3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

MarlindeRooz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:51

Wou net zeggen, je hebt neem ik aan een partner? Dan moet je toch wel 3x per week een avondje weg kunnen. Of samen wandelen.

Ik heb het énorm druk dit collegejaar dus dat komt goed haha.

Gister:
O: 3 beschuitjes met Nutella
T: sultana
L: broodje Mario met kaas en rauwkost (groot)
A: eerstejaarsetentje: pannenkoek met kaas en stroop

Vandaag
O/L: pasta met courgette en tomaat
T: appel en sultana
A: tomatensoep en een tosti denk ik

Ben pas om 18:30/19:00 thuis vanavond vrees ik. Dus daarom zometeen pasta.

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:00

Wat is een broodje Mario? :') Klinkt hilarisch

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:02

Broodjeszaak in Utrecht. :9

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:11

Goeie tips, dankjullie wel voor het meedenken! Vandaag lekker een end wandelen met jongste in de draagdoek, oudste is vandaag bij oppas. Ik heb een fietskarretje voor achter de fiets om op te knappen, ik hoopte dat beide kinders maar helaad past de oudste van 3 niet naast een autostoel. Dus daar moet ik nog even mee wachten, in de tussentijd is mijn plan om in de avond een rondje te maken. Ook goed voor het kwijtraken van mama stress }>

En oeh, broodje Mario... wij woonden eerder in Utrecht, brings back memories. Toch wel een fenomeen als je daar woont!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:49

MarlindeRooz schreef:
Wou net zeggen, je hebt neem ik aan een partner? Dan moet je toch wel 3x per week een avondje weg kunnen. Of samen wandelen.

En als je partner dat ook wil dan heb je maar 1 avond samen met de kinderen?? Nee dat is een goede situatie voor het gezin :')

Hier gaat het nog steeds echt ruk... ik wil er wel mee bezig maar zit niet echt goed in mijn vel waardoor het momenteel echt niet lukt... blehh -O-

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:53

Hey allemaal lang niet meer gepost maar wel meegekregen en stil gesupporterd voor iedereen.

Sinds meer dan een maand val ik niet meer af. Anders was het iedere maand 1 kg maar sinds augustus is dat niet meer gebeurd jammer genoeg. Nochtans heb ik niets veranderd en ben ik er volop blijven voor gaan. Ik heb ook om af te toetsen mijn maaltijden ingevoerd in de app en wat inname van kcal betreft bleef ik mooi binnen mijn doel.

Wat ik nu gedaan heb is in mijn app (vergelijkbaar met MFP)mijn doel en gewicht aangepast naar het meest recente.

Mijn dagelijks in te nemen kcal is nu 1440 kcal geworden. Ik kom van 1520. Dit is dus wat ik nodig heb om gewoon te leven.
1440 kcal vind ik nu toch wel laag maar niet meer afslanken is ook iets. Er is nog genoeg vet dat kan verdwijnen :=

Ik weeg nu 63 kg voor 1m65. Ik kom van 70kg ongeveer.

De laatste 2 weken wel last van opgeblazen gevoel en darmen die hun kluts kwijt waren + mini bloedingen (spotting) ondanks mijn spiraal (anders nooit last van)

Wat raden jullie aan? Enige tips?

Voor de rest wil ik iedereen blijven aanmoedigen! Yes we can *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:59

Yonker schreef:
MarlindeRooz schreef:

En als je partner dat ook wil dan heb je maar 1 avond samen met de kinderen?? Nee dat is een goede situatie voor het gezin :')

Hier gaat het nog steeds echt ruk... ik wil er wel mee bezig maar zit niet echt goed in mijn vel waardoor het momenteel echt niet lukt... blehh -O-

Een avond is wel langer dan 45 min / uurtje. :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:10

Ik moest even lachen om het broodje Mario, mijn kat heet Mario. Arm dier :+

Welkom nieuwe mensen en welkom terug Laibadji!

Weet je zeker dat je niet gewoon veel vocht vasthoudt? Nu je ook veel een opgeblazen gevoel hebt en spotting? Ik heb er namelijk ook last van dat de weegschaal aangeeft dat ik ben aangekomen maar ik toch echt strakker word volgens mijn meetlint. Gebruik je ook een meetlint?

Ik zag net voor het eerst heel licht een sixpack in de spiegel, super blij mee! Alsnog mag mijn vetpercentage nog wat lager maar ben al heel tevreden.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:16

Maanlicht schreef:
Ik moest even lachen om het broodje Mario, mijn kat heet Mario. Arm dier :+

Welkom nieuwe mensen en welkom terug Laibadji!

Weet je zeker dat je niet gewoon veel vocht vasthoudt? Nu je ook veel een opgeblazen gevoel hebt en spotting? Ik heb er namelijk ook last van dat de weegschaal aangeeft dat ik ben aangekomen maar ik toch echt strakker word volgens mijn meetlint. Gebruik je ook een meetlint?

Ik zag net voor het eerst heel licht een sixpack in de spiegel, super blij mee! Alsnog mag mijn vetpercentage nog wat lager maar ben al heel tevreden.

Ik krijg oprecht zin in broodje Mario maar dan om te knuffelen :D

Hij ik dacht ook eerst vocht ophouden maar ik voel mij echt blubberig. Een meetlint heb ik niet. De nieuwe kleren die ik kocht passen wel nog steeds heel goed. Mijn buik staat ook hard en mijn maag puilt uit. Hiervoor kon die er 'slanker' uitzien.

Maanlicht, wat fijn dat je stilaan een wasbordje kan zien. Oprecht jaloers! _/-\o_

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:19

Ik sport er ook wel keihard voor, dus ben heel blij om resultaat te zien!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:35

Maanlicht schreef:
Ik sport er ook wel keihard voor, dus ben heel blij om resultaat te zien!

Hard werken wordt beloond! Knap van jou!

Ik sport ook veel maar enkel om te vermageren maar dat gebeurd nu niet :evaw:

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:28

Hallo allemaal....
Heeeeeel heeeeeel lang geleden mij ooit aangemeld in dit topic.
Na hele drukke perioden en ook wel gewicht verloren... wil ik het nu weer opgaan pakken om op mijn voeding te letten.
Ik ben in vergelijking met een aantal jaren terug, enorm meer gaan bewegen (hardlopen, wandelen, krachttraining). Ik merkte dat ik vaak slecht herstelde en spierpijn bleef houden.
Ik lette enorm op mijn Macro's etc en kwa afvallen ging dat heel erg goed.....maar ja de sportprestaties kwamen het niet ten goede.
Hoeveelheden wat opgeschroefd omdat ik ook meer ging trainen.....prestaties zijn beter maar, ook 4 kg erbij en kwa lijf niet lekker in mn vel.
Ben enorm aan het zoeken naar een balans tussen voeding en sporten....Dus ga weer heerlijk meelezen hier voor inspiratie en motivatie !
Vooral veel bewondering voor de "oude Garde"die hier nog steeds zit!!!!
Ik vroeg mij af of er hier ook mensen zitten die volgens de FODMAP eten?
Ben al jaren bekend met PDS en overweeg om ermee aan de slag te gaan.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:41

Gefeliciteerd Jippie, wat fijn dat je eindelijk resultaat ziet! Je hebt het enorm verdiend met 6 dagen per week buffelen in de sportschool. :)
Welkom terug Denbine! Of aangenaam kennis te maken, we hebben niet tijdens dezelfde periode in dit topic gezeten lol. Ik heb FODMAP volgens mij wel eens voorbij zien komen hier dus als ik me niet vergis heb je medestanders!

Hier gaat het nog steeds goed. Begin echt blij te worden met wat ik in de spiegel zie en merk dat ik wat krachtiger word. Wel ga ik nu weer het fulltime schoolrooster in wat betekent dat ik maximaal 2 keer per week kan gaan sporten naar verwachting. Vind het super jammer want geniet enorm van de sportschool, maar dat is even niet anders. Verder beweeg ik ook veel op school dus aan de beweging zal het niet liggen. Ik kan naar een docent die voor studenten gratis sport- en voedingsschema's maakt dus ik ga binnenkort even bij hem langs. Hij heeft laatst een fiets (sorry) interessante lezing gegeven over topsport waarin ik veel meer te weten ben gekomen over hoe progressie in je lijf werkt en ben sindsdien een beetje gaan twijfelen aan mijn eigen sportschema. Moet hij me nog maar eens meer over vertellen. :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:02

Denbine
Ik heb fodmap gedaan(zonder diëtiste)
Is wel haalbaar, maar zonder diëtiste is het wel een bak info vergaren , maar monash site/app, fb groep en nl websites daar kwam ik wel mee uit de voeten uiteindelijk

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:22

Ik heb ook FODMAP gedaan :) voor info mag je altijd een berichtje sturen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:31

Welkom terug Denbine! Hier geen ervaring met FODMAP.

Fijn Marlijn, dat het goed gaat bij je! Ik ga niet 6 keer in de week naar de sportschool hoor, haha. Ik doe 2 keer crossfit, 2 keer paardrijden en 2 keer hardlopen in de week, dus totaal 6 keer.

Lijstje van vandaag:
L: twee witte liefde en passie boterhammen, eentje met huttenkase, sla en ossenworst, eentje met huttenkase, sla en chorizo, klein plakje suikerbrood en glas karnemelk
T: kwart watermeloen, paar aardbeien en 200 gram proteine quark
A: weet ik nog niet, waarschijnlijk uit eten (redelijk gezond)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-19 12:19

Welkom Debine!

Hier wat minder, ben aldus de weegschaal een kilo aangekomen. Hoop dat het vocht is want zo veel heb ik nu ook niet gegeten boven m’n doel, laat staan m’n nulpunt :(

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:29

Sonja_vR schreef:
Denbine
Ik heb fodmap gedaan(zonder diëtiste)
Is wel haalbaar, maar zonder diëtiste is het wel een bak info vergaren , maar monash site/app, fb groep en nl websites daar kwam ik wel mee uit de voeten uiteindelijk

Wat is jouw ervaring ermee? En in combinatie met intensief (duur)sporten? Is het haalbaar?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 16:26

Denk dat het echt wel haalbaar is
Maar wel even puzzelen

Je hebt die eerste periode
Die is pittig omdat er heel veel “niet mag”
Na ene aantal weken van dat strenge stuk
Ga ja 1 voor 1 groepen introduceren en proberen om te kijken of je er op reageert en eventueel hoe
Als iets goed gaat
Gaat het goed
Als je ergens op reageert is het kijken of dat sowieso reageren is of dat je bij beperkt eten van iets uit die groep geen last hebt of last op een manier waar je mee kunt leven

Uiteindelijk als je al die groepen opnieuw geïntroduceerd hebt weet je als het goed is of en hoe je op bepaalde producten reageert en kun je die mijden of beperken naar

Ik moet zelf uitkijken met tarwe , die kan ik beperkt wel handelen (echt desembrood gaat ook gewoon wel goed)
En snijbonen die trek ik echt niet , maar andere bonen gaan wel goed
En melk(producten)
Maar dat waren mijn fodmap resultaten zeg maar

Sinds een jaar of twee kan ik ook ineens wel tegen Soja terwijl dat voorheen ook problemen gaf (misselijk)

Maar uiteindelijk kwam ik gewoon weer op mijn oude oplossing
(Vrijwel ) helemaal plantaardig eten , dna heb ik het minste issues

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:34

Patt schreef:
Dat heb ik uiteraard gedaan maar dat is slechts één ervaring met de Medisana weegschaal maar er zullen vast meerdere ervaringen en merken weegschalen zijn toch.....

*kruipt onder steen uit* hoiii.
Ligt eraan hoeveel je er aan uit wil geven. De betrouwbaardere apparaten meten je lijf als halve cilinder, wat wil zeggen dat je meet met 1 been en 1 hand. Dan neem je 1 helft van je lijf en spiegelt dan. Die apparaten zijn zeldzaam.
Daarnaast wil je eigenlijk een apparaat dat geen vetpercentage geeft maar de weerstand geeft, zodat je van daaruit zelf het percentage kan berekenen.
Als je dat combineert met de juiste voorwaarden (altijd in de ochtend voor het eten en zo kort mogelijk overeind zijn geweest) krijg je redelijk betrouwbare waardes.
Maar apparaten die daaraan voldoen zijn >1000euro dus niet echt voor thuis gebruik.
Bespaar je de moeite en zoek een trainer die af en toe een vetplooimeting bij je wil doen. Stuk betrouwbaarder.

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:10

@secricible bedankt voor je uitgebreide uitleg. Zag door de bomen het bos niet meer met allerlei weegapparaten met bedragen van 25,- tot 400,- toe maar die van 1000,- wordt me inderdaad wel een beetje teveel voor thuisgebruik hahaha.
Mijn trainster/diëtiste meet me wel een keer in de zoveel tijd op een apparaat waarbij de metingen nu over laatste jaar bekeken schommelen tussen vetpercentage 25-27 en spiermassa 31-33 en visceraal vet eigenlijk altijd 4 met 1x een meting naar 5.
Zou het echter fijn vinden om het zelf thuis ook tussendoor te kunnen meten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:49

Gister heerlijk uit eten geweest en wel geprobeerd enigszins gezonde dingen te kiezen, maar ook wel echt genoten.

Lijstje voor vandaag:
O: Pro Bar Protein bar Peanut Butter Chocolate
L: twee stevige spelt crackers met Hüttenkäse, gerookte zalm en rode ui
A: Turkse bulgur pilaf met kikkererwten, tomaat, linzen en munt-yoghurt
T: 2/3 biertjes

B: uur fietsen, drie kwartier paardrijden en 2 km hardlopen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:21

Gisteravond na het bier bij de grote gele M belandt. Had ook eigenlijk te weinig gegeten gister dus het was niet zo erg (1 cracker ipv 2 en weinig avondeten).

Lijstje voor vandaag:
L: Barebells protein bar cookies and cream
T: halve proteine shake yoghurt framboos, paar stukken watermeloen
A: twee groentewraps met gerookte zalm, komkommer, wortel, sla en guacamole
T: halve proteine shake yoghurt framboos
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 09-09-19 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:26

@Maanlicht

Oeps, wat klinken jouw lijstjes lekker! Ik heb laatst ook die protein bars geprobeerd, en die vielen goed in de smaak. Kan er zo een uur op door, ook. Zeker handig voor als je 's ochtends te laat bent en snel weg moet en niet meteen ergens ontbijt kan kopen; je mikt ze in je tas en je hebt even wat energie tot je wel een goede maaltijd hebt.

Hier gaat het ook gestaag. :) Opeens begin ik verschil te merken; de eerste drie weken leek er niets te gebeuren maar de afgelopen twee weken is er eindelijk voortgang.

Vandaag:

O: twee eieren met chiliyoghurt en gebakken tomaatjes
L: Restje vissoep met aioli (recept uit LEON, echt een aanrader)
T: olijfjes, druiven en bolletjes mozzarella
A: Ratatouille

B: half uur fietsen en 12.000 stappen

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:35

Dank je! Ik merk dat ik ook meer vooruitgang boek nu ik gerichter meer eiwitten consumeer. En ik zit ook veel langer vol ervan. De beste repen die ik tot nu toe heb gehad zijn van Pro Bar, maar die zijn bij de AH €3,60 per stuk, niet zo grappig. Online zijn ze in een doos alsnog €2 nogwat per stuk. Heb nu bij Body&Fit besteld, ben benieuwd. Ik moet wel uitkijken dat ik niet vrijwel al mijn voeding naar binnen werk in de vorm van repen, yoghurt en shakes, daar betrap ik mezelf nog wel eens op.