[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Queelens

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:24

Saskia, ben je nog tevreden over de kwaliteit van je apparatuur of merk je al wat mankementjes waar je minder tevreden over bent of wat beter zou kunnen? een objectief gaat sowieso langer mee dan een body iets om mee te nemen. Verder kan ik je niet helpen ik heb geen verstand en ervaringen met Nikon.

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Halina Voice x Jazz - L1/L2 - verkocht

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:29

Ik wil ook mijn eerste dig. spiegelreflexcamera kopen en vond dit topic toevallig, wat een experts hier! *\o/* wie kan me helpen; ik denk dat het de nikon d 3100 gaat worden Maar welke lens kan ik dan beter kiezen; de 18-55 mm of de 18-105?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:30

wat wil je gaan fotograferen :) zelf heb ik de nikon D3100 en 18-55 en 55-200 :)

Beau_Myrthe schreef:
Je bedoelt de 5D? Die stond op marktplaats ;)
Blijf het eng vinden om via marktplaats te kopen dus toch niet gedaan ondanks dat die me ook niet beviel.

Aangezien mijn bankrekening ook niet alles toe laat vroeg ik me af is de 550D nog een aanrader voor mij?

heb wel eens met de canon 550d met 55-250IS gefotografeerd, leuke combi :)

Lipicas te koop, weinig gebruikt
, extra smal, maat 37!

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:23

Gianti; ik wil voornamelijk portretfoto's van mensen en dieren maken en af en toe eens een landschap. Waarom heb jij voor nikon gekozen ipv een vergelijkbare canon?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:26

dan denk ik dat je prima uit de voeten kan met de 18-105, als je bijv. ook rijfoto's wou maken, dan zou ik 18-55 met 55-200 aanraden :)

tsja, waarom nikon, omdat mijn idee destijds was om later over te stappen op de Nikon D7000 en wou beginnen met simpele camera, zodat ik meer geld had voor lenzen :)

Lipicas te koop, weinig gebruikt
, extra smal, maat 37!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:07

Gianti schreef:
wat wil je gaan fotograferen :) zelf heb ik de nikon D3100 en 18-55 en 55-200 :)

Beau_Myrthe schreef:
Je bedoelt de 5D? Die stond op marktplaats ;)
Blijf het eng vinden om via marktplaats te kopen dus toch niet gedaan ondanks dat die me ook niet beviel.

Aangezien mijn bankrekening ook niet alles toe laat vroeg ik me af is de 550D nog een aanrader voor mij?

heb wel eens met de canon 550d met 55-250IS gefotografeerd, leuke combi :)

Voornamelijk paarden.

I will respect those who respect me, forget those who forget me
and those who hurt me, just let karma do the job!

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:18

Gianti dankje voor je antwoord!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 02:04

Vandaag de knoop doorgehakt en de canon 60d gekocht! Aansluitend de 70-200 van sigma met stabilisator incl uv filter.

Rib uit mijn lijf, maar wauw! Heel blij mee!

Ook een grote rugtas erbij zodat alles wat ik heb erin past en ik dat fijn kan mee slepen, ipv hangend aan één schouder incl een spontane rug hernia!

Allegro v. Trento B
Overleden 19-04-2016

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:48

Liins schreef:
Vandaag de knoop doorgehakt en de canon 60d gekocht! Aansluitend de 70-200 van sigma met stabilisator incl uv filter.

Rib uit mijn lijf, maar wauw! Heel blij mee!

Ook een grote rugtas erbij zodat alles wat ik heb erin past en ik dat fijn kan mee slepen, ipv hangend aan één schouder incl een spontane rug hernia!

Nice! Mooie set! :) Die kun je eind deze maand dan mooi testen op het strand. :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:19

Dat dacht ik! :)) hopelijk kan ik nog wat fiksen omtreft vervoer enz..

Allegro v. Trento B
Overleden 19-04-2016

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 14:41

Iemand ervaring met de Sony A77?
Ik loop nu met mijn huidige Sony A330 tegen een flinke ruis op een hogere ISO waarde. (die rottige binnenbakken ook he ;) )
Al die verkooppraatjes, allemaal leuk maar ik zou graag ervaringen willen horen.
Mag ook via PB

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:21

ieman ervaring met Canon spiegelreflexcamera EOS 1100D??
De titel zegt denk ik al genoeg. Ik zit er heel erg over na te denken om een nieuwe camera te kopen. Ik wil hel graag een toestel dat mooie bwegende foto's kan maken zonder dat er van die hele wazige strepen door komen en graag dat als ik de knop inhoud dat hij meerdere foto's achter elkaar maakt. Ik heb nu 1 die dit ook doet maar slaat alleen de laatste 3 op. En 1 ding is misschien ook belangrijk. Hij moet niet te duur zijn haha.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:58

Er staat genoeg in dit topic over de 1100d :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:00

En vaak in winkels mooie aanbiedingen met die camera incl lens(en) erbij!

Allegro v. Trento B
Overleden 19-04-2016

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:32

Als dat je eis is, snel achter elkaar foto's kunnen maken, is een spiegelreflex misschien niet zo handig. Je kan dan beter kijken naar een betere compactcamera. Dan ben je voor minder geld klaar en hoef je je niet eerst in te lezen over sluitertijd ed.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:35

Air schreef:
Als dat je eis is, snel achter elkaar foto's kunnen maken, is een spiegelreflex misschien niet zo handig. Je kan dan beter kijken naar een betere compactcamera. Dan ben je voor minder geld klaar en hoef je je niet eerst in te lezen over sluitertijd ed.

Ben ik het idd mee eens.
Om zo'n "dure" camera aan te schaffen en vervolgens alleen standje automatisch te blijven gebruiken is zonde van je geld.
Dan zou ik inderdaad kijken naar een compactcamera die deze mogelijkheid ook heeft.

[o]

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:36

nee het gaat niet alleen om het het snelle foto's achter elkaar maken. Als het apparaat het kan vind ik het beter omdat mijn vriend honden traint en dan ben ik meestal te laat met mijn fototoetstel of te vroeg....of ze zijn heel wazig. Als ik een keer aan het rijden bent dat mn vriend er dan ook meteen wat mooie foto's van kan maken. Zonder dat ze wazig worden of net een raar moment een foto maakt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:39

Welke camera heb je nu?
Een goede compactcamera kan dat namelijk beter dan een spiegelreflex op automatische stand is mijn ervaring.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:43

appiesjappie schreef:
nee het gaat niet alleen om het het snelle foto's achter elkaar maken. Als het apparaat het kan vind ik het beter omdat mijn vriend honden traint en dan ben ik meestal te laat met mijn fototoetstel of te vroeg....of ze zijn heel wazig. Als ik een keer aan het rijden bent dat mn vriend er dan ook meteen wat mooie foto's van kan maken. Zonder dat ze wazig worden of net een raar moment een foto maakt.

Maar bij een spiegelreflex moet je instellingen veranderen en gok ik dat je nog later bent met het nemen van de foto.

[o]

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:11

Als je camera achter elkaar een aantal foto's laat nemen, dan is de kans groot dat je precies alleen maar verkeerde momenten hebt. Zeker bij de instapmodellen die max. 3 fps kunnen. Bij de topcamera's met meer dan 10 fps is de kans dat er een goed moment tussen zit een stuk groter. *-:)
Maar behalve een snelle camera heb je ook lenzen nodig met een snelle autofocus en geheugenkaartjes die met hoge snelheid bestanden kunnen verwerken. En dan moet je ook nog eens, uit een heleboel mogelijkheden, de juiste instellingen in je camera gebruiken.

Dus wil je goeie actiefoto's maken, dan is een spiegelreflexcamera kopen pas stap 1. Daarna zul je je moeten verdiepen in de mogelijkheden van de camera, zodat je voor iedere omstandigheid de juiste instellingen kunt kiezen. En je moet leren timen wanneer je een foto maakt om de goeie momenten vast te leggen.

Jolanda Scheepen Fotografie Paardenfotografie met oog voor detail

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:47

okay ik denk dat ik binnenkort even naar een winkel ga die alleen camera's verkoopt en er ook echt verstand heeft zodat hij mij goed verder kan helpen

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:58

Er wordt reclame gemaakt voor camera's die van alles zelf kunnen en precies op het juiste moment foto's schijnen te kunnen maken (bijv. de Nikon 1-serie), maar met die camera's heb ik geen ervaring. Ze zijn in ieder geval niet goedkoop.

Jolanda Scheepen Fotografie Paardenfotografie met oog voor detail

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 07:01

Benta schreef:
Iemand ervaring met de Sony A77?
Ik loop nu met mijn huidige Sony A330 tegen een flinke ruis op een hogere ISO waarde. (die rottige binnenbakken ook he ;) )
Al die verkooppraatjes, allemaal leuk maar ik zou graag ervaringen willen horen.
Mag ook via PB

Zelf ben ik van de A350 overgestapt naar de A65, mooie prestatie's met hoog ISO (6400). De camera is vooral erg snel en ligt bij mij erg prettig in de hand.

w w w . s o g n o f o t o g r a f i e . n l

1 vast bedrag, alle foto's achteraf. Dat is service en kwaliteit bij Sogno Fotografie.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:49

jcristina schreef:
Ik wil ook mijn eerste dig. spiegelreflexcamera kopen en vond dit topic toevallig, wat een experts hier! *\o/* wie kan me helpen; ik denk dat het de nikon d 3100 gaat worden Maar welke lens kan ik dan beter kiezen; de 18-55 mm of de 18-105?

Ik wilde hier precies hetzelfde vragen :+
Leuk topic is dit zeg!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:37

Hoi allemaal, ik kom me ook even melden :) ik probeer een upgrade te vinden voor mijn Nikon D50, maar ik ben het spoor even bijster.. Dit is mijn eerste camera ooit, die ik van mijn moeder overgenomen heb, dus heb me nooit in de soorten etc verdiept, tot nu dan.

Ik kom er niet helemaal uit wat nou precies een upgrade voor de D50 is (of wat niet misschien :')) en waar ik op moet letten. En ik heb "maar" een budget van 500 euro op het moment.
De lenzen die ik nu heb weet ik niet uit mijn hoofd, maar dat kan ik later nog even aanvullen als dat helpt.

Ik neig zelf naar een D5100 zoals ik het nu bekeken heb en uitgaande van mijn budget dus. Kan iemand mij vertellen of dat dan ook een goede keuze is of dat ik juist beter even verder kan sparen voor een andere bijvoorbeeld?

Als iemand tips heeft; graag en alvast bedankt!!!