[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:44

Debbie schreef:
Hm.. Ik had gehoopt dat de Riva's hoog zouden vallen, maar niet dus :')

Mijn Coventry's zijn 5,5 - 45 - 35
En de Riva's waren maat 39 - 46 - 35

Maar ze voelde echt wel een halve meter hoger.. Kon m'n knieën echt niet buigen, zelfs niet met een hakje erin..

Ik heb voor de Coventry en de Riva beide:
7,5/40 - 49 - 40

Als ik de hoogte vergelijk passen ze beiden heel goed, maar misschien dat de Riva iétsje hoger is. Hoewel kan natuurlijk ook dat mijn Coventry meer zijn ingezakt (4 jaar oud).
En de omvang is iétje kleiner bij Riva (maar deze heeft elastiek), dan de Coventry.

Pallatin

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:54

Mag ik jullie om advies vragen? Ik heb deze laarzen van Lipica, erg mooi maar nu ze zijn ingezakt krijg ik telkens blaren op m’n achillespees. De balein is al eens ingekort, dus ik denk dat de knik in het leer nu de boosdoener is...weet iemand hoe dit opgelost kan worden? En is er een ander merk of model wat jullie aanraden? Ik denk dat zo’n hoge hiel niet geschikt is voor mij. Graag wel maatwerk: ik heb Heule lange benen... :D Afbeelding

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:16

Pallatin schreef:
Mag ik jullie om advies vragen? Ik heb deze laarzen van Lipica, erg mooi maar nu ze zijn ingezakt krijg ik telkens blaren op m’n achillespees. De balein is al eens ingekort, dus ik denk dat de knik in het leer nu de boosdoener is...weet iemand hoe dit opgelost kan worden? En is er een ander merk of model wat jullie aanraden? Ik denk dat zo’n hoge hiel niet geschikt is voor mij. Graag wel maatwerk: ik heb Heule lange benen... :D [ [url=m/wB60XW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt van een bepaald merk sokken met een stukje gel op je achillespees. Ik weet niet hoe of wat, maar misschien kan je die eens opzoeken?

Kilimanjaro & Lovely

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:36

Of misschien een hakverhoger erin. Dan zakt de laars niet meer.

DIRK 13/12/2009 ABE 31/07/2011 SEP 07/10/2015

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:21

Ze zijn wel heeeeel gaaf jeetje <3

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:00

Bij de van haren hebben ze ook stickers speciaal voor achter de hak. Zou wel wel met wat extra's vastzetten dan de sticker die erop zit. Maar dat kan je probleem misschien wel verhelpen :)

meikexlilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:00

Gianti schreef:
Oh ik heb de 39le besteld. Hoe was die qua hoogte?

Qua hoogte was het net te hoog, maar ik denk als het inzakt dat de hoogte voor mij goed was geweest

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:08

Bedankt voor de tips dames! Misschien heeft de schoenmaker nog een goed idee en ik ga denk ik nog even contact opnemen met Lipica, kijken wat zij adviseren...ik denk er toch ernstig aan om nog een paar laarzen te kopen die ik dan met de blauwe blarenmakers kan afwisselen, dan kunnen m’n hielen hopelijk genezen...

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:55

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:01

powertinker Indy van de Esch
B + 25, L1 =24 l2+16 M1 +7

Cranio sacraal therapeut

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:31

robbie88 schreef:
Arantes schreef:
Heeft iemand ervaring met deze laarzen: https://www.drunensruiterhuis.nl/paardr ... al-nn.html ?
Ik heb nu Coventry’s, is het vergelijkbaar of duidelijk wat minder qua kwaliteit?

Afgelopen blz ging het hierover....

Ja, heb ik gelezen maar zijn nog niet hele uitgebreide ervaringen (bv na wat langer gebruik of hoe ze zijn in verhouding tot andere merken), dus was benieuwd of er nog wat meer ervaringen waren. :)

Floran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:10

Arantes schreef:
Ja, heb ik gelezen maar zijn nog niet hele uitgebreide ervaringen (bv na wat langer gebruik of hoe ze zijn in verhouding tot andere merken), dus was benieuwd of er nog wat meer ervaringen waren. :)

Ze zijn ook pas net in de winkels te verkrijgen, dus de lange termijn ervaringen ga je nu nog niet vinden...

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:25

Het zijn wel erg mooie laarzen om te zien. Rits achter schijnt over het algemeen sneller kapot te zijn als een rits voor. Het helpt als je de ritsen dicht doet met een veter door de runner. En dan de veter zo ver mogelijk vasthouden. Het is even oefenen.

Macaron B+6
Vingino M1+8

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:48

Ik heb nieuwe trainingslaarzen erbij :D
Zitten niet perfect aan mijn enkel want geen maatwerk maar als ze niet lekker gaan zitten, dan heb ik mijn deniro's nog :)

Afbeelding

Afbeelding

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:59

Farjen schreef:
Ik heb nieuwe trainingslaarzen erbij :D
Zitten niet perfect aan mijn enkel want geen maatwerk maar als ze niet lekker gaan zitten, dan heb ik mijn deniro's nog :)

[ [url=m/rb9QVJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AanhvV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi! <3 Waar zijn ze van? :D

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:00

Welke zijn dat? Erg mooi! :)

Instagram: icehorse_drifandi
Drífandi frá Ponjée <3

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:11

Ze zijn van Imperial riding :) Ik ben al een hele tijd verliefd op de veterlaarzen van Celeris maar ik vind ze te duur voor gewoon zomaar erbij.
Ik heb vorig jaar nieuwe maatwerk laarzen gekregen dus nog een extra paar dure laarzen vind ik te gek :+
Dit zijn mijn andere trouwens:
Afbeelding
Duidelijk te zien dat die aan de enkel veel smaller zijn

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:54

Floran schreef:
Arantes schreef:

Ze zijn ook pas net in de winkels te verkrijgen, dus de lange termijn ervaringen ga je nu nog niet vinden...

Oh dat wist ik niet, dat ze nieuw waren. Dan inderdaad gewoon kwestie van proberen. Bedankt iig.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:40

Vriendin van mij heeft ze al een ruim jaar. Blijven heel netjes, maar zij draagt ze ook erg weinig dus zegt eigenlijk niet veel.

Ik heb ze zelf al twee keer gepast :') zitten heerlijk, maar voor mij is de hoogte net niks.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:55

Nou Petrie Riva deel 6892 :+

Ik heb nu de 39S binnen gekregen. Zitten een heeeel stuk beter.. Maar twijfel nu wat of ze niet echt te laag zijn :roll:

Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:40

Vind ze eigenlijk nog wel meevallen! De boog is wat laag, maar dat hou je toch met de niet dressuurlaarzen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:02

Je zou eigenlijk een foto moeten maken dat je iets door je knieën gaat om te beoordelen of ze te laag zijn. Ze moeten echt in je knieholte zitten. Door het gebruik gaan ze zeker bij dit model 1,5 tot 2 cm zakken. Als ze nu al niet echt in je knieholte zitten, zijn ze straks echt te laag.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
[ITP] Gideon - Tuschinski x OO Seven van veulen tot heus rijpaard

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:04

Vind de boog ook nog netjes. En volgens mij zitten ze verder prima!

Ik heb altijd t idee dat ze niet zo erg zakken, als ze niet zo hoog zitten :')

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:34

Ik zie dat ze bij je enkel nu al wat "kreuken", als ze te laag zouden zijn dan zou dit niet gebeuren.
Denk dus dat ze prima zijn!

Nu ben ik zelf ook niet van de "laarzen te hoog kopen zodat ze goed inzakken", maar meer van de "kopen en dan zakken ze bijna niet". Maar misschien ligt dat aan het model laars

Momenteel leiden we een jonkie op: Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).
F13 + 3 & L1+5 (eindstand Warlock) & L1+10 (eindstand Feara fan 'e alde ryd)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:55

Debbie schreef:
Nou Petrie Riva deel 6892 :+

Ik heb nu de 39S binnen gekregen. Zitten een heeeel stuk beter.. Maar twijfel nu wat of ze niet echt te laag zijn :roll:

Wat vinden jullie?

[ [url=m/Sn5nLl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tJ5GRl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kkQD92.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze laarzen horen niet ver in de zakken. Dat is bij zulke laarzen zeer ongewenst, want dan gaat de rits bobbelen en heb je grotere kans dat die stuk gaat. Als ze te ver inzakken heb je ze te hoog gekocht.

Ik vind het mooi zitten lijkt, maar je zou even moeten knikken door je knieën om het echt goed te kunnen zeggen.

Kilimanjaro & Lovely