Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS
Bommeltje_ schreef:Zonder twijfel de cinema, maar ik hoor van medestudenten dat het sowieso een hele leuke werkplek is om bij de cinema te werken. En de flexibiliteit en leuke werksfeer zijn dan misschien meer waard dan die dubbel uitbetaalde zondagen.
Gini schreef:Ik vond in mijn studententijd standvastigheid juist belangrijk. Dat ik ongeveer een vast schoolrooster en werkrooster had, en dat ik de tijd daarrond dan kon indelen met hobby's, sociaal doen, schoolwerk maken etc.
Memories schreef:Ik hecht als student voor puur een bijbaantje de meeste waarde aan flexibiliteit. Het is fijn als je het werk naast je studie een beetje zelf in kan plannen en in drukke periodes met tentamens even wat minder kan werken.
Tenzij je vooral of alleen van plan was om op dagen/uren te werken waar potentiële toeslag op is, dan zou ik wel voor een baan kiezen die dat heeft omdat het anders gewoon teveel inkomen scheelt.
daffieduck83 schreef:Gaat de ijssalon 's winters nog een paar maanden dicht? Het voordeel van de bioscoop/cinema is dat zij het hele jaar door ongeveer dezelfde hoeveelheid mensen nodig hebben, met in het weekend/vakanties nog iets meer. Hoe zijn de leidinggevenden bij de cinema?
Krijg je nog andere bonussen, zoals eindejaarsuitkeringen etc. Dat kan dan eventueel het verschil in uurloon weer opheffen of zijn er doorgroeimogelijkheden? Dat zou ik ook allemaal laten meewegen, want dan is het verschil in uurloon misschien zelfs verwaarloosbaar.
Calixae schreef:Ik zou ook voor de cinema zijn gegaan. Het uurloon is wat minder en geen bonus op zon- en feestdagen, maar dat zal ik voor lief nemen. Puur omdat je flexibel je werktijden kan plannen. Ik zit nu op de hbo, zelfde probleem als jij met het wisselende rooster. Vaste dagen zijn voor mij dan ook moeilijk. Dus flexibiliteit is prioriteit bij mij. Maar wat een hoog uurloon! België toevallig? Ik werk in de zorg, waar ik zelfs hoger in ben geschaald omdat ik hbo verpleegkunde doe en in principe op hoger niveau zit dan mijn functie, en krijg 10.70 per uur.en dat is voor een studentenbaantje vrij hoog dacht ik altijd haha. Als ik bijvoorbeeld ga schoonmaken krijg ik 9 euro of zoiets.
Autumnn schreef:Absoluut de cinema, vanwege bovenstaande reacties. Tevens, als je nu al merkt dat je je niet prettig voelt bij je baas zou dat voor mij al exit zijn. Dan ga je waarschijnlijk niet prettig werken
CalipsoLover schreef:Gini schreef:Ik vond in mijn studententijd standvastigheid juist belangrijk. Dat ik ongeveer een vast schoolrooster en werkrooster had, en dat ik de tijd daarrond dan kon indelen met hobby's, sociaal doen, schoolwerk maken etc.
Maar dat is helaas zo niet op de unief. Mijn lessenrooster veranderd om het semester, en hier en daar gebeuren regelmatig dingen door het uitvallen van een docent etc. Ik heb zo nu al 3 weken geen les op maandag maar binnenkort weer wel.
Laulitz schreef:Ik zou ook voor die bioscoop gaan! Lijkt mij persoonlijk ook leuk werk, behalve het schoon maken dan, en die flexibele uren zijn wel heel fijn te combineren met je studie! Daarnaast lijkt het mij ook afwisselend werk en minder hard werken, aangezien het in de zomer bij een ijssalon best wel eens heel druk kan zijn.
Ik zou zeker eens informeren bij de vakbond ofzo want ik vind het raar dat je geen weekendpremie krijgt? Volgens mij is dit namelijk verplicht (maar ik ben geen vakbond he!).
Ik zou ook vragen of je dat uur pauze ook mag op splitsen in bv 2x een kwartier en 1x een half uur want 1 uur is echt super lang en saai!
CalipsoLover schreef:Ik denk dat het inderdaad de cinema wordt. Flexibele uren zijn idd goud waard als student. Ik heb vandaag een proefdag nog bij het ijssalon, deze moet ik dus sowieso nog even afwachten. Ik had deze kunnen afzeggen maar dat vind ik dan ook weer niet zo netjes om dat last minute te doen.
CalipsoLover schreef:Laulitz schreef:Ik zou ook voor die bioscoop gaan! Lijkt mij persoonlijk ook leuk werk, behalve het schoon maken dan, en die flexibele uren zijn wel heel fijn te combineren met je studie! Daarnaast lijkt het mij ook afwisselend werk en minder hard werken, aangezien het in de zomer bij een ijssalon best wel eens heel druk kan zijn.
Ik zou zeker eens informeren bij de vakbond ofzo want ik vind het raar dat je geen weekendpremie krijgt? Volgens mij is dit namelijk verplicht (maar ik ben geen vakbond he!).
Ik zou ook vragen of je dat uur pauze ook mag op splitsen in bv 2x een kwartier en 1x een half uur want 1 uur is echt super lang en saai!
Gelukkig is het echt op 5min van mij thuis fietsen, dus als ik een uur pauze heb kan ik zelfs even naar huis om te eten wat dan wel weer positief is.
brokjes schreef:ik heb ook een tijdje bij de bioscoop gewerkt, vond het niet heel fijn omdat je na de laatste film nog gaat schoonmaken ect. dit maakte dat je soms wel erg laat klaar bent
Gebruikers op dit forum: 1810naomi, Bonique, Bravour89, Caitlin_K, Flippertje, Kitty_fjord, nikkietjuh, Yellowbird en 35 bezoekers