Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

 
 
Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:43

_Lauwtje_ schreef:
Een "anker" tekst, daarmee geef je, je de link een naam (lees: zoekwoord) mee wat weer gunstig is op je vindbaarheid.
Als je jouw home hebt geoptimaliseerd voor bijvoorbeeld "sieraden webshop" is het beter om je onderschrift bijvoorbeeld zo te doen:
The Brick House: de mooiste sieraden vind je in onze sieraden webshop

Zo wordt de naam van je bedrijf beter gelezen, kunnen mensen direct de link aanklikken en zeg je tegen Google "kijk de pagina waar je terecht komt gaat over sieraden webshop"

@Ier Voor Bokkers is het een onderschrift, voor Google is het linkbuilding.


_Lauwtje_: aangezien ik nu ook koos inspiratieloos ben heb ik de onderschrift die jij voor mij gemaakt hebt over genomen. Heel erg bedankt. :j

The Brick House: de mooiste sieraden en horloge's vindt je in onze sieraden webshop. Nu ook BiBa sieraden in onze shop. En verzenden is altijd gratis!


Kaaaren

Berichten: 3938
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:41

Het kan ook heel simpel met jouw webshop Georgette! hihi ik kon het niet laten even heel snel iets te knutselen }> ... misschien geeft het je wat inspiratie!

Afbeelding

Duplo

Berichten: 1437
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:52

Wow heel verschil meteen!
Zat nog eens naar je site te kijken Georgette en die header kwam me zo bekend voor
www.gogirlsracing.nl heeft dezelfde.

Georgette

Berichten: 11629
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:11

Zeker een heel verschil, dankjewel voor het voorbeeld! Maar dan werk je dus met een soort van stockfoto's toch? Die heb jij vast in een bepaald programma of pakket als ontwerper of niet? Wat betreft de kleuren is het dan rustiger, maar misschien ook wel wat saai. Al ben ik me er wel van bewust dat mijn kleuren misschien wat schreeuwerig overkomen.

Het gaat me voornamelijk om de homepage die er wat mij betreft uit mag knallen. Heb nu in ieder geval de buttons weggehaald en andere afbeeldingen geplaatst. Oogt wat strakker.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Kaaaren

Berichten: 3938
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:20

Ik heb nu even wat verschillende foto's van google samengevoegd. Maar dit is natuurlijk ook prima te fotograferen. Heb alleen photoshop gebruikt.

Wat jouw ook wel eens zou kunnen helpen is jou doelgroep uitschrijven en visualiseren. Wat vinden ze leuk, naar wat voor winkels gaan ze. Hoe zien die er uit?
Misschien door daar wat verder in te duiken ontdek je wel wat ze echt aanspreekt! :) Succes!

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:28

Die is erg mooi en persoonlijk denk ik dat je door een goede site ook meer / nieuwe klanten kunt trekken.

holly
Berichten: 8836
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-12 10:30

Joyce ik ben van mening dat het niet uitmaakt of je 1 bezoeker hebt of 100.000, het gaat er naar mijn mening om hoevaak je daar een bestelling uit krijgt.

Hoe verzenden jullie?
Gewoon brievenbus post? Gewoon pakketpost? Met track & trace? Aangetekend? Verzekerd? Particulier? Zakelijk?

Annash

Berichten: 25485
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Cambridgeshire, Engeland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:32

Ik ben van de week met het eerste pakketje gewoon naar het postkantoor gegaan... met track&trace-code verzonden. Denk dat ik het nog even zo blijf doen. Als het heel druk wordt kan ik altijd nog iets anders verzinnen. :)

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:34

Dat is ook juist Holly!

Ik heb een zakelijke contract met BPost, waarbij ik zelf de frankeeretiketten voor mijn pakketjes kan afprinten. Dan hoef ik het pakket enkel nog af te geven bij het postkantoor en moet ik niet meer wachten, betalen,.. op het eind van de maand krijg ik dan de afrekening.
Ik heb een track & trace code die ik bijhoud, mocht er een probleem opduiken geef ik dat door aan de klant maar ik geef het niet sowieso mee, omdat dat momenteel niet is ingebouwd in de automatische mails van mijn webshopsysteem.

Het Ruyterhuys Tweedehandszadels - Specialist in de in- en verkoop van tweedehandszadels

Annash

Berichten: 25485
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Cambridgeshire, Engeland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:35

Heeft zo'n zakelijk contract nog meer voordelen dan alleen het thuis afprinten & niet hoeven betalen bij het postkantoor?

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:35

Het is ook goedkoper als je grote hoeveelheden hebt (meer dan 250 pakketten per jaar) maar daar kom ik nu nog niet aan :)
Misschien dat de voordelen of aantallen in NL wel anders liggen!

Het Ruyterhuys Tweedehandszadels - Specialist in de in- en verkoop van tweedehandszadels

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:37

En ik heb ook de indruk dat mijn pakketten nu veel sneller uitgeleverd worden dan toen ik nog particulier af en toe wat opstuurde.. Nu is het altijd de volgende dag, dat is ook wel fijn!

Het Ruyterhuys Tweedehandszadels - Specialist in de in- en verkoop van tweedehandszadels

foxy80
Blogger

Berichten: 6489
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:47

Ik bestel gewoon via be post online winkel de verzendzegels, dan krijg je quantumkorting. En daar krijg ik ook een nette factuur van voor mijn boekhouding. Binnengooien doe ik bij de krantenwinkel of de carrefour, ik zet liefst geen teen fysiek binnen bij de post zelf.

Kiala gaat online, dus daar maak ik thuis de labels van aan en aan het einde van de maand ligt er een overzichtsfactuur in de bus. Geef ik ook af bij de krantenwinkel (elke dag open van 6 tot 18 u, ZALIG)

DHLforyou gaat net iets omslachtiger, daar maak ik ook thuis het label voor aan en betaal ik via visa, daar moet ik wel zelf telkens de factuur bij printen.

TNT is voor mij nog het ergst, dan moet ik echt naar de TNT, cash betalen, en bonnetjes bijhouden voor de boekhouding.

En als het enveloppe post is, die postzegels koop ik ook in bulk in vooraf en mik ik om de hoek in de brievenbus.

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:54

Dat klopt ook wel Holly maar meer bezoek is ook meer 'bekendheid' en dat is wat we toch allemaal ook willen. Als niemand je kent en je hebt 1 klant en dat geld is op ..........

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:56

Wij hebben een zakelijk contract met PostNL, en dat bevalt heel erg goed. We hebben daardoor ook software gekregen waarmee we zelf de etiketten kunnen printen en automatisch de pakketten al bij PostNL kunnen aanmelden. We hoeven het alleen maar af te geven bij het postkantoor (of PostNL punten, want postkantoor bestaat natuurlijk niet meer).
Edit: op de zelf geprinte etiketten zit automatisch een Track&Trace code.
Wat betreft de kosten maakt het niet heel veel uit. Wij zijn per pakket ongeveer 7 euro kwijt, maar dat komt ook door onze 'Breekbaar' stickers. Je krijgt na het verzenden vanzelf een gespecificeerde rekening, handig voor de administratie. Je hoeft dus ook niet iedere keer bij het postkantoor te betalen.
Maar het grootste voordeel vind ik de service :) We hebben een eigen contactpersoon die onze vragen meteen uitgebreid beantwoord, en problemen snel op kan lossen. Zo was eens een pakket kwijt; we hadden het bij Bruna afgegeven en is nooit bij de klant aangekomen. Onze contactpersoon is er een paar dagen later langs geweest, en binnen 5 werkdagen kwam hij persoonlijk het pakket terugbrengen. Echt top service dus! Maar dat kan ook afhankelijk zijn van wie je contactpersoon is.

Kaaaren, wat een gaaf voorstel voor de webshop van Paan :) Het is puzzelen in mijnwebwinkel om te krijgen wat je wilt, maar je kan inderdaad veel inspiratie halen uit websites die je wel mooi vind.
Laatst bijgewerkt door Szan op 07-12-12 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:17

Ik ben aangesloten bij Shops United, dan betaal ik €5,35 ex btw voor pakketjes die ik via PostNL verstuur en eventuele grotere pakketten en dingen naar het buitenland kan ik dan ook goedkoper versturen. Ik print zelf het label en eind van de maand krijg ik een factuur. Dan hoef ik alleen nog maar het pakketje af te droppen bij het postkantoor en dat zit hier praktisch om de hoek.

De klant krijgt van mij altijd de Track&Trace code, zodat ze kunnen zien dat ik het echt snel heb afgeleverd bij het postkantoor en ze kunnen dan makkelijk volgen waar het pakket uithangt.

Heel af en toe heb ik brievenbuspost en dat gaat gewoon in een bubbeltjesenveloppe met een postzegel (die ik online print met mn Dymo apparaatje).

foxy80
Blogger

Berichten: 6489
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:57

Ik word momenteel beetje gek van mijwebwinkel 5.0.
Hij gooit alle producten door elkaar bij de online weergave, terwijl ik ze in het programma zelf keurig geordend heb (cijfers in de omschrijving).
Hoe verander ik de online weergave?
Om een idee te hebben check de afdeling mattes producten - singels - veelzijdigheidssingels maar even op www.hipponet.be om te zien wat ik bedoel.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:00

Ik zie het, wat als je ze geen nummer geeft? Dan valt het ook niet meer op ;)

Het Ruyterhuys Tweedehandszadels - Specialist in de in- en verkoop van tweedehandszadels

foxy80
Blogger

Berichten: 6489
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:08

Maar dan staan ze alsnog door elkaar, en die artikelen lijken zo verdraaid veel op elkaar, dat ik een mooie volgorde wil aanhouden. Ik heb nu de help functie ontdekt en denk de oplossing te hebben, even proberen. Denk wel dat ik nu alles moet gaan nummeren haha!


holly
Berichten: 8836
Geregistreerd: 26-09-02

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-12 12:21

Tjonge ik heb weer wat hoor.
Ik schrijf gisteren/eergisteren een tweetje waar de postbode met mijn pakjes naar toe is vertrokken. Zomaar in de lucht, aan niemand gericht.
Zie ik ineens dat daar op is gereageerd door postnl of ik een code heb enzo. Jahoor heb ik. Ja maar dat is internationaal krijg ik terug. Ja en? Waar is het, dat wil ik weten. Of ik dan even de gegevens in een priveberichtje wil doen dan gaan ze kijken. Oke is prima. Is even later het hele account foetsie.
Ik denk dat de klagende tweets van de mensen hen te veel werden ofzo.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:17

Holly, wat een gedoe zeg. Weet je inmiddels wel waar het pakket is?

Hier is het zover: het eerste glas is gebroken bij de klant aangekomen _-:(

'Gelukkig' was dit toevallig een bestelling van een familielid, dat is toch net wat anders dan een onbekende klant. Goede oefening in hoe we dit moeten afhandelen. We verkopen namelijk geen losse glazen, dus als één glas gebroken is, moeten we eigenlijk een nieuwe set van 2 glazen aanbreken. Maar sturen we dan de hele set op? Of pakken we één glas uit dat pakket van 2? Dan blijven we wel weer met een los onverkoopbaar glas zitten. Nou ja, daar moeten we nog even over nadenken :)

foxy80
Blogger

Berichten: 6489
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:40

holly schreef:
Tjonge ik heb weer wat hoor.
Ik schrijf gisteren/eergisteren een tweetje waar de postbode met mijn pakjes naar toe is vertrokken. Zomaar in de lucht, aan niemand gericht.
Zie ik ineens dat daar op is gereageerd door postnl of ik een code heb enzo. Jahoor heb ik. Ja maar dat is internationaal krijg ik terug. Ja en? Waar is het, dat wil ik weten. Of ik dan even de gegevens in een priveberichtje wil doen dan gaan ze kijken. Oke is prima. Is even later het hele account foetsie.
Ik denk dat de klagende tweets van de mensen hen te veel werden ofzo.


Post.nl {:)-:

Ik kreeg net bericht van klant dat enveloppe ook niet is aangekomen, dus dat is ook weer knap l*llig.

Verder ben ik bezig met googleanalytics. Ik heb de broncode ingebouwd in mijnwebwinkel en geüpload, moet ik nog iets anders doen vooraleer het basic werkt?

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:46

Breekbare dingen opsturen is idd wel een risico, moeilijk!

Hier gelukkig nog niets gehad dat niet of beschadigd is aangekomen, hout vasthouden..

Pf ik had een overeenkomst met een hippische site dat er vandaag een promoartikel over onze kerstshoppingdagen online zou komen. Netjes betaald, artikel doorgestuurd en bevestiging gekregen. Maar je raadt het al: geen artikel online vandaag..
Als het er morgen niet opstaat ga ik er toch even boos achteraan, want ik wilde het echt per se dit weekend online hebben, anders maken mensen alweer plannen voor het volgende weekend en komen ze niet hij ons langs. Vind het echt jammer.. De communicatie verliep al de hele tijd wat moeizaam maar toen ik bevestiging kreeg hd ik er wel een goed oog in, naja, niet dus..

Het Ruyterhuys Tweedehandszadels - Specialist in de in- en verkoop van tweedehandszadels

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:07

Het valt me al mee dat we pas na een half jaar ons eerste gebroken glas hebben. Had het al eerder verwacht ;)

Mallootje, dat is erg vervelend. Zou het soms komen door de drukke tijd rond feestdagen, dat bedrijven dan denken dat ze het allemaal niet zo nauw hoeven te nemen met afspraken? Zeker niet netjes, en zou er morgen ook echt achteraan gaan. Slordig van ze...

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:15

Arghhh en intussen blijkt ook dat mijn site al een tijdje down is, en dat ik dus ook al een tijd geen mails meer ontvang. Dus misschien hebben de mensen van die nieuwssite dat wel opgemerkt en het artikel daarom nog niet geplaatst, dan excuseer ik mij voor bovenstaand bericht ;)
Servers, hosting, .. Je zou er soms de kriebels van krijgen! {:)-:

Het Ruyterhuys Tweedehandszadels - Specialist in de in- en verkoop van tweedehandszadels


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bananencar, claudtje, CoSa en 18 bezoekers