moonday schreef:Sorry ik heb niet de 8 pagina`s door gelezen.
Maar ik wil je een paar tips geven, hopelijk zijn ze nog niet gegeven en heb je er iets aan.
- Je kan een 2de hond overwegen, maar grote kans dat ze met ze 2e op stap gaan als jou husky een echte leider is, als je verder niks verander.
- Heb je er wel eens over na gedacht om hem 1 a 2 x in de week naar een hondendagopvang te brengen ? Daar kan hij zijn ei kwijt, echt hond zijn en leren van andere honden.
- Doe je nu iets van cursus ? Husky`s zijn slim en willen leren, bij te weinig vertonen ze negatief gedrag. Speurtrainingen zijn erg leuk en geschikt.
- Maak zijn bench een fijne maar rustige 'slaapkamer', geen duizende speelgoed er in. Het is bedoelt om daar uit te rusten, het is geen speelparadijs. Wel kan je zijn eten er in geven, zodat hij leert het is hier ook fijne plek.
En als laatste hoe is het bij jou thuis ? is het erg druk en chaotisch ? Hoe ben je zelf ? Honden hebben echt rust, regelmaat en reinheid nodig. Anders komt ook weer het negatieve gedrag naar boven.
Word een leider en neem een vaste schema in je hoofd. Als een hond weet waar hij aan toe is, wie zijn baas is, hoe leuk zijn dag iedere keer weer word, geeft hem dat rust en gaat hij slapen (in zijn bench) wanneer dat moet.
Een hond kost heel veel tijd en vooral jonge honden. Het is niet zomaar wat.
Ik sluit mij vooral bij de rust en regelmaat. Hier was eerst totaal geen ritme wat uitmondde in een hoop gejank en gekrijs als ik weg moest en zij dus de bench in moest. (Bij ons omdat ze in het begin aardig wat geknokt hebben, dus als ik er niet ben wil ik ze niet bij elkaar). Ik heb nu een andere baan en die hond is totaal anders. Er is nu een vast ritme en ze gaat nu s morgens uit zichzelf de bench in. Ik ben de oprit nog niet af of ze heeft zich heerlijk neer gepland en ligt heerlijk te ronken. Ook doen we 1keer in de week behendigheid en ook dit heeft haar echt wel goed gedaan. Je merkt dat ze veel voldaner is.
Wel heb ik nog een camera voor ze staan gewoon dat ik kan zien wat ze doen maar dat is echt hele tijd slapen. Ze zitten hier op ma,woe en do in de bench van 7.45-12.35 en dan weer van 13.20- 16.45. En op di en vrij van 7.45-12.15. Het kan dus zeker maar heeft hier ook echt wel enige tijd gekost.