[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Thirty

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:05

Een Teckeltje zou heel geschikt zijn, en een JR maar als je die liever niet wilt, echt, Teckeltjes zijn geweldig.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:24

Anneliesdj je hebt een pb :)

Still I need your sway, because you always pay for it
And I, and I need your soul because your always soulful
And I and I need your heart, because your always in the right places....

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:30

anneliesdj schreef:
Hmm ik ben benieuwd of jullie mij kunnen adviseren.
Ik ben op zoek naar een muizen/rattenvanger.
Nu wordt er vast gezegd; neem een kat, maar ik ben niet zo'n kattenmens en bovendien hebben we al een hond die al 3 jaar zonder katten leeft dus of dat goed gaat is de vraag.

Ik zoek; een hond die in de eerste plaats klein ongedierte in en om de stal opruimt.
Liefst een wat grotere hond maar dat gaat meestal niet samen met ratten vangen dus klein mag ook.
Moet goed met kinderen kunnen.

Beweging kan ik ruim voldoende bieden, ben de hele dag thuis met de paarden, heb een groot erf om rond te rennen, hij mag mee fietsen of balletjes gooien in de wei.
Waaks hoeft hij niet te zijn maar mag wel, als het maar geen overdreven blaffer is.

Ik was zelf al op een JRT gekomen maar als je bovenstaand lijstje leest snap je vast waarom dat niet mijn voorkeur heeft. Ben benieuwd of er iemand nog wat weet of dat het toch maar een kat moet worden :P

Een schipperke? Ik ken ze niet zo goed hoor, maar weet wel dat ze ooit gefokt zijn om ratten te vangen.

Groetjes,
Lysette

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:47

Citaat:
The small, foxlike Schipperke is known for its mischievous expression and distinctive black coat, which stands off from the body and is harsh to the touch. This enthusiastic, joyful, and sometimes willful dog has a thickset and cobby body, and lacks a tail. Although historically a watchdog and vermin hunter, today this ageless breed enjoys competing in conformation, agility and obedience, often well into its teens.

A Look Back
The Schipperke originated in the Flemish regions of Belgium, bred down in size from a black sheepdog called the Leauvenaar. The breed worked as a companion of tradesmen as well as a watchdog and ratter on the river barges, which is where they got the name "Schipperke" since the Flemish word "schip" means boat. Another common nickname for the Schipperke is "Little Captain."

Right Breed for You?
The Schipperke is extremely active and loves to be involved in what is going on around him, but due to their watchdog tendencies, they can turn into barkers if not taught otherwise. Equally happy in an apartment or a home with a large yard, they should be kept on leash when not in a fenced area and be taken to obedience classes. The breed’s coat needs only weekly brushing and an occasional bath, although they do shed several times a year.

* Non-Sporting Group; AKC recognized in 1904.
* Ideal size: 10 to 13 inches tall at the shoulder.
* Watchdog; companion.

BRON American Kennel Club

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:53

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:50

Betteke schreef:
Een labrador zal, als het een goede is, muizen en ratten niet doden. Is het de bedoeling dat het ongedierte levend bij je gebracht wordt? Ik denk dat je meer succes hebt met een terrier.

Dat denk ik ook niet en nee, het is niet de bedoeling dat ik levende muizen op schoot krijg :P

Terriers idd maar welke is dan leuk?
Teckeltjes is een goede, die heb ik altijd al leuk gevonden hoewel dat ook karakters schijnen te zijn.
Schnauzers zijn ook wel goede ongediertebestrijders geloof ik, (iig de dwerg en middenslag) maar mijn voorkeur gaat uit naar een asielhond en schnauzers vind je niet in asielen. (iig niet op dierenasiels.com)

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 00:01

HBVisser schreef:
Wat vind je van deze? De Hollandse smoushond.
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/r ... back/1466/

Van oorsprong een rattenvanger in paardenstallen. Mooien kan je het niet hebben toch? ;)

Is zo'n hond niet te groot om muizen te vangen?
Of er ook ratten zijn weet ik eigelijk niet maar muizen te over en die zitten vooral onder en achter de balen vlas dus een grote hond zal daar niet snel wat vangen denk ik.
Maar ik heb echt nul ervaring met jachthonden so correct me if i'm wrong.

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 05:50

Mag ik jullie nog even wat vragen?
(Op blz 20 heb ik eens om advies gevraagd)

Mijn oog is gevallen op een Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
http://www.tollertales.nl/
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Wat voor hond is dat in de praktijk?

Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Als je nog een zadel zoekt, kijk dan hier:
klik

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:01

Oeh Annelies dat weet ik ook niet.
Het enige dat ik je kan vertellen is dat wij vroeger een kruising Foxterrier x Bordercollie hadden en dat zij echt wel muizen ving.

En hoe!

Die kon 3 uur voor de plek gaan liggen waar de muis zich verstopt had, en zodra het beestje weer tevoorschijn kwam pakte ze het.

Ik denk dat de Smous hetzelfde formaat heeft.

Qua karakter leek het me wel wat zo'n Smousje, niet het hele drukke van een terrier en niet het felle van bijvoorbeeld een Teckel.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:35

Myca schreef:

Dat zijn actieve werkhonden die dus aan het werk moeten (jacht).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:58

Ik ga hier ook weer een draadje plaatsen een hele moeilijke dat wel.

Zoals sommigen mss mee hebben gekregen gaat het niet zo lekker met mijn Amerikaanse Bulldog.
Ik weet nog niet wat de toekomst gaat brengen, maar bang ben ik zeker, ze is nog maar 2 jaar.
Nu wil ik voor in de toekomst gaan kijken, of voor een pup dr bij daar ben ik nog niet uit
máár ik durf niet weer aan een Amerikaanse Bulldog te beginnen, uit angst dat ik het weer oploop.
Dit 'ras' is namelijk nog niet erkend door het Raad van Beheer, dus vind maar eens een goede fokker.

Wie weet wordt het wel weer een Ambull, graag zelfs maar ik ben bang geworden. ;(
Dus ik ben op zoek naar een anders ras, uietraard weer uit de molosser/bullen richting, want daar licht mijn hart naar.

Nu is mijn oog wel gevallen op een Bullmastif (Al eerder maar ging toen niet door) of een Rottweiler.
Voor de laatste heb ik wat vragen over het karakter, heb begrepen dat ze nogal dominant zijn?

Brand maar los, ook voor eventueel andere (Erkende rassen) alleen geen staffords of pitbulls!
(Trekt me totaal niet)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:04

Cane Corso is idd ook een optie, vind ik hele mooie honden, de Duitse Dog vind ik dus weer helemaal niets. :n

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:06

Wrm vind je DD niks dan? Uiterlijk of karakter?

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:10

Uiterlijk Loiz, ik vind ze niet mooi. Ik houd meer van compact en gespierd vind ze ook veel te groot. , dus dat gaat hem niet worden. :D Val op plofkoppen.
(Sorrie weet dat jou hart dr vol van is)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:00

Nou Loiz, misschien een pleister op de wonde, ik vind DD wel mooi en leuk en lief.
Alleen voor mijn omstandigheden zoek ik toch een kleinere hond, een mini duits dogje. Frodo Ballings in doggenland, zoiets... Alleen die kan ik niet vinden.

klik

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:02

Myca schreef:

Er zit veel verschil tussen, je hebt fanatieke werkhondjes maar helaas zijn ze lang niet meer allemaal zo. Ik vind het wel honden waar je iets mee moet doen naast wandelen. Dat hoeft niet per se jacht te zijn, als het maar iets is. Gezondheid is geloof ik wel iets waar je goed op moet letten...

Groetjes,
Lysette

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:02

Ehm..Chiqa....ik zou geen Bullmastiff nemen als ik jou was. Ik ken je een beetje en de eisen die jij qua gehoorzaamheid stelt daar kan een Bullmastiff niet aan voldoen.
Ze zijn er namelijk op gefokt om zelf beslissingen te nemen en niet klakkeloos elk commando op te volgen.
Die will to please zit er gewoonweg niet in. Nu willen ze best wat voor je doen hoor, maar niet meteen en zeker niet op stel en sprong.
Dus het commando "hierrrr" is wel komen, maar met een slakkengangetje en als ze onderweg een lekker geurtje tegenkomen (er zit bloedhond in gefokt) kan het nog langer duren.

Ennuh.....eigenlijk is het met elk commando zo :D

Daar moet je van houden.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:03

anneliesdj schreef:
HBVisser schreef:
Wat vind je van deze? De Hollandse smoushond.
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/r ... back/1466/

Van oorsprong een rattenvanger in paardenstallen. Mooien kan je het niet hebben toch? ;)

Is zo'n hond niet te groot om muizen te vangen?
Of er ook ratten zijn weet ik eigelijk niet maar muizen te over en die zitten vooral onder en achter de balen vlas dus een grote hond zal daar niet snel wat vangen denk ik.
Maar ik heb echt nul ervaring met jachthonden so correct me if i'm wrong.

Bij een smous moet je er wel rekening mee houden dat je een tijd op de wachtlijst moet en als je hond geschikt is je verplicht bent een nestje te fokken (of bij een reu: een keer te laten dekken).

Groetjes,
Lysette

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:04

HBVisser schreef:
Ehm..Chiqa....ik zou geen Bullmastiff nemen als ik jou was. Ik ken je een beetje en de eisen die jij qua gehoorzaamheid stelt daar kan een Bullmastiff niet aan voldoen.
Ze zijn er namelijk op gefokt om zelf beslissingen te nemen en niet klakkeloos elk commando op te volgen.
Die will to please zit er gewoonweg niet in. Nu willen ze best wat voor je doen hoor, maar niet meteen en zeker niet op stel en sprong.
Dus het commando "hierrrr" is wel komen, maar met een slakkengangetje en als ze onderweg een lekker geurtje tegenkomen (er zit bloedhond in gefokt) kan het nog langer duren.

Ennuh.....eigenlijk is het met elk commando zo :D

Daar moet je van houden.

Lijkt wel alsof je hier over mijn kruising Dogje spreekt :D het is af en toe best lastig, lijkt het wel alsof het ze niet zoveel interesseert. (kruising met een Pyr dus dat komt een beetje op hetzelfde neer~ zelfstandig beslissingen nemen). En dat train je er ECHT niet uit :D

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:08

Weet je wat Lola deed tijdens cursus? Als we moesten wachten.
Heel demonstratief languit op haar rug gaan liggen pitten. 4 poten in de lucht en snurken maar.

Tja en natuurlijk kan ik die aandacht wel weer opeisen, maar op dat moment hoefde ze niets te doen.
Als ik een hond wil die continu gefocused is op mij, dan neem ik wel een herder.
Ik hou wel van dat eigenwijze. Eigenlijk vind ik het niet eens eigenwijs, eigenlijk vind ik het gewoon hele verstandige honden, die dogachtigen. ;)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:10

@Lysette

Ik zou het leuk vinden om met mijn paard en hond samen ritjes te maken. Zelf ben ik geen jager, vliegenmeppen is mijn tax.
Dus een Nova Scotia Duck Tolling Retriever die wat rustiger is vind ik juist prima.

Ik heb nu twee kinderen samen thuis, maar straks gaat de oudste naar de middelbare school en de jongste gaat pas twee jaar later. Hij is gek op beesten/honden en ik zoek ook iets wat voor hem leuk is om mee te ravotten als zijn broer er niet is.

klik

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:14

HBVisser schreef:
Weet je wat Lola deed tijdens cursus? Als we moesten wachten.
Heel demonstratief languit op haar rug gaan liggen pitten. 4 poten in de lucht en snurken maar.

Tja en natuurlijk kan ik die aandacht wel weer opeisen, maar op dat moment hoefde ze niets te doen.
Als ik een hond wil die continu gefocused is op mij, dan neem ik wel een herder.
Ik hou wel van dat eigenwijze. Eigenlijk vind ik het niet eens eigenwijs, eigenlijk vind ik het gewoon hele verstandige honden, die dogachtigen. ;)

HAHA geweldig!! Ik ben nog aan het leren hoe ik ermee om moet gaan. Hij is nu 3 maand en het zit er al heel duidelijk in.
Hij ligt inderdaad ook vaak op zijn rug, snurkt niet maar laat vreselijke winden :') en heeft echt hele droge humor.
Het is goed om mijn geduld te trainen laten we maar zeggen :D

Ik denk dat het vooral is dat je de hond in zijn waarde moet laten. Juist met deze soort, want als ik boos op Diesel wordt dan is hij helemaal niet onder de indruk (haalt nog net niet zijn schouders op), dus dat heeft geen zin :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:15

Myca schreef:
@Lysette

Ik zou het leuk vinden om met mijn paard en hond samen ritjes te maken. Zelf ben ik geen jager, vliegenmeppen is mijn tax.
Dus een Nova Scotia Duck Tolling Retriever die wat rustiger is vind ik juist prima.

Ik heb nu twee kinderen samen thuis, maar straks gaat de oudste naar de middelbare school en de jongste gaat pas twee jaar later. Hij is gek op beesten/honden en ik zoek ook iets wat voor hem leuk is om mee te ravotten als zijn broer er niet is.

dan zou ik voor een leuke Golden Retriever gaan. Een Toller is iets te veel werkhond om alleen maar buitenritjes mee te maken. Die moest werken, en alleen fysieke beweging is dan niet genoeg.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:17

Het enige dat je met boos worden bereikt is dat je je niet stabiel toont. En juist het stabiel zijn is zo belangrijk voor dit soort rassen.
Ik wil wel even kwijt dat ik helemaal weg ben van je cattledogkruisingteefje.
Me likes cattledogs!