3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:29

MarlindeRooz schreef:
Ik was ooit zo slank en dat vond ik afgrijselijk vreselijk. Ik voelde mij niet goed in mijn lichaam toen. Voel me met 10 kilo meer er aan veel vrouwelijker. Woog toen ook echt 60/65 kilo op 1.83 Dus ik zie dat niet zo. Ik heb liever het figuur wat ik nu heb -5 kilo zeg maar. :P

Haha ik vind juist mijn vrouwelijke vormen niet fijn. Sinds ik 5 kg aangekomen ben, zijn mijn borsten ineens een cupmaat groter :x Is niet wenselijk en ik hoop dat het er gauw weer af is.

Ook zie ik ineens heupen die ik nooit gehad heb. Dat buikje had ik altijd al, maar dat valt zo ineens wel minder op :')

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

_sharonnn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:36

Zoooo ik wilde gewoon even een luchtige reactie plaatsen, is dus helemaal verkeerd gevallen :') ik lees wel rustig mee, want mensen die alleen meelezen, mogen zich kennelijk nergens mee bemoeien ~~}>

Begrijp dat ik meelees en ook meeleef met de mensen ook al reageer ik niet.. wanneer ik het gevoel heb dat ik wat zou moeten zeggen, doe ik dat en ik vond gisteravond zo’n moment, omdat ik vond dat er ontzettend naar gereageerd werd op Resistance die het gewoon goed wilde maken..

We hebben het over voorbeelden geven naar jonge kinderen toe, misschien is verdraagzaam zijn naar elkaar ook een mooi voorbeeld :)

Nogmaals, mijn reactie was niet eens zo bedoeld.

Iedereen succes verder! :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:39

Ik denk dat het niet persee naar jou is maar meer de opmerking van iemand die nooit hier komt en dan gaat vragen of "iemand lekker gaat" :)

Wat mij betreft is iedereen welkom om mee te kletsen :D

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:43

Wat mij betreft mag de discussie verder best gesloten worden, zodat we gezellig verder kunnen kletsen in positieve zin. ;)

No offence naar iemand, maar vind de sfeer in het topic met de dag dalen zo.

Endurance Klasse I (+2)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:43

_sharonnn schreef:
Zoooo ik wilde gewoon even een luchtige reactie plaatsen, is dus helemaal verkeerd gevallen :') ik lees wel rustig mee, want mensen die alleen meelezen, mogen zich kennelijk nergens mee bemoeien ~~}>

Begrijp dat ik meelees en ook meeleef met de mensen ook al reageer ik niet.. wanneer ik het gevoel heb dat ik wat zou moeten zeggen, doe ik dat en ik vond gisteravond zo’n moment, omdat ik vond dat er ontzettend naar gereageerd werd op Resistance die het gewoon goed wilde maken..

We hebben het over voorbeelden geven naar jonge kinderen toe, misschien is verdraagzaam zijn naar elkaar ook een mooi voorbeeld :)

Nogmaals, mijn reactie was niet eens zo bedoeld.

Iedereen succes verder! :D

Dit ging dus gewoon helemaal niet over jou, ik zie jou nergens stoken?? Daarnaast heb jij hier wel gewoon ook meegepraat.
Anyway, Ook ik vind echt dat iedereen hier mee mag kletsen, maar ik vind het niet zo nodig om als enige opmerking een steek onder water te geven :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:52

Goed bezig Dilan! Die Barebells zijn lekker he?

@Marlijn: Jij hebt best een laag vetpercentage! Knap hoor. Ik ben benieuwd wat dat van mij is, nooit echt laten meten. En lekker lijstje! Is light mozzarella nou een beetje te kanen of is het een soort rubber?

Oei vervelend altijd dat soort opmerkingen Yonker.. Lastig om je daar niet door te laten raken. Wel goed dat het je motiveert, maar de manier waarop is niet zo leuk natuurlijk.

@IMANDRA: Kibbeling :Y) :Y) :Y)
Mega lekker lijstje! Had je nog ergens een receptje van de Mexicaanse soep?

@Laura: ook al zo'n net lijstje!

Goed bezig met z'n allen! *\o/*

Ik heb er net weer een uur crossfit opzitten, was erg pittig. Front squats en power clean geoefend. Ik had nog niet eerder een stang gebruikt dus was nog erg wennen. Maar wel een leuke workout met onder andere touwtjespringen, knees to elbows, front squats en power clean. Wel weer naar adem happen als een vis op het droge aan het eind, maar daar had de rest ook last van gelukkig.

Ik moet straks naar de fysio voor dry needling, heb een blessure aan mijn kuiten/schenen. Zie er ontzettend tegenop, heb het jaren geleden al eens geprobeerd en toen reageerde mijn spier er zo heftig op dat ik drie dagen alleen maar kon strompelen.

Lijstje voor vandaag:
O: proteine quark kokos met proteine muesli
T: proteine shake met karnemelk en aardbeien
L: twee stevige speltcrackers met huttenkase en kipfilet, kom pompoensoep
T: proteine reep, appel
A: all you can eat sushi

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:14

Die repen zijn idd lekker :j
Balen van je blessure, enig idee hoe het ontstaan is?

Endurance Klasse I (+2)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:29

Ik haal mijn stipje hier weg, succes allemaal.

Volg mijn fotografie @MarlindeMeijerFotografie

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:11

Dilan93 schreef:
Die repen zijn idd lekker :j
Balen van je blessure, enig idee hoe het ontstaan is?

Ik heb hem een jaar of 4 geleden ook gehad, toen heb ik 1,5 jaar niet kunnen wandelen, laat staan sporten. Dat was ook het eerste moment dat ik in dit topic ben gekomen. Nu kan ik gelukkig alles weer, maar merk dat ik er weer tegenaan hik. Inmiddels loop ik op steunzolen en dat heeft al veel uitgemaakt, maar ik maak blijkbaar een rare rotatie met mijn benen waardoor er op bepaalde spieren in mijn kuiten een klap komt en de druk niet goed verdeeld wordt. Ben nu flink aan het trainen op het sterker worden van mijn benen om de druk wat beter te leren verdelen, maar daar komt ook dry needling bij kijken.

Neee, Marlinde, kom terug -O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:21

Ohhh dry needling heb ik echt een haat liefde verhouding mee. Heb het op 2 plaatsen gehad, in mn bovenrug (beleefde ik extreem pijnlijk maar hielp wel echt heel goed) en in mn bil (diepe bilspier), dat was goed te verdragen en hielp redelijk goed, alleen wel nadat ik dagen last had van een brandende bilspier -O- . Anyway, als nu de fysio over dry needling begint krijg i keen soort vluchtinstinct :+
Maar goed, bij dat soort langdurige blessures kan het wel echt heel goed helpen, hopelijk is dat voor jou ook zo!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:22

Hier ook meerdere keren dry needling gehad in mn schouder. Bij 2 verschillende fysios. De ene deed het best voorzichtig, maar toen wel veel last van gehad. Die andere ging er zo belachelijk heftig aan toe met die naald, werd er helemaal misselijk van. :') Maar goed het heeft uiteindelijk wel geholpen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:24

Jullie hebben me niet gerustgesteld :')

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:26

Mijn vriend heeft dry needling in zijn schouder gehad. Hij vond het pijnlijk en had na de behandeling wel even last, maar niet heel langdurig. Heeft wel geholpen :j

Endurance Klasse I (+2)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:33

Maanlicht schreef:

Haha nee sorry... Maar voor het resultaat zou ik het gewoon doen, uiteindelijk duurt t allemaal niet zo lang.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:41

Laura82 schreef:
Maanlicht schreef:

Haha nee sorry... Maar voor het resultaat zou ik het gewoon doen, uiteindelijk duurt t allemaal niet zo lang.

Hahaha sorry Maanlicht. Maaar gelukkig is pijn relatief, en is dit van korte duur. :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:42

Ik vond het allemaal wel meevallen en heb er baat bij gehad. Fijn is anders maar pijn vond ik het ook niet doen.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 12:21

Maanlicht schreef:
Goed bezig Dilan! Die Barebells zijn lekker he?

@Marlijn: Jij hebt best een laag vetpercentage! Knap hoor. Ik ben benieuwd wat dat van mij is, nooit echt laten meten. En lekker lijstje! Is light mozzarella nou een beetje te kanen of is het een soort rubber?

Oei vervelend altijd dat soort opmerkingen Yonker.. Lastig om je daar niet door te laten raken. Wel goed dat het je motiveert, maar de manier waarop is niet zo leuk natuurlijk.

@IMANDRA: Kibbeling :Y) :Y) :Y)
Mega lekker lijstje! Had je nog ergens een receptje van de Mexicaanse soep?

@Laura: ook al zo'n net lijstje!

Goed bezig met z'n allen! *\o/*

Ik heb er net weer een uur crossfit opzitten, was erg pittig. Front squats en power clean geoefend. Ik had nog niet eerder een stang gebruikt dus was nog erg wennen. Maar wel een leuke workout met onder andere touwtjespringen, knees to elbows, front squats en power clean. Wel weer naar adem happen als een vis op het droge aan het eind, maar daar had de rest ook last van gelukkig.

Ik moet straks naar de fysio voor dry needling, heb een blessure aan mijn kuiten/schenen. Zie er ontzettend tegenop, heb het jaren geleden al eens geprobeerd en toen reageerde mijn spier er zo heftig op dat ik drie dagen alleen maar kon strompelen.

Lijstje voor vandaag:
O: proteine quark kokos met proteine muesli
T: proteine shake met karnemelk en aardbeien
L: twee stevige speltcrackers met huttenkase en kipfilet, kom pompoensoep
T: proteine reep, appel
A: all you can eat sushi

Lekker bezigggg! En ohhh, sushi!

Dit is mijn Mexicaanse soep:
Afbeelding
Uit mijn hoofd: Eerst gehakt rullen, dan ui aardappel en knoflook toevoegen en even meebakken, bouillon toevoegen (in mijn geval: water + bouillonblokjes), mais toevoegen, zo'n 30-40min laten koken (aardappel moet eetbaar zijn maar geen mush). Ik kruid het gehakt met nootmuskaat, peper en zout; soms met Mexicaanse tacokruiden erdoorheen (ook heel lekker!).

Edit: oh ik pak ook vaak mager rundergehakt overigens.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:51

Sorry, kom even binnenvallen. Wat poedersuiker Maanlicht! Is crossfit wel oke dan met zo'n blessure? Zeker omdat je het juist nu weer merkt?

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:11

Eulogy schreef:
Sorry, kom even binnenvallen. Wat poedersuiker Maanlicht! Is crossfit wel oke dan met zo'n blessure? Zeker omdat je het juist nu weer merkt?

Deed het zeer? Het binnenvallen? :P

Maar idd, crossfit is natuurlijk behoorlijk zwaar (tenminste, zo vind ik het er altijd uitzien, weet niet hoe de belasting precies is qua spieren en pezen)

Endurance Klasse I (+2)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:22

Dryneedling ben ik echt blij mee!
Vorig jaar mn achillespees na 2 behandelingen klaar en afgelopen maand mn schouder/nek 3 behandelingen gehad, moet wel zeggen dat ik bij die behandelingen wel koppijn had erna.maar heeft enorm geholpen met snel herstel.

Zij hier ook mensen die geen tussendoortjes eten? Echt gewoon 3 maaltijden per dag? In heb het idee dat, als ik tussendortjes heb meer trek heb.

Lijstje vandaag
O:havermout amandelmelk banaan
L: 2 boekweit pannenkoek met stroop
T: appel
A: uitsmijter
Waarschijnlijk nog wat kwark

B: uur hardlopen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:29

Eulogy schreef:

Met crossfit heb ik er geen last van gelukkig, alleen met hardlopen omdat je met hardlopen een zweefmoment hebt waarbij alle belasting op 1 been komt.
Bij crossfit heb ik het idee dat ik mijn bovenbenen meer belast.

Het dry needlen viel mee, ik was echt heel bang maar m'n fysio deed heel rustig aan en ik kon me uiteindelijk wel een beetje over de angst heen zetten. Nu moet ik dinsdag misschien weer, al is het niet heel handig omdat ik daarna moet paardrijden.

Bedankt voor het recept!
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 12-09-19 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:29

Ik red het niet zonder tussendoortjes, heb het wel een tijd gedaan omdat ik wat had gelezen over gezondheidsvoordelen van langere periodes niet eten tussen maaltijden, maar ik word dan echt slap en trillerig.

Hahaha Dilan :')

Fijn dat het goed ging Maanlicht!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:36

Is dry needling een soort van acupunctuur?

Ik red het ook niet zonder tussendoortjes, maar dat komt denk ik door mijn schema. Ik ontbijt om half 6 en moet dan tot 12 uur wachten voordat ik kan lunchen.. dat red ik niet :')

Ik loop inmiddels al 7 jaar met verschillende vage gewrichts/rugproblemen, dus ik mag vanavond weer de MRI in. Helaas is mijn afspraak pas om 9 uur 's avonds. Ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten, want anders ga ik snacken om wakker te blijven :+

Maandag - 2023 kcal :o

Dinsdag (1716 kcal):
O: Banaan & 100g Skyr
T: Mueslireep & cracker met kokosboter
L: Volkoren boterham met kalkoen filet & komkommer
T: Klein zakje chips
A: Gegrilde kip & zoete aardappel/asperge uit de oven
T: 1 cup bessen

Woensdag (1625 kcal):
O: Volkoren boterham met salami
T: Banaan & 100g Skyr
L: Volkoren boterham met kalkoen filet & komkommer
T: Mueslireep
A: Spinazie fusilli met kikkererwten, paprika & ui

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:05

Besloten pb te sturen

-The outsider for life-

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:16

Ik moet ook echt wel tussendoortjes hoor. Ik ontbijt momenteel vrij klein voor mijn doen.
En ik lunch rond 13u en mijn avondeten is vaak rond 20u

Endurance Klasse I (+2)