Draagdoek

Moderators: Giolli, ynskek, Dani, Mjetterd, Polly, Ladybird, Hanmar

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:24

Anoniem schreef:
De aankomende maand hoef ik niet meer te sporten :=
Bijna 23 kg aan kindjes én bijna 23 weken zwanger...

[ [url=m/2tTzRL.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Wat heerlijk? Altijd lastig te zien zo in de doek, maar hoe oud zijn jouw kindjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 07:42

Ik heb zelf een meisje van 1,5 en de voorste is ons neefje van 6 maanden (maar zwaarder dan mijn dreumes := )
En in mei krijgen wij er een meisje bij.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:13

Anoniem schreef:
De aankomende maand hoef ik niet meer te sporten :=
Bijna 23 kg aan kindjes én bijna 23 weken zwanger...

[ [url=m/2tTzRL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf hoor!
Zitten ze samen in 1 doek?

Dubbeldragen heb ik ooit voor de foto een keertje gedaan, maar vond ik toch te zwaar.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 12:20

Ja klopt, in een maat 7 zitten ze :D

Ik vond het ook echt loeizwaar. Hoop dat het met mijn eigen nr 2 straks iets makkelijker gaat, maar dat scheelt een kg of 7 dus dat is al een hoop!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:09

Ik vond het ergens ook wel weer prettig, alsof je het je meer in balans houd ofzo. Wat gewicht voor en wat gewicht achter.
Was wel loeizwaar voor m’n bekken qua totaal gewicht, maar hield het ook wel soort van op z’n plaats?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:44

Mag ik jullie nog eens om ervaringen en advies vragen?

Ik kreeg een ruilaanbod voor mijn Wompat preschooldrager. Het gaat om een Woven Wings Snaefell mt 8 (https://wovenwings.co.uk/products/snaefell) 320 g/m. Hoe dragen Woven Wings en heeft iemand een idee van de waarde van die doek tweedehands?

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 05:52

Yalou heeft deze doek in een andere kleur, heb deze nog niet geprobeerd. Maar yak is heerlijk qua draagkracht! Echt een peuterwaardige doek.

Maar qua marktwaarde is het niet veel ben ik bang. Maat 4-6 gaat voor €100 ongeveer? Een maat 8 is wel uniek, maar WW kennende ook zo’n 6 meter lang, dus écht heel veel stof :7

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 07:37

Zijn WW nog steeds zo smal in vergelijking met andere merken? Dat was een aantal jaar geleden wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 07:42

Qua looks en dragen vind ik hem geweldig. De yakjes vallen qua maat ‘gewoon’. Die zijn niet extra lang zoals de andere WW doeken. Mijn maat 6 is precies 4,60m
Qua marktwaarde zijn ze inderdaad niet zo veel waard. Ik heb mijn maat 6 voor iets minder dan €100,- gekocht.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 08:30

Esplendido schreef:
Zijn WW nog steeds zo smal in vergelijking met andere merken? Dat was een aantal jaar geleden wel.

Ja, de meeste wel! Maar het verschilt wel iets qua blend. Maar de loom waarop ze weven is erg smal, dus veel scheelt het niet onderling. 56-63 cm ongeveer, meen ik?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:01

Ik heb m’n doek te koop gezet (met pijn in m’n hart want hij is zo mooi), maar ik wil er een fijne draagzak voor terugkopen waarmee ik straks ook kan rugdragen. Rugdragen met een doek is niet aan mij besteed.

Ik wil wat zakken gaan testen, maar wil dan eigenlijk alvast een shortlist hebben. Wat is jullie aller fijnste draagzak? Ik lees dan heel vaak de Lennylamb, dus die wil ik sowieso proberen, maar zijn er verder nog fijne? Ik vind Artipoppe moooooooi, maar ik begreep dat die niet per de heel prettig dragen?

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:26

Lennylamb en artipoppe draagzak heb ik geen ervaring mee. Enige die wij hebben gebruikt was een manduca. Die kan je op Marktplaats voor een mooie prijs vinden. Anders zou ik zeker een draagconsult proberen.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:28

Ik vond er heel veel mooi, maar die vond ml allemaal niet fijn zitten. De Tula (die ik het minst mooi vond), die zat hem het beste. Terwijl vrienden van ons die echt niet fijn vinden.
Je moet gewoon naar een zaak gaan (wij hebben er een consult voor gehad), die er meerdere heeft en dan gaan proberen. Dat is de enige manier om er achter te komen welke er voor jou goed past denk ik. Het is gewoon zo verschillend per persoon.

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:42

Neko Slings heeft leuke dragers.
Lennylamb
Ik vind de ISARA THE ONE heel fijn!
Tula
Ergobaby
Kokadi (heb ik te koop toddler geschikt vanaf maat 74)
Custom Made dragers gemaakt van een doek kan ook.
Limas baby
Uhm, er is zoooo veel.

De zeitgeist schijnt idd niet zo’n mooie pasvorm te hebben.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:43

Ik vond de Neko echt het allerprettigst.
Zo zacht en ik voelde mijn zoon amper qua gewicht.

I love you to the moon and back

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:44

Stille meelezer meldt zich.
Ik heb een peuterdrager van Oscha, de Cairis is echt heel fijn vind ik. Half buckle is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:46

Ik heb een custom laten maken naar wens. Half buckle weliswaar en staat te koop omdat wij eigenlijk te vaak met doeken dragen en ik nog een half buckle heb! Mocht je interesse hebben mag je altijd een pb sturen. Hij is geschikt voor maat 62 tot 104/110 :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:51

Ik heb een tula nu net die vind ik heel fijn. Heb ook gedragen met een bondolino, was ook fijn maar druk werd minder fijn verdeeld vond ik. Heb ook een ergobaby toddler gehad, is meer voor grotere kindjes, geen baby zeg maar.

Ik krijg een doek ook niet fatsoenlijk op de rug geknoopt. Vind dat wel het mooiste eigenlijk. Tula is niet eens mooi maar vond ik wel de fijnste.

[o]

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:55

Precies dat laatste Verootje. Comfort gaat toch voor uiterlijk, zeker als ze zwaarder worden.

Als je zo enorm blij bent met je doek, kun je er ook daar een van laten maken idd.

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:55

Ik vind de Tula prima dragen, maar ze zijn niet zo lekker soepel helaas. Als je je doek nog steeds zo mooi en fijn vind, zou ik toch eens kijken naar een conversie? Maakt hem ook gelijk een stuk specialer voor jou.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:00

Ben dol op onze Emeibaby :) fijn aan te passen. Heb ook nog een kokadi flip toddler

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:15

Full buckle heb ik nog niet de perfecte gevonden, maar dat is meer omdat ik erg smal ben en banden vaak niet strak genoeg kunnen. Als je niet zo ieniemienie bent als ik, zijn er best wel wat fijne draagzakken.
Vond ByKay niet verkeerd, alleen kon de heupband niet strak genoeg. Isara zat ook fijn, maar daarvan konden de schouderbanden niet strak genoeg. Ergobaby ook gepast, vond ik niet prettig zitten. LennyLamb paste wel heel fijn en zacht maar vond ik te veel gespen hebben waar ik mij aan irriteer. Tula vond ik oncomfortabel qua schouderpads maar die paste wel goed en heeft exact de clips die ik wil.
Ik kijk nu zelf naar Neko, die ziet er uit alsof hij ook voor smalle maatjes is, maar heb nog geen full buckle weten te bemachtigen om te passen. De half buckles ervan zijn in ieder geval wel erg fijn!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:16

Ik ben mij aan het orienteren op een draagzak die ook geschikt zou zijn voor een newborn baby. Het is nieuw voor mij, de baby komt pas in mei dus ik heb nog even tijd. Ik heb Bykay carriers gevonden en lees over Tula ergonomische dragers. Wat raden jullie aan?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:22

Passen :D
Zowel ByKay en Tula zijn inmiddels bij de meeste babyzaken te vinden. Maar lees jezelf van te voren wel goed in en laat je niet alles op de mouw spelden door de verkoopsters -O-

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:30

Wij hebben een Zeitgeist en man en ik vinden hem fijn om mee te dragen, pak hem zowat dagelijks. RS komt nog maar heel af en toe van de stapel. Mijn man heeft verder niet zo veel met doeken en dragen maar sinds we deze hebben pakt hij uit zichzelf F om te dragen.

Wij hebben wel de verstelbare baby versie en niet de peutervariant die maar 1 stand heeft. Heb er alleen nog niet mee op de rug gedragen omdat F nog niet zelf kan zitten. Ik kan me voorstellen dat je dan een bandje mist voor je borst, maar dat merken we dan wel.
Zo nu en dan heb ik J van net 2 jaar er in en heel af en toe gaat M van 3 (16 kg) er ook in, alles op de grootste stand. Zelfs dat is goed te doen.