Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

bettyvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:44

Mkango schreef:
bettyvn schreef:
tja, full time werken is niet voor iedereen. als dat iets is wat je echt niet wil... t zou bij mij niet door gaan hoor, studeren eerst en graag fulltime werken, liever financiele vrijheid oa voor bij de paarden. maar hoor wel steeds meer om mij heen dat 32u (of zelfs minder) de standaard word. als je het echt niet ziet zitten om full time te werken tot je 67e dan zou ik je master staken. of dat nou zonde is of niet, als je er nix mee doet is het uiteindelijk ook jaren collegegeld, boeken geld etc.
waar een wil is is inderdaad een weg, maarja hoe groot die wil is en tot hoe lang je dat vol houd dat verschild per persoon. overigens zou ik van kapabel zijn voor een master studie 'terugvallen' op paraveterinair wat volgens mij een mbo 4 opleiding is wel echt zonde vinden. als je dan zeg maar zo slim bent dan zou ik me snel vervelen.

Dat vind ik wel erg voorbarig. De baan die je kiest na je afstuderen is niet in steen gehouwen, je kunt er altijd nog voor kiezen om een aanverwant of zelfs heel ander vakgebied in te gaan waar je wel deeltijd kunt werken. Je diploma is immers geen weggegooid geld: het toont dat je over een bepaald denkvermogen beschikt en daar heb je hoe dan ook profijt van, ook buiten je “eigen” sector. Mijn diploma’s zijn ook in een totaal andere richting dan waarin ik nu wil werken, maar dat die kans vrij groot was, wist ik van tevoren. Juist vanwege de flexibiliteit van een wo diploma was het voor mij belangrijker dat ik een papiertje zou halen in een vakgebied waar ik echt vol voor zou gaan, en in de tussentijd zou ik wel bedenken welke richting ik erna op wilde.

maar TS zegt zelf dat werk in die branche zo goed als altijd full time is, dan zou ik mn geld en tijd toch liever besteden aan een master in een vakgebied wat mogelijk meer flexibiliteit zou kunnen bieden, of wanneer ik fijn aan de slag kan met een bachelor mn carriere nu al beginnen. of deze master moet net zo veel waarde hebben buiten haar branche. ik zeg ook nergens dat ze voor altijd dit op deze manier gaat doen, maar als stage dusdanig is tegen gevallen dat je dat niet ziet zitten op lange termijn zou ik toch gaan nadenken wat dan wel.

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:59

Chocomelll schreef:
Dankjewel voor je goede advies! Dit (en ook de andere reacties) zorgen er toch wel voor dat ik inderdaad misschien beter kan doorgaan met de master. Ik zou zelfs nog een stage kunnen doen waarbij ik diergeneeskundig onderzoek doe, dus dat zou dan een mooie combi zijn. Heel erg bedankt!

Kijk zie je, zelfs in jou opleiding heb je dus nog mogelijkheden. En dan in een richting dier wat je zo aanspreekt. Top ga ervoor meis +:)+ Over een paar jaar horen we dan dat je meegewerkt hebt aan medicijn x wat zoveel dieren helpt :P :D

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 00:00

Ik werk al 3 jaar 40+ uur per week en kan gewoon 4x per week naar mn paard toe en tevens alle andete dingen die ik wil/moet doen op de overige 3 avonden.
Ja het is soms rot dat je niet lekker overdag kunt trainen in het daglicht en dat je afspraken voor je paard vaak sochtends heel vroeg of in het weekebd moet doen.
Je moet er wss iets anders voor opgeven (sociaal leven bv) maar het is te doen. Zou gewoon lekker gaan rijden voor de ontspanning en je focussen op je studie.

Second star to the right, straight on till morning.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 00:04

Meid, ik dacht vroeger ook altijd dat ik het met fulltime werken en studeren ontzettend druk had.....
En nu verlang ik soms naar die tijd. Omdat ik toen echt tijd voor mezelf over had.
Nu, parttime baan en drie kinderen verder, vind ik het vele malen drukker dan destijds met fulltime baan en studie.
Desondanks heb ik altijd de tijd gevonden, gemaakt, om een paard te houden. Hoe en waarom?? Dàt was mijn uitlaatklep, mijn ontspanning. Daar kon ik mijn batterij opladen. Toen en nu nog steeds.

Je doet het paard samen met je moeder zeg je in je openingspost. Dan lijkt het mij zeer wel mogelijk dit te realiseren naast een drukke studie/baan.

Maar wat denk jij zelf?

xZiva_

Re: Masterstudie laten schieten voor paard (en andere hobby’s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 00:49

Ts, als je denkt dat je met een opleiding paraveterinair meer tijd vrij hebt: denk nog een keer :=

Ik heb bijna geen vrije tijd ;)

Ik zou dat ene jaar gewoon volhouden.. desnoods maar minder rijden en je moeder wat meer rijden :=
Wat is dat jaar nou op je toekomst?

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow
Max van stal Lingehorst

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 06:15

Naast het kiezen van een stagerichting die je interesseert, geldt ook nog dat je opleiding je een bepaald werk-/denkniveau meegeeft. Voor sommige banen is de opleidingseis niet zo specifiek, maar heb je bijvoorbeeld 'een afgeronde WO-opleiding' nodig. Ik zou die opleiding dus afmaken en de komende tijd een leuke stage uitzoeken!

En voor een paard met wat wedstrijdsport heb je voldoende tijd en middelen als je 32 uur werkt. Dan heb je nog altijd 1 extra dag vrij in de week. Heb je een kantoorbaan, dan is het fijn als je paard op een plek staat met goede verlichting/een binnenbak. Wat dat betreft was je baan in een restaurant wel makkelijk, lekker altijd met daglicht rijden!

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Suzanne F.
Sinterklaas
Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 06:30

Zo te horen zit het probleem ergens anders namelijk dat de Master opleiding die je hebt gekozen niet bij je past. Niet qua passie en interesse maar ook niet praktisch. Paard op 3 uur afstand kan natuurlijk niet. En als je dan ook je stages niet echt leuk vindt dan snap ik dat dit het niet is voor je. Maar had je dat niet eerder kunnen bedenken? Waarom ben je deze Master gaan doen? Ik zou hiermee stoppen maar zeker gaan voor een andere Master studie. Je bent gezegend met bovengemiddelde intelligentie anders deed je geen Master en je bent nog jong. Ga er dus absoluut voor, daar krijg je geen spijt van. Maar zoek iets wat bij je past. Eventueel deeltijd als je je daar beter bij voelt. En iets waar je passie ligt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"
Is het codewoord soms Malle Piet? Koudwatervrees is het vast niet. Ozosnel kwam met de stoomtrein aan, de stoomboot liet hij liever staan. Voor een cadeau zet ik graag mijn schoen. Sint wil je dat voor mij doen?

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 06:53

Kijk, TS, ik zit nu ook op de bank wakker te worden, met niet zoveel zin om naar mn werk te gaan. Als ik keuze had, bleef ik thuis en ging ik vandaag lekker met de paarden in de weer. Maar dat kan niet, want er moet brood op de plank en hooi in de ruif. Omdat ik een universitaire master heb en goddank geen paraveterinair ben geworden (hoe mooi en dankbaar dat beroep ook is) , heb ik wel een wat bredere scope als het gaat om kiezen hoe ik mn geld verdien, veel baanmogelijkheden én een goed belegde boterham. En werk ik maar 32 uur en kan ik ook kiezen hoe ik die uren verdeel over de week.

Als je echt niet blij wordt van de perspectieven van je master, dan moet je die misschien nog eens overwegen? Er zijn wellicht ook andere masters?

Dat paard lijkt me het probleem niet. Dat loopt niet weg.

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:18

Interessante adviezen worden hier gegeven en met de meeste ga ik mee.

Echter, met in het achterhoofd dat als TS de master afrond, er een grote kans is dat als ze geen PhD wil doen, ze als analist/laborant/labassistent/technician aan het werk zal gaan en dan op dezelfde schaal instapt als mensen die een (HBO) bachelor gevolgd hebben in dat vakgebied. Super leuk werk al zeg ik het zelf, maar ik ben blij dat ik niet nog twee jaar besteed heb aan een master.
Dat gezegd hebbende, als de Bachelor via de uni is behaald wordt is aan de slag gaan als analist lastiger, want je bent heel anders opgeleid dan de HBO-ers die specifiek voor die baan zijn opgeleid.

Dus, even doorbijten en die master afmaken. Zeker niet paraveterinair gaan doen, maar ‘gewoon’ proberen een interessante stage te vinden en daarmee de route te kiezen wat je interesse behoudt en daarna goed nadenken of je een PhD wil doen of liever als analist aan de slag wilt.

"Een draver, is gaver" :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:34

Ik heb na mijn bachelor een jaar gewerkt en toen ben ik toch voor mijn master gegaan.
Uiteindelijk werk ik nu in een héél ander veld dan waarvoor ik gestudeerd heb, maar ik ben wel aangenomen vanwege het feit dat ik een master op zak heb.

(In mijn geval een bachelor bedrijfskunde, een master internationale betrekkingen - en daarna gewerkt als consultant HR en daarna als procesregisseur in de werving & selectie: geen WO functies, maar HBO functies, maar ze eisen tóch een WO achtergrond.)

En ja, ik werk (bijna) fulltime, maar dat combineert best prima met mijn paard hoor. Natuurlijk zou ik liever minder uren werken, maar in mijn eentje met een paard en koophuis... zit dat er niet in.

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:39

De meeste hoor ik hier zeggen dat je even door moet bijten. Maar ik denk dat je goed bij jezelf moet nagaan waaróm je deze master wilde doen. En waarom je nu écht twijfelt. Is dat echt de tijd? Het onderwerp? Toekomstperspectief?

Als ik hier de reacties lees heb ik zelf geen populaire keuze gemaakt: ik ben gestopt met mijn master en ben gaan werken. De master sprak me uiteindelijk niet aan, en ik realiseerde me dat ik opgeleid werd voor iets dat ik eigenlijk niet wilde gaan doen. De keuze om te stoppen was letterlijk véél moeilijker dan om ontslag de nemen bij een latere baan. Bij mij had dat te maken bij de verwachtingen die anderen van je hebben. Je hebt de hersens, dus natuurlijk moet je een master doen. Je verdient daar straks waarschijnlijk genoeg geld mee, dus natuurlijk moet je die master doen. Er wordt in mijn optiek aan voorbij gegaan dat dat geld maar in beperkte mate van belang is. En dat je gezegend bent met goede hersenen is hartstikke fijn, maar wil niet zeggen dat je het hoogst haalbare móet doen, alleen omdat je het kan. Er zijn bij mij heel wat tranen aan vooraf gegaan voordat ik me realiseerde dat dit niet bij mij paste. De grap is dat ik nu aan het werk ben en steeds beter weet wat ik wel en niet leuk vind. Een master in de toekomst sluit ik dan ook zeker niet uit, dus ik spaar vanaf het begin van mijn werkende leven goed, zodat ik straks de vrijheid heb om alsnog een master te doen als ik dat wil. Al heb ik me nu eerst ingeschreven voor de opleiding van Annemarie van der Toorn, lekker even heel wat anders!

Nou is dit mijn persoonlijke ervaring. Dat wil niet zeggen dat dit vergelijkbaar voor jou is. Toch wilde ik het even delen, zodat je kan kijken of dit voor jou herkenbaar is of niet.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:45

@yoni nee hoor: je MOET niet doorbijten. Maar heel veel werkgevers eisen voor een hbo functie tegenwoordig wél een master. Dus iets laten schieten ALLEEN MAAR omdat het een jaar wat meer tijd kost... dát zou ik niet doen.

Ik pas ook niet in een wetenschappelijke omgeving en ook niet in het grootschalige bedrijfsleven.
En daarmee voldoe ik ook echt niet aan het plaatje dat mijn ouders voor mij voor ogen hadden ;)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:49

Jeetje TS de opleiding die je nu doet of paraveterinair zijn wel 2 uiterste. Als paraveterinair verdien je bijna niet genoeg om op jezelf te wonen en deze luxe hobby te bekostigen.

Ik begrijp ook niet waarom je niet 40 uur zou willen werken. een fulltime werkweek is in mijn ogen normaal. en heb je luxe om parttime te werken en alsnog genoeg te verdienen is dat een onwijze luxe! Maar zolang je nog jong bent en kan knallen en carrière kan maken is dat toch super tof? Ik werk overigens ook gewoon minimaal 40 uur in de week en heb 2 paarden op een doe-het-zelf-stal dus moet er elke dag heen en een huishouden die ik zelf moet bijhouden want heb geen partner.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack L1+2 & fulltime levensgenieter.

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

Marije_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:53

Ik ben van mening dat je vooral moet doen waar JIJ je goed bijvooelt.

Ik heb zelf gekozen om na mijn mbo gewoon aan het werk te gaan en dan eventueel nog eens een hbo te gaan doen. Gewoon omdat ik me hierbij goed voel!!

Corazon ❤️ 5 y/o

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:56

YoniB schreef:
De meeste hoor ik hier zeggen dat je even door moet bijten. Maar ik denk dat je goed bij jezelf moet nagaan waaróm je deze master wilde doen. En waarom je nu écht twijfelt. Is dat echt de tijd? Het onderwerp? Toekomstperspectief?

Als ik hier de reacties lees heb ik zelf geen populaire keuze gemaakt: ik ben gestopt met mijn master en ben gaan werken. De master sprak me uiteindelijk niet aan, en ik realiseerde me dat ik opgeleid werd voor iets dat ik eigenlijk niet wilde gaan doen. De keuze om te stoppen was letterlijk véél moeilijker dan om ontslag de nemen bij een latere baan. Bij mij had dat te maken bij de verwachtingen die anderen van je hebben. Je hebt de hersens, dus natuurlijk moet je een master doen. Je verdient daar straks waarschijnlijk genoeg geld mee, dus natuurlijk moet je die master doen. Er wordt in mijn optiek aan voorbij gegaan dat dat geld maar in beperkte mate van belang is. En dat je gezegend bent met goede hersenen is hartstikke fijn, maar wil niet zeggen dat je het hoogst haalbare móet doen, alleen omdat je het kan. Er zijn bij mij heel wat tranen aan vooraf gegaan voordat ik me realiseerde dat dit niet bij mij paste. De grap is dat ik nu aan het werk ben en steeds beter weet wat ik wel en niet leuk vind. Een master in de toekomst sluit ik dan ook zeker niet uit, dus ik spaar vanaf het begin van mijn werkende leven goed, zodat ik straks de vrijheid heb om alsnog een master te doen als ik dat wil. Al heb ik me nu eerst ingeschreven voor de opleiding van Annemarie van der Toorn, lekker even heel wat anders!

Nou is dit mijn persoonlijke ervaring. Dat wil niet zeggen dat dit vergelijkbaar voor jou is. Toch wilde ik het even delen, zodat je kan kijken of dit voor jou herkenbaar is of niet.

Mooie bijdrage.....

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:59

Skippy01 schreef:
@yoni nee hoor: je MOET niet doorbijten. Maar heel veel werkgevers eisen voor een hbo functie tegenwoordig wél een master. Dus iets laten schieten ALLEEN MAAR omdat het een jaar wat meer tijd kost... dát zou ik niet doen.

Ik pas ook niet in een wetenschappelijke omgeving en ook niet in het grootschalige bedrijfsleven.
En daarmee voldoe ik ook echt niet aan het plaatje dat mijn ouders voor mij voor ogen hadden ;)

Klopt, ik merk met sollicteren ook wel dat het soms moeilijker is. Al heb ik meer problemen met de niet opgedane ervaring dan het extra papiertje niet hebben. Maar uiteindelijk lukt het zo ook wel, en ik denk dat dat makkelijker wordt naarmate je langer werkt en meer gedaan hebt. Als het alleen omwille van de tijd tijdens dat jaar is zou ik het inderdaad zeker niet laten schieten. Maar het is belangrijk om je af te vragen of dat ook echt het punt is waar je over struikelt. De TS dan he :)

Voor mijn ouders maakte het trouwens geen drol uit. Die zagen mijn worsteling en zijn evengoed trots op me. Maar zonder dat je het merkt leggen de maatschappij en omgeving vaak deze druk op je. Althans, ik voelde dat heel sterk zo. Het was een logische stap, niemand die kiest voor lager als je hoger kan. Maar waarom eigenlijk? Ik vind dat een interessante vraag.
Laatst bijgewerkt door YoniB op 21-10-19 08:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:04

YoniB schreef:
Het was een logisch pas, niemand die kiest voor lager als je hoger kan. Maar waarom eigenlijk? Ik vind dat een interessante vraag.

"Gelukkig" zijn mijn broer en ik gezegend met makkelijk lerende hersenen. Maar mijn neven moeten er beiden veel meer voor doen. Mijn neef is uiteindelijk na zijn mbo aan een hbo gestart... En toch gauw gestopt en gaan werken. Inmiddels werkt hij een jaar of 6 en zit hij wél in een hbo functie. En daarmee verdient hij zometeen bijna evenveel als mijn broer en ik (beide hbo functies na wo opleiding), maar dan zónder studieschuld... Tjah, zo dom is het nog niet dus om 'gewoon' te gaan werken... Maar dat is maatschappelijk inderdaad niet de norm.
Ik studeer zelf graag, dus ik zag geen drempel om wel te studeren en zou het liefst de rest van mijn leven fulltime student zijn :') (helaas betaalt dát geen rekeningen). Maar heel eerlijk: ik ben ook vooral flink gaan studeren omdat mijn lijf niet altijd mee wil, en ik dus liever van mijn hoofd dan van mijn handen afhankelijk wilde zijn. Dat ik het leuk vond om te studeren, bleek daarna pas.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:06

Zoals het er nu staat komt het (sorry ts) een beetje verwend over. Als je straks echt gaat werken zul je ook meer uren gaan maken en dingen moeten laten schieten. Als je een andere opleiding wil gaan doen idem dito. Ik denk dus dat de echte twijfel hem niet zit in je paard, maar dat er iets anders achter zit. Als het namelijk iets is wat je wel graag zou willen dan zou je het er wel voor over hebben om je tijd anders in te delen. Ik heb geen verstand van masters (bestond nog niet in mijn tijd) en wat wel en niet verstandig is in jouw werkveld. Maar neem de tijd om een weloverwogen beslissing te maken. En kies iets waar je iig de eerstkomende jaren fijn op je plek zit.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:08

Chocomelll schreef:
De opleiding zelf ligt me goed, en vind ik ook interessant. Het enige is dat het een fulltime-opleiding is waarbij ik straks ook een jaar stage zou moeten lopen (40 u per week). Dan staat mijn leven dus vooral in het teken van studeren/stage en zal ik veel minder tijd hebben voor mijn paard en de andere dingen die me blij maken. En ik ben dus in twijfel of ik het onderwerp van mijn studie/stage dermate leuk vind dat ik bereid ben om mijn paard en andere hobby’s voor aan de kant te zetten.

Ik snap even niet waar bokkers het vandaan halen dat TS haar opleiding niet ligt? Volgens mij is het meer de fulltime kant waar ze tegen op ziet.

Volgens mij kun je beter kijken naar de lange termijn (goede baan, voor altijd paarden kunnen onderhouden) dan naar de korte termijn (wellicht een paar jaar iets minder kunnen rijden).

Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om de paarden te laten staan voor mijn studie en eerste jaren werk. Nu verdien ik leuk en kan ik makkelijk een paard onderhouden. Ik werk ook fulltime, heb nog andere hobbys, rij wedstrijden, alleen ik heb helaas geen moeder die met mij mijn paard kan trainen.

Echt waar, ga voor je toekomst. Ik dank nog steeds mijn decaan die mij een opleiding in de paarden afgeraden heeft. Ik doe nu iets wat ik leuk vind en daarnaast kan ik prima nog rijden. Het is even wennen als je net werkt, maar je vind vanzelf een ritme waarbij je de dingen prima kunt combineren.

Tegenwoordig zijn werkgevers echt veel makkelijker en moet je gewoon de stoute schoenen aantrekken om een 32/36 urige werkweek te vragen (of vakantiedagen extra nemen). Ik kom ook uit een beroep wat het not done was om parttime te werken, maar de nieuwe generatie werkenden denkt daar gelukkig heel anders over.

Ik zou echt voor de studie gaan, paardrijden even op een iets lager pitje wellicht. Alle focus op je studie en nominaal afronden. Alleen maar doen waar je je goed bij voelt, lijkt me niet altijd juist. Kijk ook even iets verder door de toekomst in, wat kun je nog volhouden tot je 67e? Dat zijn m.i. niet de zwaardere beroepen (horeca, stalwerk). Als je ook slim zat bent, is het ook fijn om daarin de uitdaging te zoeken.

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:10

Skippy01 schreef:
Ik studeer zelf graag, dus ik zag geen drempel om wel te studeren en zou het liefst de rest van mijn leven fulltime student zijn :') (helaas betaalt dát geen rekeningen). Maar heel eerlijk: ik ben ook vooral flink gaan studeren omdat mijn lijf niet altijd mee wil, en ik dus liever van mijn hoofd dan van mijn handen afhankelijk wilde zijn. Dat ik het leuk vond om te studeren, bleek daarna pas.

Ik vond studeren zelf ook heel leuk en leer inderdaad gemakkelijk. Het duurde even, maar nu kan ik mijn bacheloropleiding aan de uni dus ook wel zien als geïnvesteerde tijd in mezelf ipv in de toekomst. Ook al werk ik op basis van mijn hbo opleiding, en had ik die bachelor op de uni voor mijn huidige baan dus niet hoeven doen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:13

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wellicht kan ik wel wat bijdragen vanuit m'n eigen ervaring. :)

Ik heb twee bachelors gedaan, hoofdzakelijk misschien wel omdat bij één van de twee m'n paarden mee konden naar een pensionstalling dichtbij de campus. Vervolgens aan het werk gegaan met een 'prima' baan en m'n paarden aan huis gehad. En tóch kriebelde het bij mij op een gegeven moment om iets anders te doen met m'n leven. Ondanks dat ik héél gek was op m'n paard (en zelfs meerdere die ik had op een gegeven moment), toch besloten om het roer geheel om te gooien en de studie van m'n dromen te volgen. M'n paarden heb ik weggedaan - met uiteraard heel veel verdriet - en toch sta ik zó erg achter deze keuze omdat ik wéét wat het me brengt: een prachtige studie (en baan) naderhand. Ik wil leven mét paarden, maar niet voor m'n paarden. En als je op een gegeven moment dingen gaat laten omdat je een paard hebt... Dat heeft mij juist spijt doen hebben van niet vaker mijn eigen pad te kiezen.

Misschien eens opschrijven wat je écht wil qua baan/toekomst (even los van paarden), en dan bekijken hoe je situatie nu daaraan bijdraagt?

Succes! :)

Duhelo
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:14

Een fulltime stage valt imo wel nog mee, zeker als je de zorg kan combineren met je moeder (en nog thuis woont?)

Ter vergelijk: ik werk fulltime (38 uur) waarvan 10 uur thuis, ik ga iedere morgen de hond naar mijn moeder gaan brengen en smiddags terug gaan halen (kost me minstens 1 uur per dag extra aan tijd. Ik heb 3 paarden in eigen beheer staan op 5 minuten van huis (maar dus alles voor mij alleen, voer halen, hooi halen, mest afvoeren, weideonderhoud, omheiningen, uitmesten,voeren, hooi geven, ...)
Ik heb een huishouden en een grote hond waar we minstens 5 km per dag mee wandelen, hersenwerk doen, in het weekend langere tochten (10-20 km), fietsen, speuren, detectie, ...
Daarnaast drie katten en 2 chinchilla's, en mijn vriend en ik proberen soms nog eens een sociaal leven te hebben ook :+.

Dus 40 uur stage/opleiding, geen huishouden en niet alle dagen naar paard hoeven lijkt me een verademing :D

Cadeau - Sint - koudwatervrees

SharonStory5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:14

De opleiding tot paraveterinair ga ik je echt afraden, niet omdat ik je wil ontmoedigen hoor maar het is enorm lastig om met die opleiding werk te vinden. De vacatures zijn zeldzaam dus je zal echt flink moeten zoeken naar een baan.
Ik zou zeker als je al ergens mee bezig bent er echt even voor gaan en je dan specialiseren in de richting die je wél leuk vindt zoals je zelf al aangeeft. Het combineren met je paard is enorm lastig maar om je hele leven op "pauze" te zetten voor een paard is ook wat hoor. Zeker als je je paard niet hoeft te verkopen of iets in die trant.
Ik wens je veel succes toe met je beslissing!

"Every horse is good for something..."
Pip, Bealfire, Nicky, Quint & Skype...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:15

Duhelo schreef:
Dus 40 uur stage/opleiding, geen huishouden en niet alle dagen naar paard hoeven lijkt me een verademing :D

Ik weet niet hoe het met fulltime stage zit, maar fulltime opleiding is niet per se een verademing hoor. Ik zit gemiddeld 50 - 60 uur in de week aan m'n studie. :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:17

Chocomelll schreef:
miccamaaike schreef:
Wauw serieus? Een opleiding lijkt me toch wel iets belangrijker dan je paard een jaar iets minder zien. Mensen met een fulltime baan kunnen ook gewoon een paard hebben dus ik zou niet weten waarom t niet te combineren zou zijn. Je hebt ook nog een prachtige backup om voor je paard te zorgen. Ik zou dit zelf echt geen vraagstuk vinden.

Het gaat ook niet per se om het jaar, maar de gehele studie plus de baan erna is allemaal fulltime. Ik vind dan dat je wel 100% overtuigd moet zijn van je studie/baan om de rest links te laten liggen. Tuurlijk is het fijn dat er iemand voor mijn paard zorgt, dat is het punt ook niet hoor.

Ik ken zelf eigenlijk ook weinig mensen die 40 uur per week werken en daarnaast ook een eigen paard hebben. Lijkt mij erg lastig te combineren, zeker als je ook nog andere hobby’s hebt.

Als dat je angst is ...niet nodig. Paard ( wedstrijden ) , 3 kinderen en internationale meer dan fulltime baan.
Dat kan gewoon.

Maar studeren omdat je de potentie hebt hoeft natuurlijk helemaal niet. Met een bachelor en een leuke baan heb je ook een prima leven.