Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:04

Hobbyhorse schreef:
Hmm dat is misschien een punt inderdaad als je iets hebt wat je wil verkopen dat heel courant is?
En dan gewoon de overdracht wat laer zodat je een maand of zo ruimte hebt om te verkopen?

Edit: zo eenvoudig is het vast niet , stel je hebt een koper voor je huis en die krijgen het ineens niet rond oid.....

Wij hebben vorig jaar die gok genomen. Met de voorwaarde onder voorbehoud van verkoop eigen woning waren we nooit aan bod gekomen bij het huis dat we uiteindelijk hebben gekocht. We durfden het wel aan omdat we zelf een woning hadden van rond de 2 ton die net opgeknapt was. Huis was gelukkig ook binnen een week verkocht maar ik vond het wel heeeeeeel spannend

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:49

Ik heb het ook zonder ontbindende voorwaarden gedaan. Maar een makkelijk verkoopbaar appartement in het centrum van een stad, en flink wat eigen middelen inderdaad. Bij de verkoop van mijn appartement zullen evt ontbindende voorwaarden voor mij ook meewegen inderdaad.

karuna
Drukke kabouter

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:04

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:14

De huur vind ik niet het ergste, het contract wel !!

Zoek je iets leuks voor jezelf of om cadeau te doen. Ik heb een verzameling zelfgemaakte artikelen die uniek in design zijn, artistiek van vorm of gewoon 'apart'... :)
https://www.bokt.nl/markt/ad/497547/div ... -artikelen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:19

Daar viel ik over ook. Gewoon verplicht wegmoeten omdat er iemand tegen fikse betaling je spullen gaat gebruiken. Zonder dat je er iets tegen kunt doen. Dan moet je wel erg wanhopig op zoek naar een huis zijn. Dat laatste snap ik wel, als ik zie hier welke voorwaardes ik tegenkom. Niet roken binnen of in de tuin, geen huisdieren, minstens met twee personen , geen thuiszitters als huurder (wao er willen ze dus niet, want die is teveel in het huis) enz. Wordt steeds zotter.

Een stalhouder heeft dat ooit geflikt. Pony in stromende regen in de blubber gezet omdat hij de box een dag verhuurd had. Geen overleg, stal niet schoongemaakt daarna. We zijn bijna meteen daarna vertrokken. De gek.

Y; Dag oude man

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:25

karuna schreef:
als ik zie hier welke voorwaardes ik tegenkom. Niet roken binnen of in de tuin, geen huisdieren, minstens met twee personen , geen thuiszitters als huurder (wao er willen ze dus niet, want die is teveel in het huis) enz. Wordt steeds zotter.
.

Ik zal, als ik een huis voor de verhuur heb gekocht, ook voorwaarden in het contract zetten hoor. Niet roken, ook niet buiten, vind ik echt niet zo raar. Het hele huis meurt ernaar en je krijgt het er bijna niet uit. Huisdieren in overleg, maar voor mij zouden bijv grote honden reden zijn om niet te verhuren. Arbeidsmigranten komen er bij mij ook niet in.

Twee personen is risicovermindering dat de huur niet betaald wordt.

Kijk ook eens naar de verhuurder, leuk dat iemand wil huren maar als die je huis uitwoont in een jaar tijd, dan kun je daarna weer een hoop geld ertegenaan gooien om het allemaal weer op te knappen. En dat gaat meestal niet lukken met het bedrag van de borg.

Als ik ga verhuren dan wordt dit door een beheerder gedaan die dan ook elke 2 maanden ofzo langs zal gaan om te kijken hoe het huis erbij ligt. Al te veel verhalen gehoord over een grote paasei, wietkwekerijen etc.

Die voorwaarden van Airbnb vind ik wel erg ver gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:36

Je hebt ook nog privacy, en wetgevingen die verbieden dat huisdieren verboden zijn. Menig huurder wint een rechtszaak erover. Iets met woongenot dat een verhuurder niet mag aantasten. Maar ik als wao er met twee bejaarde honden zou bij jou dus ook niet terecht kunnen. Dat is bij voorkeur uitsluiting van een doelgroep of wat.

Ik was bij een vers verbouwde woning wezen kijken, de zogenaamde strenge selectie op geld en werk _O- had echt effect. De eerste huurder boven produceerde zoveel geluidsoverlast, klikos bij een ander voor het slaapkamerraam zetten, parkeerde zijn auto voor de voordeur van een ander appartement. Kortom, op papier voldeed de man uitstekend. Heeft ze zeker twee huurders gekost die niet eens zijn gaan verhuizen erheen. Ander appartement is verhuurd terwijl alle ramen dichtgeverfd waren en er dus geen raam open kon. Mij wilden ze uiteindelijk ook niet hebben. Want wao te weinig zekerheid in geld en ik wilde een raam open kunnen zetten. Had ik niet mogen vragen. :+

Wat betreft koophuis aanbod, nagenoeg niks nieuws in de regio. Wat er is is of nog lang te koop als het niet perfect is of zo weg. Aanbod huur nog schaarser en al verhuurd voor je kan reageren of aansluiten bij de 100 plus anderen of je voldoet niet aan de eisen van de verhuurder. Ergste een woning 1345 reacties -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-11-19 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Y; Dag oude man

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:46

En gek genoeg kunnen de verhuurders vele eisen stellen, want ze verhuren het toch wel.

En ik begrijp Prairy overigens wel. Wij overwegen ook om ons huidige huis te verhuren ipv verkopen.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:15

Karuna wat betreft weinig aanbod, het loopt nu ook wel tegen eind van het jaar en ik hoop maar dat dat de reden is dat er nu weinig bijkomt. Was geloof ik vorig jaar ook zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:18

Geen idee, vorig jaar leek vers aanbod wel hoger. Zowel koop als huur. Maar 3 nieuwe huizen onder de 325000 in 1,5 week in een regio van 25/25 km is wel erg weinig. Kwa huur wat er nu staat is 17 stuks en 10 in een gebied van 40/40 km. Onder de 900 euro

Y; Dag oude man

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:54

Viel mij ook al op dat er weinig aanbod is momenteel.
Nu ja, ik wacht het maar even af. Ik weet ook niet zo goed wat ik nu eigenlijk wil en dat is wel redelijk essentieel :+ Het is heel lastig om te downsizen helaas en te bepalen waar je nu precies concessies op wilt doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:09

Aanbod loopt ook terug. Is verschillende berichtgeving over.
Markt loopt ook vast daardoor, want iedereen zit op elkaar te wachten en zo gebeurt er dus niks.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:53

Mijn appartement gaat volgende week op Funda (nieuw, strak, centrum grote stad). Ben benieuwd hoe het zal lopen!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:32

manzano schreef:
Aanbod loopt ook terug. Is verschillende berichtgeving over.
Markt loopt ook vast daardoor, want iedereen zit op elkaar te wachten en zo gebeurt er dus niks.

grinnik als de prijzen dan nu eens omlaag gingen, ben ik helemaal blij :+ Niet dat het ons echt helpt, er staat nog steeds niks te koop wat aan onze wensen voldoet (met daarbij een wederhelft wiens mening per dag veranderd :z ). Maar zoals het er nu uitziet is die van ons verkocht.
Laatst bijgewerkt door rina op 20-11-19 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:46

Weinig aanbod en grote vraag doet meestal niet veel goed voor de prijzen (vanuit kopers perspectief dan :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:58

Precies. Zou dit nog bij jouw overwegingen meetellen bij huizen die net niet aan je voorwaarden voldoen?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:02

Fitzroy schreef:
Precies. Zou dit nog bij jouw overwegingen meetellen bij huizen die net niet aan je voorwaarden voldoen?

Net niet zijn er helemaal niet. Tis of bouwval of geen land. Er zit niks tussen.

manzano schreef:
Weinig aanbod en grote vraag doet meestal niet veel goed voor de prijzen (vanuit kopers perspectief dan :+

Over het algemeen niet, maar wij hebben voordeel dat wij geen ontbindende voorwaarde van verkoop eigen huis hebben :D

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:09

Ik ben wel erg benieuwd wat er gaat gebeuren de komende jaren met weinig aanbod en minder goede tijden die op komst heten te zijn.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:08

Yes. Dat is goed nieuws Rina

Melliepelliepaard mijn vriend.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:30

Fitzroy schreef:

Ik ben er nog niet uit.... Ik heb sinds maart al niks meer gezien dat voldoet dus begin wel te neigen naar compromissen. Maar heb dat met dit huis ook gedaan en baal er na 8 jaar nog steeds van en dat wil ik ook echt niet.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:34

Compromissen op welk gebied?

Wij gaan nu voor een klushuis en dat vind ik ook best spannend. Maar vriend gaat fulltime klussen, samen met oa zijn beste vriend, die aannemer is. En dan na de grote zaken pas over uiteraard, of bij snelle verkoop van huidige appartement iets huren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:37

Oke, duidelijk. Jij zegt dus: geen compromissen sluiten, want daar ga je later last van krijgen ?
Ik vind het zo moeilijk. Ik ben in staat me op te geven voor het programma met Martijn Krabbé :o Laten zij maar wat voor me kopen ....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:10

Fitzroy schreef:
Oke, duidelijk. Jij zegt dus: geen compromissen sluiten, want daar ga je later last van krijgen ?
Ik vind het zo moeilijk. Ik ben in staat me op te geven voor het programma met Martijn Krabbé :o Laten zij maar wat voor me kopen ....

Dan zou ik toch maar zelf voor compromissen sluiten haha.

Zonder gekheid; compromissen zijn niet perse erg, maar ligt er wel aan welke en je moet er goed over na denken.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:10

[quote="rina"]

grinnik als de prijzen dan nu eens omlaag gingen, ben ik helemaal blij :+ Niet dat het ons echt helpt, er staat nog steeds niks te koop wat aan onze wensen voldoet (met daarbij een wederhelft wiens mening per dag veranderd :z ). Maar zoals het er nu uitziet is die van ons verkocht.[/quote

Ach ook op dat front goed nieuws.
De huizenprijzen van oktober 2019 zijn gemiddeld genomen met 7000 euro gedaald tov de maand september 2019.
Wie weet is de prijs over z’n piek heen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:24

Misschien dat het per regio en prijsklasse nog verschild? Collega van mij had geboden op een huis en het huis is uiteindelijk verkocht aan iemand die met 50.000 over de vraagprijs had geboden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥