Hooikoorts

Moderators: Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Mjetterd

NatasjavE

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:43

Mijn man heeft behoorlijke hooikoortsklachten. Bij hem zijn het vooral zijn ogen en neus. Die gaan echt helemaal dichtzitten.
Hij gebruikt daarvoor livocab neusspray en Opatanol oogdruppels. Die laatste mogen gewoon over je contactlenzen heen gedruppeld worden.(die hij voor hij zijn ogen laserde droeg) hij had eerst livocab oogdruppels maar die waren niet zo fijn en werkte minder goed.

Hij heeft geen longklachten en gebruikt dus geen tabletten.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:48

Ik heb nooit vermoeidheidsklachten van medicatie gehad. Vergeet niet dat allergieklachten ook veel vermoeidheid geven. Het kost je lichaam nu eenmaal erg veel energie als je immuunsysteem op overdive staat. Rijden met hooikoortsklachten vergelijken met rijden met alcohol op vind ik wel erg overdreven. Al is het natuurlijk als je behoorlijke klachten hebt altijd verstandig om te bedenken of je je goed genoeg voelt om risicovolle dingen te doen wanneer je je beroerd voelt.

Hocus Pocus Branco

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:36

Ik ben helaas erggoed in bijwerkingen krijgen. Vooral dufheid en slaperigheid. Tramadol bv lichte dosering ga ik knock out van. :Z Ook reageer ik vaak allergisch op de allergie medicijnen. -O- en dufheid en niet kunnen autorijden is nu ivm verhuizing absoluut ongewenst. Ik ga zo een tablet nemen. Vandaag geen autorijden gelukkig nodig. Ik heb in de loop van de jaren aardig wat medicatie gehad en gestopt vanwege teveel bijwerkingen. Deze tabletten ken ik niet dus ik ben benieuwd.

Ik ben niet zozeer snotterig maar bijholtes lopen vol met alle gevolgen van dien waardoor ik ni met een opgezwollen hoofd zit. %)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:06

Ik ben sowieso al altijd wel moe. Lang leve kleine kinderen dus weet niet of dat door de medicijnen is of gewoon mijn slaaptekort haha. Let it rain!!!

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:07

De lucht begint hier donker te worden, zin in!!

Heb zulke traanogen dat het lijkt alsof ik gewoon huil (inclusief het gesnotter).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:10

Hier ook donkere lucht.

Let it rain, let it rainnn *\o/*

Splinternieuw zweetdeken te koop! (maat 205)
https://www.bokt.nl/markt/ad/504313/glo ... en-te-koop

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:20

Grijs maar droog. Ik hoop vooral ook dat de verhuizing met minder allergie opwekkende planten in de omgeving effect gaat hebben. Gister in oude huis en straat bleef ik niezen en vollopen. Nieuwe plek duidelijk minder. Hopelijk is dat blijvend.

Y; Dag oude man

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:36

SusanH schreef:
Ik heb nooit vermoeidheidsklachten van medicatie gehad. Vergeet niet dat allergieklachten ook veel vermoeidheid geven. Het kost je lichaam nu eenmaal erg veel energie als je immuunsysteem op overdive staat. Rijden met hooikoortsklachten vergelijken met rijden met alcohol op vind ik wel erg overdreven. Al is het natuurlijk als je behoorlijke klachten hebt altijd verstandig om te bedenken of je je goed genoeg voelt om risicovolle dingen te doen wanneer je je beroerd voelt.

Het MUMC+ denkt daar anders over: https://kno.mumc.nl/actueel/mumc-tv/496 ... aardigheid
(Had nu even geen zin om het bijbehorende artikel op te sporen, maar dit geeft ook een beeld)

Iemand vroeg me een paar dagen geleden of ik verder nog ontdekkingen had gedaan in literatuur. IK vond een antihistaminicum die mogelijk meer verlichting geeft bij vermoeidheidsklachten, maar dat middel is niet op de markt i Nederland, dus heb daar niet dieper naar gezocht. Verder nog niets hoopvols ontdekt helaas.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:38

Ik heb daar zelf gelukkig nog nooit last van gehad. En ja, ik ben ook ooit 1 keer aangeschoten achter het stuur gestapt :+ dus ik weet hoe dat voelt. Was op vakantie in Ierland, en om 1 of andere vage reden vonden we dat de auto echt niet bij de pub kon blijven maar dat hij toch zeker wel terug naar de camping moest 300 meter verderop :=.

Hocus Pocus Branco

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:38

Gaap :O deze pillen zijn geen succes %) word net wakker uit een heel diepe slaap met hoofdpijn. Brn zo duf als wat en hersens staan zo ongeveer uit. Morgen weer de oude pillen. Deze probeer ik wel weer na de verhuizing. Moest vandaag eea doen in huis maar dat gaat nu nog niet lukken :z

De neusspray lijkt wel verlichting te geven gelukkig.

Y; Dag oude man

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 14:40

Hier regent het al de hele tijd!! *\o/* Wat een heerlijkheid, heb nergens last van nu!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:42

Niks, ik hoorde net een paar druppels op het dak, maar het is alweer over.

Y; Dag oude man

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:48

Savonds innemen Karuna en het twee weken de tijd geven

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:54

Is op zich logisch, maar ik kan me nu absoluut geen slaperige dufheid veroorloven :n zit midden in een verhuizing met tijdsdruk. Deze duffe verloren dag is al een ramp. En nu niet kunnen autorijden is gewoon niet mogelijk. Ben daarvoor teveel afhankelijk van mijn bus en zeker nu. Vandaar dat ik het na deverhuizing weer ga proberen. Heb een strip meegekregen als test.

Y; Dag oude man

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:03

Hier ook eindelijk regen. Zo mag het heel lang doorregenen van mij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:48

Heb het filmpje gekeken. Gaat alleen over symptomatische klachten zonder medicijngebruik. En geen test met hoe hij rijdt dus als hij klachtenvrij is. Dat zou dan wel interessant zijn. Hoe rijdt hij als hij wel medicatie gebuikt? En rijdt hij net zo beroerd in de wintermaanden? Ik gebruik het hele seizoen medicatie die goed helpt, heb dus amper klachten. Ben ook goed gewend aan de medicatie en heb geen last van bijwerkingen. Ik geloof dus nooit dat ik ook rij als iemand die 3 glazen bier op heeft.

Hocus Pocus Branco

Talietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:13

Yes regen! Nog wel een kriebelneus..

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:18

SusanH schreef:
Heb het filmpje gekeken. Gaat alleen over symptomatische klachten zonder medicijngebruik. En geen test met hoe hij rijdt dus als hij klachtenvrij is. Dat zou dan wel interessant zijn. Hoe rijdt hij als hij wel medicatie gebuikt? En rijdt hij net zo beroerd in de wintermaanden? Ik gebruik het hele seizoen medicatie die goed helpt, heb dus amper klachten. Ben ook goed gewend aan de medicatie en heb geen last van bijwerkingen. Ik geloof dus nooit dat ik ook rij als iemand die 3 glazen bier op heeft.

Het was geen n=1 onderzoek. Met behulp van die verslaggever lieten ze vooral de onderzoeksopzet zien. En het ging inderdaad om rijden met hooikoortsklachten zonder adequate medicatie. Onderschrijft vooral het belang van goede medicatie icm autorijden.

Talietjuh schreef:
Yes regen! Nog wel een kriebelneus..

Echt heerlijk die regen! Zo maar eindelijk weer eens op de fiets naar het paard.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:59

Nou hier heeft het heel hard geregend en heb nog steeds super erge last :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:57

Zonder medicatie ben ik zo ziek als een hond. Dan stap ik sowieso niet in de auto.

Hocus Pocus Branco

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:59

Vandaag geen klachten! *\o/*

Splinternieuw zweetdeken te koop! (maat 205)
https://www.bokt.nl/markt/ad/504313/glo ... en-te-koop

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 06:54

Nou ik ben wakker geworden met een gigantische hooikoorts aanval. Ik stop niet met niesen, alles jeukt en loopt leeg. Snel pilletje gepakt en hopelijk trekt het zo een beetje weg want dit is echt ff heftig.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Pepperrr
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:37

Aiii sterkte rockwitch!! Niet leuk idd :n

Ik heb ook nog ontzettend last van mijn ogen nog steeds...

If you can't stand the heat then stay away!

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:51

Pff regen of geen regen. Hooikoorts gaat bij mij gewoon door. Vaak is het de eerste 2/3 dagen regen na een droge periode erger dan in de droogte. Dankzij corona pak ik nu mijn tabletjes heel netjes dagelijks (ik was er altijd slordig mee) want anders kan ik echt de deur niet uit -O-
Eergisteren moest ik echt even naar het werk. Dus meer tabletjes genomen omdat ik anders de boel bij elkaar snotterde. Na een dubbele dosering (uh, of iets meer :x ) nergens meer last van gehad (jeej!) Maar gisteren dus wel dubbel zo beroerd van vermoeidheid, hoofdpijn, gevoel van niet wakker worden. Bijna de hele dag geslapen. Dus tja. Dat is ook niet de oplossing. :+

Edit: als ik gestoken word door een daas moet ik ook 2/3 tabletjes nemen van de huisarts. Anders zwel ik op. De werkzame stof werkt als middel om de allergische reactie te verminderen. Dus ik weet wel dat het veilig is verder, maar bah, het is gewoon niet de oplossing. :)

Anouk <3

Pepperrr
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:01

Ik neem ook wel eens dubbel als het echt niet te houden is. Maar ik heb er gelukkig geen bijwerken van :)

If you can't stand the heat then stay away!