Ik wil even benadrukken dat de link in de OP met name erin is gezet omdat deze de BMR waarde geeft, en een schatting van je PAL. Die 'xx aantal dagen tot op gewicht bij xxkcal eten' mag je van mij negeren. Er staat namelijk óók in de OP dat je gemiddeld zo'n 500kcal onder je PAL waarde kan gaan zitten, zo lang dit boven je BMR ligt.
@Resistance: je eet gewoon veel te weinig. Is iedereens lichaam anders en is die PAL/BMR waarde een schatting en verschilt dus van persoon tot persoon? Zeker! Maar zo heel veel zal deze niet schelen. Niet zo veel als jij minder eet nu in ieder geval.
BiBiQ schreef:Wat lopen sommige mensen hier te drammen op hun visie zeg.
Dat iemand anders het anders doet, wil niet zeggen dat jij jouw mening moet opdringen. Want dat doe je nu gewoon.
Tja, we zijn kritisch op eten in dit topic en dat hebben we ook gewoon in de OP geschreven. En aan jou uitgelegd waarom. Het is overigens geen mening, maar een feit. Wetenschappelijk onderbouwd. Ik heb niet voor niks de bronnen erbij gezet in de OP.
We kunnen niemand tegenhouden om zo weinig te eten (en je lichaam dus te verpesten), maar we kunnen je dan wél verzoeken geen lijstjes meer te posten hier in het topic. Zoals je leest worden dat soort lijstjes niet gewaardeerd en in het verleden hebben we ook vaker mod-breaks gehad vanwege dit soort situaties. Er lezen veel mensen mee, ook jongere personen, en we willen deze personen niet het idee geven dat ze zich zo moeten uithongeren als ze af willen vallen. Als je die 'visie' niet waardeert, dan verwijs ik je naar een van de andere afvaltopics, waar alle mensen die het niet eens waren met de regels in dit topic heen zijn verhuisd.
Resistance schreef:Heb je überhaupt mijn post gelezen waarin ik vertel dat dit onder andere met een diëtist besproken is?
Niet alle diëtisten zijn gelijk, dus sorry als ik je hier niet op geloof. Bovendien kan je het verkeerd begrepen hebben, of het niet goed uitgelegd naar die diëtist. Je eet volgens BMR te weinig en zo lang je niet onder toezicht van een gediplomeerde, kundige diëtist staat wil ik je dus vragen om niet meer zulke lijstjes te posten.
En wat betreft het gezond voelen: je kan je super voelen maar vanbinnen toch kapot gaan. Ik nodig je uit om de OP eens te lezen, met name het stukje waar de risico's van te weinig eten besproken worden.