[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Sica, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Tazia93

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:17

Welkom!

Hier vandaag een vreselijk dagje met de fjord! Ik had mijn hondje meegenomen (voor de tweede keer) omdat ik toch niet zelf ging rijden vandaag. De eerste keer heeft ze niets gedaan tegen de hond en hebben ze samen een hele namiddag op de wei gegraasd (mijn hond vreet namelijk ook kilo's gras }> ), maar vandaag wou ze deze echt met haar voorpoten raken en was ze ernaar aan het bijten. Nochtans was mijn hond het fjordje niet eens aan het ambeteren, ze liep gewoon naast me of zat aan de kant. Vreselijk gewoon!
Mocht iemand hier tips tegen hebben, ook welkom.

Het rijden ging gelukkig wel heel goed. Nieuw bitje geprobeerd vandaag en ze komt hierdoor veel beter aan de teugel *\o/* *\o/*

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:20

Ik laat onze honden gewoon niet bij de paarden in de buurt! Je weet het nooit en 1 trap kan gelijk de laatste zijn! Honden zitten natuurlijk in het perfecte raak gebied van een trap.... Dan zal je hond mooi kotsen van al dat gras!

FJORD FEEL THE DIFFERENCE.....
archibald (fjord) B+10 L1+11 L2+0
cameron B+10 L1+11 L2+6
[VVDD] 2013 een jaar vol met onzekerheid. update 11-09-13 de echte winnaars zijn de verliezers die niet opgeven

Tazia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:33

Grappig genoeg geeft deze zelden over! Misschien dat ze stiekem maar likt aan het gras en mij altijd laat geloven dat ze het zit af te knabbelen ofzo :+
En mijn hond heeft schrik van paarden dus ze blijft er normaal "kilomerters" van uit de buurt, net als mijn pony eigenlijk die normaal niet let op honden. Ze blijft ook altijd gewoon aan de kant van de weide/piste zitten, maar vandaag liep mijn pony gewoon recht op haar af terwijl deze gewoon aan de kant van de wei zat. Ik dacht ze vandaag eens mee te nemen aangezien ik toch niet ging rijden zelf, dus dan kon ik met de hond wat bezig zijn ondertussen :+ Achja, slechte ideeën zijn er om uit te leren zeker? :o

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:42

Bij ons sluiten ze de hond op in de stal en de stalhond is het gewend en de paarden aan de hond dus dat scheelt

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:46

Zo gaat dat bij ons op stal ook met honden. De stal honden weten het en honden van pension gasten worden opgesloten. Zo zijn kinderen ook niet op stal gewenst bij ons, puur voor de veiligheid.

cameron B+10 L1+11 L2+6
[VVDD] 2013 een jaar vol met onzekerheid. update 11-09-13 de echte winnaars zijn de verliezers die niet opgeven

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:54

Hier gaan de honden ook vast. En verder kunnen ze niet echt bij de wei.
Heb een pupje van 4 maanden en ben bang dat die mee gaat rennen bij de bak als ik rijd. Dus even int hokkie.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:15

Groot gelijk! Vind het altijd zo link met honden die paarden niet gewend zijn. Beter het zekere voor het onzekere.

cameron B+10 L1+11 L2+6

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:25

Over een goeie 2 weken scannen :)
Afbeelding

Stal van 't Heideveld

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:41

Ben benieuwd wat daar uit ga komen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 En onderweg naar een nieuwe baan en uitdaging.
Howrse = Sunhild / HPS = Sunhild / HR = Sunhild / MH = Sunhild / Equiverse = Sunhild (niet-actief) / Equiny = Sunhild / HR = Sunhild

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:46

Ben ook heel benieuwd! Leuke hengst! Je eigen? Mijn pown is net heul stout geweest.... :+ stal genoot zou hem uit het land halen, maar meneer vol gas er van door, haar mee gesleurd door de drek, kon ze hem niet houden, dus los gelaten, waren ze vergeten het hek van de buitenbak dicht te doen, die zit aan het land vast, dus meneer weg, stond haar pa nog met twee paarden... Schreeuwden anderen dat ie waarschijnlijk de weg op was gegaan, maar meneer is slim en is regelrecht na zijn stal gesjeesd.... :') werkelijk wat is het ook een draak! Was al bang dat het weer eens feest zou kunnen worden als ik er vrijdag na een week rust weer op mag, maar denk dat zijn gedrag van vorig jaar weer terug komt.... :o en daar ben ik niet zo heul blij mee...

cameron B+10 L1+11 L2+6

Tazia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:14

Ben ook benieuwd wat dat gaat worden!
PS: wel heel veel fjorden x tinkers hier op bokt precies!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:12

Is inderdaad mijn eigen hengst ja :j Is een goedgekeurde dekhengst. Hij is nu 4 jaar :)

Afbeelding

Afbeelding

'Wat papa kan....'
Afbeelding

'Kan ik ook' :D (zijn eerste allereerste beeb uit Liza, ook weer drachtig voor 2013)

Afbeelding

Volgend jaar dan hopenlijk 3 veulentjes in de wei. Ben benieuwd hoe de combi met Sarina (de fjord) uit gaat pakken :) Als het niks is dan was het de eerste en de laatste keer en gaat Sarina volgend jaar naar Topas. Als het nu een super leuk veulen wordt proberen we het wellicht nog een keer.

Dit zijn de andere combinaties
Afbeelding

Afbeelding

Zo dat waren weer genoeg vlekken in een fjorden topic :D :+

Stal van 't Heideveld

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:15

Stal van 't Heideveld

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:57

Vind het eigenlijk nog wel meevallen met dik. Hoewel dit niet gezond is. ;)

Die van mij was pas dik oktober 2009. :=
Afbeelding

Afgelopen zaterdag op de hei. Ribjes zijn voelbaar en licht zichtbaar. *\o/* Alleen volgens zo meet/weeglint zou hij nog 500 kg wegen. -O-
Afbeelding

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 En onderweg naar een nieuwe baan en uitdaging.
Howrse = Sunhild / HPS = Sunhild / HR = Sunhild / MH = Sunhild / Equiverse = Sunhild (niet-actief) / Equiny = Sunhild / HR = Sunhild

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:10

Vind het indd ook mee vallen, moet je eens op een keuring komen. Jah Marcella die van jou was echt giga dik! Dat is een compleet ander paard geworden! Archy word gelukkig niet dik hihi. Hoe dat kan bij een fjord geen idee...

cameron B+10 L1+11 L2+6

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:22

Zeg dat niet te hard van niet dik worden dacht dit eerst ook. := Heb zelfs de eerste winter dat ik hem had heel schraal gehad, maar dat kwam omdat hij zo bij vorige eigenaar vandaan kwam. Binnen een maand was hij op een normaal gewicht en fatsoenlijk van kleur.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:58

Ik vind het echt wonderbaarlijk en angstaanjagend dat dit 'mee vindt vallen'. Gevonden wordt.... Saar is zeker 150 kilo te zwaar. En zeker dikker dan de fjord hierboven hoor :j

Stal van 't Heideveld

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:04

ze toont lang zo dik niet als die hier boven. Dan ga ik wel even uit van de eerste foto van marcella. Te dik is ze. Maar vind 't niet over dreven. Ten minste als ik de foto zie. Heb ze nog wel veel dikker gezien. Maar als ze zeker 150 kilo af moet vallen was 't dan wel handig om haar onder de hengst te doen? Over archy kan ik 't na 8 jaar nu wel gerust zeggen dat die niet te dik word. Ha ha. Zal er wel geen aanleg voor hebben. Kwa dressuur singel heb ik maat 40 kan je beetje schatting maken van hoe slank ie nu is. Ha ha.

cameron B+10 L1+11 L2+6

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 07:28

Had eerst 34" als singel en nu 28" als singl.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:50

Nogmaals, hoe dikke paarden zien jullie normaal dat je saar mee vind valllen. Jeetje, dat is echt niet goed.
Saar heeft overal vetbobbels zitten, uiteraard op haar kont maar ook bijvv achter haar voorbenen zitten gigantische ophopingen met vet.

Laten dekken heeft niet met vet te maken natuurlijk. Daarbij, zal madam juist eerder afvallen als ze voedingsstoffen aan beeb af moet staan. Dat is niet de reden dat ze gedekt is hoor, maar zo werkt het wel.

Stal van 't Heideveld

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:52

De reden dat die hierboven misschien meer oogt zijn wellicht de spieren. Saar heeft al zeker 4 jaar niks gedaan, dus daar zit geen spiertje op. Overal waar je voelt zitten drilhopen vet :=

Stal van 't Heideveld

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:26

je hoeft niet zo in de aanval te vliegen! De foto's vind ik onduidelijk. En jah we zeggen toch dat ze te dik is!!! Mag toch zeggen dat ik 't mee vind vallen omdat ik ze nog veel dikker heb gezien. Heb er zelf ook 1 gehad. Fjord paste niet eens door de stal opening. Was 1 en al vet bulten. Was ook nog drachtig en dit heeft haar en 't veulen zeker geen goed gedaan. Dus wil niet zeggen dat die van jou goed op gewicht is! Dat zeker niet! Dat zegt ook niemand hier. Maar laten we 't hier ff gezellig houden. Zou de merrie ook gelijk uit 't land halen als ze daar nog in staat. @marcella. Die singel maten werken anders bij western zeker? 28 is geen 28 cm toch? Hi Hi.

cameron B+10 L1+11 L2+6

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:06

marjan1986 schreef:
je hoeft niet zo in de aanval te vliegen! De foto's vind ik onduidelijk. En jah we zeggen toch dat ze te dik is!!! Mag toch zeggen dat ik 't mee vind vallen omdat ik ze nog veel dikker heb gezien. Heb er zelf ook 1 gehad. Fjord paste niet eens door de stal opening. Was 1 en al vet bulten. Was ook nog drachtig en dit heeft haar en 't veulen zeker geen goed gedaan. Dus wil niet zeggen dat die van jou goed op gewicht is! Dat zeker niet! Dat zegt ook niemand hier. Maar laten we 't hier ff gezellig houden. Zou de merrie ook gelijk uit 't land halen als ze daar nog in staat. @marcella. Die singel maten werken anders bij western zeker? 28 is geen 28 cm toch? Hi Hi.

Ik zeg dat ik het beangstigend vind dat mensen dit mee vinden vallen. Dan vraag ik mij hoe dik de paardne zijn die zij dan gezien hebben := denk niet dat ik dat wil weten :=

Ze staat wel op gras ja, lees anders het andere topic dat ik plaatste even. Dan kan je zien dat ik haar net 2.5 week heb.
Ze staat op een heeeel schaal stukje, ze stond op flink gras. Je kan niet zomaar een paard van lekker gras naar alleen maar zand zetten en haar laten afvallen. Als het te snel gaat is het heel erg gevaarlijk. Dan gaat het bloed vervetten.
Als ik haar nu zie dan is ze al wel wat afgevallen. Dit komt ook omdat ze nu weer wat moet doen ~~}>

Ze is wel lekker voorwaarts :j Ondanks dat ze zo vatsig is := heeft ze wel lekker energie :j Daar maken we mooi gebruik van.

Ik heb mij 2 dagen geleden al aangemeld bij het fjordenforum maar mn account is nog steeds niet geactiveerd :\ lekker actief forum blijkbaar :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stal van 't Heideveld

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:38

Hee CP ook hier! Welkom! :D

Even terug komen op de honden. Bij ons loopt de hond wel gewoon los. Maar hij weet drommels goed dat hij niet in de wei mag komen. Hier houd hij zich gelukkig ook netjes aan :)

Marcella; Die van jou heeft wel een mooi strak buikje nu! zozo! :D
CP; Oef, zijn dat vetbulten of zo? :oo Ziet er niet echt fijn uit!

Ik ben alleen gister even bij de paarden geweest. Op het moment lange dagen op school. Moet nog even alles plannen en organiseren. Waarschijnlijk moet ik stoppen met lessen, omdat mijn instructrice alleen op dinsdag en donderdag kan en mijn rooster per week weer anders is. Waarschijnlijk geen tijd meer voor les ;(

Casanova <3
@dravercasanova

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:45

welke fjordeneigenaren gaan zaterdag nog meer naar cross terein in diepenheim?