Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:50

Quir schreef:
Hallo bokkers!

Sorry dat ik zo in ene kom binnen vallen, maar ik heb een "probleem" en dacht dat jullie als ondernemers mij misschien wel kunnen helpen!
Ik wil visitekaartjes laten afdrukken bij Vistaprint, maar elke keer als ik het logo van ons bedrijf er in wil zetten wordt deze wazig. Jullie als ondernemers zullen vast wel ervaring hebben met kaartjes laten afdrukken, dus was benieuwd of jullie mij hier mee kunnen helpen? :)

ik kom ook even binnenvallen. dan is je resolutie niet goed. je moet of je resolutie aanpassen of je scherm verversen. als dat niet helpt kun je inderdaad beter overschakelen.

ik ga me eindelijk komende week inschrijven bij KVK *\o/* een stukje van van verrassend veehouderij is geboren!
http://www.verrassend-veehouderij.nl

oh wat ik niet snap, mensen met een webwinkel, hebben jullie een groot magazijn ofzo?
hoe werkt zoiets? ik wilde eerst kijken of ik wat agrarische dingen kon verhandelen via een webshop denk aan koehalsters, nummers, speenemmers enz. maar had destijds geen idee hoe ik dat nou toch moest doen.

.: Instagram: @maaikereist en maaikereist.nl :.

Blablabla11

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:07

Je hebt webwinkels die op dropship basis werken..

Mijn webwinkel bestaat uit artikelen alleen uit mijn winkel

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:15

Ik lever een groot deel uit eigen voorraad en de grote/luxe dingen bestel ik pas als de klant bij mij besteld heeft. Daar zit dus een langere levertijd op en dat staat ook aangegeven op de website.

Ik heb de zolderkamer voor mijn spulletjes, geen groot magazijn dus ;)

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 06:41

Oh dat is inderdaad slim, zo voorkom je ook dat je met grote dingen blijft zitten!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:28

Ja precies! En sommige artikelen zijn zo exclusief, dat mensen het ook niet erg vinden om daar wat langer op te wachten. Ik vind het gewoon zonde om mijn budget uit te geven aan bijv. 3 dure kattenmandjes, als ik voor dat geld ook een hele hoop leuk speelgoed in kan kopen. Want van dat laatste verwachten mensen wel dat het op voorraad is en snel geleverd kan worden, omdat dat minder exclusief is.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:38

Ook wij hebben alles voorradig in huis. Maar nou nemen sieraden en horloges niet zo veel ruimte in dus dat scheelt weer.

Joyce, als je dan die grote of luxe dingen moet bestellen zit je vaak zeker ook gelijk aan je minimum bestelbedrag?

The Brick House: de mooiste sieraden en horloge's vindt je in onze sieraden webshop. Nu ook BiBa sieraden in onze shop. En verzenden is altijd gratis!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:46

Niet altijd, maar met sommige leveranciers heb ik afspraken gemaakt dat ik die artikelen per stuk mag bestellen. Voor hen zijn het ook lastige items om te verkopen, dus vaak zijn ze al lang blij als iemand ze aan de man probeert te brengen. Maar daar staat dan wel tegenover dat ik verzendkosten moet betalen (logisch ook) en dan heb ik dus maar een hele kleine marge, want bij duurdere artikelen (of grote bestellingen) neem ik ook de verzendkosten van de klant voor mijn rekening.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:51

Oke, op die manier. Tja, die leverancier is dan ook blij dat hij weer "lastig" artikel verkocht heeft.

Hopelijk komt onze bestelling uit DL morgen binnen. Dan kan ik van 't weekend alles lekker op de sit zetten. We hebben onze webshopbouwer ook aan het werk gezet. Dus aan de site wordt ook gewerkt. Verder zijn we druk bezig met onze doelen etc voor 2013 uit te werken. Uiteraard hebben we al wel een aantal zaken die voor Januari stonden opgepakt. De doelen hebben we ook wel, maar als je er dan weer goed over na gaat denken, komen er met regelmaat weer nieuwe dingen naar boven waarmee we die doelen willen gaan halen.

The Brick House: de mooiste sieraden en horloge's vindt je in onze sieraden webshop. Nu ook BiBa sieraden in onze shop. En verzenden is altijd gratis!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:02

Heb je dan ook afspraken met de leveranciers over levertijden?

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:29

Ik of Paan?

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:51

Ik lever ook alleen maar op bestelling! Tot nu toe lijkt het erop dat ik het met een week of twee bij de klant kan hebben. Levertijd op mijn site staat op 2-4 weken, dus daar blijf ik ruim binnen. Erg blij mee! :)

@Taffje: toen ik begon heb ik zeker overlegd hoe snel zij het bij mij kon hebben etc.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:50

Even een ego postje tussendoor

Vanmorgen gesprek gehad met een kleding importeur en hij heeft zo ontzettend meegedacht mbt financien dat ik waarschijnlijk een contract met hem ga tekenen waarin ik ook kan samenwerken met een grote naam in de motorwereld (andere regio dus we 'bijten' elkaar niet)
Dus geen 'grote' opstartkosten als in voorraad aanschaffen etc

1 spanning die van me afvalt en weer 10 die er bij komen maar er komt nu echt snelheid.

10 maart wil ik de officiele opening houden en het ziet er naar uit dat dat goed gaat komen *\o/*

Annash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:51

Heel gaaf! Ik duim voor je.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:20

Iedereen is goed bezig zeg :oo!

Ik heb de meeste van mijn spullen binnen, dus ik ga zometeen een 5%(kleine orders) en 10%(grotere orders) korting er uit gooien op de FB pagina!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:25

Wat is je facebook pagina?
Altijd leuk om te zien hoe anderen dat gebruiken

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:36

Is je shop dan al online Mear? Want die had je toch nog niet af?

Dit jaar geen bijdrage voor de KVK meer he. Ik was bezig om een overzicht te maken van de vaste kosten en had het er bijna ingezet. Heeft een van jullie trouwens wel eens een workshop van de kvk gevolgd? Zo ja welke en was het nuttig?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:49

joyce2 schreef:
Ik of Paan?

Beide ;)

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:01

Hoi,
ik ben nieuw hier,
ik ben Beau Wertz 17 jaar en studeer paardenhouderij op het citaverde college,
hierna ga ik horse & bussnis doen in deurne.

ik ben pas net begonnen met mijn eigen bedrijf een kleine africhtings stal
genaamt Bengelshaof (vernoemt naar mijn ouders zorgboerderij)
hier maak ik paarden en pony's zadelmak en rij ze verder in,
maar ik lever ze niet af met alleen een stuur enzo
nee ze moeten bijna alles kunnen accepteren
o.a. (kleine)kinderen, gekke en nieuwe dingen
het liefst breng ik ze helemaal tam terug tuurlijk moet er wat pit overblijven maar iedereen heeft graag een paard dat braaf is buiten.
ik zit inmiddels al 2jaar in het vak kwa zadelmak maken en inrijden op de stallen waar ik werkte,
maar omdat ik steets meer vraag kreeg in de omgeving ben ik begonnen mijn eigen bedrijfje hierin op te zetten, op het moment heb ik een 5 jarig paard waarmee ik bezig ben en die ook op CC wordt uitgebracht, verder nog een 4jarige Welsh B en een 10 jarige arabier die nog niet zoveel heeft gedaan.
dit is mijn website: http://home.online.nl/jeanw/bengelshaof/
tips zijn van harte welkom!
groetjes Beau

http://www.bengelshaof.nl/
ℒℴνℯ ℒινℯ ℬℯℓιℯνℯ.
Divayen2007 Springen: B+23, L+18 M+2 Dressuur: B+5 Dayano X Contango KWPN Merrie Bruin
Peter 1979 DZZ springen DZ1 dressuur ijslander X newforest klop hengts zwart/bruin (R.I.P 18/7/'14)
Indy 2012 Appaloosa merrie
Veni, Vidi, Vici

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:15

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:15

Ik heb je geliked haha

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 08:28

Wat een goed nieuws Duplo! Het begint nu echt te worden he! Ik zag je foto’s op Facebook, heb je nu de garage omgebouwd of zie ik het verkeerd? Maart openen is ook al lekker vlot, hopelijk gaat het helemaal lukken!

Welkom BeauWertz!

Zijn er nog mensen met een webshop die naar de Webwinkel vakdagen gaan aanstaande woensdag en donderdag? Ik ga woensdag even kijken.

Verder hier verder rustig. Niemand heeft zin om te tuinieren met de sneeuw :p.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:00

Het lijkt idd een garage zo op de foto's
Weet niet of deze link goed werkt: https://maps.google.nl/maps?q=bikergear ... 12,90,,0,0
Hier zie je de werkplaats van mijn vriend, daarboven zit ik nu dus. (achter het bord 'snelmotoren' :+)
Van buiten is het dus nog niet echt goed zichtbaar, reclame bord moet nog komen.
Afbeelding
Die trap omhoog om bij mij te komen.

Maart open is voor mij ook wel een beetje een 'moeten', dan is de beurs in Utrecht net geweest en worden de motorrijders wakker. Dus de eerste 'stuipen' wil ik erv meteen bij zitten *\o/*
Zodra de kleding binnen gaat komen ga ik ook al open voor wie er langs komt, ben dan toch al aanwezig.

Mellis86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:48

Goede locatie lijkt me zo? Hij is monteur voor motors? Kunnen ze gelijk boven even shoppen :p. In ieder geval wel een handige combi. En ook gezellig voor jullie samen, ieder eigen winkeltje, maar toch gezelligheid samen als je even kopje koffie wil drinken of elkaar een handje helpen als het nodig is.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:51

Super combi zeg en ik snap dat je de eerste kriebels wilt meepakken. Kan je een leuke start geven.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:59

Is idd de bedoeling dat ze de koffie (en de rest :P) bij komen halen.
Kan hij doorsleutelen zonder klanten in zn nek :P