3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 21:41

Je wil niet het laatste woord hebben maar reageert wel telkens als laatste over het onderwerp :)). En ja ik heb wel graag het laatste woord.

Resistance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:43

Dat is te merken. Wellicht stoppen met stoken?

http://www.sodrahalla.nl Apartementen in een Zweeds landhuis!

[o]

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 21:46

:+ Je weet dat je m'n punt gewoon heel hard aan het bewijzen bent?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:49

Imandra, ga je lekker? *kruipt weer onder mee lees steen*

-The outsider for life-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 22:04

Ja best wel eigenlijk :))
Sorry, heb de neiging om nogal recalcitrant te doen als mensen zo reageren. Zal me weer gaan gedragen O:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:13

LadyMadonna schreef:
Imandra, ga je lekker? *kruipt weer onder mee lees steen*

Sorry maar hier ben ik het best wel mee eens.
Je springt steeds op het feit dat Resistance blijft reageren en het laatste woord wil hebben maar gaat zelf ook steeds door omdat je zelf het laatste woord wilt hebben. Beetje hypocriet, niet?

[HAR] Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

My current situation is not my final destination.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:16

Goed, zullen we stoppen met dit kinderachtige gedoe? Tsjonge...

Dit is heel duidelijk een topic waarin we geen extreem magere lijstjes willen hebben. Hou je daaraan, dan is er geen probleem. Plaats je ze toch, krijg je tegengas. Simple as that. Take it of leave it.
Overigens is Imandra TS van dit topic, dus als iemand wat mag zeggen wat mij betreft...

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:45

Zoooo, 3 pagina`s met vage discussies verder.. :+ wat een vervuiling zeg.. Resistance wil t gewoon oplossen en mee praten, prima toch? Lekker leven en laten leven :) kritisch zijn mag natuurlijk altijd haha

Vind het wel een beetje een doodsteek dat Imandra “alles” zou mogen omdat ze TS is. Ik was TS van het allereerste topic namelijk :')

Gewoon lief zijn en iedereen lekker laten knallen in de strijd tegen de kilo’s! Fijne avond :)

Ik kruip weer fijn onder mn steen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 23:53

_sharonnn schreef:
Zoooo, 3 pagina`s met vage discussies verder.. :+ wat een vervuiling zeg.. Resistance wil t gewoon oplossen en mee praten, prima toch? Lekker leven en laten leven :) kritisch zijn mag natuurlijk altijd haha

Vind het wel een beetje een doodsteek dat Imandra “alles” zou mogen omdat ze TS is. Ik was TS van het allereerste topic namelijk :')

Gewoon lief zijn en iedereen lekker laten knallen in de strijd tegen de kilo’s! Fijne avond :)

Vervuiling? Grootste gros is educatief (en dan heb ik het óók over bijv. Lindy’s goed beargumenteerde bijdragen): waarom je niet te weinig moet eten. hoe je je kcal moet berekenen en wat je moet doen als je alsnog niet afvalt ook al denk je weinig kcal binnen te krijgen. Lang niet iedereen leest de OP dus zo’n discussie kan wat dat betreft wel nut hebben soms.

En Laura doelde denk ik op het wat zeggen van magere lijstjes (nl dat we zie hier niet willen zien zonder gegronde reden), niet op het alles maar mogen roepen. Dat jij ooit TS was doet er niet toe. We hebben samen regels gemaakt, ik heb ze uitgebreid besproken (ook samen met mods) en uitgelegd (dmv wetenschappelijke onderbouwing en uitleg van een diëtiste) in de OP. Zowel de mods als de vaste posters hier willen geen magere lijstjes, en daarmee is de kous af.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:11

Even los van de discussie, ik ben in de afgelopen 2 weken van 66,5 kg naar 65,6 gegaan :D

Nog zo'n 6 kg te gaan tot mijn doel bereikt is.

Planning voor vandaag:

O: barebells cookie n cream, banaan
T: krentenbol
L: zoete aardappel, groentenmix, tofu
T: vlugge japie rozijnen ontbijtkoek
A: linzencurry (zak van Lidl)
T: ?

B: 5,5 km wandelen, vanmiddag nog wat paardrijden als het droog blijft
Kcal: 1647

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 07:37

Netjes Dilan!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:07

Hier ook los van de discussie (ik kies niet per se een kant maar ben wel van mening dat het te kort door de bocht is om lijstjes van Resistance niet goed te keuren terwijl het voor haar misschien prima is. Ieder lijf is anders, als ze echt een andere bouw en lichaamstype heeft en al jaren zonder problemen 1200-1600 eet zie ik het probleem niet. En als het echt niet goed is komt ze daar geleidelijk aan vanzelf achter toch?)

ANYWAY
Het gaat hier goed, kan eten volgens mijn macro's wonderbaarlijk genoeg wel combineren met school. Dit ging vorig schooljaar na 2 dagen al mis en kom er nu best redelijk uit. Had een super vol rooster op school (09:00-18:30) en moest nog dik een uur heen- en weer reizen dus sporten schoot er een beetje bij in, maar vanaf morgen duren mijn dagen gelukkig 'maar' tot 17:00.
Ga binnenkort mijn vetpercentage weer even meten, was iets van 2 weken geleden rond de 18,8% en ben benieuwd hoe het nu is.
Lijstje van vandaag wordt ongeveer dit:
Ontbijt: Groentewrap met gerookte kip en een soort van Heks'nkaas
Tussendoor: -Moet even wat halen bij de AH-to-go, wekelijkse boodschappen niet goed gedaan dus heb geen tussendoortjes :')
Middageten: Salade linzen, avocado en mosterd
Tussendoor: 30 Gram Pepitamix, nog iets wat ik tussendoor zal moeten halen. Misschien sojabonen.
Avondeten: Bol light mozzarella, cherrytomaten en pesto, en een vegetarische hamburger

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:13

_sharonnn schreef:

Zoals Imandra zelf ook al aangeeft, bedoel ik het iets zeggen over magere lijstjes etc en de onderbouwing daarvan, niet zomaar alles.

Ik vind het vooral zo bijzonder te zien dat als er zo'n discussie ontstaat, er allemaal mensen die stil meelezen het nodig vinden zich ermee te gaan bemoeien, vooral tegen Imandra. Ik vind dat gewoon onnodig, als je normaal ook niets te melden hebt, hoef je nu niet opeens te komen "rellen" hoor. Rellen tussen haakjes omdat het nou ook weer niet echt een rel is... Misschien is stoken een beter woord...

Fijn Dilan! Altijd lekker als je gewicht weer gaat zakken :D

Ik heb gisteren even ontzettend genoten van mn pizza, soms kan dat zo fijn zijn <3
Wel kwam ik tot de conclusie dat ik het eigenlijk niet lekker genoeg vind om het de moeite waard te laten zijn, dus de volgende keer duurt wel weer even :+

Nog geen idee wat ik vandaag eet, vanavond eet ik iig bij mn moeder (die is zo lief voor ons te koken, omdat ik vanavond weer weg moet en anders in tijdsnood kwam). Die kookt meestal wel gezond, dus ik denk dat het een nette dag wordt :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:15

Castilja schreef:
Hier ook los van de discussie (ik kies niet per se een kant maar ben wel van mening dat het te kort door de bocht is om lijstjes van Resistance niet goed te keuren terwijl het voor haar misschien prima is. Ieder lijf is anders, als ze echt een andere bouw en lichaamstype heeft en al jaren zonder problemen 1200-1600 eet zie ik het probleem niet. En als het echt niet goed is komt ze daar geleidelijk aan vanzelf achter toch?)

ANYWAY
Het gaat hier goed, kan eten volgens mijn macro's wonderbaarlijk genoeg wel combineren met school. Dit ging vorig schooljaar na 2 dagen al mis en kom er nu best redelijk uit. Had een super vol rooster op school (09:00-18:30) en moest nog dik een uur heen- en weer reizen dus sporten schoot er een beetje bij in, maar vanaf morgen duren mijn dagen gelukkig 'maar' tot 17:00.
Ga binnenkort mijn vetpercentage weer even meten, was iets van 2 weken geleden rond de 18,8% en ben benieuwd hoe het nu is.
Tussendoor: -Moet even wat halen bij de AH-to-go, wekelijkse boodschappen niet goed gedaan dus heb geen tussendoortjes :')
Tussendoor: 30 Gram Pepitamix, nog iets wat ik tussendoor zal moeten halen. Misschien sojabonen.
Avondeten: Bol light mozzarella, cherrytomaten en pesto, en een vegetarische hamburger

Zoals eerder al aangegeven, kan ze prima zo eten en gewoon meepraten, maar hebben we liever niet dat de lijstjes geplaatst worden. Dat zij zo wil eten moet ze zelf weten, komt ze waarschijnlijk zelf nog wel eens achter, en zo niet dan niet. Het gaat dus niet om het afkeuren van de lijstjes, maar om het plaatsen ervan...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:18

Fijn dat je zo genoten hebt van de pizza Laura <3

Ik kreeg gisteren een hele nare opmerking van iemand....... en ik wil er wel echt weer door aan de bak en het moet ook echt dus ik ga ook maar lijstjes plaatsen hier

O: 2 wortelwraps met zalm en smeerkaas en komkommer
L: 3 boterhammen met kipfilet ei en pindakaas denk ik :Y)
T: fruit, appel ofzo
T: nog een ei denk ik, heb er 2 meegenomen en ga sporten om 17.15
A: soep denk ik, gezien de rest niet zo mager is. Wil kijken of ik het zonder stokboord kan eten.
Ontbijt is wel behoorlijk flink maar het moest op :+

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 08:27

Castilja schreef:

ANYWAY

Punt is dat dat bij gezonde mensen die ook nog eens redelijk bewegen eigenlijk niet voor zou moeten komen. Vandaar dat we haar ook vragen om geen lijstjes te posten, aangezien dat misschien jonge mensen aanspoort hetzelfde te doen zonder begeleiding. Of er komen andere mensen die zeggen hetzelfde te hebben om commentaar vanuit ons te vermijden, en dan is het hek van de dam. En dat willen we koste tot kost voorkomen. En iemand anders uit het topic begon ook zo laag omdat ze dacht dat ze maar zo weinig nodig had en zich bij die kcal goed voelde. Die is op aanraden van ons meer gaan eten, dus volgens die formules, en valt gewoon af én is dus gezonder bezig. Resistance mag best gezellig meepraten, we hebben een probleem met de lijstjes en (normaal gesproken als iedereen normaal doet :))) geen probleem met haar zelf.

En goed bezig!! Je avondeten klinkt echt lekker!

Hier druk dagje, moeten naar klant voor een workshop, daarna 1,5u naar huis reizen, eten en dan weer door, we hebben vandaag onze eerste dansles :D.

O: cappuccino
T: mueslireep
M: kibbeling met vissaus waarschijnlijk
A: Mexicaanse soep met tortilla chips
D: afhankelijk van m’n lunch en of ik er brood bij neem, nog wat yoghurt en Kelloggs.

@yonker :(:)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:39

Ik snap jullie ook hoor, zeker. Ik denk alleen niet dat jonge mensen worden beïnvloed door het lijstje van 1 persoon, en al helemaal niet als ze de discussie hier zien. Maar het is een lastige situatie waarbij ik blijf vinden dat iemand niet uitgesloten moet worden van een topic omdat ze andere eetgewoontes heeft. :)
Ik moet zo weer naar school dus trek me bij dezen weer uit de discussie; er is van beide kanten wat voor te zeggen en ik kan straks nu eenmaal niet meer reageren omdat ik in de les zit :')

Yonker, wat was dat voor opmerking? -O- Het is goed dat je gemotiveerd bent maar ik hoop niet dat het komt omdat je keihard de grond in gestampt bent. Dan ga ik ergens anders op stampen :Y)

Mijn avondeten is ook heel lekker! Eet het eigenlijk heel vaak; super goedkoop en simpel en lekker. En perfect voor de eiwitten.

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:42

Yonker, beetje jammer van die nare opmerking. Maarre, anderen moeten niet jouw motivatie worden he ;)

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:53

_sharonnn schreef:

Afbeelding

_O- _O-

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:58

Yonker wat rottig van die opmerkingen zeg!
En goed bezig Dilan!
Imandra lekker dagje zeg!

Mijn dagje, gericht op gisteren 700 kcal te veel, precies op mijn verbruik gegeten lol. ( := )

O/L: vegaburger, met cheddar met hard broodje en pestomayonaise en een handje wortels (+-550 kcal)
T: appel en evt rijstwafels (125 exclusief rijstwafel)
A: uiteten bij een italiaan, dus of een pizza of een dikke pasta (1000 kcal)

Kom ik uit op 1725 kcal ipv mijn normale 1800/1900 kcal.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:58

Nah ik ben vorig jaar heel veel afgevallen.... en ben ondertussen weer aangekomen dus iemand vroeg : ben je weer aangekomen.
Ja hou je mond :+

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:02

Yonker schreef:
Nah ik ben vorig jaar heel veel afgevallen.... en ben ondertussen weer aangekomen dus iemand vroeg : ben je weer aangekomen.
Ja hou je mond :+

:= Oeps ja dat houd je toch, zoiets zou ik er ook uit kunnen floepen. Maar fijn dat je nu weer goed bezig bent toch haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:02

Castilja schreef:
Ik snap jullie ook hoor, zeker. Ik denk alleen niet dat jonge mensen worden beïnvloed door het lijstje van 1 persoon, en al helemaal niet als ze de discussie hier zien. Maar het is een lastige situatie waarbij ik blijf vinden dat iemand niet uitgesloten moet worden van een topic omdat ze andere eetgewoontes heeft. :)
Ik moet zo weer naar school dus trek me bij dezen weer uit de discussie; er is van beide kanten wat voor te zeggen en ik kan straks nu eenmaal niet meer reageren omdat ik in de les zit :')

Yonker, wat was dat voor opmerking? -O- Het is goed dat je gemotiveerd bent maar ik hoop niet dat het komt omdat je keihard de grond in gestampt bent. Dan ga ik ergens anders op stampen :Y)

Mijn avondeten is ook heel lekker! Eet het eigenlijk heel vaak; super goedkoop en simpel en lekker. En perfect voor de eiwitten.

Dit vind ik echt een hele gevaarlijke opmerking. Ik ben bijna 30 en heb genoeg kennis in huis over voeding, maar zelfs ik zou me in een duister moment kunnen verliezen in zo een lijstje. Resistance heeft een geweldig lijf waar de meeste mensen alleen van kunnen dromen, en krijgt daar in heel vee verschillende topics enorm vee complimenten over. Dat zou voor mij persoonlijk op wen onbewaakt en duister moment wel een trigger kunnen zijn om te denken dat 1200 kcal oké is als ik er ook zo uit zou willen zien als zij. Laat staan voor jonge meiden..

Yonker: wat stom dat mensen het oké vinden om zulke opmerkingen te maken :(:) ik vind je een prachtig mens in elk geval :)

Marlinde: die burger klinkt heerlijk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:05

Ik was ooit zo slank en dat vond ik afgrijselijk vreselijk. Ik voelde mij niet goed in mijn lichaam toen. Voel me met 10 kilo meer er aan veel vrouwelijker. Woog toen ook echt 60/65 kilo op 1.83 Dus ik zie dat niet zo. Ik heb liever het figuur wat ik nu heb -5 kilo zeg maar. :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:06

Yonker: mensen zijn gewoon stom :(:) Nou ok vooruit niet iedereen, maar mensen zouden eens moeten weten wanneer ze hun mond moeten houden.

Frummels, jij verwoordt eigenlijk precies wat ik dacht, maar niet geformuleerd kreeg. Juist de lijstjes van iemand die én nogal bekend is op bokt, én waarvan iedereen weet hoe ze eruit ziet, zijn imo juist een trigger voor jonge meiden.

Ok, ik geloof dat ik een lijstje voor vandaag heb:
O: havermout met magere melk
T: Griekse yoghurt 0% met frambozen
L: salade met kipreepjes en tomaat en beetje remia salata fijne kruiden. Kom tomatensoep
T: appel + mandarijn
A: bij moeders
T: koekje bij de thee