[HK] Fjorden klets topic

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

rusty886

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:35

Ik scheer die van mij niet vindt een teddybeer leuker dan er in die is geschoren

[RIJ-ITP] fotoshoot van mijn fjord en ik
LOVE mijn knapperds uit het oog maar nooit uit het hart!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 17:10

Ed blijft ook "behaard" :o Die paar winter haren die hij heeft, heeft hij vast geen last van!

Fleur ❤️

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:17

Die van mij is gelukkig niet na 10 minuten zeiknat en kan nog steeds aardig fanatiek rijden. Scheer alleen als het nodig is en dan alleen de plekken die nodig zijn.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 En onderweg naar een nieuwe baan en uitdaging.
Howrse = Sunhild / HPS = Sunhild / HR = Sunhild / MH = Sunhild / Equiverse = Sunhild (niet-actief) / Equiny = Sunhild / HR = Sunhild

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:36

Ek heeft nog nooit een dikke vacht gekregen
Naast Danc leek Ek wel een nepfjord haha

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:08

Nou, ik was even bang dat het niets meer ging worden met zijn vacht maar gelukkig begint het toch wat te komen. Voor het geval hij het toch koud krijgt heb ik wel een deken voor hem liggen. Is vast niet nodig, we hebben al min 10 gehad en toen had hij het niet koud (voor zo ver te zien was).

Fleur ❤️

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:34

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 07:28

Leuk als je dieren van jongs af aan hebt!! Ik heb Fjella geboren zien worden, is wel bijzonder.
Ze is toen wel verkocht, maar ik mocht haar terug kopen aangezien die mensen toch wat wilden gaan minderen met de paarden. Ze was namelijk voor haar geboorte al verkocht, maar vond haar zo leuk dat ik heb gezegd dat als ze haar wilden verkopen ze eerst mij moesten bellen..

Tea en Fjella komen niet zo dik in het haar als Jeskim, dat is in de winter echt een teddybeer.

http://www.bvandenberg.nl
Emas (Topas x Reinar) en Fjella (Manus x Halldor).
Tea (Halldor x Brusvein) 17-05-1998 - 7-12-2016.
Jeskim (Zidar x Damsig) 21-5-1989 - 25-9-2015.

cobala6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:09

Gisteren een heerlijk buitenritje gemaakt met de meiden van stal!
ik had een leuk ritje in me gedachten..
de paarden waren stront vervelend op stal en werkten niet echt mee,
eindelijk waren ze opgezadeld en al en konden we vertrekken..
toen we eenmaal bij de plek waren aangekomen was het best wel druk daar..
allemaal vissers, en mensen met paraplu's..
ook waren ze in het water bezig.
toen de paarden dat eenmaal door hadden dat er vissers waren en paraplu's werden ze tog wel afgeleid..
het paard dat voorop liep draaide om en wilde er van door gaan.
toen besloot ik maar met myn dappere fjord voorop te gaan.
natuurlijk vond hij het wel eng maar ging er heel stoer voorbij door de hals lopen en blazen..
t was me t ritje zeg!!!
maar wel heerlijk gereden, en vooral veel gelachen
maar zo zie je maar weer dat fjorden stoer zyn!!!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:19

Het was zeker een heerlijke rit morgen gaan we samen en het blijkt maar weer dat niet alleen fjordjes heel dapper zijn haha. Want ponybeest deed het heel goed maar cootje was wel heel stoer gisteren.

SA Bahiyah Bayesa Elmo

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:40

Wauw jullie kletsen veel haha ik ben een beetje stil omdat ik stage week had vandaag voor het eerst een buitenrit gemaaky met een ander ging heel goed tot laatste galopje hij struikelde en ik viel er voor over af als dat Niet deed waren we samen over de kop geslagen.gelukkig heeft floyd niks ik heb alleen hoofdpijn en wat last van.me nek haha

♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) Volg ons op Instagram!! kwpn_floor!!
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012 http://fjordharry.webklik.nl/page/homepage

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:40

JustOneBite welkom hier en graag even voorstellen. ;)

Vanmorgen voor het noodweer snel een buitenritje gemaakt en toch nog 9 km kunnen rijden. Pas op stal met spullen opruimen begon het te spetteren en niet veel later te hozen. Had nog een racemonster onder mijn kont toen we op een mooi breed zwaar zandpad kwamen. En toen dus een max. snelheid van 30,5 km/u en gemiddelde snelheid van 5,7 km/u. Niet slecht als je nagaat dat het stappen in het begin maar net 4 km/u was. En dan kom je op stal en haal je het zadel eraf is je paard onder het zadel gewoon helemaal droog. Alleen een beetje bezweet bij de borst, flanken en kont dus hij mag nog steeds heerlijke teddybeer blijven.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 (sinds 29-10-2000 eigenaar) - 17-05-2019 En onderweg naar een nieuwe baan en uitdaging.
Howrse = Sunhild / HPS = Sunhild / HR = Sunhild / MH = Sunhild / Equiverse = Sunhild (niet-actief) / Equiny = Sunhild / HR = Sunhild

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:57

Marcella; wat heb je een geluk gehad met het weer dan.
En is fijn dat hij niet onder het zadel bezweet was. Die van mij laat ik nog niet zweten eerst alles lekker rustig oppakken. En kwam er gisteren achter dat hij naar de tandarts moet ben benieuwd hoe dat zal gaan want wordt dan zijn eerste x.

[RIJ-ITP] fotoshoot van mijn fjord en ik
LOVE mijn knapperds uit het oog maar nooit uit het hart!

kyra1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:18

Bedankt No_No & Anita45!

Marcella, onze fjord is ook al lekker dik in de winterharen. Vind het altijd zo leuk, ze worden net van die knuffel beertjes!

Vrijdag was hij zo vervelend, en vandaag was het weer zo'n brave pony. Hij liep heel nagevelijk en galopeerde gelukkig niet iedere keer op de bakrand in de rechter galop.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:03

@Marcella; Oh sorry, nouja officieel hoor ik ook niet in dit topic thuis zonder fjordenbeest haha maar cobala6 (goede vriendin/stalgenoot) wou graag een reactie van mij op der stukje zonder dat ik erover nagedacht had over welk topic het was haha!

Maar alsnog;
Ik ben Esme, 19 jaar oud en rijd op het moment recreatief dressuur met ponybeest omdat ik hem alles vanaf het begin heb moeten leren.

Ponybeest genaamt Shamal is een arabische volbloed ruin van 4,5 jaar oud. Die nu sinds april bij mij is dankzij ShamalArabians (Ylona voor de kenners hier).

SA Bahiyah Bayesa Elmo

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:22

zullen we 't hier wel ff 't Fjorden klets topic houden? Tenzij de rest er geen probleem mee heeft. Ben bang dat we anders titel moeten veranderen.... Kyra mooi dat 't rijden goed ging! Dan vergeet je vrijdag wel weer. Marcella mazzel dat je nog voor de buien hebt kunnen rijden! Ik wil ook rijden! Grr

FJORD FEEL THE DIFFERENCE.....
archibald (fjord) B+10 L1+11 L2+0
cameron B+10 L1+11 L2+6
[VVDD] 2013 een jaar vol met onzekerheid. update 11-09-13 de echte winnaars zijn de verliezers die niet opgeven

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:23

lees de rest vanaaf ff bij!

cameron B+10 L1+11 L2+6
[VVDD] 2013 een jaar vol met onzekerheid. update 11-09-13 de echte winnaars zijn de verliezers die niet opgeven

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:57

Mijn fjordje kan voorlopig niet meer vollop gereden worden:(

Vandaag weer naar de kliniek geweest en Cilla blijkt een cyste te hebben in het hoefgewricht.. Morgen krijgt ze ijzers en woensdag een injectie tegen de ontsteking.. Pff balen dit

Pelle <3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:53

Oh jeetje, Amber.. Wat een rot nieuws zeg.. Verwachten ze dat die cyste knapt of zo? Wat een gekke plek trouwens..

Ik baal zo...Ik kan nog steeds niets doen door mijn schouder :(
Maaaaaaaaaaaaaaaar :D morgen wordt eindelijk de Barefood verzonden *\%/* ! En nu maar hopen dat het goed ligt op hem.

Fleur ❤️

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:26

Ja het is rare plek en het kan ook niet operatief verwijderd worden.. Balen

Pelle <3

kyra1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:18

Wat vervelend Amber!

Klopt Marjan, ik ben benieuwd hoe hij het vandaag weer doet. Het is hier rustig weer dus denk niet dat hij heel druk is :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:22

JustOneBite schreef:
@Marcella; Oh sorry, nouja officieel hoor ik ook niet in dit topic thuis zonder fjordenbeest haha maar cobala6 (goede vriendin/stalgenoot) wou graag een reactie van mij op der stukje zonder dat ik erover nagedacht had over welk topic het was haha!

Maar alsnog;
Ik ben Esme, 19 jaar oud en rijd op het moment recreatief dressuur met ponybeest omdat ik hem alles vanaf het begin heb moeten leren.

Ponybeest genaamt Shamal is een arabische volbloed ruin van 4,5 jaar oud. Die nu sinds april bij mij is dankzij ShamalArabians (Ylona voor de kenners hier).

Vind ik niet erg hoor, maar een beetje verdwaalt moet kunnen. ;) En ik heb vroeger in Sliedrecht gestaan bij Kees Langerak.

Amberr1994 schreef:
Mijn fjordje kan voorlopig niet meer vollop gereden worden:(

Vandaag weer naar de kliniek geweest en Cilla blijkt een cyste te hebben in het hoefgewricht.. Morgen krijgt ze ijzers en woensdag een injectie tegen de ontsteking.. Pff balen dit

Wat voor een injectie en balen. :(:)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:50

Hier ook een aardig behaarde Fjord. :P

Cobala; Fijn dat je zo'n leuke rit gehad hebt! :)
Amber; wat vervelend zeg! :oo

Ik beleef op het moment weinig met mijn fjordendraak, dus meer in de meelees en reageer modus de laatste/komende tijd :)

Casanova <3

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:14

Oei, wat vervelend voor jou en Cilla!! Gek zeg een cyste in het hoefgewricht..

Fjella was weer braaf vandaag!! Lekker gemend, al was de bak wel erg modderig..
Na het werk een lekkere bak brokken, gevolgd door een massage en daarna weer lekker in de wei met maatje Dieter en een berg kuil! Wat wil je nog meer!!

http://www.bvandenberg.nl
Emas (Topas x Reinar) en Fjella (Manus x Halldor).
Tea (Halldor x Brusvein) 17-05-1998 - 7-12-2016.
Jeskim (Zidar x Damsig) 21-5-1989 - 25-9-2015.

kyra1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:59

Klinkt heerlijk Jeskim!

Cali was vandaag echt zo super braaf. Hij liep echt heerlijk en heb lekker 45 intensief gereden. Hij was gelijk nagevelijk, dus ik kon gelijk beginnen met wat schouder binnenwaards oefeningen. Dat ben ik nu met hem aan het oefenen. Ook de galop aan de rechter kant ging echt top!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:15

Fjella is dus weer lekker verwend! Denk dat de meeste bakken nu nat zijn. Mooi dat Cali ook braaf was, kan je weer wat verder in de oefeningen, altijd fijn als het lekker gaat. Amber wat vervelend voor je paardje! Duim voor je dat het snel over is!

cameron B+10 L1+11 L2+6