Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Lous, Melissa0304

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:59

miezelke schreef:
Hier is ze dan, mijn merrie :) . Kruising Connemara x Irisch Draught, 7 jaar. Vanmorgen gebracht:
[ [url=m/mp0Kys.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ypha4y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze heeft nog een jasje aan want ze is geschoren. Hopelijk groeit haar vacht snel aan en kan ik het deken binnenkort uitlaten.
Ze is wel helemaal happy nu met die wind, en op 'n nieuwe plaats en met vreemde paarden in de buurt :):) Hopelijk keert straks de rust terug en ga ik een zorgeloze nacht tegemoet........

Oooh die is knap!!

Veertje2 schreef:
In de tussentijd zijn wij ook geslaagd.
Ontmoet onze jonkie Redneck aka Red.

Samen met onze schimmel Bob
[ [url=m/fx15d8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh maar die vind ik ook leuk :')

Help allemaal leukerdjes! Gefeliciteerd allemaal

Autumnn

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:39

Wat een leuke paarden allemaal, gefeliciteerd <3

In April ga ik het paard van mijn vriendin oppakken (na de blessure) wat ze me heeft aangeboden zodat ik een keuze kan gaan maken. Spannend *\o/*

+ 01.03.2018
Ik mis je, grote vriendin
♥♥♥

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:38

gefeliciteerd met jullie paardjes! Zien er knap uit! :D

Mijn 2e bezichtiging beviel goed! Gaan nu rustig verder. Ze is al klinisch en rx goedgekeurd, incl hals en rug, eind 2018, dus toen ze ongeveer 3,5 was. Maar nu twijfel ik een beetje of we de rx over moeten doen. Aan de ene kant is het best veel geld (600-800,-) maar aan de andere kant moet ze wel een tijd meegaan. Klinisch gaan we sws over doen. Wat zouden jullie doen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:01

Leuk alle nieuwe paardjes!

Autumnn ga je dat paard rijden om te kopen? Of wil je op termijn zelf een paard aanschaffen?

Cookie2222 ik hield ook vast aan röntgen keuren. Dit na de ziekteperiode van mijn merrie, ik niet op nog meer ellende zit te wachten. Totdat ik dit stukje online las. Denk dat gezond verstand en klinisch minstens zo belangrijk zijn. Er zit wel een kern van waarheid in, in onderstaande artikel.

https://www.horses.nl/opinie/laat-je-ho ... -de-schop/

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:05

MISTRAL94 schreef:

Autumnn ga je dat paard rijden om te kopen? Of wil je op termijn zelf een paard aanschaffen?

Cookie2222 ik hield ook vast aan röntgen keuren. Dit na de ziekteperiode van mijn merrie, ik niet op nog meer ellende zit te wachten. Totdat ik dit stukje online las. Denk dat gezond verstand en klinisch minstens zo belangrijk zijn. Er zit wel een kern van waarheid in, in onderstaande artikel.

Dat eerste :) paard heeft een tijd stilgestaan na blessure. Gaan hem samen oppakken zodat ik kan kijken of het wat voor mij is

+ 01.03.2018
♥♥♥

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:06

Cookie2222 schreef:

Mijn 2e bezichtiging beviel goed! Gaan nu rustig verder. Ze is al klinisch en rx goedgekeurd, incl hals en rug, eind 2018, dus toen ze ongeveer 3,5 was. Maar nu twijfel ik een beetje of we de rx over moeten doen. Aan de ene kant is het best veel geld (600-800,-) maar aan de andere kant moet ze wel een tijd meegaan. Klinisch gaan we sws over doen. Wat zouden jullie doen?

Je wil, denk ik, zien of er voor de leeftijd vreemde slijtage is opgetreden (wat pas gebeurt bij belasting) of dat er door bijv een ongeval schade is. Dus dan is 1,5 jaar best een periode, zeker op deze leeftijd.

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:08

Nog 2 nachtjes slapen dan mag ik ein-de-lijk mijn nieuwe aanwinst gaan ophalen!

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:51

Autumnn schreef:
MISTRAL94 schreef:

Dat eerste :) paard heeft een tijd stilgestaan na blessure. Gaan hem samen oppakken zodat ik kan kijken of het wat voor mij is

Leuk om dat samen op te pakken. Hopelijk heb je er een toekomstig paard aan. Wat is het voor 1?

Chubby spannend wat voor paard heb heb je gekocht?

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:54

Mistral, zeker waar. Maar aan de andere kant kun je wel zien wat er al zit en een risico inschatten of dit in de toekomst problemen kan geven.

Chubby, ja klopt! Ik ga er nog maar even rustig over nadenken. En iig de vorige foto’s even goed bekijken.
En spannend! Wat voor een?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:58

Een Spanjaard :D

+ 01.03.2018
♥♥♥

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:12

Een Ier :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:13

Ik vond het antwoord van Autumn zo grappig aansluiten bij mijn antwoord ;)

Ik kocht een paar weken geleden al een Tinker. Maar duurde ff voor ik haar op kon halen. Foto staat een paar paginas terug ook:

Afbeelding

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:16

Gaaf dier!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:47

Cookie2222 schreef:
Mistral, zeker waar. Maar aan de andere kant kun je wel zien wat er al zit en een risico inschatten of dit in de toekomst problemen kan geven.

Chubby, ja klopt! Ik ga er nog maar even rustig over nadenken. En iig de vorige foto’s even goed bekijken.
En spannend! Wat voor een?

Was mijn idee eerst ook hoor. Ik zat ook te dubben bij het paard waar ik geweest ben of zij op de foto moet voor rug en hals. Maar als je dat stuk dan van een Fokker leest is het toch niet zo simpel als gedacht. Ik vind het lastig. Ik denk dat het ook een stukje schijnveiligheid geeft.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:47

Grappig ik hoop dat ik jullie straks kan opvolgen met een belg :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:37

Cookie2222 schreef:

Ik weet niet hoe dat zou zitten met een verzekering. Als een verzekering nieuwe foto's zou eisen dan zou ik het doen.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:02

Marlies1 schreef:
Wat lief, Seven!
En wat een leuk dier, Miezelke! Altijd leuk om een kruising te zien. Hoe groot is ze?

Ze is 1m62 :)

Veertje2 ook een leukerd! Die heeft zijn naam niet gestolen ;) Quarter?

ZoeZav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:40

Hee ik meld me ook!

Ik ga samen met mijn ouders opzoek naar mijn 1e paard! Het is voor de recreatie (evt. later een leuk proefje maar niet echt veel ambitie). Nu hebben we er 1 op het oog waar we hopelijk volgende week bij gaan kijken! :) Enigste puntje is dat ze kort geleden is ingereden. Ik rijd zelf pas bijna 3 jaar en weet niet of ik dit 'aankan'. Mocht ze komen wil ik niets overhaasten en zal ik eerst de tijd nemen om haar te leren kennen en samen een team te worden door lessen te nemen en hulp te vragen.

xx Zoë

<3 June <3
Instagram voor fotografie: @zav.fotografie
Instagram voor June: @june.the.welsh

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:09

Ontzettende pech met mijn paardje op het moment..

Dierenarts komt dinsdag voor hem, de hoefsmid heeft een plek gezien die leek op straalkanker.. |(

Things never happen the same way twice, dear one.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:14

MISTRAL94 schreef:

Wij hebben een Belg.
Hij doet het super braaf.
Woensdag voor het eerst mee naar de spring les en de zaterdag erna puppypaard sgw regio training.
We gaan het zien.
Alleen moet ie wat makkelijker de vrachtwagen oplopen, dat is nog wel een dingetje

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:02

esje01 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Wij hebben een Belg.
Hij doet het super braaf.
Woensdag voor het eerst mee naar de spring les en de zaterdag erna puppypaard sgw regio training.
We gaan het zien.
Alleen moet ie wat makkelijker de vrachtwagen oplopen, dat is nog wel een dingetje

Die van jullie is gaaf!
Hoe is hij qua karakter?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:34

Kiki1995 schreef:

Dierenarts komt dinsdag voor hem, de hoefsmid heeft een plek gezien die leek op straalkanker.. |(

Ach nee, dit is het laatste wat je verwacht. Hopelijk valt het toch mee. Sterkte in ieder geval :(:)

Waldy
"People who are brutally honest generally enjoy the brutality more than the honesty." - Richard Needham

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:22

Cookie2222 schreef:

Ik zou alles over doen. In een jaar tijd kan zoveel veranderen en zeker is dat zo onder belasting. Heb ook een keer een paard laten keuren die een jaar eerder schoon op de foto was en een jaar later een groot spatrisico had. En die was nog niet eens belast geweest.
Voor de verzekering zijn foto's maar 3 maanden geldig. Dat zegt natuurlijk ook wel wat over het risico op gebreken.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-20 10:56

Kiki1995 schreef:

Wow... Dat is minder. Hoe lang heb je hem nu?

Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:33

Kiki1995 schreef:

Hooflex: https://www.agradi.nl/absorbine-hoeflot ... -355ml.htm

Wel even in overleg met je smid en dierenarts maar het werkt heel goed.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info