Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:27

Hahaha groot gelijk. Mijn hart zou het ook niet verdragen.
Ik heb er niet te koop zien staan. Je krijgt het nog druk met 3 rijponys. Wel enorm gaaf hoor, zo je droom verwezelijken.

Marrit: Ik denk van wel. DA vind het onzin. Maar bloedonderzoek is gedaan. Hoor ik donderdag of vrijdag uitslag van.

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:37

O de pony's zijn aangekomen. wat fijn. Paddy was erg moe ook maar die at wel heel goed vooral hooi. BRokken moest hij leren. Al heeft die daar nu totaal geen moeite meer mee :)

Over een half jaartje zien ze er zo anders uit.

Sky gefeliciteerd met je 3de pony. Je werkt bijna part time in de paarden joh :)

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

Paardensportmassage http://www.spiereninconditie.com
https://www.facebook.com/Spiereninconditie/
Ambassadeurs gezocht neem contact op voor meer informatie

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:02

Aan zelfkennis geen gebrek al helpt dat niet altijd. :') Bekijk altijd alles per moment en vind het superlastig als een ander niet hetzelfde ziet. >;)

Ben trouwens wel benieuwd waar het metacambeleid in het algemeen vandaan komt. Hoor het steeds vaker. Heeft de DA daar nog iets over gezegd? Bedoel is het onderzoeken/tijd/ geld uitsparen? Gaan de meeste blessures vanzelf over en maakt metacam het herstel prettiger/ sneller? Of is het iets dat we toch het gevoel hebben dat we wat doen?
In het algemeen hoor. Niet specifiek het verhaal van Beaut. :)

Scheelt dat ze echt niet allemaal 5-6 x pw lopen. Nieuweling zal de eerste 1,5-2 jaar ook niet zo spannend veel doen denk ik. Gaat hier allemaal op het gemak. Vind het doorgaans laatbloeiers en best wel binnenvetters, waardoor het soms niet opvalt hoeveel mentale belasting alleen al ze gehad hebben.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:14

Ik weet het niet precies. Maar hij gaf aan dat het in Beauty haar geval een oud (of nog recent) pijntje kan zijn waar ze op reageert en wellicht niet doorheen durft. Of zoals ik zelf denk spiertechnisch. Dan zal dat allemaal herstellen op de metacam. Als het een gewrichtskwestie is zal ze daarna weer een slag in het wiel vertonen. Maar dat zou dan moeten komen vanuit de bovenlijn (bekken/si/rug/hals) maar dan ga je dus een traject in met echos inwendig en mri/ct. Maar dat is een kostenplaatje.

[o]

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:29

Als ik goed begrijp een grove scheiding voor de diagnostiek als er niet direct een oorzaak is voor de klachten. Of het gaat over en dan weet je niet wat het was, maar kun je wel verder. Of klachten blijven en heb je ondertussen kunnen sparen/ bezinnen wat je wilt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:30

SkyMarian schreef:
Als ik goed begrijp een grove scheiding voor de diagnostiek als er niet direct een oorzaak is voor de klachten. Of het gaat over en dan weet je niet wat het was, maar kun je wel verder. Of klachten blijven en heb je ondertussen kunnen sparen/ bezinnen wat je wilt.

Juist. Dat is de correcte omschrijving. :Y)

[o]

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:13

:') :') :')

Net zitten blauwbekken langs het voetbalveld vd graafschap. Weer eens wat anders als blauwbekken langs een rijbak. _O-

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:46

Jee, Sky rijpony nummer drie! Waar haal je de tijd vandaan?! Ik vind eentje al zat werk, met mijn baan erbij.
Lief koppie!

Ik hoop dat Beaut gauw weer fit is, altijd naar dat gekwakkel zeker als je niet weet wat de oorzaak is.

Hier net heerlijk gereden, beetje miezer regen maar lekkere temperatuur. Wel al weer de lampen aan in de bak, wat wordt het al weer vroeg donker!!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:28

Saaams schreef:
Hahaha groot gelijk. Mijn hart zou het ook niet verdragen.
Ik heb er niet te koop zien staan. Je krijgt het nog druk met 3 rijponys. Wel enorm gaaf hoor, zo je droom verwezelijken.

Marrit: Ik denk van wel. DA vind het onzin. Maar bloedonderzoek is gedaan. Hoor ik donderdag of vrijdag uitslag van.

Zou spier ook niet meteen onder de tafel schuiven inderdaad! Aangezien al het andere zo goed als uitgesloten is?

www.connemara.nl

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:31

Nee precies! Dat is ook nog steeds/vanaf begin mijn vermoeden. Combinatie van stress, flinke verzuring. Daar kan ze best wel wat terughoudend op bewegen. Juist omdat ze qua kreupelheid geen specifiek been aanduid.

Ik laat weten wat er uit het bloedonderzoek komt.

Hoorde al dat ze vanmorgen met buiten zetten hun handen vol hadden. De pony was baldadig en had de kop erop. Voelde zich vast kiplekker :+

[o]

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:40

Dat vroeg donker is wel ff wennen ja. Psychisch vooral ook. Avond is ineens te kort. :')

Zoveel tijd heb ik ook niet hoor. Pony’s lopen hier gewoon niet zo vaak. Nummer 3 voegt zich daar vanzelf wel weer in. Scheelt wel dat ze aan huis staan hoor. Scheelt reistijd, kletstijd met stalgenoten en ik kan veel eerder op de dag beginnen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:54

Saaams schreef:
Nee precies! Dat is ook nog steeds/vanaf begin mijn vermoeden. Combinatie van stress, flinke verzuring. Daar kan ze best wel wat terughoudend op bewegen. Juist omdat ze qua kreupelheid geen specifiek been aanduid.

Ik laat weten wat er uit het bloedonderzoek komt.

Hoorde al dat ze vanmorgen met buiten zetten hun handen vol hadden. De pony was baldadig en had de kop erop. Voelde zich vast kiplekker :+

Zat in de lucht, mijn chille vriend was vandaag ook aan het rennen in de wei. Het is dat ik beeldmateriaal heb, anders niet geloofd :P

www.connemara.nl

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:58

Hier ook al een uitermate frisse merrie. Weet nu weer wanneer ik toch per ongeluk een beenhulp gaf die ik niet had willen geven. :+

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:01

Lloyd mag dat uitsluitend in de wei doen. In zijn éigen vrije tijd. Uít mijn zicht. :') ach vrijdag weer hittegolf dan is het weer voorbij :D

www.connemara.nl

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:03

Ohhh... Het zit inderdaad in de lucht..

Pittig Punzje onder mijn kont vanochtend :oo

En hoe gaaf is dit:
Genóten van elke seconde!!

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:04

Ws moet hij uberhaupt een half jaar bijkomen van deze uitspatting? :+

Ik was aan het prutsen met de eenvoudige galopwissel. Ik wist niet dat ze in 3 stap passen wel 4 x in galop kunnen aanspringen... en de hulp moest nog komen. _O- Truusje druktemaker.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:05

( En ook onze bejaarde dames laten zich gelden in de wei: Bokken, steigeren, racen, miepen...Ze zijn overduidelijk heel blij dat het niet meer zo warm is.. En dan nog een beetje extra eiwit in het gras nu, ivm de najaarsgroeispurt van het gras... dat wil wel!)

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:04

Het was vandaag toch echt warmer maar mefroi heeft me een partij door de paddock lopen keten. _O- _O- _O-

Hoe gaat het met de nieuwelingen Tineke? En heeft Qizzy al een nieuw huisje Elly?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:03

Het gaat hier heerlijk met de ukkies, echt genieten, ze zijn zo vreselijk lief en nuchter. Zin om binnenkort met ze aan de slag te gaan.

Ennnnn super trots want Mel heeft zijn prestatie predikaat verdient. Echt super super trots, maandag gaan de papieren naar t stamboek, ooooh echt zo blij hier.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:16

Zo gaaf dat het predikaat in the pocket is!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Toch wel gevierd hè?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 07:47

Ha nee niet gevierd, ben nog steeds wat Total los van de wedstrijd, Maar ooooh zo blij.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:38

Dat snap ik. Zal in alle opzichten grote impact hebben. :j

Taartjesdag Y)(^) , maar eerst nog een rondje supporteren langs het voetbalveld.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:41

Spannend! Veel plezier vandaag met het taartje en voetballen.

Super gaaf dat Mel het prestatie predikaat op zijn naam heeft geschreven.

Beaut haar nieuwe deken is binnen. Hoop dat hij past. Bucas smartex. Hopelijk scheelt dat deken gewissel enz.

Beaut haar bloeduitslagen waren keurig! Calcium wat hoog maar nog binnen de marge. Verder was het spierpakket goed.

[o]

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:52

Fijn dat de uitslagen goed zijn. :j

Taartje staat inmiddels in de achtertuin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:54

Wat vind Mefroi ervan? :+
Er had nog een pony naast gepast in de trailer. :D

[o]