Zorgen maken om wolf...

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:45

Kuggur schreef:
Ik heb me verbaast over de vossen op die lijst. Vossen jagen niet op schapen. Héél misschien pakken ze een verzwakt verlaten lam. Het zijn oppertunisten en aaseters. Ik vermoed ook dat de aanwezigheid van vossen dna betekent dat ze van de resten hebben gegeten nadat het schaap door een andere oorzaak is omgekomen.

De wolven-knuffelaars hebben in de hele EU één ding gemeen: ze slaan soms een beetje door met hun pogingen "de wolf" vrij te pleiten. Onlangs werd in Duitsland een Nandoe (soort struisvogel) gevonden. Het beest van 25 kilo was enkele meters door het weiland gesleept en er was een paar kilo vlees vanaf gegeten. DNA-uitkomst: "een vos". Die uitkomst kán maarrrr, dat je dan als Hessisch Landesambt voor Naturschutz dan met droge ogen in de pers roept, dat een VOS het ook werkelijk gedaan heeft??? :roll: -O- _-:( https://osthessen-news.de/n11628000/dna-spuren-am-toten-nandu-aus-leibolz-stammen-von-fuchs.html

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 14:53

Hasjam_Poe schreef:
Kuggur schreef:
Ik heb me verbaast over de vossen op die lijst. Vossen jagen niet op schapen. Héél misschien pakken ze een verzwakt verlaten lam. Het zijn oppertunisten en aaseters. Ik vermoed ook dat de aanwezigheid van vossen dna betekent dat ze van de resten hebben gegeten nadat het schaap door een andere oorzaak is omgekomen.

De wolven-knuffelaars hebben in de hele EU één ding gemeen: ze slaan soms een beetje door met hun pogingen "de wolf" vrij te pleiten. Onlangs werd in Duitsland een Nandoe (soort struisvogel) gevonden. Het beest van 25 kilo was enkele meters door het weiland gesleept en er was een paar kilo vlees vanaf gegeten. DNA-uitkomst: "een vos". Die uitkomst kán maarrrr, dat je dan als Hessisch Landesambt voor Naturschutz dan met droge ogen in de pers roept, dat een VOS het ook werkelijk gedaan heeft??? :roll: -O- _-:( https://osthessen-news.de/n11628000/dna-spuren-am-toten-nandu-aus-leibolz-stammen-von-fuchs.html

[ [url=m/xsyjhk.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- je vraagt je af wat het niveau is van zo’n ambt. Gevalletje jeetje wat dom.

Sassy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 15:03

Inderdaad nogal dom.
Ze willen de mensen hele andere dingen laten geloven dan er in werkelijkheid gebeuren.

Kuggur heeft de foto's van onze aangevreten schapen gezien per PB, dan geloof je echt niet dat een kleine vos dat voor elkaar heeft gekregen hoor.
Een vosje die een ooi van dik 65 kilo tegen de grond kan werken, ja hoor _O-

Hulp aan Australie vanwege de bosbranden: https://www.cbsnews.com/amp/news/austra ... TLWbDAge3U

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 15:51

Kan me er niks bij voorstellen.
Kwam laatst een vos tegen terwijl ik de hond uitliet. Waaide nogal dus kwa lawaai waren we mooi gecamoufleerd, en de wind stond niet zijn kant op. Dus de vos schrok zich de tandjes. Mijn hond trouwens ook :') . Sowieso kwa gedrag en kwa grootte kan ik mij er niks bij voorstellen dat een vos iets doet met een levend schaap.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 18:52

#trotsoponzeboeren

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:14

Een knpv hond springt zonder de sprong aan te raken 1 meter vrij, een 1m75 wal komt ie ook over, dat hoeven we ze bijna niet te leren, alleen het netjes op commando heen en weer terug komen, maar het springen zelf niet. Dus waarom zou een wolf in goede conditie dat niet met gemak doen om te overleven (eten is immers leven voor wolf)

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:55

Sassy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:49

De werkelijke aantallen zullen zéker een heel stuk hoger liggen, niet iedereen durft het ook maar aan te spreken dat er schapen of andere dieren aangevallen zijn bij hun, door o.a. de druk van social media.
"Iedereen" heeft er wel een geweldige mening over :r
Meestal de mensen zonder eigen vee :roll:

Dat zorgt ervoor dat velen hun dieren niet eens meer aanmelden voor DNA test.

Ik ken mensen in Duitsland die zijn zelfs persoonlijk bedreigd door de wolven voorstanders ;(

Zodra er ook maar iets negatief over de wolf gezegd word, dan word je met de grond gelijk gemaakt.

Ik had ooit iemand die maakte mij uit voor enorme egoist toen ik vertelde dat ik mijn kudde ging verkopen, wat moest die arme wolf dan nu eten?
Ja tuurlijk, mijn schapen moeten dienen als mc donalds voor wolven 8)7

Hulp aan Australie vanwege de bosbranden: https://www.cbsnews.com/amp/news/austra ... TLWbDAge3U

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 16:07

Sassy schreef:
Ik had ooit iemand die maakte mij uit voor enorme egoist toen ik vertelde dat ik mijn kudde ging verkopen, wat moest die arme wolf dan nu eten?
Ja tuurlijk, mijn schapen moeten dienen als mc donalds voor wolven 8)7

Altijd als je denkt dat mensen niet achterlijker kunnen zijn komt er wel iemand voorbij die demonstreert dat menselijke stupiditeit werkelijk bodemloos is..... %)

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 16:32

Sassy schreef:
"Iedereen" heeft er wel een geweldige mening over
Dat klopt.
Zoals jullie misschien nog wel weten, ben ik tegen wolven in vrijheid. Ik vind het best wel gevaarlijk als het om het vee gaat van de boeren.
Hier waar wij wonen, een uurtje verderop is een wolvenpark en mijn vriendin en ik wilden er graag heen, want hier gaan ze ook komen. Nu zuidelijk, praten we over solitaire wolven, maar er zijn al plekken in Frankrijk waar heuse schade wordt toegebracht aan schapen met name.
Ik kom in gesprek met een personeelslid die in het wolvenpark woont, en daar kreeg ik het verhaal dat wolven als ze de keuze hebben voor prooi gaan die wild is, en alleen als ze gestoord worden cq opgejaagd gaan ze voor schapen en ander vee van mensen.
Ik was stomverbaasd, dus vroeg haar of ze dit werkelijk dacht, en of ze gelezen heeft over boeren in Frankrijk die enorme schade hebben en waar al veel geld is uitgekeerd door de overheid.
Ze geloofde me niet.Dus ik heb haar geadviseerd om eens te googelen. Daar zie je dus een soort idealisme zonder dat het onderbouwd is met echte feiten. Want toen ik haar vroeg of ze bekend was met het feit dat veel boeren in Europa helemaal niet blij zijn met de wolven, moest ze het antwoord schuldig blijven.

Neemt niet weg dat mijn vriendin enorm genoten hebben van al die verschillende wolven in gevangenschap dan hé! Het zijn wolven die leven achter de hoge omheining van 2,50 meter waarvan boven de omheining schuin naar binnen valt zodat de wolven er absoluut niet over kunnen. Zeer duur grapje als je dat zelf moet aanleggen. Die omheining is ook te zien op de filmpjes.

Zelfs met dat gegeven, voelden mijn vriendin en ik ons hartje kloppen want wolven zo dichtbij zien is werkelijk heel indrukwekkend. Omdat we buiten het seizoen zijn waren we de enige mensen in het park, waardoor de wolven buitengewoon dichtbij te bewonderen waren.
We hebben geweldige dag gehad, maar de wolven hebben bij mij het idee nog meer versterkt dat ze beter niet in het wild in groepen in Nederland (en Frankrijk) kunnen zijn.

Ik heb filmpjes gemaakt en ik laat jullie er twee zien voor diegene die het leuk vinden. Anders gewoon niet aanklikken. Ik vond het zeer indrukwekkend. Mijn vriendin en ik hoor je op de achtergrond.

mysa

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:25

Je slaat de spijker op zijn kop, Pien, met die tunnelvisie van de idealisten. Niet zo ver van hier (nl) zit al een familie wolf. En de andere kant op een solitaire reu.

Wij zijn in de Eifel of de Ardennen ook in zo'n park geweest. Inderdaad hele hoge hekken. Mijn zoons hebben hardloopwedstrijdjes met de wolven gedaan. Ieder aan zijn eigen kant van het gaas dus. Was grappig om te zien.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:25

piendumaitre schreef:
Ik heb filmpjes gemaakt en ik laat jullie er twee zien voor diegene die het leuk vinden. Anders gewoon niet aanklikken. Ik vond het zeer indrukwekkend. Mijn vriendin en ik hoor je op de achtergrond.

Die eerste video lijken me echte wolven echter de 2e video zou ik zelf als "hybriden" inschatten. (Op basis van kleur en staarthouding). Soort "indian dogs", met iets husky-achtigs erin. :o

Het is inderdaad ongelofelijk, hoeveel onzin pro-wolvers met droge ogen verkondigen en verspreiden. Een geschiedenislesje zou ze goed doen. Voor wie geïnteresseerd is; deze wetenschappelijke (!) studie: De Geschiedenis van de wolvenjacht in de Zuidelijke Nederlanden (16e-18 eeuw) geeft enig inzicht. Vooral in deel 2 "wolvenaanvallen op de mens". := :\

En dan nog over dat wolvengehuil op de filmpjes, wat wolvenliefhebbers prachtig schijnen te vinden: Van dierenhouders in Duits wolvengebied hoorde ik, dat ze inmiddels stapeldol worden van dat wolvengehuil. Leuk misschien als je geen dieren hebt, maar als dierenhouder krijg je dan toch de behoefte, voor de zekerheid alles bij langs te lopen... :( Het slaapt niet lekker, dat dreigende "Ahuuuuuu", in de nabijheid van je geliefde dieren....

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:56

Nee, daar zou ik ook nachtmerries van krijgen. Maar goed, ik ben slechthorend dus krijg er sowieso niet veel van mee. Wel jammer dat ik de uilen en burlende herten ook niet hoor. Dan zeggen de andere gezinsleden weer eens tegen elkaar dat ze nu wel weer heel dichtbij aan het burlen waren. En dan weet ik weer van niets.

Wolvengehuil is op zich ook best een mooi oergeluid. We hadden tot voor kort een halve Husky die ook zo mooi kon huilen.

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 19:48

Dat wolvengeluid vonden wij heel indrukwekkend en wij zeiden tegen elkaar dat in die situatie het prachtig was, maar dat we er toch niet aan moeten denken in ons gehucht om dat te horen . Een mens slaap slecht om minder.

In het 2de filmpje hoor je mijn vriendin het woord "mignon" gebruiken, waarmee ze zegt dat ze schattig zijn. Gelijk moesten we daar zo om lachen, want er is natuurlijk niets mignon aan wolven. Hoe mooi ze ook zijn, hoe indrukwekkend ze er uit zien en ook hoe ze daar liepen. Het was een geweldige ervaring in die veilige omgeving en we hebben echt genoten.

Het waren wolven van over de hele wereld en geen hybriden.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:38

Die wolf-fence luitjes geven niet thuis, dus misschien weet iemand hier het. Kan een wolf behalve hoog, daarnaast ook ver springen? Dus omhoog en vervolgens een meter/anderhalve meter overbruggen om over een draad te springen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:39

mysa schreef:
Die wolf-fence luitjes geven niet thuis, dus misschien weet iemand hier het. Kan een wolf behalve hoog, daarnaast ook ver springen? Dus omhoog en vervolgens een meter/anderhalve meter overbruggen om over een draad te springen?

Ze springen hier over de omheining heen (met stroom) van 1,60m waarvoor een 2/2,5m brede sloot ligt.

Zegt genoeg toch?

Elanden ook trouwens. :+

Believe
If you can dream it, you can do it.

There is
Good in
the world

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:18

Zou een felle verlichting en een hard geluid de wolf niet afschrikken als hij in de buurt van de omheining komt? Iets wat aanspringt als er 'warmte' in de buurt komt,zo infra rood wat begint te loeien als er warmte in de buurt komt.
Een omheining komt hij toch wel op een of andere manier overheen of onderdoor.Maar als er plots een felle lamp aanspringt of er loeit opeens een hard geluid of desnoods een hele hoge toon wat wij mensen niet horen,zoals bij een hondenfluitje. Dat is ook stukken goedkoper en ikzelf denk dat dit wel gaat werken. Of zouden de wolven daar niks om geven.

FB Groep Second Chance.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:47

Quir schreef:
mysa schreef:

Ze springen hier over de omheining heen (met stroom) van 1,60m waarvoor een 2/2,5m brede sloot ligt.

Zegt genoeg toch?

Elanden ook trouwens. :+

Ah, dat is echt niet hoopvol. Bij jou thuis ook?

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:48

gohya schreef:
Zou een felle verlichting en een hard geluid de wolf niet afschrikken als hij in de buurt van de omheining komt? Iets wat aanspringt als er 'warmte' in de buurt komt,zo infra rood wat begint te loeien als er warmte in de buurt komt.
Een omheining komt hij toch wel op een of andere manier overheen of onderdoor.Maar als er plots een felle lamp aanspringt of er loeit opeens een hard geluid of desnoods een hele hoge toon wat wij mensen niet horen,zoals bij een hondenfluitje. Dat is ook stukken goedkoper en ikzelf denk dat dit wel gaat werken. Of zouden de wolven daar niks om geven.

Misschien wel, maar dan eerder met bewegingsmelders, lijkt me?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:50

Bedenk dat een wolf net zo leert als een hond, een hond kan je door herhaling en ervaring leren dat hard geluid etc. niet eng is, een wolf zal dat dus ook leren, zelfs nog sneller dan een hond want die heeft geen mens naast zich die miss de timing belonen/ondersteunen niet juist heeft.

Dus nee denk dat je 3x miss afschrikt waarna ze beseffen dat er nix engs aan is en alsnog toeslaan want de beloning komt daarna (de vangst prooi)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:44

speurneusc schreef:
Bedenk dat een wolf net zo leert als een hond, een hond kan je door herhaling en ervaring leren dat hard geluid etc. niet eng is, een wolf zal dat dus ook leren, zelfs nog sneller dan een hond want die heeft geen mens naast zich die miss de timing belonen/ondersteunen niet juist heeft.

Dus nee denk dat je 3x miss afschrikt waarna ze beseffen dat er nix engs aan is en alsnog toeslaan want de beloning komt daarna (de vangst prooi)

En wolven zijn intelligenter dan honden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:46

gohya schreef:

Ze trekken zich in ieder geval niks van een sensor schijnwerper aan.
Bleek bij ons op het erf, beest liep onverstoorbaar verder.
Zelfde hoorde ik van buren die alpaca’s hebben.
Kreng liep hondsbrutaal naar de schuur toe waarin de alpaca’s opgestald stonden.
Langs het keukenraam, vol in de sensorlamp.
Gelukkig was de schuur afgesloten.

#trotsoponzeboeren

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:31

Jakkes, ik ga het steeds naarder vinden. Ben nu bezig met stroom achter gaas maar niet hoger dan 1.30/1.40. Maar dat is dus waarschijnlijk zinloos. Vooral omdat er nog een walletje achter zit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:38

Oke licht werkt dus niet,en zo'n hoge toon [met bewegingsmelder] dan,die wij dus niet horen.
Paarden worden er in ieder geval panisch van en slaan op de vlucht.Zouden wolven ook niet op de vlucht slaan? de pieptoon doet ze pijn in de oren.

FB Groep Second Chance.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:50

gohya schreef:
Oke licht werkt dus niet,en zo'n hoge toon [met bewegingsmelder] dan,die wij dus niet horen.
Paarden worden er in ieder geval panisch van en slaan op de vlucht.Zouden wolven ook niet op de vlucht slaan? de pieptoon doet ze pijn in de oren.

Dat lijkt me niet aan te raden als je zelf dieren of dieren vlakbij hebt.

#trotsoponzeboeren