Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:25

ja logisch idd :D

Zit een beetje met de breedte van de singel.
Ging er van uit dat grote paarden een langere rug hebben en dus een brede singel kunnen hebben.
Maar dat is misschien niet iets wat met schofthoogte te maken heeft. :)
had de vraag dus eigelijk anders moet formuleren

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

Pas_de_Deux

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:17

Wij verkopen de singel nu een tijdje en het is razend populair.
Eerlijk gezegd hadden we niet verwacht er zoveel te verkopen, gezien de prijs zo hoog is in vergelijking met andere singels op de markt. Wij bieden de singel ook aan om te testen. Je kunt deze een week lang uitproberen, en als deze niet bevalt kan het gewoon teruggestuurd en krijg je het geld terug (je betaalt wel €15,- om de singel een week te gebruiken).
Tot nu toe zijn er slechts 2 geretourneerd. We horen heel veel positieve verhalen over paarden die enorm verbeterd zijn in het voorbeengebruik en met zijgangen.
Zelf heb ik de singel helaas nog niet gebruikt (prutweer..) dus helaas geen eigen ervaring om te delen.

Met kortingscode 'Bokt' 10% korting op ons gehele assortiment!
www.ruitershoppasdedeux.nl

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:57

Ik heb de singel ook en ben er heel erg blij mee! Paardlief vind aansingelen niet meer zo erg en ik voel ook dat hij veel ruimer beweegt, zijn hele schouder zit veel meer bewegelijkheid (althans, zo voelt het). ik heb er pas 2 keer mee gereden maar in die 2 keer heb ik al verschil gemerkt!
Ik heb hem via pas de deux getest en ook niets dan lof over hun service, op al je vragen een uitgebreid antwoord +:)+

Uiteindelijk was voor mij de doorslaggevende factor dat je duizenden euro's aan een goed zadel besteed, ik heb een goed bit erin hangen, goede beenbescherming en bespaar niet op lessen. Maar waarom dan zo'n goedkope singel en daar niet goed naar kijken? Toen iemand dat tegen me zei ging er wel een lampje branden... eigenlijk is dat ook zo! Want wat slijt zo'n ding nou? Ik ga er vanuit dat ik jaaaaaaaren met deze singel vooruit kan en dan is hij zijn geld meer dan waard. Het is een keer een flinke investering, want het is wel veel geld, maar dat is met een zadel net zo.

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:08

Ik heb vandaag foto's gemaakt van mijn wintec singel, ik zal ze eens plaatsen hier straks.
Zelf vraag ik me sterk af of dit nou echt zo nieuw en gepatenteerd is.
Niets erop tegen hoor, maar om dit nu zo op te hemelen?
Fijne singel vast en zeker, maar nieuw is het gewoon niet imo.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-02-13 17:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:22

Vind het een behoorlijk bedrag €330,- voor een singeltje... Ik ga er eens over na denken. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:23

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:05

Merk je ook verschil ten opzichte van andere singels dan?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:09

Ik heb het idee dat ze minder happerig is met aansingelen, absoluut.
Zadelmaker vond haar ook lekkerder lopen hiermee tov een singel zonder elastiek en vorm.

Ben met deze singel begonnen omdat ik een singel nodig had van 1.40 lang.
Dan heb je alleen slappe neopreen singels of hele dure leren die niet naar mijn zin waren.
Toen deze in vzh gekocht, deze is nu te lang en ik heb dressuurstoten eraan laten zetten en een dressuursingel gekocht.
Een dressuursingel in 90 cm was ook alweer drama, dus maar weer een wintec cair gekocht. :+
(Het is een vzh zadel zoals je ziet, wilde een zo lang mogelijke singel eraan.)

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:15

Ik heb hem ook, en hij bevalt super! Ook besteld bij Pas de Deux. Vergeleken met mijn Hulsebos singel merk ik weinig verschil (dat is ook een super fijne singel met veel vrijheid) maar vergeleken met de stugge Passier merk ik zeker wel verschil!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:42

Ook even stipje.
Ik ga even volgen. Mijn stalgenoot, heeft er nu één te leen, om uit te proberen. Ze is erg tevreden en heeft er één besteld.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:53

Ik vind het toch vrij bijzonder dat nog best wat mensen zo idioot veel geld uitgeven voor een singeltje :=

Het is best een mooi ding, maar ik zie geen reden om dit te verkiezen boven mijn superfijne Tixerant singel....die ook al zo'n 169 euro was en om die reden maar heel weinig verkocht is volgens mij :P

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:54

Ik roep ook dat ik er niet zoveel geld aan uit wil geven... ik weet niet of dit vol ga houden :o

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:24

Zijn er al meer ervaringen met deze singel? Ik zou hem graag een keer proberen. Mijn paard heeft een korte rug, is heeeeeeeel rondgeribt, veel singels snijden in haar huid en de singelplek ligt ver naar voren. Ze is ook heel gevoelig op aansingelen. Heb een tijd een mattes singel gehad, maar deze was te dik. De Wintec cair singel werkte niet goed (te stroef).

Treasure2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:47

Voor meer informatie zie ook www.fairfaxsingel.nl, er zijn nu ook speciale singels voor smalle paarden.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 07:12

Bij de smallere is alleen de ruimte tussen de benen kleiner of is de singel in zijn geheel ook dunner?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 07:21

30-11-2015
03-07-2018

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:25

tita schreef:
Ik vind de singel ontzettend veel lijken op mijn prestige singel van 175 euro
http://www.google.nl/imgres?q=prestige+ ... =110&ty=92

Ik heb nog nooit zo'n waardeloze singel gehad mijn merrie krijgt mega-drukplekken.

Ik heb zo'n singel ook gehad om te testen, bij mijn paard kantelde de singel, echter de Fairfax zit als gegoten. lijkt er wel wat op kwa pasvorm maar is wel degelijk anders!

Wie geen grote dingen kan doen, moet kleine dingen groots maken

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:23

Ik ben nog steeds erg tevreden over de fairfax. Mijn paard loopt echt fijner. Mijn instructrice heeft de singel nu ook een paar dagen geprobeerd en die is ook om. Het is even een flinke uitgave, maar het gaat natuurlijk wel jaren mee.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:41

Limited Edition: ZZ-Licht + 31
http://www.bitfitservice.nl

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:52

Ik heb sinds november ook de fairfax singel. Het paard waar ik het bij gebruik is achteraf bezien echter een paard dat een narrow nodig zou hebben, en ik heb natuurlijk gewoon de normale :(. Twijfel nu een beetje of ik toch weer mijn Mattes singel zal gaan gebruiken bij hem of de niet-perfect passende Fairfax. Iemand ideeen?
Overigens heeft mijn paard niet geklaagd hoor :) vond alleen zelf al dat het niet zo optimaal lag als dat ik verwacht had.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:33

Heb hem gister besteld dus ben heel benieuwd. Ook met oog op, dat er voor meer dan duizend euro een zadel op ligt, voor 200 een hoofdstel en weet ik niet wat en dan niet investeren in een goede, degelijke singel :) ben benieuwd, kan niet wachtten tot hij er is! Heb hem bij Pas de Deux besteld. Dus kan hem 7 dagen proberen.

Hoisttec´s Cabaretier <3
Lord Leatherdale x Monaco x G. Ramiro Z. // B+24 PR 213 L1+27 PR 204 L2 + 18 PR 209 M1+17 PR 208 M2+5
[RIJ-ITP] Cabaretier; mijn droom.
[ITP] Cabaretier (Lord Leatherdale x Monaco) door Navatushots.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:04

2005 schreef:
Bij de smallere is alleen de ruimte tussen de benen kleiner of is de singel in zijn geheel ook dunner?

Zijn ook in het geheel dunner. Hier kun je het goed zien:
Rechts is de Narrow, links de Standard op een smal paard.
Afbeelding
Afbeelding
De Narrow komt over 3 weken bij ons binnen, worden nu in Engeland geproduceerd.
Laatst bijgewerkt door Pas_de_Deux op 01-03-13 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:21

Maar weten ze van die dan ook zeker dat die het gewenste effect heeft? Is die ook getest?

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:27

Even nagevraagd in Engeland: deze is ook uitgebreid getest door Fairfax, hierom konden ze de singel ook niet eerder uitbrengen.
De Narrow Fairfax Performance singel geeft ook het gewenste effect.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:27

Djilna schreef:
Maar weten ze van die dan ook zeker dat die het gewenste effect heeft? Is die ook getest?

dat lijkt me wel :j

Hoisttec´s Cabaretier <3
Lord Leatherdale x Monaco x G. Ramiro Z. // B+24 PR 213 L1+27 PR 204 L2 + 18 PR 209 M1+17 PR 208 M2+5
[RIJ-ITP] Cabaretier; mijn droom.
[ITP] Cabaretier (Lord Leatherdale x Monaco) door Navatushots.