Spam het topic niet te veel

Moderators: Firelight, xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja
alice0cullen schreef:Is het dan geen optie om hem eens in een stabiele roedel te plaatsen waar die ideaal gezien dag en nacht buiten blijft in die roedel. Heb geen idee of er zoiets bestaat in Nederland maar probeer even mee te denken. Al is het maar om je wat ademruimte te geven.
Dus wat ik begrijp is het dus dat die los in huis zich rustig houd zolang er maar iemand binnen is, dus kan je dan naar boven lopen voor een tijdje of is het dan weer mis?
Zou het dan niet gewoon een vorm van verlatingsangst zijn. Hij voelt zich buitengesloten van de roedel en raakt dan als het ware in paniek?
Kabayo schreef:Nikass schreef:Kabayo je zegt snachts in de bench en overdag soms ook nog een paar uurtjes. Dat heb ik toch goed gelezen?
Ik ben overigens benieuwd of je mijn vraag wil beantwoorden betreffende beweging?
Mijn honden hebben geen van allen een bench gehad in hun leven, en allemaal gingen ze slapen als ze moe waren hoor.Lekker op de bank met kop op schoot of ergens in de kamer, net waar ze behoefte aan hadden.
Ik ben niet tegen een bench met een deurtje open, en eventueel voor een korte time out als dat nodig is, maar structureel in een kooi worden opgesloten, ik zie niet waarom dat goed zou zijn voor een hond.
Ik zie niet in wat er goed aan is als een hond alles opkauwt. Die gaat dan vroeg of laat dood
Welke vraag bedoel je?
Edit. Hier heb ik gewoon op gereageerd.
Wildgirl schreef:Tik op marktplaats een aantal kenneldelen op de kop en maak een stevige, werkhond proof, kennel met voldoende ruimte.
Geef je hond een ritme, meer structuur.
Als hij van "vrijheid en blijheid" vol prikkels de bench in moet kun je op je vingers natellen dat hij gaat etteren.
Alle huskys die ik ken zijn kennelhonden, het zijn simpelweg geen huishonden.
Ik had mijn knpv mechelaar óók in de kennel, die stond zo hoog in zijn werkdrift dat het in huis voor ons beiden niet leuk was.
Wat je ook kan proberen, indien hij goed op correctie reageert, is een camera met spreekfunctie. Deze kun je via een app op je telefoon bekijken en op het moment dat hij los gaat geef je een brul.
In mijn optiek(ook altijd grote honden hier) is een bench uitsluitend geschikt voor kleine hondjes.
Een hond hoort in een bench te kunnen staan, omdraaien en bij voorkeur lopen.
Grote honden en zeker honden die zo in hun energie/drift staan horen niet in een bench maar in een kennel.
Wildgirl schreef:@karmachansy, dan heb je de uitzondering en wellicht komt dit ook omdat jij je honden wel de juiste uitdaging en structuur kunt bieden.
Kabayo schreef:fohadie schreef:Maar een husky in een bench?
Elke hond kan in een bench hoor . Net zoals elk paardenras in een box kan.
Citaat:Nena ik kan hem buiten los laten (wonen op een boerderij) maar dan is hij natuurlijk vertrokken
Citaat:Hij kan altijd los. Hij luistert super. Het is zo'n schat.
Tinkermuts schreef:Kabayo, ik zeg niet dat je meer moet doen.
Ik denk dat je het sloopgedrag er ook niet uitkrijgt, hij is nog jong denk ik he,
Bij die van mij hield het pad op tien ze 10plus waren.
Ik heb ook wel muilkorf geprobeerd, maar was geen succes, of ze sloopten hem of ze kregen er gewoon dingen ingefriemeld zoals een Schuurponsje waardoor er stikkings gevaar was dus daar ben ik heel vlot mee gestopt.
Bij mij was enige oplossing de buitenren, wel met betongaas want gewoon gaas komen ze doorheen als ze heel graag even op stap willen.
DeMolenhoek schreef:Wat een lachertje? Nu wat doe je dan zoal op een dag? ‘S nachts in de bench. Overdag nog eens 4 uur in de bench. Dan train je ook nog wel jou paarden etc. Ik kan mij niet voorstel dat jij hem even hard werkt als dat het ras nodig heeft (met hier en daar uitzonderingen) Ik zie heel veel van jou: Kan niet, wil niet, lukt niet, klopt niet, is geen waar, lachertje en dan nog stereotype opvattingen (elke hond kan in de bench bv) Als jij niet bereid bent te veranderen open dan ook geen topic.
DeMolenhoek schreef:Wat snap jij niet aan dat wat jij doet blijkbaar niet goed is en jij het ras niet weet te handelen. Ja het is een pup. Een pup van 8 maand die op die leeftijd al moet meelopen met de slee. Niet trekken, maar wel meelopen en dat zijn serieuze tochten.