Draagdoek

Moderators: Giolli, ynskek, Dani, Mjetterd, Polly, Ladybird, Hanmar

Britt

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 06:37

Voordelen van een draagcover zijn dat je geen nieuwe jas hoeft te kopen, omdat je hem gewoon met je eigen jas kunt gebruiken; en dat je partner hem eventueel ook kan gebruiken, omdat hij universeel is. En de prijs, want ze zijn natuurlijk een stuk prijs vriendelijker dan een hele jas.
Nadelen zijn dat ze qua kleur dus niet altijd matchen en ze kunnen wat groot en lomp ogen.

Bon Prix jassen zijn in principe prima, maar zijn qua kwaliteit niet te vergelijken met betere merken. Ook zijn de meeste modellen niet geschikt voor rugdragen.

Een fijn instapmodel is Greyse, die zijn tweedehands soms voor dezelfde prijs te krijgen als Bon Prix nieuw. Ze zijn geschikt voor buik- en rugdragen.
En je kunt beter ‘Draagliefde verkoopmarkt’ of ‘draagdoekenmarkt’ in de gaten houden, op Facebook :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 06:38

Welke maat heb je? Ik heb nog een jas liggen die wel weg mag

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:47

Ik heb mijn Greyse gekocht met black friday, dan scheelt het al iets. Kreeg toen 20 of 25% korting of zo. Nog een maandje wachten, maar ze zijn er wel snel.

<3 06-07-2017 E. <3
<3 19-05-2019 J. <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:05

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:10

Ik heb de fun2bemum everest softshell jas. Niet goedkoop maar erg mooi en voor buik en rug dragen geschikt en als gewone jas of positiejas te gebruiken.

@MaritB heeft een greyse jas te koop

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:24

Klopt, welke maat zoek je? :)

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:30

Klopt! Die van Marit en Yalou ( waar is die ineens gebleven? >;) ) had ik op Facebook voorbij zien komen. Denk als ik ze aan elkaar naai ik er wel in pas :')
Ik moet echt wel een XL hebben...

Ik vind 150-200 euro echt wel een boel geld voor een jas :o Ik heb gewoon een paar goede jassen voor mezelf dus dit wordt in principe voor “erbij” al wil ik wel iets een beetje naar m’n zin hebben..
Kleine man is nu bijna 7maanden en bijna 10 kg dus ik denk dat hij ergens deze winter naar m’n rug verhuist, vandaar ook dat ik perse een jas wil die geschikt is voor rugdragen.

Ik zag ook de Wombat voorbij komen, die lijkt me ook heerlijk...
Oohhh, moeilijk...had ik maar een geldboompje :P

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:35

Ik heb dus bewust wel een mooie jas gekocht die ik ook als gewone winterjas aan kon. Zeker omdat ik toch al toe was aan een nieuwe winterjas, dus dat kwam mooi uit.
Voordeel van een tweedehands draagjas is dat ze goed waarde behouden en je ze volgend jaar weer voor redelijk hetzelfde geld wel weer kunt verkopen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:43

Ik heb prul altijd gedragen met een lekker warme sjaal erom geknoopt (merinowol ofzo, iets echt warms) of in een lekker fleecepak. Als het regent, draag ik toch niet en bij buikdragen had ze mijn warmte (+ beenwarmers, een mutsje, enzovoorts) en rugdragen is nooit echt van de grond gekomen.

Edit: er staan trouwens best wat draagjassen op marktplaats ook. Misschien zit daar iets voor je tussen?

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:46

Yalou heeft haar account op anoniem laten zetten volgens mij.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:09

Tis ook niet dat ik in de stromende regen ga dragen hoor :Y)
Maar met wat druilerig weer, of als het onderweg begint te regenen is het wel fijn dat we iets beter beschermt zijn dan enkel een vest...en dan kan ik de plu thuis laten, ook wel handig.

Op mp staan idd veel draagjassen, daar krijg ik ook notificaties van. Maar het moet maar net de goede maat zijn en een een beetje leuk model...

Wat voor beenwarmers heb jij Tink? Ik draag zelf thuis van die cosy hoge huissokken, bedacht me dat dat misschien ook heerlijk is voor de kleine man...maar denk niet dat ze er zo klein zijn ?

Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:52

Ik weet niet hoe oud je kindje is galja, maar ik vind daar ook wel vanaf hangen wat fijn is. Met een ukkie die nog niet zelf kan lopen, nog lekker in slaap valt en je thuis wil blijven dragen als hij/zij in slaap gevallen is zweer ik bij een vest/jas. Ik heb er 1 van bonprix waar ik erg tevreden over ben. Voordeel is dat je niet moeilijk hoeft te doen met extra lagen voor je kleintje en gewoon kan blijven dragen als ze slapen en je komt thuis. Dan hoef je alleen maar zelf je ja suit te trekken.

Maar met een kindje wat al loopt vind ik een cover juist weer fijner. Dan kun je onderweg nog wat makkelijker je kindje even laten lopen. Dan is een jas juist weer niet handig...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:04

Galja, m'n schoonmoeder heeft ze gehaakt, maar ik gebruikte ook wel lange dikke sokken over de broek of een maillot eronder juist. Iig katoen of wol ofzo. Ik hou niet zo van synthetisch, da's snel zo plakkerig.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:59

Ik gebruikte vorig jaar dus heel graag mijn wollen draagjas. Baby op buik in doek lekker slapen en bij thuiskomst gewoon jas uit en doorslapen. :)

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:34

Tis een flinke knul van bijna 7 maanden. Slapen in de doek doet hij zelden, vind het veel te interessant om rond te kijken.

Ben er nog niet aan uit :') vind de Wombat jassen er super cosy uitzien maar ben bang dat die te warm gaat zijn. De Greyse vind ik op zich mooi en praktisch maar nieuw te duur :o 2e hands nog niet tegengekomen in m’n maat.
Kan een simpele jas van MaM overnemen voor een paar tientjes. Ziet er nog goed en praktisch uit, en er kan evt een vest over mocht het toch te fris zijn.
Heb de vesten van Lennylamb gezien, die bieden net iets meer bescherming dan het simpele draagvestje van BonPrix die ik nu heb...

@Tink: ik ga eens op zoek naar iets te grote wollen sokken voor hem. Heb nu van die fleece slofjes van Zeeman, ook heerlijk warm, maar kort.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:13

Ik gebruikte m’n jas ook om af te schermen haha, zodat slapen lukte. Maar vanaf 7 maanden gingen de slaapjes hier in bed idd ipv in doek of draagZak.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:13

Voor de liefhebbers heb ik nog een mooie liliputty jas te koop in maat S
Ook heb ik nog een aantal mooie doeken liggen in maat 5 en 6 (en een ringsling) die weg mogen

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:14

Liselot, heb je een zomerse doek in maat 6?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:13

Tink89 schreef:
Liselot, heb je een zomerse doek in maat 6?

Mag het roze zijn? Dan heb ik de ultieme zomerdoek in maat 6 :) (woven wings linnen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:28

Ik heb wel een blauwe met linnen voor de zomer, het is een 7. En heerlijk zacht <3 . Dit kleine mannetje is inmiddels al weer 1,5 jaar, en het dragen wordt echt minder.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:05

Ik heb nog 3 handgeweven doeken
Afbeelding
Boven naar beneden:
Farideh Ogunquit 5.0 m katoen zijde
Chaos theory I see you 4.5 m ook katoen zijde
Heartiness Snowflake Lake 2.68m met ringen 100% katoen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:04

Ohhh jij hebt een Farideh, die heb ik al zo lang op mijn wanna try lijstje staan <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:17

Kom maar proberen dan :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:30

Oh die kleuren van de middelste <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:58

Alles mag weg hoor, ik draag al heel lang niet meer -O-
Kan ook meer foto’s zoeken als gewenst