Veiligheidshalster

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Quir

Veiligheidshalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-20 13:20

Normaal gesproken staan mijn paarden altijd zonder halsters buiten (en ook op stal uiteraard altijd zonder) en in principe blijft dat ook zo. Eén van de paarden is alleen nogal terughoudend naar "vreemde" mensen, wat normaal gesproken geen probleem is en in gewone situaties wordt het al steeds beter. Ik kan haar zelf echt altijd zonder problemen direct pakken, zelfs in stressvolle situaties en dan ook geen problemen om een halster om te doen, echter kunnen andere mensen niet of met heel veel moeite een halster om krijgen in stress situaties (en wanneer het nodig is, is er vaak sprake van een stress situatie). Meestal is haar pakken als ze een halster om heeft wel goed te doen voor vreemde, dus echt het halster omdoen is het probleem.

Daarom dus op zoek naar een goed veiligheidshalster die ze om kunnen houden op de wei als wij langere tijd van huis zijn of als andere mensen de paarden verzorgen als wij bijvoorbeeld op vakantie zijn.

Ze staan op zeer grote weides (10 ha) met veel bomen en struiken en ook stukken bosrand waar ze deel in kunnen. Dus halster moet makkelijk losgaan/breken als ze hier in vast komen te zitten, maar ook als ze met een voet erin komen of een ander paard, etc.
Echter moet het ook een zacht halster zijn, omdat een ander paard echt héél snel kale plekken en schuurplekken krijgt, enige wat tot nu toe goed gaat zijn bont halsters of met fleece aan de binnenkant.

Wie weet een echt goed veiligheidshalster die ook comfortabel zit? Liefst een halster waar het "breekdeel" vervangen kan worden in plaats van meteen het hele halster. Liever geen halster met klittenband, jongste maakt dat zelf los. :+

En bestaan er halsters die op een simpele manier "vast" te zetten zijn dat je ze ook veilig mee kunt nemen en niet direct los zijn als ze een keer schrikken of iets? Al twijfel ik een beetje of ik dat wel moet doen, stel dat ze vergeten het weer "los" te maken zodra ze de wei op gaan en alsnog vast komen te zitten.

Tips voor goede halsters zijn welkom. :D

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:23

Ik heb deze voor mijn paard:
https://www.paardeerlijk.nl/a-52673652/ ... escription

Je kunt hierbij bij de meeste halsters een stukje vervangen door dit leertje. Bij teveel druk springt deze open en komt het halster los. Ik heb bij een gewoon halster dit stukje vervangen en er altijd eentje extra op stal. Komt niet zomaar los als ze klieren en is makkelijk te vervangen indien het toch een keer nodig is.

FCSA

Re: Veiligheidshalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:27

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie