Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Swah

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:45

Ja hier ook snel hopelijk. Als het goed is een vrij makkelijk verkoopbaar huis, randje centrum stad en niet zo duur, wel vrij nieuw.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:24

Swah schreef:
Ja hier ook snel hopelijk. Als het goed is een vrij makkelijk verkoopbaar huis, randje centrum stad en niet zo duur, wel vrij nieuw.

Wij wonen net buiten centrum met goede uitvalswegen en voorzieningen.
Oud huis, goed onderhouden, redelijk groot en in een gewilde prijsklasse.
Wij werden vooral persoonlijk benaderd, maar doorverwezen naar de verkoopmakelaar.
1e dag al aanvragen voor bezichtiging en tijdens die bezichtiging gelijk een bod gedaan, flink boven de vraagprijs. Wij zijn gelijk accoord gegaan, wij hadden geen zin in allerlei onderhandelingen en biedingen en waren zeer tevreden met het bod.

De markt in de steden is nog steeds goed om te verkopen,

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:08

Ladys niet klagen. Ik heb 4 maand lang minstens 3 bezichtigingen per week gehad, soms op 1 dag soms meerdere dagen. Ben dan ook meer dan blij dat het nu voorbij is :+ :P Niet alleen dat schoonmaken, maar wat dacht je van dat gewissel met badmatten. Heb 2 nette bij elkaar passende sets, de rest is een leuke mix van. Voor elke bezichtiging de mixmatten eruit en de nette erin. Om gek van te worden. En ja ik ben ze wel eens vergeten :')

Hier begint het feestje van ZZP-er die terug wil gaan verhuizen naar Nederland, wiens bedrijf in Duitsland gevestigd is. En dan nog het zoeken naar een passend huis. -O- -O-

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:18

O dat lijkt me echt verschrikkelijk, Rina.

Ik haalde de badmatjes altijd weg. In de logeerkamer staat een bed met een sprei erover die tot aan de grond hangt. Ideale opbergruimte voor alles wat je nog even weg wilt stoppen :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:25

De badmatten gaven nou net wat kleur aan de badkamer. Daarom wilde ik ze erin hebben. Had ook bijpassende handdoeken en al :P
Aan de ene kant was het goed dat je elke week de boel aan kant moest hebben, ik ben ook niet zo schoonmakerig :+ heb altijd genoeg werk buiten. Het hield je huis dus wel enigszins netjes. Maar het was idd om gek van te worden. En grinnik ja je wordt creatief met opbergplekken :')

Met een bloedend hart (ze had nl mijn toekomstige rijpaard moeten worden) maar omstandigheden maken dat ik haar niet kan houden, en dus te koop: Strait Black N Magic. 2019 black tobiano merrieveulen (EE/aa/TT door de ouders). Meer info stuur PB.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:36

Nou tis hier echt een bende, ze doen het er maar mee.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 07:57

Hahah ja vreselijk he, dat verkopen en alles top schoon en opgeruimd moeten hebben..

Wij krijgen dinsdagmiddag de sleutel *\o/* Vond het wel lang genoeg duren vanaf halverwege juli :+

Helaas mijn eigen huis nog steeds niet helemaal rond.. :7 Elke keer werd er gezegd dat alles naar de bank gestuurd was maar dan mistte er weer iets etc.. Hopen dat het eind deze week dan echt rond is (maar dat is vaker gezegd). Niet dat er nood aan de man is hoor, maar heb het liever zo snel mogelijk klaar allemaal, dan kunnen we nog mooi voor 1 januari overdracht van ons oude huisje doen

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 5

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 07:59

Ik denk dat de verkoop van een huis echt niet af hangt van een badmatje in een bepaalde kleur. :+

Als je zoveel bezoeken krijgt dan is het toch helemaal niet realistisch om maar alles op en top te hebben in huis. Over druk uitoefenen op jezelf gesproken.

Right now, we are alive. And in this moment, I swear we are infinite.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:18

Ik ben dan toch echt ontzettend blij dat ik maar 2x mijn huis zo netjes hoefde te maken.
_O-
Ons vorige huis destijds ook maar 2x, alleen die was wel 3x kleiner dan waar we nu wonen :')

Melliepelliepaard mijn vriend.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:50

SdaphneS schreef:
Ik denk dat de verkoop van een huis echt niet af hangt van een badmatje in een bepaalde kleur. :+

Als je zoveel bezoeken krijgt dan is het toch helemaal niet realistisch om maar alles op en top te hebben in huis. Over druk uitoefenen op jezelf gesproken.

Nee daar hangt de verkoop ook niet aan. Maar als je een badkamer in beige hebt, met beige tegeltjes, beige wasbak, beige toilet, en beige douche, dan is een contrast kleur wel fijn.

En nogmaals nee hoor. Ik heb een aantal trucs om dat binnen 2 uur netjes te hebben :D Daarbij een groot deel van het huis gebruiken wij helemaal niet. Dus daar ben je dan zo doorheen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:10

Ik had mijn huis ook niet heel netjes.
Sterker nog, er stonden al verhuisdozen. Mijn planten waren half dood.
Maar ik bedoelde: geen vuil aanrecht, geen natte badlakens op de grond en geen overal rondslingerende kleding enz. Geen toonzaal, maar gewoon een huis waarin geleefd wordt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:25

O, ik heb echt wel gezorgd dat het er net zo uit zag als op de foto’s. Dus ja, iedere keer een toonzaal :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:19

Ik heb niet zo mijn best gedaan, omdat Ik wist dat ons huis heel gewild is.
Dat maakt het wel gemakkelijker.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:20

rina schreef:
SdaphneS schreef:

Nee daar hangt de verkoop ook niet aan. Maar als je een badkamer in beige hebt, met beige tegeltjes, beige wasbak, beige toilet, en beige douche, dan is een contrast kleur wel fijn.

En nogmaals nee hoor. Ik heb een aantal trucs om dat binnen 2 uur netjes te hebben :D Daarbij een groot deel van het huis gebruiken wij helemaal niet. Dus daar ben je dan zo doorheen.

Ach je bent er nu als het goed is vanaf.
Heb vanmorgen nog even over je 'geroddeld' met Marc :P

Ons huis is vanmorgen getekend en nu definitief verkocht *\o/*

Melliepelliepaard mijn vriend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:25

Gefeliciteerd Claudia.
Wij hebben aanstaande woensdag eindelijk de overdracht van onze nieuwe woning.
Donderdag begint de aannemer gelijk en pas 2 maart is de overdracht van onze huidige woning.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:48

Nou gisteren eerste kijkers en nu al een bod boven de VP binnen. Maar m'n vriend wil wachten...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:54

Dat klinkt al heel goed! Komen er nog meer kijkers? Anders zou ik nog heel even wachten

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 5

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:17

Ja dinsdag nog een hele rits. Neig toch ook naar even wachten. Al is deze bieding wel zonder voorbehouden, da's zeker wel aantrekkelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:45

Ik zit ook midden in het proces van een huis kopen, vandaag de financiering definitief rond gekregen. Tis bij mij ook super snel gegaan. Huis is vrijdag middag laat online gekomen, ik heb maandag ochtend vroeg gebeld voor een bezichtiging. Donderdag bezichtigd (was de eerste) en direct geboden. Dat bod is vrijdag om 15.00 afgewezen. Om 15.15 een nieuw bod gedaan (de vraagprijs) en om 16.00 is dat geaccepteerd. De donderdag erop hebben we t voorlopig koopcontract getekend. Dat is dus een week na de eerste bezichtiging, maar het was ook 2 weken nadat de verkoper besloten had te verkopen en een makelaar had benaderd.

Maandag een bouwtechnische keuring en een taxatie laten doen, die waren allebei goed (geen gekke dingen uit de bouwtechnische keuring, en de taxatiewaarde was precies zo hoog als de vraagprijs. Na verbouwen komt daar nog €16.000,- bij.

Vandaag liep de deadline voor de financiering af, dat vond ik ook wel ff spannend.

Ik vond zelf de tijd tussen de acceptatie van het bod en het tekenen van het voorlopig koopcontract het aller spannendst. De tijd waarin de verkoper zich nog terug kan trekken en je daar als koper niets aan kan doen. Dit wilde ik ook echt zo snel mogelijk gedaan hebben.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:11

Hier is het ook zo rap gegaan... huis stond nog niet op Funda toen ik ging kijken was de tweede aangezien de eerste in de ochtend kon en ik alleen de middag... vrijdag wezen kijken en maandag middag 16.00 uur waren we rond. Week er op voorlopig contract getekend.

Taxatie ligt iets onder de verkoop prijs maar ik financier maar 90% van de verkoopprijs, rest is eigen middelen, dus om die 2500 euro spande het al niet meer bij financieel rond krijgen.

Nu nog 5 weken en dan krijg ik de sleutel

FNRS Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS
KNHS Jury Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+9

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:11

Gefeliciteerd, Vjestagirl :j Ga je dichter bij je werk wonen ?

Klinkt goed, Swah!

Ik ben vandaag ook bij een huis geweest waar veel belangstelling voor was en daar was ik de eerste. Ook weer een biedingsformulier invullen. Heb mijn aankoopmakelaar om advies gevraagd, wat een gedoe joh.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:26

Swah schreef:
Ja dinsdag nog een hele rits. Neig toch ook naar even wachten. Al is deze bieding wel zonder voorbehouden, da's zeker wel aantrekkelijk.

Ook zonder voorbehoud van financiering? Dat is lekker. Snap alleen nooit zo dat kopers dat doen, ookal is het ver onder je max.

Maar wel fijn hoor al zo’n goed bod, maar zeker dinsdag afwachten.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Halina Voice x Jazz - L1/L2 - verkocht

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:27

Wij waren vandaag ook weer bij een huis. Het was spik en span. Maar ik vond het verder niet zo veel. Dus de zoektocht gaat weer vrolijk -kuch- verder..

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Halina Voice x Jazz - L1/L2 - verkocht

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:22

Fitzroy schreef:
Gefeliciteerd, Vjestagirl :j Ga je dichter bij je werk wonen ?

Ja. Ze verplaatsen mijn werk van Eindhoven naar Utrecht. Aangezien ik nu in Breda woon is mijn reistijd straks echt niet meer acceptabel. Dus ik verhuis nu naar Zaltbommel. Zowel Eindhoven als Utrecht zijn goed bereikbaar vanaf daar, vooral ook met de trein (wat wel n grote plus is als je voor de NS werkt)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:05

Gefeliciteerd Vjestagirl en ynskek.
En de anderen succes bij de zoektocht.

Tsja als je (een deel van) het geld zelf hebt kun je wel zonder vv financiering doen. Volgens de makelaar doen deze kopers het puur met eigen middelen.