[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:34

Loiz schreef:
Als je niet 2 uur wilt lopen, is een Duitse Dog niks voor jullie. Plus veel alleen zijn is niks voor hen.
Heb er zelf namelijk een, maar als ze uitgegroeit is moet ze zo'n 2 uur per dag lopen of meer.
Het is trouwens een Duitse Dog, Deense is een verkeerde vertaling van Greate Dane, maar Deense is dus fout.

Hoelang zou de hond alleen zitten? Hoelang wil je dan wandelen?

Het alleen zijn is niet lang, maar met boodschappen doen. Want we hebben nu een hond die totaal niet alleen kan blijven, hij blaft de hele buurt bij elkaar en nu hij ouder word begint het steeds erger te worden waardoor mijn moeder liever niet weg gaat, of altijd een babysit voor de hond moet zoeken dus het gaat niet om uren ofzo! Ja wandelen moeilijk te zeggen zo, een half uur als avond wandeling en de andere wandelingen 10-15 minuten?

Mind the gap

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:45

Ik zelf denk ik dat een grote hond als een duitse dog of een leonberger niet genoeg heeft aan 2 a 3 x per dag een kwatiertje en savonds een half uurtje. Ik denk dat zo'n hond minstens 4 x per dag een half uur moet lopen. Wij zelf hebben een klein kruising hondje en die loopt sochtends een half uur, smiddags een uur, s'avonds 20 minuten en voor het slapen gaan nog een plasrondje van 5 minuten. En als we rondjes van een kwatier doen dan hebben we een levende stuiterbal in huis. Zij moet dus echt haar energie kwijt kunnen en dan is ze ook lief en rustig in huis. Of hebben jullie een groot huis met veel plaats eromheen zodat de hond ook buiten in de (grote) tuin zijn energie kwijt kan? Ik weet niet wat voor een ras jullie nu hebben?

Still I need your sway, because you always pay for it
And I, and I need your soul because your always soulful
And I and I need your heart, because your always in the right places....

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:03

Dog en Leonberger hebben daar inderdaad niet genoeg aan.
Dan zou ik dus een slag kleiner gaan kijken, richtin maatje Labrador of nog kleiner..

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:21

Loiz schreef:
Dog en Leonberger hebben daar inderdaad niet genoeg aan.
Dan zou ik dus een slag kleiner gaan kijken, richtin maatje Labrador of nog kleiner..

Oh ja maar maatje labrador is al groot genoeg hoor!

Mind the gap

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:30

Een Dog is toch wel een paar maatjes groter dan een Labrador hoor :+
Haha, maargoed, ik dacht dat je maatje Dog wou aangezien je die voorstelde. ;)

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

Frances

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:59

Er staat toch niet dat ze een maatje dog wouden? Er stond dat ze graag een wat grotere hond hebben en haar moeder doggen heel leuk vond toch? maargoed.
Even alleen thuisblijven moet volgens mij gewoon te doen zijn als je het als pup aanleert...
Ik weet zo eerlijk gezegt geen specifiek ras bij deze eisen, zijn er volgens mij best veel die zouden kunnen... Wil je er misschien een sport mee doen of iets dergelijks?

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:40

Nee we zoeken gewoon een leuke hond!
Maar de hond die we nu hebben is echt ontzettend lastig hij is natuurlijk wel heel lief en we hebben er ook absoluut geen spijt van maar een hond is iets anders dan een goudvisje en we willen nu gewoon een goede beslissing maken maar we hebben dus niet echt rare eisen blijkbaar :o

Mind the gap

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:12

Waar uit dat lastig zijn zich in dan? Ben ff nieuwsgierig ;)

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:29

joyce2 schreef:
Waar uit dat lastig zijn zich in dan? Ben ff nieuwsgierig ;)

In absoluut niet alleen kunnen blijven dan blijft hij de hele boel bij elkaar wat alleen maar erger word nu hij ouder is want hij is een beetje doof dus als hij ons even niet ziet gaat hij alweer blaffen. En dat is eigenlijk wel het ergste en verder is hij een moeilijke eter, heeft vaak last van zijn darmen en heeft artrose maar dat maakt allemaal niet zo veel uit.

Mind the gap

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:42

En wat voor ras is dat dan? En hadden jullie die van pups af aan of op latere leeftijd gekregen?
Sorry voor de vragen, maar ik denk dat in principe zo'n beetje elke ras wel goed aan kunt leren alleen te blijven als je hem van pups af hebt.

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:54

Frances schreef:
En wat voor ras is dat dan? En hadden jullie die van pups af aan of op latere leeftijd gekregen?
Sorry voor de vragen, maar ik denk dat in principe zo'n beetje elke ras wel goed aan kunt leren alleen te blijven als je hem van pups af hebt.

Het is een asbakkenrasje uit het asiel.. Hij was 1 jaar toen we hem kregen en is achtergelaten aan een boom en is waarschijnlijk mishandeld bij het vorige gezin dus het is hem allemaal niet kwalijk te nemen. En in het begin zijn mijn ouders alleen maar bezig geweest om hem socialer te maken en dat blaffen zal er wel ingeslopen zijn en hij is nu al 14 dus we hebben het voor lief genomen

Mind the gap

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:00

Ok op die manier, dan is hem waarschijnlijk in zijn 1e levensjaar nooit op een goede manier geleerd alleen te blijven...
Ik denk dat het eventjes alleen blijven niet zo'n probleem op zou moeten leveren bij het kiezen van je hond hoor :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:57

Precies, ik was ook ff nieuwsgierig, want een hond kun je heel goed aanleren alleen te blijven, maar jullie hadden gewoon pech door de moeilijke start van de hond! Misschien word de hond wel wat relaxter als je een pup erbij hebt, alleen nu maar hopen dat de pup juist niet het gedrag van de oudere hond overneemt... Anders zit je met 2 stress kippen als je van huis gaat!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:02

Een klein jaar geleden overleed mijn hond. Mijn maatje voor het leven leefde maar 6 jaar in mijn gezelschap. Toen hij na 3 dagen heel ziek zijn overleed, ja toen knapte me wereld in elkaar. Mijn monster, onhandelbaar in huis en dominant tegen andere honden. Dat was hij voor andere. Voor mij was het Yeti. De trouwe hond die overal mee ging, die uren kon liggen slapen tot het moment dat ik in actie kwam. Dan was zijn actie sprong groter. Die alles dreef behalve in het water. Die precies wist hoe hij de paarden moest ontwijken als we gingen rijden. De hond die geen moeite had met 20 kinderhandjes op z'n kop.

Dus sprongen de hulptroepen in, ik mocht niet vergeten dat ik een hondenmens ben. Ik kreeg een leenhond en toen nog 1. En nu voor een paar weken nog 1. Morgen gaat nummer 3 naar huis. Ze vraten de bank op, plaste in huis, maakte me gek, maar ik mis ze stuk voor stuk... Ik weet het al een tijd zeker, de volgende hond is er weer 1 van mezelf, die nooit meer weg hoeft... Tot de dood enzo.

Tja dus begint de zoektocht dwars door nederlandse site's. Langs asiels en alles. Maar wat ik zoek is er niet.
Dit is een originele maar gekke manier om jullie om hulp te vragen. Ik zoek een maatje. Ik heb heus niet zo veel voorwaarden, maar de voorwaarden die ik heb zijn zwaar.

Het moet een kortharige collie zijn, maar een andere schapendrijver (cattle dog) mits korthaar is te overwegen. Grote werklust gevraagd. Sociaal en zeker geen pup. Vriendelijk naar kinderen. Reu is een must... Wie helpt me zoeken? Al de rest kan ik hem leren. Mocht het enkel toevallig een dubbel zijn? Geeft niks dat mag ook. Plaats genoeg.

Ik bied een leuk huis. Veel mensen om van te genieten, schapen en geiten om mee te spelen. Een strenge doch vaardige baas. 3x per dag een lange wandeling, met in het weekend bewegingstoppers.

Weet jij de hond die mij zoekt?

Adventkalenders, snoepgoed en andere leuke cadeau's

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:53

Ik zou zo 1,2,3 niets voor je weten, maar mocht ik in mn omgeving wat horen, dat laat ik het je weten!

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:06

Wat voor een hond past bij ons ??

Wij (ik en vriend) zijn aan het orienteren welk honderas bij ons past.

Woonsituatie: Tussenwoning met achtertuin.

werksituatie : ik werk 4 dagen mijn vriend 4,5.

Alleen thuis situatie : de Hond is 2 dagen alleen van 08:30 tot 12:00 en van 12:30 tot 15:30 en 1 dag van 08:00 tot 12:30.
Ik werk niet op de maandag en woensdag en mijn vriend is op de vrijdag om 12:30 thuis.
Wel is er de tijd om voor het werk een half uur tot een uur met de hond bezig te zijn. Ook tussen de middag is daar 20 minuten tijd voor.
Wij zijn dus op de Maandag,Woensdag,vrijdag middag,Zaterdag en Zondag thuis voor de hond.

Wat zoeken wij ???

Wij zoeken een hond die uithoudingsvermogen heeft.
We willen de hond namenlijk iedere avond mee naar de paarden nemen en moet dan een flinke bosrit mee kunnen lopen van 1,5 tot 3 uur.(los)
Verder is het de bedoeling dat we de hond op zondag mee kunnen nemen naar de bossen en/of strand.
Ook moet hij meekunnen naar het dorp om een booschap te kunnen doen.
Kortom een hond die ik overal mee naar toe zou kunnen nemen.
De hond moet los kunnen lopen en zeer goed luisteren !!!
Lief zijn tegen andere honden,paarden is ook een vereiste..
we willen er eventueel mee werken in de vorm van frisbee,agillity,flyball.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:26

daar zou ik mijn hondje heel geschikt voor vinden :)
die van mij heeft wel moeite om alleen te blijven, maar naar mijn idee is dat meer dit specifieke geval en ook mede beinvloed door haar huisgenootje met verlatingsangst :) verder is ze super enthousiast, waanzinnig gehoorzaam en gaat liggen snurken als ik in huis achter de pc ga zitten :) het is een jachthond, maar eentje die onder het geweer jaagt en van zichzelf dus ook niet zelfstandig op jacht gaan. ik heb geen jachttraining met haar gedaan en steek minimale energie in de gehoorzaamheid; desondanks komt ze altijd keurig terug als ze op het punt staat om weg te rennen achter een kat/konijn/vogel aan of net weg is. blijft ook nooit lang weg als ik haar wel laat gaan :)
edit: heidewachtel dus :+

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:21

@superrizzo: Idd een jachthond, maar niet eentje met zoveel jacht instinct dat je hem constant kwijt bent in het bos ;) Of een collie achtige hond!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:11

een staande jachthond want de lopende luisteren voor geen meter. :D

weet niet waar je op valt qua uiterlijk superrizzo maar ook de Nova Scotia Duck Tolling Retriever zal qua karakter goed bij jullie passen.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:20

RightOn schreef:
een staande jachthond want de lopende luisteren voor geen meter. :D

weet niet waar je op valt qua uiterlijk superrizzo maar ook de Nova Scotia Duck Tolling Retriever zal qua karakter goed bij jullie passen.

die staan voorzover ik weet niet echt bekend als de makkelijkste :+

Time flies like an arrow, but fruit flies like banana

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:11

in vergelijking met de andere retrievers zijn ze wat zelfstandiger ja maar ze zijn best makkelijk te trainen en dol op apporteren.....zijn beetje gereserveerd naar vreemden toe dus willen niet naar elke voorbijganger gaan voor aandacht.
ook een leuke maat, niet te groot, voor de sport die ze met de hond willen doen zoals frisbee en flyball...daar moet je niet te zware/grote honden voor hebben.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:10

superrizzo schreef:

Wij (ik en vriend) zijn aan het orienteren welk honderas bij ons past.

Woonsituatie: Tussenwoning met achtertuin.

werksituatie : ik werk 4 dagen mijn vriend 4,5.

Alleen thuis situatie : de Hond is 2 dagen alleen van 08:30 tot 12:00 en van 12:30 tot 15:30 en 1 dag van 08:00 tot 12:30.
Ik werk niet op de maandag en woensdag en mijn vriend is op de vrijdag om 12:30 thuis.
Wel is er de tijd om voor het werk een half uur tot een uur met de hond bezig te zijn. Ook tussen de middag is daar 20 minuten tijd voor.
Wij zijn dus op de Maandag,Woensdag,vrijdag middag,Zaterdag en Zondag thuis voor de hond.

Wat zoeken wij ???

We willen de hond namenlijk iedere avond mee naar de paarden nemen en moet dan een flinke bosrit mee kunnen lopen van 1,5 tot 3 uur.(los)
Verder is het de bedoeling dat we de hond op zondag mee kunnen nemen naar de bossen en/of strand.

Al aan een Border Collie gedacht ?

Valar Morghulis...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:49

Veulen84 schreef:
Een klein jaar geleden overleed mijn hond. Mijn maatje voor het leven leefde maar 6 jaar in mijn gezelschap. Toen hij na 3 dagen heel ziek zijn overleed, ja toen knapte me wereld in elkaar. Mijn monster, onhandelbaar in huis en dominant tegen andere honden. Dat was hij voor andere. Voor mij was het Yeti. De trouwe hond die overal mee ging, die uren kon liggen slapen tot het moment dat ik in actie kwam. Dan was zijn actie sprong groter. Die alles dreef behalve in het water. Die precies wist hoe hij de paarden moest ontwijken als we gingen rijden. De hond die geen moeite had met 20 kinderhandjes op z'n kop.

Dus sprongen de hulptroepen in, ik mocht niet vergeten dat ik een hondenmens ben. Ik kreeg een leenhond en toen nog 1. En nu voor een paar weken nog 1. Morgen gaat nummer 3 naar huis. Ze vraten de bank op, plaste in huis, maakte me gek, maar ik mis ze stuk voor stuk... Ik weet het al een tijd zeker, de volgende hond is er weer 1 van mezelf, die nooit meer weg hoeft... Tot de dood enzo.

Tja dus begint de zoektocht dwars door nederlandse site's. Langs asiels en alles. Maar wat ik zoek is er niet.
Dit is een originele maar gekke manier om jullie om hulp te vragen. Ik zoek een maatje. Ik heb heus niet zo veel voorwaarden, maar de voorwaarden die ik heb zijn zwaar.

Het moet een kortharige collie zijn, maar een andere schapendrijver (cattle dog) mits korthaar is te overwegen. Grote werklust gevraagd. Sociaal en zeker geen pup. Vriendelijk naar kinderen. Reu is een must... Wie helpt me zoeken? Al de rest kan ik hem leren. Mocht het enkel toevallig een dubbel zijn? Geeft niks dat mag ook. Plaats genoeg.

Ik bied een leuk huis. Veel mensen om van te genieten, schapen en geiten om mee te spelen. Een strenge doch vaardige baas. 3x per dag een lange wandeling, met in het weekend bewegingstoppers.

Weet jij de hond die mij zoekt?

Kijk eens op deze site
http://www.collie-in-nood.nl/
Daar staan genoeg 2e kans collie's op
Misschien zit er 1 bij die je aanspreekt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:09

superrizzo schreef:

Wat zoeken wij ???

Dat waren (zijn) zo ongeveer ook wel de eisen die wij stelden aan een hond en voor mij was kinderlief ook nog heel belangrijk.
Vooral voor mij voldoet de Briard aan al deze eisen en over een weekje komt onze pup bij ons :# !
(Als je in mijn onderschrift bij " nog ... nachtjes slapen" het getal aanklikt, kom je bij de foto´s van de puppies ;) .)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds zo erg ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/
"Als vandaag voorbij is ben je weer een dag verder"

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:31

Vandaag was ik bij mn ouders en daar kreeg ik te horen dat mijn nicht van haar hond af wil... Het is een tervuerense herder, super lief beestje, dus als iemand nog opzoek is naar een zindelijke lieve gezinshond, die met kleine kinderen en katten kan, geef maar een gil!

De hond moet overigens weg omdat mn nicht verhuisd is vanuit een bosrijke omgeving, naar een woonwijk in Utrecht met geen enkel bos in de buurt, dat zou opzich geen probleem zijn, als de hond gewoon lekker kan rennen. Maar het probleem: mijn nicht is pas bevallen van haar 2e kindje en is er iets mis gegaan met haar heupen, waardoor ze amper kan fietsen en ook niet goed kan lopen. Dus gewoon een lang stuk lopen of fietsen met de hond zit er niet meer in, waardoor ze de hond nu langzaam aan weg ziet kwijnen en dat gaat haar aan het hart. Dus de hond moet gewoon weer dagelijks lekker kunnen rennen en dollen, het liefst in het bos en de hond heeft niet genoeg aan een paar rondjes lopen... Is er hier toevallig iemand die deze hond een goed nieuw onderkomen wil bieden? Of misschien dat jullie iemand weten?