Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:36

Muronia schreef:
Haha nou iedereen hier aan het springen, wat grappig!

Edit: dat zijn ook meteen wel beste sprongen miesje zeg!

Ik heb een vraag..wat is nou goede beenbescherming bij het springen en wat is echt overbodig? Ik heb eigenlijk alleen peesbeschermers voor de voorbenen en ik wou eens kijken naar een nieuwe set beschermers. Maar.. wat heb ik nodig? Voor beschermers. Achter..kogelbeschermers of moeten dat ook hoge beschermers zijn? Springschoenen..heb je die ook nodig?

Haha ja bij de vorige eigenaar heeft ze meer gesprongen. Zijn zelf ook niet gelijk zo hoog gegaan hoor _/-\o_

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:55

Na 2 weken eindelijk weer te paard
Afbeelding
Afbeelding

TE KOOP: Perfect Fit MT, zwart hengstveulen dressuur sportstam

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:29

Miesje inderdaad lastig van Kane, zeker als je zulke wisselende verhalen hoort..
Inderdaad maar proberen los te laten en te genieten van je nieuwe topper!
Ik ben ook een dressuuruiter die het af en toe best heel leuk vind om een beetje te springen :P
Ziet er leuk uit!

Muronia ik heb normaal met dressuur alleen voor beschermers om (in de zomer als ze 4 kant op ijzers staat wel rondom) en als me zusje met haar gaat springen doen we achter wel beschermers om. Springschoenen gebruik ik nooit.
Gewoon dit soort:
https://www.divoza.com/nl/pagony-pro-ve ... vlEALw_wcB

Ziet er netjes uit Mirjam!

Wij gaan straks oefendressuur rijden. Ze hebben vanavond oefendressuur op de locatie waar ik morgen regio heb. Mooi een oefenrondje :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+27
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:27

Zo trots op Kennie <3 Tijdens de oefendressuur vond ze de hele entourage om de ring heen nog best heel spannend maar na een paar rondjes was dat goed. Fijn kunnen rijden en daarmee 214 punten gereden :) (denk wel iets royaal gepunt).

Gisteren de regio gehad, ze had iets de turbo aanstaan maar liet zich echt heel fijn rijden. Heb echt genoten, de groep was echt sterk dus geen idee wat we konden verwachten qua punten/plaatsing.
Ontzetten gaaf als je dan je naam op het scherm ziet staan dat je gereed moet houden voor de prijsuitreiking.
Bij de C jury kregen we 204 punten en stonden we 7e geplaatst en bij de H jury 207,5 en stonden we 3e geplaatst. Totaal goed voor de 6e prijs :D

Misschien dat we binnenkort nog 1x B starten en anders gaan we denk ik outdoor over naar de L1 :)

Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:35

Wauw mooie punten Melis! Ben je nu sowieso door naar de kampioenschappen? Misschien moet ik toch maar is mijn best gaan doen van de zomer om de selecties mee te rijden.

Hier gaat alles rustig. Ik ben een mooi weer ruiter dus de laatste 2 weken niet heel actief geweest. 16 feb hebben wij weer wedstrijd dus vanaf donderdag gaan we weer even serieus trainen.

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack L1+2 & fulltime levensgenieter.

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:45

Nee er mochten er 3 door naar het NK. Wel heel leuk om mee te rijden met de selecties.

Leuk dat jullie ook weer gaan starten! 4 april ga ik oefendressuur L1 doen en dan 8 april voor het eerst officieel. En half maart nog een keer B.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:23

<3 zijn eerste wedstrijd, fnrs F4, zit beetje tussen B en L1 in.
213punten dus zeg maar "winst" 8-)
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:04

@Melissa oh joh zo weinig! Maar wel een gave ervaring lijkt mij!

Hij is zo zoet volgens mij Mirjam! Die ga je vast missen als hij verkocht is!

Weersvoorspellingen zijn niet heel erg fijn vanaf morgen... vooral veel regen! Gok dat er weinig valt te rijden voordat e op wedstrijd de 16de. Ik heb een nieuw hoofdstel voor mijn verjaardag gekregen. Geinig dat als je jarig bent je dingen voor je paard vraagr ipv voor jezelf.

Even showen:
Afbeelding

En vandaag lekker even aan de longe gelopen:

Afbeelding

Afbeelding

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:10

Wat een mooie punten Melissa! Super zeg <3

Mirjam wat doet hij het toch super, ziet er heel leuk uit! Wil je bijrijder hem niet hebben? Ze doen het zo leuk haha :P

Wat ziet Jack er goed uit Nouk! Nog gefeliciteerd!
Mijn cadeautjes zijn ook meestal voor het peerd hahaha

Wij zijn nog druk aan het lessen. De flappen zijn inmiddels geen probleem meer, die vind ze wel leuk en ze wordt lekker enthousiast en brutaal _O-

Dus we zijn weer bezig met de volgende stappen. Hangen & dr overal aanraken, wiebelen, zwaaien, been nabootsen door tegen d'r buik aan te kloppen e.d.
Ik krijg er gewoon spierpijn van _O-

Maar idd, het wordt verschrikkelijk weer komende week, dus ben ook bang dat we iets minder doen _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:19

Oh gaan zeker tranen vloeien als hij verkocht is, tis zo'n leukerd :o

Weervoorspellingen zijn drama :\

Sanne, bijrijdertje zou wel willen, maar ze heeft al een pony en 2mag nooit van haar moeder :')
Jij ook knappe powny *\o/*

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:17

Mooie punten Melissa!!

Mirjam, wat leuk zijn eerste wedstrijd, ook goed gedaan zo te zien! <3

Nouklime, mooi hoofdstel!!! Gefeliciteerd nog met je verjaardag.
Hoe groot is Jack eigenlijk? :oo

Jullie ook nog goed bezig sanne!

Hier momenteel niet heel actief met rijden moet ik eerlijk zeggen. Druk met andere dingen. Zieke opa, veel mee naar het ziekenhuis. Daarnaast nog werken en onze kleine meid verdient natuurlijk ook haar aandacht :j
Morgen stond op de planning om even weer lekker te gaan rijden, maar helaas gaat dat toch maar niet door als je de weersvoorspellingen ziet :n

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:42

Jullie gaan lekker Sanne! Hoop dat je hier echt profijt van onder het zadel ook gaat hebben. Dat zou heel fijn zijn!

Bah Miesje nooit leuk zieke grootouders. Bezoekje aan het ziekenhuis is ook ongeveer een halve dag besteding duurt meestal vrij lang allemaal daar.

Jack is net geen 1.60. Okay ook net geen 1.59 haha!

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:44

Oh en thanks Sanne dat je hem er goed uit vind zien! Ik had onwijs veel moeite om hem op gewicht te krijgen deze winter. En ben eigenlijk pas sinds 2 a 3 weken tevreden met hoe hij eruit ziet. Mag nog iets voller vind ik zodat hij vetjes aan omzetten in spieren maar ben heel blij met dit beeld nu!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:05

Herkenbaar Nouk, ik houd Nova soms ook lastig gewicht. Ze krijgt nu Pabo Fibrebeet en dat vind ze niet alleen megalekker, het werkt ook goed voor haar!

Ah Miesje, familie gaat dan altijd even voor...

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:26

Die heb ik ook nu sinds een week! Tot nu toe heel tevreden over!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:39

Mirjam wat een mooi debuut voor Kenzo!

Wat een mooi hoofdstel Noulime! En heel herkenbaar dat je dingen vraagt voor het paard haha
Jack ziet er goed uit!

Sanne wat super nat Nova het zo goed oppakt! Doe je op moment ook gewoon rijden erbij naast of eerst hier volledig het vertrouwen in vinden?

Ja bah zeg wat een weer.. En vrijdag en zaterdag was het zo lekker buiten

Miesje sterkte met je opa!
Ik kan me voorstellen dat je vandaag niet bent gaan rijden..

Nouklime Jack lijkt onder jouw wel groter dan 1.60!
Ken hebben we ook wel wat moeite mee om haar op geweicht te houden, ze is zeker niet te mager maar zou best iets meer mogen. Meer hooi dan ze krijgt wil ze niet eten. Heb haar nu sinds een week of 2 deels op merriebrok staan en daar doet ze het goed op
Straks van het voorjaar als ze weer meer gras hebben wordt het wel weer iets makkelijker

Ken deed het fijn afgelopen week :D Wijken gaat ze steeds beter begrijpen en middengalop vind ze alleen maar heel leuk, nu het terugrijden nog :+

Sinds gisteren ben ik oververhuisd, heerlijk mn eigen stekkie. Beetje onwennig nog, en het idee dat het echt van mij is haha.
Maar ontzettend blij met hoe het is geworden na 7 maand klussen met heel veel lieven mensen om mij heen. Had zeker niet verwacht dat het zo mooi zou worden.
Nu alleen nog wat meer aankleden en de gordijnen moeten nog geleverd worden.
Komen 2 foto's van Ken aan de muur straks <3
Even voor de beeldvorming, zo kocht ik het 7 maand terug

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu bijna klaar <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 00:10

Knappe Kennie!
Oh goed opgeknapt.

Oh hoe schattig de pony's hebben saampjes instagram account <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 00:17

Wow dat heb je goed opgeknapt! Daar zal wel wat tijd ingezeten hebben!
Maar lekker dat je er nu woont hoor!

Ik rijd momenteel helemaal niet, we pakken in de lessen weer het opstappen langzaam mee. Daar werken we nu rustig naartoe.
Hierbij hangen we zowel links als rechts, en rechts vind ze soms erg ingewikkeld haha. Niet gek ook, heb ik meer dan een jaar niet gedaan (toen ik d'r net had wel namelijk).

Maar vooral het aanraken terwijl ik hang is belangrijk. Als ik er opzit moet ik alles aan kunnen raken, flanken, billen enz. Dat oefenen we nu met het hangen. Als je op de grond staat is het geen probleem maar 2 dingen tegelijk kan ze soms moeilijk verwerken (vooral de combinatie links en rechts)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:33

Nou ik heb er vandaag in de les voor het eerst weer op gezeten *D

Ze begint spannende dingen echt op een andere manier te verwerken. Ze kan de spanning veel sneller loslaten en gaat meer nadenken.

Hangen ging zo goed dat we ook maar gingen zitten, en dat ging eigenlijk ook wel goed! Ze vond het uiteraard weer even spannend, maar dat is niet erg. Linksom, rechtsom gestapt, stilstaan is soms moeilijker voor d'r dan lopen. En daarna was het goed en zijn er gestopt. Weer genoeg om te verwerken *D

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:17

Sanne wat een fijn bericht! Hopen dat jullie van de zomer gewoon lekker door het bos kunnen crossen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:04

Melissa wauw knap bezig in je huis! Mooi hoor!

Sanne wat goed dat je er weer op hebt gezeten. Ik gun jullie mooie vooruitgang nu verder!

Nouklime leuk dat je er weer bij bent hier :)

Waar is Pattypaard gebleven eigenlijk?

Miesje hoe gaat het nu met opa?

Ik heb na mn operatie 3 weekjes aan de kant gezeten maar gisteren voor het eerst weer zelf kunnen rijden. We hadden een clinic van Jan Willem Vooren in de manege. Wat leerzaam zeg! Ik ben heel blij met de tips, geeft toch even weer een andere inkijk als je eens bij iemand anders lest. We hebben nog 3 lessen van hem te gaan, ik ben heel benieuwd wat hij ons nog meer bij brengt. Gisteren lag de nadruk erop dat haar interesse bij mij moest liggen en niet bij de omgeving, mijn handhouding (binnenhand wat liften, open houding zodat je mee kunt zijn en niet op slot gaat en het aanspringen in de galop (en daarna blijven rijden/werken en niet gewoon meeliften). Ik vond het heel fijn. Voor wie zin heeft, hier een lang filmpje ervan:

[o]
Wainonia (v. Oliver) voor 2021 gedekt door Lenard
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller)
Aik (v. Highline x Jetset D)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:01

Sanne super dat je er weer op hebt gezeten!

Muronia fijn dat je weer lekker kan rijden, heerlijk!
Klinkt heel leerzaam de clinic!

Wij hebben afgelopen weekend fijn kunnen trainen, wijken gaat ze steeds beter snappen :)
Gisteren het nieuwe zadel opgehaald, had vandaag graag willen rijden maar niet verstandig met die storm.
Over 2 weken komen ze het zadel nog napassen dus wil wel een aantal keer gereden hebben.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 08:52

Goed Melissa dat het wijken steeds beter lukt. Zijn wij ook mee bezig. Het weer werkt niet heel erg mee he momenteel, rijden in een storm doe ik ook niet hoor. We hebben nog geluk dat de boel niet is bevroren dit jaar, dus ik klaag verder niet.

De clinic is inderdaad heel leerzaam. De eerste keer stelde hij de vraag wat we zouden willen leren. Ik had er niet meteen antwoord op maar na het terugzien van de filmpjes heb ik toch wel wat vragen aan hem. Die nemen we mee naar de volgende keer.

[o]
Wainonia (v. Oliver) voor 2021 gedekt door Lenard
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 4 voor 2021 drachtig van Ecksteins Eminenz
Florentino (v. Florencio x Rockefeller)
Aik (v. Highline x Jetset D)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:42

Inderdaad gelukkig geen bevroren bodems. Deze temperaturen bevallen me eigenlijk wel prima haha.

Altijd wel handig om dan beeldmateriaal te hebben, kun je de volgende keer mooi weer mee verder

Ken heeft vandaag geoefend voor zeepaard :+

Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:25

Melissa, wauw wat is je huisje mooi opgeknapt zeg!

XSanne dat gaat weer een stapje beter, echte volhouder <3

Muronia, leuk die clinic, zag je filmpjes al voorbij komen op facebook!
Met mijn opa gaat het niet heel erg lekker. Van de week werd hij niet lekker is met ambulance naar zkh gebracht. Heeft bij alle ellende die hij al heeft ook nog een hartinfarct gehad -O-
As donderdag zou hij geopereerd worden, maar zijn lichaam kan het niet aan om nog onder narcose te gaan.. Morgen ga ik weer met hem naar UMCG om te kijken wat de optie's zijn...
Operatie is eigenlijk wel echt nodig, doordat ze huidlk... hebben verwijderd heeft hij een mega groot gat in zijn neus, dit is nu een open wond omdat de plastisch chirurg dit moet opereren.. Wond mag alleen niet te lang zo open blijven... Hopelijk hebben ze een andere oplossing! ;(

Jackie Daniel's E.T.
Fanny v terwupping