Hoi TS
Ik ben zelf van het zomer ook afgestudeert van mijn 2 jarige Master Moleculair an Cellular Life Sciene en heb dit ook gecombineert met mijn eigen paard. Mag ik vragen waar je het doet?

Ik ben ook opzoek naar een PhD positie en wil het dan ook blijven combineren. Al ben ik geen wedstrijdruiter, maar een recreatieruiter dus hoef niet altijd fanatiek te trainen.
In mijn studie moest ik ook verschillende stages doen waarbij je 40+ uur moest werken.
Mijn ervaring is wel dat alle vrije tijd die je dan naast je studie hebt wel opgingen aan mijn paard. Al had ik dat met alle liefde over voor der.
Je hebt dan dus vrij weinig tijd voor andere dingen te doen naast dit alles, afgezien van af en toe afspreken met vrienden.
Ikzelf vond ook altijd de periode in de winter het zwaarst aangezien het dan al vroeg donker wordt.
Ik zou dus als ik jou was goed overwegen wat je het belangrijkst vindt en of je je studie leuk genoeg vindt om sommige dingen op te moeten geven.
Ikzelf vond mijn studie erg leuk, waardoor de keuze voor mij makkelijker was om mijn sociale leven op een lager pitje te zetten, zodat ik mijn paard hiermee kon combineren.
Tevens leerde ik op mij Masterstudie ook nieuwe vrienden kennen, waardoor mijn sociale leven ook niet per se ophield.
Hopelijk heb je er iets aan, maar uiteindelijk is het je eigen keuze en kunnen we wel vanalles roepen maar ben jij diegene die moet doen waar die gelukkig van wordt. Ookal is dat dan uiteindelijk kiezen voor een opleiding die misschien wat lager is, maar die je wel gelukkig maakt