knap vinden als je al die verleidingen kon weerstaan hoor. Rest van de week even opletten en dan is er niets gebeurd. <<)
Ik heb als snacktip de Woezel&Pip kaasjes van de Jumbo! Soort van Babybel, maar dan goedkoper en lekkerder. Vind ik dan. En iets betere macro's. Verder neem ik ook vaak zo'n bakje eiwitkwark, wel ietwat duur (sommige 1,50 per stuk) dus dat moet je er wel voor over hebben, maar ik vind ze enorm chill.
Verder heb ik ook koolhydraatarme crackers van Atkins (die ik echt zelden koop want taffes duur) en ik maak daar dan zelf een ham/prei salade bij. (1 Prei, 175 gram schouder- of achterham, 3/4e van een bakje zure room, alles heel klein maken met je keukenmachine en dan peper en zout) (is echt heel erg lekker) (en verantwoord)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:20

Die ham/preisalade klinkt goed!

Ik eet als snack graag een proteinereep, maar zijn behoorlijk duur, dus ik koop ze eigenlijk alleen in de aanbieding. Verder proteine yoghurt/kwark of skyr met rood fruit of perzik.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:46

Mijn lijstje voor vandaag:
O: PowerBar proteinplus vanilla coconut (200 kcal)
T: twee maiswafels met belegen kaas
L: salade van gebraden kip, feta, sperziebonen, broccoli, rode ui, rucola en olijfolie
T: 200 gram proteine yoghurt straciatella met proteine muesli, appel, handje chips
A: Weet ik nog niet

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:51

Mijn lijstje voor vandaag.
O: kwark met lijnzaad (154)
L: 2 bruine boterhammen met een gehaktbal en 2 gekookte eieren (567)
T: wortels met heksenkaas (227)
B: fitnissen klein beetje kracht verder cardio

Tot nu toe totaal 957
A: noedels (heb het nog niet ingevoerd dus geen idee hoeveel calorieen)

Vanavond wat drinken met een vriendin! Dus komen nog wel wat calorieën bij xD

Morgen echt weer in het gareel. Heb afgelopen dagen slecht gegeten. Vierde zaterdag mijn verjaardag en daarna was er natuurlijk nog veel lekkers over..

Vandaag gewogen was niet aangekomen gelukkig met al die gekke dagen!
Laatst bijgewerkt door sanneloveyou op 03-09-19 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:53

Ik rol ook even onder mijn meeleesrots vandaan :+

Wel meegelezen, geen uitgebreide post, zit op mn werk :P

Lijstje voor vandaag:

O: Barebells eiwitreep
L: zoete aardappel, groentemix en chili-fried-tofu :9
T: appel, 3x rijstwafel met yoghurt coating
A: krieltjes, groentenmix en vega filetlapjes, wat ketchup
T: skyr, latte caramel

kcal: 1505
B: 4 km wandelen, rondje paardrijden (45 minuten ongeveer)

Morgen weer hardlopen. De babysteps gaan nog goed :D

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 16:53

IMANDRA schreef:
T: Yoghurt Mueslireep
M: Boterham met ei + friteslijn & halve boterham met Philadelphia + aardbeienjam
A: Mexicaanse soep met tortilla chips
T: Misschien skyr, even kijken hoeveel zin in chips ik heb _O-. Heb nog ruim kcal over dus ik verwacht dat ik nog wel gewoon skyr erbij pak.
25cm New York Pizza (Florentine/maroccan chicken)

Oeps :o

Kwam gister thuis en de kat zat uitgebreid te piesen op de mat van de hond en toen we de mat wilden wassen zagen we dat die dat vaker had gedaan (onderkant was helemaal doorweekt). Was een beetje heel erg frustrerend en waren lang bezig met poetsen & schoonmaken waardoor ik super last kreeg van mijn rug. Dus gezwikt en pizza besteld.

Maar: qua kcal kwam ik wel netjes uit op zo’n 1690 dus het paste nog prima in m’n kcal!

Vandaag:

T: mueslireep & dubbele cappuccino
M: broodje kroket met friteslijn en wat wortels :o. Baas had getrakteerd.
A: Mexicaanse soep met 70gr tortilla chips
D: skyr met Kelloggs en beetje pure hagelslag

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:23

@IMANDRA Ooooh god, je zou ze soms wel achter het behang kunnen plakken. :') Wij kwamen er ook weleens achter dat onze kat een kleed al tijdenlang als kattenbak gebruikte. Dan mag je ook wel een pizza om de pijn even te verwerken. :(:)

Kennen jullie dat, dat hoe langer je dieet, hoe meer zin je hebt om echt een vette hamburger naar binnen te werken? :+ Ik stond bijna op het punt om het te doen, maar hield mezelf tegen toen ik éindelijk verschil zag op de weegschaal! Ik bleef de hele tijd hangen op 55, en nu voor het eerst zag ik 53,5. Ben nu denk ik twee weken bezig met gezond eten, en zeker niet te weinig.

Vandaag:

O: twee chili eieren met griekse yoghurt met knoflook
T: druiven
L: Een salade met een boel olijven en mini bolletjes mozzarella
T: 4 blokjes pure chocola met sinaasappelstukjes
A: bloemkool met kaas en libanese kipreepjes

Ik heb overigens ook al weken letterlijk niets anders dan véél water gedronken, en ik moet zeggen dat mijn huid oprecht nooit beter is geweest! :D

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:13

Moet kunnen af en toe Imandra!

@Resistance: Nee, daar heb ik geen last van. Enkel als ik slecht eet heb ik zin in "slechte" voeding. Als ik een tijd heel gezond eet heb ik geen behoefte aan fastfood.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 02:45

Resistance schreef:
Kennen jullie dat, dat hoe langer je dieet, hoe meer zin je hebt om echt een vette hamburger naar binnen te werken? :+ Ik stond bijna op het punt om het te doen, maar hield mezelf tegen toen ik éindelijk verschil zag op de weegschaal! Ik bleef de hele tijd hangen op 55, en nu voor het eerst zag ik 53,5. Ben nu denk ik twee weken bezig met gezond eten, en zeker niet te weinig.

Misschien komt het omdat je een vrouw begint te worden, geen tienerlichaampje meer, en je niet altijd je maatje 34 kan behouden en je die energie waar je lichaam naar snakt gewoon nodig hebt :)*

Vind het raar dat de mods niet ingrijpen want dat hebben ze bij mij wel gedaan lol, anders zou ik ook dolgraag meepraten. Maar snap het ook, totaal geen goed voorbeeld voor jongere meiden die meekijken. En die zijn er.

55 is toch een perfect gezond bmi met je lengte van 163??
Er zijn er maar weinig die na hun tienerjaren nog een bmi van 17-18 behouden op een gezonde manier, en gefoceerd is niet gezond.

Niks tegen jou als persoon verder hoor :) de bedoeling is goed

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 06:54

Blue_Monday schreef:
Resistance schreef:

Misschien komt het omdat je een vrouw begint te worden, geen tienerlichaampje meer, en je niet altijd je maatje 34 kan behouden en je die energie waar je lichaam naar snakt gewoon nodig hebt :)*

Vind het raar dat de mods niet ingrijpen want dat hebben ze bij mij wel gedaan lol, anders zou ik ook dolgraag meepraten. Maar snap het ook, totaal geen goed voorbeeld voor jongere meiden die meekijken. En die zijn er.

55 is toch een perfect gezond bmi met je lengte van 163??
Er zijn er maar weinig die na hun tienerjaren nog een bmi van 17-18 behouden op een gezonde manier, en gefoceerd is niet gezond.

Niks tegen jou als persoon verder hoor :) de bedoeling is goed

Vind die opmerking een beetje misplaatst. We zijn in dit topic namelijk vrij streng over wat we accepteren en wat niet. Het is niet voor niks dat er 2 andere afvaltopis zijn: mensen die onze kritiek op hun (veel te magere) dieet niet konden handelen zijn daarheen verhuisd want hier waren we ‘gemeen’ en ‘ongezellig’. Dus als je wil prediken zou ik naar een van de andere topics gaan kijken haha.
En ken jij resistance persoonlijk? Zo niet, dan moet je niks zeggen. Elk lichaam is anders en het ene lichaam kan er mager uitzien met 55 en voor een ander is het een optimaal gewicht en weer voor iemand anders mag er nét nog een beetje af om mooi strak eruit te zien. Wie zegt dat het doel van resistance niet 52 of zo is?

@resistance wat is je doel? Dan is die onduidelijkheid weg haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:03

Ik bemoei niet... het is me te vroeg. College begint weer dus ik pak het langzaam op. :=

Vandaag:
O: 2 afbakbroodjes met avocado
T: appel
L: ??? Iets brood achtigs
A: pasta of new york pizza haha
B: veel lopen en misschien sporten

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie