Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola
Nibbit schreef:Dat kun je in principe meteen doen.
Maar! een rubber bit is niet zo zacht als het lijkt... het kan stroef zijn en brandwonden geven en als het rubber beschadigd is het zelfs scherp!
pluisje88 schreef:Ik heb een rubber bitje gehad en een bit met een bitbandage maar ik vond het niks. Het is stroef en het “brandt” als je een paard hebt met te weinig speeksel. Daarna had ik een happy mouth bitje. Beter, maar nog een beetje hetzelfde verhaal. Ik ben uiteindeljk over gegaan naar een dunne, dubbel gebroken hulstrens van Harry’s horse en beide paarden werden daar blij van.
Spikeandjax schreef:pluisje88 schreef:Ik heb een rubber bitje gehad en een bit met een bitbandage maar ik vond het niks. Het is stroef en het “brandt” als je een paard hebt met te weinig speeksel. Daarna had ik een happy mouth bitje. Beter, maar nog een beetje hetzelfde verhaal. Ik ben uiteindeljk over gegaan naar een dunne, dubbel gebroken hulstrens van Harry’s horse en beide paarden werden daar blij van.
mijn verzorgpaard heeft heel wat speeksel maar als ik dit zo hoor kan ik beter toch ok een normale blijven
Spikeandjax schreef:ik dacht misschien ook aan een kunststof appelbitje, is dat ook wat of raden jullie dat af?
Change3x schreef:Spikeandjax schreef:ik dacht misschien ook aan een kunststof appelbitje, is dat ook wat of raden jullie dat af?
Appelbitjes worden vaak kapot gekauwd, zullen dan scherpe randjes creëeren waardoor je wondjes in de mond krijgt.
In welke regio woon je?
Anders zou je eens bitfitservice (Lotte Klumper) of een andere bitfitter langs kunnen laten komen.
NenaC schreef:ongebroken transen ja, veel paarden vinden het prettig. maar sommige ook niet, met bitten blijft het een kwestie van proberen, zijn er eventueel pensionklanten waar je iets van zou kunnen lenen om te testen?
Spikeandjax schreef:ik zat daar ook al een beetje aan te denken maar zat een beetje te twijfelen. zijn er toevallig meer mensen met ervaringen van ongebroken bitten?
Anoniemk2 schreef:Een ongebroken bustrens ligt het stilste in de mond
Gebruikers op dit forum: _Caithlynn, Art_Ificious, ava_krause, Avanti, Britt_xxx, chantal_bel, Cheyenne0252, Cowgirl, DayDream21, Devic, Drico, Eileen_, holleblok, IvankBacardi, Janntjuh, Jessie2020, kitobeer, love_juliet, LR1988, MariekeS_, Moonlight17, NinaCharlie, Nordique, pairadice, Pauww, petje86, Rosanna1990, Sanne_com, spookyskippy, spruitje12, tanec_meisje, urosa, xXutopiaXx en 25 bezoekers