Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight
manonlalala schreef:Hebben jullie misschien ook tips voor mij?
Ik woon in een rijtjeshuis met mijn ouders en broer, niet heel klein, ook niet heel groot.
We hebben altijd aardig wat dieren gehad zoals konijnen cavia's vissen vogel hamsters wandelende takken enzo.
Maar nu begint alles een beetje leeg te worden omdat de dieren een voor een dood gaan. En waarschijnlijk hebben we binnenkort alleen nog een vogel over. Nu wilt mijn moeder dus heel graag een hond (en ik ook!).
Alleen het probleem is dat er niet continu mensen thuis zijn.
Als ik en mijn broer op school zitten en mijn moeder en stiefvader werken zou de hond alleen zitten.
Mijn moeder is wel bereid dan halve dagen te gaan werken(en ze werkt er maar 2, soms 3)zodat de hond niet lang alleen zit.
Maar wat voor ras is dan wél handig, en wat voor ras niet?
Moeten we dan een hond nemen die niet heel veel beweging nodig heeft of maakt dat niet uit?
Want als we thuis zijn gaan we natuurlijk wel even de wijk uit en lekker een tijd met de hond bij de weilanden lopen.
En ik ben ook bereid eerder mijn bed uit te komen en een stuk te gaan wandelen voor school.
HBVisser schreef:manonlalala schreef:Hebben jullie misschien ook tips voor mij?
Ik woon in een rijtjeshuis met mijn ouders en broer, niet heel klein, ook niet heel groot.
We hebben altijd aardig wat dieren gehad zoals konijnen cavia's vissen vogel hamsters wandelende takken enzo.
Maar nu begint alles een beetje leeg te worden omdat de dieren een voor een dood gaan. En waarschijnlijk hebben we binnenkort alleen nog een vogel over. Nu wilt mijn moeder dus heel graag een hond (en ik ook!).
Alleen het probleem is dat er niet continu mensen thuis zijn.
Als ik en mijn broer op school zitten en mijn moeder en stiefvader werken zou de hond alleen zitten.
Mijn moeder is wel bereid dan halve dagen te gaan werken(en ze werkt er maar 2, soms 3)zodat de hond niet lang alleen zit.
Maar wat voor ras is dan wél handig, en wat voor ras niet?
Moeten we dan een hond nemen die niet heel veel beweging nodig heeft of maakt dat niet uit?
Want als we thuis zijn gaan we natuurlijk wel even de wijk uit en lekker een tijd met de hond bij de weilanden lopen.
En ik ben ook bereid eerder mijn bed uit te komen en een stuk te gaan wandelen voor school.
Ik zou in jullie geval niet voor een hond kiezen waarmee je moet werken.
Bordercollies, herders, jachthonden, dat zijn toch wel rassen die geestelijk graag aan het werk gezet worden.
Doe je dit niet dan kan je een hond met gedragsproblemen krijgen.
Hebben jullie en bepaalde voorkeuren?
Langharig/kortharig?
Groot/middelgroot/klein?
Rustig/temperamentvol?
Ras/kruising?
Je kan eens een hondenshow bezoeken. Daar zijn zo ongeveer alle rassen wel vertegenwoordigd met de fokkers erbij.
Een groot deel van de fokkers die shows bezoekt is ook aangesloten bij de rasvereniging en hebben hart voor hun hond.
Zij kunnen goed inschatten of het ras dat zij fokken goed bij jullie situatie past. Je krijgt dan een objectief beeld van het ras in kwestie,
want een goede fokker wil niet dat zijn/haar pup terecht komt bij baasjes die eigenlijk niet bij het diertje passen.
Heel veel succes bij je zoektocht.
HBVisser schreef:Je kan eens een hondenshow bezoeken. Daar zijn zo ongeveer alle rassen wel vertegenwoordigd met de fokkers erbij.
Een groot deel van de fokkers die shows bezoekt is ook aangesloten bij de rasvereniging en hebben hart voor hun hond.
Zij kunnen goed inschatten of het ras dat zij fokken goed bij jullie situatie past. Je krijgt dan een objectief beeld van het ras in kwestie,
want een goede fokker wil niet dat zijn/haar pup terecht komt bij baasjes die eigenlijk niet bij het diertje passen.
Frances schreef:urielle:
Hebben jullie met dezelfde persoon gepraat als de vorige keer? anders zou je misschien nog kunnen proberen met een andere werknemer erover te praten.. Of iemand die boven deze persoon staat? Wel jammer zeg.