Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 07:50

Kabayo schreef:
Jammer dat je zo doet de molenhoek. Voel mij al klote genoeg ;)

Ik heb alle tips in mij opgenomen en wil jullie bedanken . Ik merk nu dat meerdere tips herhaald worden. Dat hoeft ook niet haha. Ik zal nadenken en dingen proberen. Voor nu laat ik het even rusten. Heb je nog een vraag pb mij dan even :)

Dankje allemaal!

Ik quote mijzelf nog even

Ik ga aniek winters even mailen. Dankje voor de tip

Ben net klaar met cursus. Dinsdag geslaagd!

Dankjewel echwel

Cursebreaker zo denk ik heel eerlijk gezegd ook. Dat hij zo is en dat hij het zichzelf zo aangeleerd heeft. Ik ben het helemaal met je eens. Had gehoopt dat er een super tip kwam haha. Maar nu weet ik het helemaal niet meer :P

Wat lief mywishmax. Waar woon je? We hebben wel een grote auto en kar.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 07:51

Ik heb niet de 8 pagina´s doorgespit, maar op basis van je openingspost

Zou hem een groot buitenhok geven met ijzeren spijlen en een hondenvriendje.
Een training speuren met hem doen dat is intensief aan het werk maar van de neus worden ze vermoeider en ga je niet alleen de conditie verhogen.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 07:51

TS, graag gedaan en ik ben benieuwd wat Anniek Winters voor jou kan betekenen!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 07:52

https://www.lowlandpack.nl/
Deze mensen doen sledetochten net husky’s, in Limburg dus wat ver voor jou, maar je kunt natuurlijk bij hen informeren of zij mensen kennen in noord Nederland die ook zoiets doen met hun honden.
Ik dacht dat er ook een team was dat af en toe op de Utrechtse heuvelrug in de bossen traint, maar die kan ik even niet vinden.

Oy with the poodles, already

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:00

Ik vind het bizar dat mensen je nog willen helpen.
Er komen zat goed bedoelde adviezen langs maar het enige wat jij doet is snauwend alle tips de wind in slaan,want het is een pup,want je werkt,want er is geen geld......soms moet je bepaalde dingen even los laten.
Maar eerlijk ik weet niet hoe jij in het bij zijn van je hond bent maar als je zo bent als in dit topic snap ik zn gedrag wel.

Ik dacht ik houd wijselijk mn mond nadat je me in je eerste pagina’s afsnauwde maar je doet het bij bijna iedereen mensen proberen met je mee te denken hoor.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 08:03

cinniz123 schreef:
Er komen zat goed bedoelde adviezen langs maar het enige wat jij doet is snauwend alle tips de wind in slaan,want het is een pup,want je werkt,want er is geen geld......soms moet je bepaalde dingen even los laten.
Maar eerlijk ik weet niet hoe jij in het bij zijn van je hond bent maar als je zo bent als in dit topic snap ik zn gedrag wel.

Ik dacht ik houd wijselijk mn mond nadat je me in je eerste pagina’s afsnauwde maar je doet het bij bijna iedereen mensen proberen met je mee te denken hoor.

Dat is niet waar. Ik overweeg alle tips ;) even goed lezen.

Ik ben direct ja. Ik schrijf niet met overmatig gebruik van smileys zodat het aardiger lijkt. Maar ik ben niet boos of snauwerig. Kwestie van anders lezen denk ik. Ik heb jou ook nooit afgesnauwd.

En sommige tips worden ook niet helemaal aardig gebracht ;)

Dankje Hillary! Ik kan daar ook wel even een mail heen sturen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:13

cinniz123 schreef:

Ik denk dat mensen ook graag de hond willen helpen.
In mijn geval: ik wil de hond helpen, maar ook Kabayo, want ik heb zelf ervaren dat het heel fijn kan zijn als andere mensen met je meedenken over oplossingen, omdat je zelf alleen nog maar in bepaalde patronen en oplossingen kunt denken en daarin blijft ‘hangen’. Iemand die dan even de feiten op een rij zet, met een alternatieve oplossing komt kan heel fijn zijn :)

Ik hoop dat die mensen uit Limburg je verder kunnen helpen / doorverwijzen, TS.

Oy with the poodles, already

MyWishMax

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:18

Ik woon vlakbij Rotterdam, dus wel echt een heel eind weg geloof ik.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 19 PR 212

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:23

Sorry ik heb niet de 8 pagina`s door gelezen.
Maar ik wil je een paar tips geven, hopelijk zijn ze nog niet gegeven en heb je er iets aan.
- Je kan een 2de hond overwegen, maar grote kans dat ze met ze 2e op stap gaan als jou husky een echte leider is, als je verder niks verander.
- Heb je er wel eens over na gedacht om hem 1 a 2 x in de week naar een hondendagopvang te brengen ? Daar kan hij zijn ei kwijt, echt hond zijn en leren van andere honden.
- Doe je nu iets van cursus ? Husky`s zijn slim en willen leren, bij te weinig vertonen ze negatief gedrag. Speurtrainingen zijn erg leuk en geschikt.
- Maak zijn bench een fijne maar rustige 'slaapkamer', geen duizende speelgoed er in. Het is bedoelt om daar uit te rusten, het is geen speelparadijs. Wel kan je zijn eten er in geven, zodat hij leert het is hier ook fijne plek.

En als laatste hoe is het bij jou thuis ? is het erg druk en chaotisch ? Hoe ben je zelf ? Honden hebben echt rust, regelmaat en reinheid nodig. Anders komt ook weer het negatieve gedrag naar boven.
Word een leider en neem een vaste schema in je hoofd. Als een hond weet waar hij aan toe is, wie zijn baas is, hoe leuk zijn dag iedere keer weer word, geeft hem dat rust en gaat hij slapen (in zijn bench) wanneer dat moet.
Een hond kost heel veel tijd en vooral jonge honden. Het is niet zomaar wat.

If you can dream it, you can do it!!

___1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:37

TS: Kan je hond niet gewoon los in de schuur? Want hij zit nu dan in een bench in de schuur toch? Uit een schuur kan hij niet ontsnappen lijkt me? :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:37

Misschien kan je hier wat info vinden
https://honden.be/hondenpedia/hondensport/mushing/

Sledehonden mogen wel degelijk lichte dingen trekken vanaf de leeftijd van 4 maanden. Schaadt de gezondheid helemaal niet als je het met kennis van zaken doet.

Er zijn mushing verenigingen in Nederland en Belgie.
Die mensen weten waarover ze praten.
Je kan misschien contact opnemen met hen voor instructie / advies / training / kennis over het ras.
En in het slechtste geval voor herplaatsing.

Deze bijvoorbeeld

http://www.mushingholland.nl/

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:41

moonday schreef:
Sorry ik heb niet de 8 pagina`s door gelezen.
Maar ik wil je een paar tips geven, hopelijk zijn ze nog niet gegeven en heb je er iets aan.
- Je kan een 2de hond overwegen, maar grote kans dat ze met ze 2e op stap gaan als jou husky een echte leider is, als je verder niks verander.
- Heb je er wel eens over na gedacht om hem 1 a 2 x in de week naar een hondendagopvang te brengen ? Daar kan hij zijn ei kwijt, echt hond zijn en leren van andere honden.
- Doe je nu iets van cursus ? Husky`s zijn slim en willen leren, bij te weinig vertonen ze negatief gedrag. Speurtrainingen zijn erg leuk en geschikt.
- Maak zijn bench een fijne maar rustige 'slaapkamer', geen duizende speelgoed er in. Het is bedoelt om daar uit te rusten, het is geen speelparadijs. Wel kan je zijn eten er in geven, zodat hij leert het is hier ook fijne plek.

En als laatste hoe is het bij jou thuis ? is het erg druk en chaotisch ? Hoe ben je zelf ? Honden hebben echt rust, regelmaat en reinheid nodig. Anders komt ook weer het negatieve gedrag naar boven.
Word een leider en neem een vaste schema in je hoofd. Als een hond weet waar hij aan toe is, wie zijn baas is, hoe leuk zijn dag iedere keer weer word, geeft hem dat rust en gaat hij slapen (in zijn bench) wanneer dat moet.
Een hond kost heel veel tijd en vooral jonge honden. Het is niet zomaar wat.

Ik sluit mij vooral bij de rust en regelmaat. Hier was eerst totaal geen ritme wat uitmondde in een hoop gejank en gekrijs als ik weg moest en zij dus de bench in moest. (Bij ons omdat ze in het begin aardig wat geknokt hebben, dus als ik er niet ben wil ik ze niet bij elkaar). Ik heb nu een andere baan en die hond is totaal anders. Er is nu een vast ritme en ze gaat nu s morgens uit zichzelf de bench in. Ik ben de oprit nog niet af of ze heeft zich heerlijk neer gepland en ligt heerlijk te ronken. Ook doen we 1keer in de week behendigheid en ook dit heeft haar echt wel goed gedaan. Je merkt dat ze veel voldaner is.

Wel heb ik nog een camera voor ze staan gewoon dat ik kan zien wat ze doen maar dat is echt hele tijd slapen. Ze zitten hier op ma,woe en do in de bench van 7.45-12.35 en dan weer van 13.20- 16.45. En op di en vrij van 7.45-12.15. Het kan dus zeker maar heeft hier ook echt wel enige tijd gekost.

Wees jezelf er zijn al zoveel anderen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:49

Gefeliciteerd! Je hebt een echte husky gevonden. :D

Alles wat jij noemt is zeer 'normaal' gedrag voor een husky die zich verveeld.
Voor een golden een prima leven, maar husky's zijn een slag apart.

Mijn tip is toch proberen te herplaatsen. Hoe vervelend ook, een husky is maar voor een kleine groep mensen weggelegd.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:52

Wildgirl schreef:
@karmachansy, dan heb je de uitzondering en wellicht komt dit ook omdat jij je honden wel de juiste uitdaging en structuur kunt bieden.

De husky's waar ik mee heb gelopen en die ik zelf heb gehad leefden allemaal gewoon in huis, en zonder bench of kennel. Vind dat echt onzin.
De honden liepen niet voor de slee/kar, maar ik ben er wel voorstander van dat te doen. Ik heb met de mensen gepraat die dat wel doen en die honden gaan al jong voor de kar.

Wat ik elders wel heb opgemerkt: mensen nemen een husky en vernemen al van de fokker dat het hondje nooit los kan. En dus loopt pup vanaf zeven weken nooit los. Ik vind dat de je een hond dan ernstig te kort doet. Juist als ze zo jong zijn kunnen ze nog wel los.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:54

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen en de reacties van TS :)
Misschien is het al genoemd maar is politiewerk niet geschikt voor hem?

Sommige reageren echt heel banketstaaf in dit topic, volgens mij probeert TS alles om haar hond gelukkig te maken.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:10

Misschien is het een domme vraag, maar waarom moet hij in de bench dan? Hier altijd honden gehad, maar we hebben niet eens een bench dus vandaar mijn vraag.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:15

Kabayo schreef:
Kairos schreef:
Niet het hele topic gelezen, maar is jachttraining(is er ook voor pups) geen idee? Zo blijft ze mentaal bezig en daar zouden ze je vast ook wat huiswerk mee kunnen geven.

We hebben kippen en katten. Is dat dan wel verstandig? Zou het jammer vinden als hij dan thuis helemaal niet meer los kan. Hij jaagt nu niet. Ook nooit gedaan

tis een husky, net als dat voertjes en speeltjes niet echt bijster intressant zijn vind ie een van de vereisten voor het jagen en speuren, het zijn (soms zelfs dwangmatig) lopers, conditiehondjes dat zijn de genen, genen train je niet, karakter ook niet.

http://www.carolsshop.nl voor epoxy en meer

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:16

Nou precies dat Kinke, omdat hij sloopt is het dan. Mijn Harzer Fuchs (heel ander ras) was de beste sloper ever als "pup" (1e jaar). Die zette zijn tanden gewoon in de muren. Maar een bench heb ik nooit gebruikt.

Ga aub niet naar Anniek Winters -O- en een kennel, waar hij dan lekker in zijn eentje rond mag lopen? Of neemt ts er nog een husky bij? Dit zijn geen adviezen die de hond gaan helpen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 09:32

Kinke schreef:
Misschien is het een domme vraag, maar waarom moet hij in de bench dan? Hier altijd honden gehad, maar we hebben niet eens een bench dus vandaar mijn vraag.

Dit is dus een perfect voorbeeld dat mensen dus niks lezen

Dankje voor de overige tips

Ik quote mijzelf maar weer een keer...

Kabayo schreef:
Ik heb alle tips in mij opgenomen en wil jullie bedanken . Ik merk nu dat meerdere tips herhaald worden. Dat hoeft ook niet haha. Ik zal nadenken en dingen proberen. Voor nu laat ik het even rusten. Heb je nog een vraag pb mij dan even :)

Dankje allemaal!

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:35

Wat naar te lezen dat je toch al in zo’n kl*tesituatie zit en dat je hond dan ook nog eens niet meewerkt. Tenminste, niet zoals jij graag zou zien.

Ik heb alleen jouw reacties even gelezen en weet niet of het al geopperd is maar je zegt dat als ie zit te klooien in de bench en jij hoort dat, je alleen maar hoeft te roepen en dat hij dan stopt? Volgens mij heb je tegenwoordig van die camera’s die je op kan hangen en dan kan je je hond op afstand volgen. Als ie dan begint te klooien kan je ‘m even vermanend toespreken en hopelijk stopt is dan, net zoals hij stopt als je in de tuin bezig bent, maar hij je ook niet ziet.

Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je een oplossing gaat vinden voor de situatie!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:47

Mh klinkt mij ook als een hond die niet genoeg uit gedaagd word.

Misschien een aparte tip maar kan je hem niet ergens laten zwemmen? Maakt ze vaak veel vermoeider zonder de gewrichten te belasten.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:48

Denk nou alsjeblieft de volgende keer goed na, en lees je beter in, vóórdat je een dier aanschaft. Hoe rot ik het ook voor je vind, daar is het naar mijn mening al misgegaan. En niet voor de eerste keer. Voor nu heb je helaas niks aan deze tip, maar voor de toekomst hopelijk des te meer.

Ik heb het hele topic gelezen en ik zie het eerlijk gezegd somber in. Hopelijk komt de gouden tip nog voorbij, maar tot nu toe heb ik nog niets gelezen dat op korte termijn kan zorgen voor een oplossing voor TS en de hond. Herplaatsen zou denk ik het beste zijn, maar ook dat zal niet meevallen waarschijnlijk. Sterkte TS.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:51

Nou, de oplossing lijkt mij toch heel erg simpel..

koop wat kennelpaneel elementen en maak een ruime kennel in de schuur, deze zijn zelfs afsluitbaar door een slotje door de gaatjes van de hendel te doen, zijn 2 meter hoog , meer ruimte als de hondenkooi, en je kan zelfs 2 honden er laten slapen zodat hij niet alleen is..

die panelen slopen ze echt niet, en je kan gewoon wat meer ruimte geven...

Heb ik hier ook eens gedaan met 2 argentijnen, de reu sloopte echt enorm, alleen maakte ik de kennels in huis, kon ik een mooie ruimte afzetten waarin ze konden rond lopen en ze niets konden slopen.. nou ja, alsnog sloopte hij de dekens die ik erin gooide, maar ach..

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:53

TS ga alstublieft terug naar de basis van het ras, waar is ie voor gefokt, waar gaat zijn hart sneller van kloppen. Het is hier al meermaals gezegd 8 maanden is niet te jong. Laat die regeltjes los, husky-mensen zetten ze heus niet zo jong voor de slee als dat niet kan. Train hem op de manier waar hij blij van wordt. Geestelijke gezondheid is zo belangrijk, desnoods laat je hem eerst op de foto zetten. Ik zou er flink mee gaan fietsen o.i.d. Kijken hoe het gedrag dan is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 09:54

speedfiets_2 schreef:
Mh klinkt mij ook als een hond die niet genoeg uit gedaagd word.

Misschien een aparte tip maar kan je hem niet ergens laten zwemmen? Maakt ze vaak veel vermoeider zonder de gewrichten te belasten.

Hij haat water := haha anders zeker goede tip

Ik ga zeker nu naar een kennel kijken