[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:58

Was ook niet speciaal naar jou gericht, maar elke hond is anders, misschien dacht het personeel dat deze hond gewoon genoeg aandacht nodig heeft en geen geschikte hond is voor buiten, vind ik niks vreemds aan..

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:59

Wil je een reu of teef? Moet zeggen, vind het altijd leuk om op dierenasiels.com te kijken, dus zit even te kijken voor je :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:02

Daarom hebben we ook info over de hond gevraagd :j Maar de info was echt rasgericht, want over de hond zelf in persona zeg maar, konden ze niet zoveel zeggen want hij was er nog niet zo lang. Die dame vond dat wij geen goed huis konden bieden aan een mensgerichte hond en dus moesten kiezen voor een onafhankelijker zelfstandiger ras dan iets richting Berner Sennen.

Reu of teef is nog geen echte voorkeur voor, we hebben verder ook nog geen hond om rekening te moeten houden met de sekse voor het combineren.

https://rivkasterringblog.wordpress.com/
May the odds be ever in your favor.
Momenteel niet actief op Bokt
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:02

Bij het asiel in Uden mag je ook een stukje met de hond gaan wandelen als je een hond ziet dat misschien wat zou kunnen zijn. Dan merk je veel beter hoe een hond is buiten de betonnen hokken, omdat ze zich dan vaak heel ander gedragen idd.
Als er verder echt niets in het asiel zit zou je ook nog via internet naar herplaatsers kunnen zoeken.

Loiz:
Ok dat dacht ik omdat ik een stukje van de vereniging had geplaatst. Ik kan me best voorstellen dat het personeel de hond niet geschikt vind om een bepaalde reden, maar om te zeggen dat specifiek de Berner niet geschikt is voor buiten... Als ze het over die hond specifiek heeft is het anders natuurlijk. Wat ik vreemd vond was de kruising waar zij zelf mee komen waarvan ze ook aangeeft dat het niet de braafste hond is zegmaar, wat ook te verwachten is bij een akita kruising.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:06

Frances

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:09

Je kunt ook nog proberen via fokkers uit de omgeving aan een herplaatsertje te komen misschien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:17

We hebben al contact gehad met de rasvereniging daarover maar daar zat (nog) niks voor ons tussen dus dat blijft afwachten dan. Maar goed, dan zijn we terug bij de Berner Sennen en die willen wij wel het liefst maar het oordeel van die asielmedewerkster heeft me wel onzeker gemaakt of zo'n hond ons ook wel wil. Ik ben niet het type mens wat dan zegt: sch*t aan wat een hond wil, ik wil per se ras zusofzo :o

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:24

Nou ja weet je wat het is... het is 1 persoon he...
Ik zou gewoon proberen wat meer informatie te verkrijgen. (fokkers of rasvereniging mailen, ervaringen van andere eigenaren...)
Ik weet niet of ik af zou gaan op alleen de mening van die asielmedewerker, want als ik haar keuze zie dan vraag ik me ook af hoeveel ze ervan weet..
Maar op zich alleen maar goed dat je een hond wil die ook echt gelukkig gaat zijn met zijn huisje :j

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:30

tja.. persoonlijk denk ik niet dat je de hond tekort doet. als zo'n beestje de hele dag over het erf loopt te neuzen en achter je reet aan kan lopen, dan gaat zo'n beestje 'savonds echt wel liggen pitten. doen die van mij ook als ik ze overdag alleen laat. als je er echt vraagtekens bij blijft houden dan kan je overwegen om er meteen 2 te doen, dan hebben ze gezelschap aan elkaar als je er niet bent.
wat frances ook zegt, informeer bij de rasvereniging wat hun mening is, denk namelijk dat ze daar wat anders zeggen dan in het asiel :)

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:38

Hebben jullie misschien ook tips voor mij?
Ik woon in een rijtjeshuis met mijn ouders en broer, niet heel klein, ook niet heel groot.
We hebben altijd aardig wat dieren gehad zoals konijnen cavia's vissen vogel hamsters wandelende takken enzo.
Maar nu begint alles een beetje leeg te worden omdat de dieren een voor een dood gaan. En waarschijnlijk hebben we binnenkort alleen nog een vogel over. Nu wilt mijn moeder dus heel graag een hond (en ik ook!).
Alleen het probleem is dat er niet continu mensen thuis zijn.
Als ik en mijn broer op school zitten en mijn moeder en stiefvader werken zou de hond alleen zitten.
Mijn moeder is wel bereid dan halve dagen te gaan werken(en ze werkt er maar 2, soms 3)zodat de hond niet lang alleen zit.
Maar wat voor ras is dan wél handig, en wat voor ras niet?
Moeten we dan een hond nemen die niet heel veel beweging nodig heeft of maakt dat niet uit?
Want als we thuis zijn gaan we natuurlijk wel even de wijk uit en lekker een tijd met de hond bij de weilanden lopen.
En ik ben ook bereid eerder mijn bed uit te komen en een stuk te gaan wandelen voor school.

Verliezen is niet het vallen, maar het daarna niet meer opstaan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:31

manonlalala,voor jullie zijn een heleboel rassen geschikt,elke hond moet wel een paar uur alleen kunnen zijn per dag...

en ja,dan is de vraag willen jullie een klein hondje,middelgroot of grote hond,en daarin zijn altijd weer rassen die veel beweging willen,en rassen die genoegen nemen met minder,beetje kijken waar jullie voorkeur naar uitgaat.

en urielle,een berner kan prima een buitenhond zijn,ik ken er wel een paar die buiten leven en dat prima doen...

snap eigenlijk dat argument niet helemaal van het asiel...

Those who are dead are not dead They're just living in my head

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:41

manonlalala schreef:
Ik woon in een rijtjeshuis met mijn ouders en broer, niet heel klein, ook niet heel groot.
We hebben altijd aardig wat dieren gehad zoals konijnen cavia's vissen vogel hamsters wandelende takken enzo.
Maar nu begint alles een beetje leeg te worden omdat de dieren een voor een dood gaan. En waarschijnlijk hebben we binnenkort alleen nog een vogel over. Nu wilt mijn moeder dus heel graag een hond (en ik ook!).
Als ik en mijn broer op school zitten en mijn moeder en stiefvader werken zou de hond alleen zitten.
Mijn moeder is wel bereid dan halve dagen te gaan werken(en ze werkt er maar 2, soms 3)zodat de hond niet lang alleen zit.
Moeten we dan een hond nemen die niet heel veel beweging nodig heeft of maakt dat niet uit?
Want als we thuis zijn gaan we natuurlijk wel even de wijk uit en lekker een tijd met de hond bij de weilanden lopen.
En ik ben ook bereid eerder mijn bed uit te komen en een stuk te gaan wandelen voor school.

Ik zou in jullie geval niet voor een hond kiezen waarmee je moet werken.
Bordercollies, herders, jachthonden, dat zijn toch wel rassen die geestelijk graag aan het werk gezet worden.
Doe je dit niet dan kan je een hond met gedragsproblemen krijgen.

Hebben jullie en bepaalde voorkeuren?
Langharig/kortharig?
Groot/middelgroot/klein?
Rustig/temperamentvol?
Ras/kruising?

Je kan eens een hondenshow bezoeken. Daar zijn zo ongeveer alle rassen wel vertegenwoordigd met de fokkers erbij.
Een groot deel van de fokkers die shows bezoekt is ook aangesloten bij de rasvereniging en hebben hart voor hun hond.
Zij kunnen goed inschatten of het ras dat zij fokken goed bij jullie situatie past. Je krijgt dan een objectief beeld van het ras in kwestie,
want een goede fokker wil niet dat zijn/haar pup terecht komt bij baasjes die eigenlijk niet bij het diertje passen.
Heel veel succes bij je zoektocht.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:53

We zijn nog eens naar het asiel geweest maar we krijgen hem niet mee, dus nu zoeken we maar weer verder.

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:01

HBVisser schreef:
manonlalala schreef:

Ik zou in jullie geval niet voor een hond kiezen waarmee je moet werken.
Bordercollies, herders, jachthonden, dat zijn toch wel rassen die geestelijk graag aan het werk gezet worden.
Doe je dit niet dan kan je een hond met gedragsproblemen krijgen.

Hebben jullie en bepaalde voorkeuren?
Langharig/kortharig?
Groot/middelgroot/klein?
Rustig/temperamentvol?
Ras/kruising?

Je kan eens een hondenshow bezoeken. Daar zijn zo ongeveer alle rassen wel vertegenwoordigd met de fokkers erbij.
Een groot deel van de fokkers die shows bezoekt is ook aangesloten bij de rasvereniging en hebben hart voor hun hond.
Zij kunnen goed inschatten of het ras dat zij fokken goed bij jullie situatie past. Je krijgt dan een objectief beeld van het ras in kwestie,
want een goede fokker wil niet dat zijn/haar pup terecht komt bij baasjes die eigenlijk niet bij het diertje passen.
Heel veel succes bij je zoektocht.

Dankje voor de tip!
We willen het liefst een middelgrote hond met kort haar. Een grote hond is denk ik niet handig in ons huis. Mijn stiefvader heeft vroeger herders gehad maar die zijn volgensmij wel druk ja. En tja ras/kruising. Maakt eigenlijk niet uit. Als we een lief hondje in het asiel vinden zouden we die ook nemen.
En bedoel je met temperamentvol dat dingen moeilijk aan te leren zijn en dat de hond druk is?

Verliezen is niet het vallen, maar het daarna niet meer opstaan.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:13

@manonlala: je kan ook op de site : www.dierenasiels.com kijken. Hier staan bijna alle honden op die op dit moment in de asiels in Nederland en Belgie zitten. Daar kun je ook zelf wat eisen aanklikken en worden de honden gefilterd die aan je eisen voldoen (bijvoorbeeld: kan met katten, honden, kinderen, alleen thuis blijven etc).

Still I need your sway, because you always pay for it
And I, and I need your soul because your always soulful
And I and I need your heart, because your always in the right places....

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:33

HBVisser schreef:

Hmm ... daar heb ik een beetje andere ervaring mee :+ .
Ik was midden januari met mijn dochter op een grote hondenshow omdat we ons wilde orienteren voor een nieuwe hond.
Bij alle rassen die ons leuk leken, hebben we info gevraagd en ook met mensen gesproken die al zo´n hond hadden. Echt zonder uizondering was dan juist dát ras waar we naar informeerden, het absoluut passende voor ons O:) .
Wij concludeerden dat mensen niet meer objektief zijn als het gaat om de beschrijving van hún ras ;) .
We hebben bij heel veel verschillende rassen geinformeerd (zoals Riesen Schnauzer, Hovawart, duitse Herder, Landseer, Weimaraner enz.). Uiteindelijk hebben we zelf onze favoriet gevonden door veel van deze honden te bekijken en er veel over te lezen.
(Nu alleen nog mijn man overtuigen dat een teefje van dit ras écht /heus/ werkelijk niet zó groot is O:) ;) !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds zo erg ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/
"Als vandaag voorbij is ben je weer een dag verder"

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:35

manonlalala:
Ik heb gekeken wat er in schiedam in het asiel zit. Ik zag 2 franse bulldogs. Volgens mij wel redelijk rustige hondjes. en kortharig, maar niet heel groot, ook niet echt mega klein. En het zijn er natuurlijk wel meteen 2, maar misschien juist ook wel weer fijn als ze soms halve dagen alleen zijn. Verder heb ik niet zoveel verstand van franse bull's maar misschien zou je daar meer info over kunnen zoeken.

Ik zou zoiezo geen hyper ras nemen als de border collie of aussie.

urielle:
Hebben jullie met dezelfde persoon gepraat als de vorige keer? anders zou je misschien nog kunnen proberen met een andere werknemer erover te praten.. Of iemand die boven deze persoon staat? Wel jammer zeg.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:38

sterre:
Ik denk idd dat er ook wel mensen zijn die echt hun honden willen promoten.
Wij hebben wel goede ervaringen met informeren via een hondenshow. De fokster van de hond die wij nu hebben was heel eerlijk en vroeg ook naar onze situatie enzo, ze wou ook zeker geen mensen die impulsief een hond aanschaffen, omdat ze wil dat de honden goed terecht komen.
Dus misschien moet je het ook een beetje treffen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:11

Frances schreef:
urielle:
Hebben jullie met dezelfde persoon gepraat als de vorige keer? anders zou je misschien nog kunnen proberen met een andere werknemer erover te praten.. Of iemand die boven deze persoon staat? Wel jammer zeg.

Ja, echt jammer want ik had toch wel wat met dat beestje, maar ja. Het was dezelfde werkneemster, volgens mij werken ze er maar met tweeen en zij had al met haar collega over ons gepraat dus we kunnen het shaken. Imo niet alleen jammer voor ons maar ook voor de hond zelf, maar het is niet anders.

Gelukkig krijg ik zowel hier als via de rasvereniging als via het Berner Sennenforum reactie dat ik dit ras echt niet tekort zou doen en we hebben vandaag contact gelegd met een vrouw die haar vierjarige reu zal moeten herplaatsen ivm persoonlijke omstandigheden dus misschien dat dat net de match is die we zoeken dan.

(en toch baal ik wel een beetje, was best een beetje verkikkerd ;( )

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:13

Ok, nee dan snap ik dat de kansen op deze hond niet al te groot is. Maar als ze er echt op tegen zijn houd het aardig op natuurlijk...
Nu maar hopen dat die 4 jarige reu iets is dan, misschien is die ook wel heel erg leuk!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:16

urielle ,zou je het niet leuk vinden om een pupje te nemen??

zodat je die op kan voeden zoals je wil,en ook meteen kan leren buiten te slapen (wel als ie iets ouder is als 8 weekjes hoor ) en dat hij opgroeit op stal en tussen jullie paardjes?

en ik heb een foto gezien van de hond die je op het oog had,is een leuk beest :j

Those who are dead are not dead They're just living in my head

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:44

Nee, ik wil een volwassen hond, dit vooral met oog op de kinderen en onze eigen onervarenheid met honden. Bovendien lijkt het me niet ideaal om ten tijde van mijn kraamtijd/eerste babyweken met een pupje te zitten die echt nog heel veel aandacht/begeleiding vereist op gebied van bijv. zindelijkheid.

Enfin, er zal wel weer eens een nieuwe liefde voorbij komen zeker?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:50

ja maar natuurlijk :D Er zijn waarschijnlijk genoeg honden waar je nog lekker verliefd op kunt worden :9

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:54

en voor mij:
Woon in amsterdam, wel vlak bij een park maar niet veel ruimte dus. hou van speelse honden maar ze moeten ook wel rustig kunnen knuffelen....

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:53

sterre: ben wel benieuwd wat je uiteindelijke keuze is geworden dan? :)

ik vind het persoonlijk echt van de zotte dat er beestjes in asielen zitten weg te kwijnen en dat de medewerkers dan een dergelijk goed adres gewoon afslaan, want, stel hij mist savonds 3 uurtjes gezelschap. en vervolgens gaat half bokt op tilt als mensen een zieltje uit spanje meenemen :roll:

nou moet ik eerlijk zeggen dat ik al eerder overhoop heb gelegen met een asiel, dus misschien ben ik niet 100% objectief :7 zo nu en dan hebben ze echt acties dat ik denk daar zit weer iemand met het iq van een banaan achter :+

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana