[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Ragebol1977

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:47

AnneliesDJ, er stond op dierenasielspuntcom een miniatuur Bullterrier. Echt een scheetje! Een teefje.
Ze stond bij de terriers laatste pagina geloof ik.
Die vangen ook muizen en ratten....ennuh, ze zien er toch stoer uit. Ook al is het maar maatje Jack Russel.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:02

Onee geen herders Anneliesdj ik vind dat echt helemaal niets karakter trekt me niet noch het uiterlijk :n
Zoel lieve reen lekkere logge dikkop zoals ik nu heb.

HBVisser dat zou ik heel lief van je vinden als het zover is hoor je dat wel, ik weet echt niets van lijnen van andere rassen, de ambull kan ik nu wel dromen inmiddels. (Kon ik al voordat ik met Donna begon)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:02

joyce2 schreef:
Dobers houden van werken, maar het zijn ook ontzettende vrij dozen! Die van ons kwam altijd heerlijk bij ons liggen, toen ze wat ouder werd, kreeg ze zelfs haar eigen hoekje op de bank ;) Het ligt er ook gewoon heel erg aan hoe je ze opvoed en dat is natuurlijk met elk ras wel zo.

Speuren is idd ook erg leuk! Dat hebben we toen met die van ons ook gedaan, eerst gehoorzaamheid en IPO, pakwerk geprobeerd maar dat vond mevrouw maar niets en toen gaan speuren en dat vond ze super!

Maar goed, misschien is de Dober toch een ras voor je om nog eens te overdenken ;)

Idd dat is die van ons ook :), en idd consequent, veel beweging,... en ze zijn slim, heeel slim, met mijn duitse staander, eventjes afkicken, want de dober snapt echt elk woord, de duitser daarentegen, die kijkt alsof ik bal in het chinees zeg ;). De dober kon je gerust een rondje mee op straat in het donker, met de duitser denk ik toch even na welke buurt ik inga, want die vind gewoon iedereen leuk. Dober zo waaks als wat, de duitser ligt heerlijk op zn rug te slapen en er kan gerust 10 man binnenkomen :).
Ik wil er graag een dober bij, maar dan wil ik eerst wat van mezelf hebben om te wonen, met lekker veel ruimte rond. Een tweede is nu een beetje teveel van het goede, op vlak van activiteit en energie staan ze wel gelijk aan elkaar. veel, meer, meest... :D

Kerstmuts

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:10

Chiqa schreef:
joyce2 schreef:
@chiqa: wat stoort je aan het karakter van een dober? (zelf eentje gehad en krijgen er straks weer eentje, dus misschien kan ik wat meer aanvullende info geven)

Hoi Joyce, bedankt voor je vraag! Fijn om iemand te treffen die dr ook een heb gehad.
'storen' is het verkeerde woord, ik ben op de een of andere manier terughoudend voor het karakter,
want wat ik elke keer weer lees over de dober karakter is dat hij vroeg of laat baasje uit gaat proberen om hoger op te komen.

Bron http://www.dober.nl

De dobermann is een karaktervolle hond en dat geeft soms wel eens problemen. Immers, een hond met karakter is geen meeloper en vertoont soms eigenzinnig gedrag. Wat een dobermann eenmaal in z'n hoofd gezet heeft, krijgt men er vaak heel moeilijk uit. Bovendien paart hij deze eigenzinnigheid aan intelligentie. Dat maakt hem tot een andere hond dan de meeste andere rassen. Dit is geen mooipraterij, maar een waarschuwing! Door dat karakter is de dobermann geneigd om u voortdurend te beproeven en uit te dagen. Steeds weer opnieuw zal hij proberen u te overtroeven of te slim af te zijn.

Vooral de eerste twee jaren zijn door dat karakter niet gemakkelijk. Als hij echter eenmaal gemerkt heeft dat door uw consequente handelen hij het steeds moet afleggen, dan zal de dobermann zich in zijn plaats schikken en met alle plezier doen wat u van hem verlangt.

Maar als de eigenaar niet door zijn dobermann als baas wordt erkend, zou het beter geweest zijn als deze eigenaar nooit aan een dobermann was begonnen. Het is goed zich te realiseren dat het ideaal van zijn schepper Louis Dobermann was het fokken van een intelligente, scherpe en agressieve waak- en verdedigingshond.

En dat schrikt mij toch af, met name omdat ik nog andere dieren in huis heb (Niet voor mijzelf)
Ik ben absoluut niet bang en een hond moet zijn plek kennen, ik ben ook echt een dominant alfa teefje :P

En dat weerhoudt mij dan toch om dr aan te beginnen, nogmaals niet voor mijzelf maar voor mijn katten

Dan heb je duidelijk nog geen dober gekend/in huis gehad. slimheid en karakter combineren ze, maar met consequentie kom je ook een heel eind. Onze dober kan perfect met de kat overweg. Is er als kitten gekomen, zorgde ervoor alsof het zijn jong was, leerde wat wel en niet kon, kitten mocht zich volledig uitleven op dober zijn kop :), en als het klaar was was het klaar. maar de kat iets aandoen, is echt nog nooit in hem opgekomen. Ding behoort tot zijn groepje ;) :P , moet je hem zien tekeer gaan als hij hoort dat onze kat en een buurkat iets uitvechten, zitten ook samen grommend de buurkat weg te jagen, heel komisch die twee. Nu is hij 7 en een aantal maand terug is mijn Duitse staander pup (reu) erbij gekomen, gaat ook prima, ook nog geen verkeerde acties gezien. Ze kunnen heel veel verdragen (in tegenstelling tot andere rassen), ook wat betreft kinderen.
Het is maar hoe je ze africht, en ja hondentraining heeft veel moeite gekost, heb menig dobereigenaar na een aantal lessen niet meer zien terugkomen, maar als ze echt voor je werken doen ze het ook. Mijn hond komt uit een werklijn, en dat is er toch aan te zien. Ik vind het nog steeds geweldige honden, aan de andere kant begrijp ik dat ze niet bij iedereen passen. Ervaring en consequent zijn is wel een vereiste, maar is dat niet bij elke hond een beetje nodig?

Kerstmuts

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 01:40

HBVisser schreef:
AnneliesDJ, er stond op dierenasielspuntcom een miniatuur Bullterrier. Echt een scheetje! Een teefje.
Die vangen ook muizen en ratten....ennuh, ze zien er toch stoer uit. Ook al is het maar maatje Jack Russel.

Vangen die echt muizen?
Dat is toch meer een verdedigingshond?
Die zijn wel heel goed met kinderen of niet?

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 06:27

Chiqa schreef:
Uiterlijk Loiz, ik vind ze niet mooi. Ik houd meer van compact en gespierd vind ze ook veel te groot. , dus dat gaat hem niet worden. :D Val op plofkoppen.
(Sorrie weet dat jou hart dr vol van is)

Prima hoor, liever dat je ze niet mooi vind dan dat je wat over het karakter zegt ;)
Want die kan je zonder een DD in huis gehad te hebben gewoonweg niet weten.
Haha mijn hart is er idd vol van, zaterdag gaan we de 2de halen :D

Een Rhodesian Ridgeback is een wat afstandelijk ras geloof ik, wat ik weet van iemand die er een heeft met een DD.

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:38

@Zitake: Leuk, nog een Dober-eigenaar die m'n verhaal kan bevestigen! ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:01

anneliesdj schreef:
HBVisser schreef:

Vangen die echt muizen?
Dat is toch meer een verdedigingshond?
Die zijn wel heel goed met kinderen of niet?

Ze vangen volgens mij wel muizen en ratten. In een terrier zit in elk geval jachtinstinct.
Ik geloof dat ze deze hond niet bij te kleine kinderen willen plaatsen.
Ik denk niet omdat ze daar niet lief voor zou zijn, maar ehm...alles waar Bull voor staat is een beetje lomp, klein beetje maar :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:08

Nouja die lompheid is voor mij geen probleem hoor, Baruch heeft ook geleerd rustig te zijn in omgang met de kinderen dus dat kan zij ook leren, bovendien is zij formaat kruimeldief terwijl Baruch ook letterlijk een bulldozer is.
Maar ik vind die neuzen altijd zo bizar, ben er nog niet over uit of ik het nu mooi vind of niet. Dan zou ik zowieso wel voor de miniatuur gaan, die grotere vind ik om een of andere reden niet wat.

Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:38

Heb je haar al gezien?
Oh....als ik er niet al 2 had, dan wist ik het wel.
Ik vind ze geweldig. Mooi van lelijkheid.
Wist je trouwens dat er van de miniatuurversie maar een paar honderd in NL zijn? Je hebt dan wel iets bijzonders.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:07

Ja ik heb haar gezien, spreekt me wel aan, ook wat ik over het karakter lees maar dan moet ze wel ongedierte vangen want daar ging het in eerste plaats om.
Ik vind ze op zich niet lelijk, lichaam is prachtig alleen die neus moet je van houden, ik vond het altijd spuuglelijk maar nu ik ze zie als potentieel huisdier kijk ik er al heel anders tegenaan, helaas denkt mijn man daar nog niet zo over.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:30

anneliesdj schreef:
Ja ik heb haar gezien, spreekt me wel aan, ook wat ik over het karakter lees maar dan moet ze wel ongedierte vangen want daar ging het in eerste plaats om.
Ik vind ze op zich niet lelijk, lichaam is prachtig alleen die neus moet je van houden, ik vond het altijd spuuglelijk maar nu ik ze zie als potentieel huisdier kijk ik er al heel anders tegenaan, helaas denkt mijn man daar nog niet zo over.

je kan m natuurlijk ook eens in het echt gaan bekijken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:52

Ik ben dr nog niet uit :D Ik ga liever dan weer voor de rottweiler of de dober, de bullmastif is toch een beetej afgezwakt. Heb me in gaan lezen op fora's deze week en iets houdt me tegen weet niet echt wat.
Maar mss draait dat nog bij, heb iig de tijd. Met Donna gaat het nu gelukkig erg goed en we hebben al meer gelopen dan normaal, welliswaar aangepast maar dat geeft al meer vertrouwen.

Loiz schreef:
Prima hoor, liever dat je ze niet mooi vind dan dat je wat over het karakter zegt ;)
Want die kan je zonder een DD in huis gehad te hebben gewoonweg niet weten.

Karakter en uiterlijk zijn voor mij even belangrijk, uiterlijk heeft wel een streeptje voor. Een hond kan een prima karkater hebben maar als ik het totaal plaatje niets vind dan wordt het ook echt niets ;) Denk dat dit wel voor veel mensen geldt. Of je moet met alle winden mee willen waaien en een modehondje kopen en niet verder kijken naar het karakter, als er maar zo'n ding in huis zit waar ze mee kunnen pronken.
Ja zo zit ik niet inelkaar ik ben daar te eigen zinnig voor.
En om die reden gaat een deense of duitse dog het echt niet worden. Karakter vind ik niets en het uiterlijk vind ik al helemaal niets. :n

Aan de andere kant zit ik ook wel weer aan een ambull te denken, en het gewoon anders aan te pakken, dus een andere voeding ed maar dat is off topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:16

Voor jou denk ik dan eerder aan een Rottweiler dan aan een Dober, een Rottweiler is wat relaxter. Wil je echt gaan werken met de hond, dan is een Rottweiler iets meer werk dan een Dober, maar het zijn fijne honden. Er lopen er bij mij op de club twee rond, en ze doen het erg goed (ze hebben dan ook erg gemotiveerde bazen, dat maakt wel uit).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:31

Idd als je heel gemotiveerd bent dan kom je met een dober ook een heel end, ik heb 3 jaar op de club gezeten met mn dober :) mijn motivatie was wel groter dan die van sommige clubs ;). Ik ken daarbij evenveel niet relaxe rotweilers als dobers, ;) bij de dober vind ik het karakter beter, rottweilers zijn echt alles of niets, ik zie ze erg vaak en dat valt me vooral op. Elke dober heb je ongeveer hetzelfde aan :), die zijn veel constanter in karakter.

Ik heb vandaag mijn oog laten vallen op de griffon korthals, wat een prachthond, zal later als een plaatje staan bij mijn duitse staande draadhaar en dober ;).

Ik ben verder echt helemaal in de wolken met mijn duitse staander, wat doet hij het goed op de club. 2 weken geleden dat ik les had gehad, na 10min was hij rustig en liep elke oefening alsof hij ze 100x gedaan had :D. Hij leert echt ontzettend snel.

Kerstmuts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:42

Leuk jullie reacties, altijd fijn om meer meningen te horen uiteindelijk moet je toch een keus maken.
Zitake ik heb even jou ras bekeken op een foto maar dat vind ik toch een hele andere hond qua uiterlijk dan een dober :D :D

Ik denk zelf dat is een dober eerder zal kiezen voor het karakter, maar als ik naar uiterlijk kijk toch weer liever een molosser heb. En weer aan de andere kant dat logge heeft ook weer zijn nadelen.
Moeilijk :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:09

En wat waren jouw eisen?
Wat ga je ermee doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:00

Mijn eisen wensen zie dat ik ze niet eens duidelijk heb vermeld, bij deze;

Ik zoek een hond die overweg kan met mijn andere dieren, dus geen een of ander ingewikkeld jalours of agressief karakter.
*Een hond die voor mij wil gaan werken, maar wel op een leuke manier, just for fun. (Dus geen speuren, IPO of dat soort zaken)
*Hond die op mij gericht is, omgeving vind ik niet belangrijk.
*Hond waar je mee kan lachen, dus mag best wel lomp en log zijn.
*moet tegen een stootje kunnen
*Molossertype, bolle kop en spieren.

En oja; hond moet charisma hebben, dus geen labrador of een of andere jachthond en een goed karkater.
(Hoeft helemaal niet makkelijk te zijn maar wel betrouwbaar)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:16

Ik ging net zeggen duitse staande ;), Dobers blijf ik geweldig vinden, dus gaan ervoor, en idd die nu is uiterlijk wel een beetje anders :).

Kerstmuts

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:22

Chiqua: Tja een Rottweiler is het enige ras dat ik me kan bedenken dat het logge uiterlijk heeft en waar je dan een beetje mee kan werken.
Volgens mij is de rest van de molossers heel zelfstandig en dat wordt dan al lastiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:42

Ik zeg bij die eisen ook Rottweiler. Geen ingewikkelde karakters, een hond die wel wil werken, maar niet teveel, en qua uiterlijk komt ook een Rottweiler het dichtst in de buurt van jouw wensen. En een Rottie heeft zeker gevoel voor humor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:57

nou niet elke rottweiler wil werken hoor,ken er zat,die het na 4x wel gezien hebben,ik gooi maar even een dogo in de groep,die zijn veel sportiever,veel atletischer en mooie stoere honden...

daarnaast is een rottweiler een soort hond die je moet liggen,het karakter vind ik geweldig,maar er zijn mensen die het niets vinden...

Those who are dead are not dead They're just living in my head

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:38

maarja, is dat niet met elk ras zo, dat het karakter je moet liggen? Dat is een kwestie van langs gaan bij een fokker of op een show en echt je gaan verdiepen in het ras! Dan merk je het snel genoeg ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:22

Idd veel mensen hoor ik nog steeds op uiterlijk kiezen, terwijl het vaak een hond is die hen totaal niet ligt. Ik ben gewoon langs de fokker geweest, wat ingelezen over het ras en ik was gewoon verkocht, bij beide trouwens.
Nog steeds geen minuut spijt van gehad.

Kerstmuts

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:08

@ Chiqa, misschien een bordeauxdog? Heb hier een encyclopedie over honden en vind dit ras wel passen bij je punten.
Aard: evenwichtig, rustig, geen blaffer, vriendelijk, oplettend, nieuwsgierig, zeer moedig, lichamelijk hard voor zichzelf, zeer gehecht aan zijn baas en diens gezin. De bordeauxdog zal het gezin beschermen en huis en erf goed bewaken. Deze hond hangt erg aan zijn baas en wil graag dingen voor de baas doen. U moet de bordeauxdog consequent en op een rustige rechtvaardige manier opvoeden. Ook qua uiterlijk is het denk ik wel wat je zoekt. Bolle kop, lekker groot en lomp.

Still I need your sway, because you always pay for it
And I, and I need your soul because your always soulful
And I and I need your heart, because your always in the right places....