Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:08

Romeo2007 schreef:
Gusti wat erg om te horen! Heel veel sterkte gewenst!

MyKaleigh
Wat een netjes resultaat; daar kun je trots op zijn!

Kimendana
Niet teleurgesteld zijn. Je had misschien meer verwacht maar het is beter om rustig af te vallen en alles er binnen een hele korte periode af. Je haart valt dan nog erger uit enzo. Wanneer ben je geopereerd?

Ik ben bijna 20 weken zwanger en ben weer aan het aankomen. Inmiddels bijna 4kg. Volgens de artsen is het normaal en dat weet ik ook maarja....

Ik denk dat 4 kilo met 20 weken zeer weinig is.....dus niet teveel panieken haha. De baby en het vruchtwater wegen ook wat en misschien houdt je wat vocht vast.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:14

Vervelend Gusti! Hopelijk is het snel over :(:)

Hier een brief gehad dat ik meer bewijzen van "diëten" op moet sturen. Bullshit regel vind ik dat nog steeds. Maar goed, ze hebben alles gehad wat ik aan voedingssadviezen en meetresultaten van de sportscholen had en blijkbaar is dat niet voldoende :n

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:15

Wat knap MyKagleigh.. 60 kilo is niet niks.. Mag ik vragen op welk gewicht jij begonnen bent? ( mag ook prive hoor als je dit liever niet op bokt zet dan snap ik dat )

Gusti, wat naar! Wat zeggen de doktoren over de pijn? Hebben ze er een verklaring voor? Zoveel pijnstillers kunnen ook nooit goed zijn voor je lichaam, maar ik snap dat als je de wanhoop nabij bent je voor je gevoel niks anders kan..

Romeo, ik ben niet teleurgesteld, sterker nog, ik moet nog beginnen :-) ik word maandag geopereerd.. En ik denk maar zo, elke kilo is 1. Ik heb ook geen specifiek streefgewicht in mijn hoofd, ik ga mijn uiterste best doen en zie wel wat het uiteindelijk gaat worden..

Nog een vraagje voor jullie allemaal... Ik heb thuis geen weegschaal, bewust nooit gehad. Maar nu begin ik te twijfelen. Wegen jullie je thuis ook of alleen bij controles?

Ik ben bang dat als ik thuis ga wegen dat ik de andere kant op door ga slaan, snap je wat ik bedoel? Dat ik me te veel ga focussen op mijn gewicht en dat het nooit "genoeg" zal zijn...

What doesn't kill you, makes you stronger!

GUSTIxBILL

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:58

Chirurg (+assistent) zeiden dat het normaal is en ik gewoon braaf pijnstillers moet nemen tot mijn controle afspraak.

Huisdokter vind het niet normaal (weet dat ik normaal met zeer nog goed slaap) en heeft me verwijsbrief naar spoed gegeven voor (slik)foto, echo en desnoods nog verder tot de oorzaak gevonden is.
Word nu dus door mijn papa naar spoed gebracht.

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:03

Sterkte Gusti, hopelijk komt er snel iets van duidelijkheid waar de pijn vandaan komt :(:)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:30

Krijg een ct-scan ter controle
Maar waarschijnlijk voor niets de vieze zooi aan opdrinken.
Assistent die aanwezig was bij operatie vermoed dat het een aanhechting van de spier is. Maar is standaard protocol voor een ct-scan bij buikpijn na bypass.
Dus nu maar die vloeistof opdrinken en hoooopen dat ik straks plat kan liggen zonder hele ziekenhuis bij elkaar te gillen van de pijn

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:33

Oooh bah wat een pech heb je zeg! Ik hoop dat ze het snel vinden.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:49

Karma ?
2 weken terug dacht ik nog: als het zo blijft kan ik volgende week wel gaan werken.
Dag daarop begon het gezeik van voor af aan...
Wel 1 geluk, kwa eten/drinken gaat alles gewoon vlot. Op dat gebied nergens (behalve rul gebakken gehakt) last van. En op 3 weken (morgen 4) 6kg kwijt.
Toch iets positief ?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:44

Update:
Zeer is niet verklaard, spierwand is volledig in orde, maar heb wel contrast zitten daar waar het niet mag (in mijn losse stuk maag).
Nacht hier blijven ter observatie voor de vloeistof en morgen overleg met de chirurg.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:15

Jeetje GustixBill…. wat vervelend. En zoveel pijn na je operatie is zeker niet normaal hoor, goed dat je toch richting de spoed bent gestuurd! Sterkte!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:21

Dank je wel
Mij werd gezegd dat dat normaal was, dat ik het een maand moest geven
Maar goed dat ik naar mezelf luisterde.

Pijn hangt er niet mee samen, maar wel blij dat het ontdekt is

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:40

kimendana schreef:
Wat knap MyKagleigh.. 60 kilo is niet niks.. Mag ik vragen op welk gewicht jij begonnen bent? ( mag ook prive hoor als je dit liever niet op bokt zet dan snap ik dat )

Gusti, wat naar! Wat zeggen de doktoren over de pijn? Hebben ze er een verklaring voor? Zoveel pijnstillers kunnen ook nooit goed zijn voor je lichaam, maar ik snap dat als je de wanhoop nabij bent je voor je gevoel niks anders kan..

Romeo, ik ben niet teleurgesteld, sterker nog, ik moet nog beginnen :-) ik word maandag geopereerd.. En ik denk maar zo, elke kilo is 1. Ik heb ook geen specifiek streefgewicht in mijn hoofd, ik ga mijn uiterste best doen en zie wel wat het uiteindelijk gaat worden..

Nog een vraagje voor jullie allemaal... Ik heb thuis geen weegschaal, bewust nooit gehad. Maar nu begin ik te twijfelen. Wegen jullie je thuis ook of alleen bij controles?

Ik ben bang dat als ik thuis ga wegen dat ik de andere kant op door ga slaan, snap je wat ik bedoel? Dat ik me te veel ga focussen op mijn gewicht en dat het nooit "genoeg" zal zijn...

Ik weeg momenteel 68 kilo, dat van die weegschaal herken ik wel.
Ik vind het niet "genoeg".
Op de weegschaal staan is een soort verslaving geworden.
Een paar weken stilstaan voelt als falen terwijl ik niet meer mag afvallen van HA en ziekenhuis.
Mijn streefgewicht was 70kg en in het ziekenhuis zeiden ze voor de operatie dat dat geen realistisch doel was. Mij was verteld dat ik ongeveer 42 kilo zou gaan afvallen.

Sam ♡en Macho♡ Hashley* kerstmuts

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 06:34

Bedankt voor je eerlijke antwoord MyKayleigh.. Ik heb toch besloten een weegschaal aan te schaffen, ik wil gewoon in de gaten houden of alles goed gaat.. Ik ben me er van te voren al van bewust dat ik de neiging heb om me ergens te veel op te focussen, dus ik hoop dat ik het enigszins onder controle kan houden.

Nog een optie zou zijn om de weegschaal niet thuis neer te zetten maar bij mijn moeder, dan moet ik echt langs haar om me te wegen.. Ik twijfel nog even :')

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 06:54

Kimendana
Je kunt het ook thuis proberen, maar als je merkt dat je je teveel op je gewicht focust, kan je de weegschaal nog naar je ouders brengen.
Zo is thuis de regel met mijn vriend dat ik me alleen weeg met hem erbij. En dat lijkt wonderbaarlijk goed te werken

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:24

Ik heb geen weegschaal, ik weeg mij alleen als ik bij vitalys kom. Dan kan ik mij ook niet focussen op gewicht. Mij doel was ook mezelf goed voelen en niet X wegen. En ik denk dat dat mij ook heel goed werkt om geen obsessie te krijgen.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:14

Ik heb wel een weegschaal en weeg ook vrij veel! Maar ik heb inmiddels geleerd dat veel wegen totaal geen zin heeft omdat het niet te voorspellen is hoe het loopt. Daarnaast denk ik dat je er goed aan doet om naast t wegen ook te meten. Want soms val ik een tijdje niet af in kilos maar ben ik wel ineens cm kwijt!

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes.

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:10

Dit zijn ook goede opties, thanks..

En Lau, de kilo's zijn bij mij ook niet het belangrijkste, ik heb ook bewust geen streefgewicht afgesproken met de chirurg en behandelend arts.. Ik heb helaas geen vader meer, maar hij had heel veel gezondheidsproblemen waaronder diabetes en terminaal nierfalen. Tel daar nog een moeder met diabetes bij op en je hebt de reden waarom ik een gezond(er) gewicht wil, ik wil alles doen wat er in mijn eigen macht ligt om niet zo te eindigen als mijn vader..

Oke genoeg sentimentele praat.. Ik heb de weegschaal besteld, morgen in huis.. Ik ga het gewoon thuis proberen en kan alsnog ingrijpen als het niet blijkt te werken voor mij..

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:46

Is geen sentimentele praat ;)
Iedereen heeft zijn reden om deze operatie te doen :j

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:11

Kim dat was voor mij ook de reden. Ik ben helemaal gezond nergens last van maar wel te zwaar. Ik wil graag zo gezondmogelijk oud worden en daar past overgewicht niet bij. Alleen kreeg ik t op alle mogelijke manieren niet weg.

Dankzij de gbp nu wel. Als ik nu gezondheidsproblemen krijg heb ik er alles aan gedaan.
Nu 5 maand PO en ik ben er zo blij mee.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:15

Ieder zijn ding toch? Ik gaf alleen aan dat ik voor mezelf die obsessie niet wil.

Ik ben nu begonnen met sporten en het is echt heerlijk. 2 maanden geleden waren die woorden vast niet uit mijn mond gekomen. Maar ik ben echt elke keer weer blij als ik uit die gym kom.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:13

Pijn is wrsch een gescheurde spier, en contrastvloeistof gaat via een omweg naar mijn originele maag, dus daar word niks aan gedaan.
Maw: nog steeds aan het vergaan van de pijn en geen stap verder.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:16

Hoezo via een omweg? Je slikt het door, gaat via je slokdarm naar je nieuwe maag en vandaar direct je darm in moeten?

Hoe kan dat in die andere oude maag komen?

Florida Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz drachtig van Lord Europe voor 2020
Vilexa Elite v Ro-lex Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC : Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Nikkie H D-OC : Franklin x ster ibop ZZ-zwaar v Negro x ster pref prest v Houston

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:20

Via dat stuk darm wat van je maag verder omlaag aangesloten word.
Via daar gaat het bij mij terug omhoog. En dan terug omlaag.
Dat zou “normaal” zijn

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 02:19

Een vraagje aan jullie dames.
Aangezien ik niet echt gehoord word met mijn zorgen in het ziekenhuis en ik terug naar huis gestuurd ben.

Sinds 1,5week doet het eten zeer, die zeer is zich te lokaliseren juist op het punt tussen, onder mijn borsten. Sindsdien val ik ook haast niet meer af.
Eerste week -2,..kg
tweede week -2,..kg
derde week (waarvan de helft van de week eten zeer deed en ik dus minder ben beginnen eten ), -700gr
vierde week (bijna niks meer gegeten op soep na, laatste 36h voor weging niks gegeten): -200gr

Volgens artsen is dit normaal, echter eet ik bijna niet meer door de zeer in mijn buik en de zeer van het slikken.
Contrastvloeistof ging ook mijn restmaag in, met omweg, maar na 24h was het er nog niet uit. Wat allemaal normaal zou zijn.

Ik zit serieus te overwegen een second opinion aan te vragen. Want ik trek dit niet meer... Of is dit idd normaal en moet ik hier gewoon doorheen ?

Tinkerloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 06:42

Niet normaal.
Niks aan jou verhaal klinkt normaal.
Ik zou zeker een second opinion vragen.
En dan wat je nu net uitlegt hierboven vertellen.

Zonder Tinker.